Nasazování nízkopodlažních autobusů na linkovou dopravu

Diskuze o autobusech meziměstské a příměstské dopravy

Moderátor: malý fotograf

Re: Nasazování nízkopodlažních autobusů na linkovou dopravu

Příspěvekod Lukasek » sob srp 19, 2006 16:46:41

T_m píše:doufám, že sem potom hodíš fotku, docela by mě ten bus zajímal


Samozřejmě, už se na něj pomalu chystám :fotic:
Má přijet na podzim, tak uvidíme.
Uživatelský avatar
Lukasek
Začátečník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát srp 11, 2006 17:23:15
Bydliště: Kladno

Re: Nasazování nízkopodlažních autobusů na linkovou dopravu

Příspěvekod T_m » pát srp 18, 2006 19:20:32

Lukasek píše:Tak minimálě jeden (ve skrytu duše doufám, že by nemusel být sám) Citelis Line už má ČSAD MHD Kladno jistý, tak uvidíme, jak to ovlivní provoz na lince 24.
doufám, že sem potom hodíš fotku, docela by mě ten bus zajímal
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Nasazování nízkopodlažních autobusů na linkovou dopravu

Příspěvekod Lukasek » pát srp 18, 2006 17:15:20

Tak minimálě jeden (ve skrytu duše doufám, že by nemusel být sám) Citelis Line už má ČSAD MHD Kladno jistý, tak uvidíme, jak to ovlivní provoz na lince 24.
Uživatelský avatar
Lukasek
Začátečník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát srp 11, 2006 17:23:15
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Magiq » čtv říj 20, 2005 07:32:19

ad.Richard Michalek: Karosa ti na přání interiér změní, to není problém. Jihotrans bral 12 m Aresy z Karosy. Ono to bude spíše tím, že dopravci nemají o tento typ takový zájem (Citelis Line, Ares 12 m). Bohužel dopravce v této době musí cena zajímat až na prvním místě a stejnou službu mu udělá i 954 (za méně peněz).
Magiq
Začátečník
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon zář 26, 2005 09:43:05

Příspěvekod pk. » úte říj 18, 2005 00:04:02

Magiq 20051013.105812 - zatim se tu neobjevily "linkove" NF busy (zejm. agora line, ale i dvoudverova agora S, potazmo heuliezy) - Renault i Irisbus je maji v portfoliu pekne dlouho (prvni agory line jsou r. v. 1998). V koroze jsou voli proto, že nejsou schopni reflektovat na poptavku krome jineho provedeni agory po libovolnosti rozmisteni sedacek uvnitr agory dle prani dopravce a misto toho sekaji vsechno v jednom placirungu (Liberec budiz cestnou vyjimkou). Stejne