ČD a přístup k zákazníkům

Vše o železnici, co se nehodí do jiných rubrik

Moderátor: malý fotograf

Myslíte si, že ČD mají přístup k lidem:

dobrý
3
23%
špatný
10
77%
 
Celkem hlasů : 13

Vlaky se ve čtvrtek zastaví minimálně na hodinu

Příspěvekod Kuck » úte bře 14, 2006 20:26:45

Vlaky se ve čtvrtek zastaví minimálně na hodinu

Strojvůdci potvrdili své hrozby a vstoupí do stávky. Mluvčí Federace strojvůdců Libor Poláček v úterý řekl, že provoz na železnici se ve čtvrtek nejméně na hodinu zastaví. Konkrétní čas vypuknutí stávky a přesnou délku jejího trvání oznámí strojvůdci ve středu dopoledne po jednání svého prezidia.

14.3. 2006 18:56
PRAHA - Strojvůdcům se nelíbí připravovaný zákoník práce, který umožňuje zaměstnavatelům uzavírat kolektivní smlouvu jen s nejsilnější odborovou organizací.

V Českých drahách je ale nejsilnější Odborové sdružení železničářů (OSŽ), které pro zaměstnance nepožaduje tak vysoké platy jako slabší Federace strojvůdců. Strojvůdci se proto cítí ohroženi.

Strojvůdce neuspokojilo jednání odborů
Obě odborové organizace se v úterý sešly, aby problémy způsobené novým zákoníkem práce projednaly. Strojvůdci předem dokonce ohlásili, že výsledek schůzky by mohl mít vliv na to, jak dlouho vlaky nepojedou. Po jednání ale strojvůdci spokojeni nejsou.

Nesouhlasí s názorem předsedy OSŽ Jaromíra Duška, podle něhož by měl být kontroverzní paragraf zákoníku práce nejdříve schválen a teprve potom změněn tak, aby byl přijatelný i pro menší odborové organizace. Podle mluvčího strojvůdců Poláčka je ale naprosto nesmyslné přijmout špatný zákon a teprve pak připravovat jeho novelu.

Dráhy neumějí odhadnout dopady stávky
Dráhy se na stávku připravují, zatím ale podle mluvčího Aleše Ondrůje nejsou schopny odhadnout, jak by mohla poškodit podnik a cestující. V souvislosti s dřívějšími výhružkami stávkou ČD uváděly, že zastavení provozu by způsobilo podniku škody v řádu miliónů korun denně.

Podle Duška sice Federace strojvůdců nejspíš stávku skutečně vyhlásí, vlaky ale přesto pojedou. Ne všichni strojvůdci ČD jsou totiž organizování ve federaci. Ta jich sdružuje 6000, OSŽ má ale dalších 800 a odborově neorganizováno je víc než 1000 dalších strojvůdců. Podle Duška stávka nebude trvat déle než tři hodiny a na zajištění provozu po tak krátkou dobu podniku stačí jen několik stovek strojvůdců.
Čortův hrad! Joj, tam strašá!
Uživatelský avatar
Kuck
Člen fóra
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon říj 17, 2005 19:07:31
Bydliště: Kamenný Újezdec

Příspěvekod T_m » stř lis 09, 2005 20:35:35

Dnešní zážitek z jízdy mezistátního rychlíku R266, který ještě docela nedávno byl v kategorii IC.
Z Prahy vyráží souprava nikoli zpravidla modernizovaných vozů DB, jak bylo donedávna zvykem, ale díky výluce u Domažlic a odklonu vlaku přes Klatovy jede souprava ČD se "suprovými" vagony, typickými šrotoidními kopřiváky. V Plzni jsou cestující přeháněni do již správné soupravy DB. Ale ve staré soupravě snaživý posunovač zhasíná světlo ještě v době, kdy je poměrně značná část cestujících ve vlaku. A co "nová" souprava? Ta pro změnu začíná svítit až minutu před odjezdem. Pravdou je, že ve staré soupravě u několika vozů nefungovaly řádně pohlcovače tmy (lidově ovětlení) ve stanici vůbec (asi baterie ...) , sedíc u topení, levá noha vhodná na léčení popálenin, pravá noha omrzlin ... Jasně, máme problémy, jenže chápe to tak běžný cestující, který se po čase rozhodl použít vlaku? Myslím si, že jeho nezajímají ani technické problémy zajištění provozu, ani buranský přístup některých zaměstnanců. Běžný cestující ví, že když nechce jet autem, tak ho do stejných míst i v zahraničí doveze Student Agency, dostane kafe zadarmo, shlédne zajímavý film a zaplatí zlomek jízdného oproti železnici.
Místo toho, dráhy české raději zdraží stálým zákazníkům, kteří i přes výrazně lepší a levnější služby u konkurence, zatím zůstali věrní. Opravdu zatím ...
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Pavel Reiser » stř říj 12, 2005 16:19:54

Novotou "vonící" zkušenost : jel jsem dnes Chodovarem z Prahy hl.n. Odlíždí ve 12.20hodin. Pro neznalé : Chodovar se tvoří z Vsacana, který přijede se 163kou k peronu, většinou třetímu, souprava se přibližně rozpůlí, popotahne, peršing najede na druhý konec pro směr Cheb (původní Vsacan, ale přes Ústí, odl. 12.18h) a na původní začátek vlaku najede eso pro směr Cheb (ale přes Plzeň).
No a dnes to mělo tento průběh : souprava si to dovalila k peronu řekněme, že načas. Klasika, lidi začali vystupovat a pak nastupovat. Aniž by kdokoliv cokoliv ohlásil (staničním rozhlasem, nebo pomocí provozních zaměstnanců na místě), začalo popotahování oddělené plzeňské části, cca o dva metry a to za pokračujícího nástupu lidí (!). Nikdo naštěstí nespadl ze stupaček... Ale stejně podstatná "plzeňská" část zůstala u jednoho z pragotronů s údaji CHEB před Ústí n.L. Obvykle u tohoto manévru stojí osoba v uniformě s visačkou Informátor a diriguje lidičky zmateně pobíhající po peronu. Dnes nic. A tak před odjezdem plzeňské části vyskakovali na poslední chvíli někteří lidé, co se náhodou dali do hovoru se spolucestujícími a zjistili, že sedí ve špatném díle vlaku, někteří viděli jen pohupující se Vsacan na zhlaví a někteří to zjistili až na Smíchově...
Výborná zkušenost. To je takový problém nastavit správně pragotron, umístit u výstupu na peron informátora, oddělit oba vlaky výrazněji (beru, že je peron krátký) - ty dva metry z boku na vzdálenost více než druhého vozu sotva postřehnete, umístit na nejméně první a druhý vagon z každé části od místa rozpojení u každých dvěří směrové cedule se zvýrazněním směru PŘES, u rozpojení umístit přenosnou tabuli "vozy směr Cheb přes Ústí" a stejně tak přes Plzeň ....

Asi je... a to je škoda. Je to hovadina. Ale pár lidem se zkazilo odpoledne, nestihli dojet do práce včas, zmeškali jednání, rande... Řeknete si - sami vlezli do špatného vlaku.... Ale museli ... ? Pojedou zas ... ?
Pavel Reiser
Expert
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 26, 2005 15:46:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod petrumr » úte říj 11, 2005 20:45:01

Jednou ve vlaku-rychlík otrokovice-hulín- neděle -přišel revizor a neunikla mu ani myš.on se nedíval na jízdenku,ale do tváře,když otevřel kupé stál pořád v uličce-nikoho nepustil a neplatiče tlačil před sebou na konec vlaku.Jedna holka chtěla na záchod a jen prohodil-bez jízdenky nikde. :e: Potkali ste taky ve vlaku revizora?
ZÁKAZ PRÁCE V JEDNÉ OSOBĚ
Uživatelský avatar
petrumr
Člen fóra
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob zář 24, 2005 20:25:28
Bydliště: kroměříž CZ

Příspěvekod Ondra Pojedinec » pon říj 10, 2005 09:24:49

Jezdím vlakem už nějaký pátek a zažil jsem leccos, veselého i tragického. V srpnu tohoto roku jsem cestoval rychlíkem(už ani nevím číslo) z Liberce do Děčína. Vlak k mému údivu tvořil řídící vúz řady 810 a dva přípojné vozy. Souprava byla doslova nacvakaná, lídé stáli.No snad nebudou stát až do Děčína, pomyslel jsem si.Mé přání bylo asi řečeno nahlas, nebot se přiřítil vlakvedoucí s tím,že mezi stanicemi Karlov p.J. Jablonným v P. je výluka. Po výstupu ze soupravy mě málem trfil šlak.NAD měl tvořit jediný autobus! Ten byl během minuty zcela zaplněn a lidé mi zde pripomněli moji dopolední svačinu - nebohé sardinky v tomatě. Řidičovo chování mělo ráz velitele zásahové čety: vy sem, ty tam a jedeme,néé? Venku však zústala jedna maminka s dítětem, která odmítala nastoupit a žádala místo ksezení. To ji splněno nebylo a autobus se rozjel po hornatém kraji bez ní.Cesta byla hrozná, už jsme se viděl tam dole pod prudkou zatáčkou. Vše trvalo tak 25 minut a následoval vysvobozujicí výstup z autobusu a nástup do tzv. rychlíku nyní tvořeným bangladéškou s Bixy. No ale průser - na milou maminku i sděckem se bud e čekat - taky se čekalo - 45 minut!No alespoň se cestující občerství ve zdejší hospůdce. No a pak se jelo.Vlak to hnal jako o závod ale nebylo to nic platno- přípoj do Duchcova mě stejně ujel a já se nedivím. Po zhruba hodinovém čekání na vlak EC do Ústí jsem se pohodlně usadil do vozu a přemýšlel, jak se dostanu domů. Naštěstí jsem měl přípoj v podobě osobáku který však jel až za hodinu. No domů jsem dorazil něco kolem jedenácté. No urazit v roce 2005 vzálenost cca 130 km za 6 hodin,to je opravdu úspěch.
Ondra Pojedinec
Začátečník
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte říj 04, 2005 09:04:56

Příspěvekod Ivánek » úte říj 04, 2005 13:05:53

Čéče, jak se takhle rejpu v historii, tak ve srovnání s DRG by se měly ČD čemu učit...
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod Pavel Reiser » úte říj 04, 2005 07:44:16

1) jak hlasovat do ankety
2) chybí tam alibistická třetí možnost ( Většinou to ujde )
3) je to vždycky jako v každém konání jen a jen o lidech

Učebnice marketingu jsou popsány odstrašujícími příklady, kde se jasně ukazuje, že výborný nápad ztroskotá na nevhodné prezentaci, prodeji, přístupu k zákazníkovi...
Co je platné, že jsou na špičkových postech výborní manažeři, ti mají pod sebou kreativisty, logistika funguje a zkazí to nějaká zpruzená kráva prodavačka (ať se nenavážíme jen do ČD).

Bohužel v té samé učebnici najdete, že se špatnou zkušeností se průměrný člověk podělí s dalšíma deseti a dobrou maximálně se třema. Proč ? Protože to, že za své peníze dostane to co čeká (doprava z A do B včas) je pro něho absolutní samozřejmost, pro kterou se firma nesmí bít v prsa jak je dobrá. To může dělat teprve poté, co si zákazník myslí, že dostal mnohem víc (příjemná obsluha, voňavý vlak, WC bez bobříka Odvahy a tekoucí vodou...).

A náš nejmenovaný dopravce ve svém marketingu ustrnul kdesi ve třicátých letech...

Vše ostatní, co se u ČD koná jsou nikoliv marketingová ale spíš politická rozhodnutí (nemusíme k Pinďousolínu chodit daleko...)
Pavel Reiser
Expert
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 26, 2005 15:46:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod T_m » ned říj 02, 2005 19:35:03

Asi takhle - průvodčí a vlakvedoucí jsou jednou z nejviditelnějších složek pro cestujícího. Rozhodně neříkám, že jsou všichni špatní, dokonce ne ani většina. Spíš si myslím, že právě na tyto zlé výjimky je třeba upozorňovat, protože nyní, když jedu z Plzně na Podbořany a nedej Bože se vyskytnu v Chomutově, tak si vždycky vzpomenu na toto individuum, který si možná ještě doteď myslí, jak s tím "otravným kaštanem vyjebal". A přitom toto se přihodit člověku, který dlouho jezdil autem/autobusem, byl přesvědčen ať jede vlakem a potká tam "toto", tak je u něj a jeho známých s železnicí konec. A nikdo mu nevysvětlí, že i na tom samém nádraží bylo dalších 10 průvodčích, kteří by se pro zákazníka doslova přetrhli ...
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod malý fotograf » ned říj 02, 2005 19:11:02

No pro mě i když tací jsou. Jsou průvodčí ty nejlepší osoby u ČD a kdyby se na tuhle práci vykašlali (nedivil bych se) tak by dráhy nabrali bigády a omladiny a ty by byli často tak drzí, že by se na cestu vlakem každej druhej vybodnul! Jinak na čí straně je s těma vozama vina a lze to vůbec nějak řešit?
Každý z nás je svým způsobem "šotouš". Záleží jen na oboru!
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod T_m » ned říj 02, 2005 18:50:55

Tyk přidám svůj zážitek. Onehdá (26.8.) jsem jel na služební cestu z Plzně do Podbořan, přiběhnu k vlaku prakticky po paměti, kouknu na souparvu a vidím směrovou tabulku "žst. Pardubice hl.n." Tak jsem se odhodlal zeptat pana vlakvedoucího, kam že ten vlak jede. Odpověď byla naprosto úžasná "neumíš čumět? Na pragotronu to máš napsaný!" Jednak nevím, co to je pragotron (moji povinností jako cestujícího nenií znát železniční slang), jednak jsem přeci zvyklý na zacházení jako se zákazníkem a ne jako s obtížným substrátem. Pravdou je, že ještě týž den jsem se setkal s mnoha velmi vstřícnými zaměstnanci ČD, ale pana vlakvedoucího rychlíku 992 z 28.srpna z železniční stanice Chomutov si budu pamatovat celý život a bude pro mne synonymem pro České dráhy ..
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

ČD a přístup k zákazníkům

Příspěvekod malý fotograf » ned říj 02, 2005 17:55:06

Dnes jsem jel ze Žďáru nad Sázavou a protože to byl sjezd mládeže tak nás většina jela vlakem. Na trati jezdí málo rychlíků a i přes upozornění organizátorů sjezdu, který se koná každý rok jinde, ČD nikdy nevyhověly připojením dalších vozů. Kultura cestování byla obě cesty příšerná, protože nás většina pobývala až do Prahy na chodbičce. Když jinde chtěly přistoupit nějaké skupiny tak se tam skoro nevešly. V Kutné Hoře se problémy se skupinou řešily asi 15.min a to to někteří vzdali rovnou! Nakonec se rozházeli po vydýchaných chodbičkách! Možná, že je problém přidat do oběhu 2 vozy, ale tato situace je prý každoroční a to ještě štěstí, že sjed nebyl v nějakém městě ovládnutém 810! Jsem docela smutný když vidím zoufalého průvodčího a smutné zůstavší na nádraží :-( Podle mne ČD zaměstnanci typu průvodčí, výpravčí,... často drží podnik na nohou. Svým chování i přístupem k práci! Jim čest!
Každý z nás je svým způsobem "šotouš". Záleží jen na oboru!
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň


Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron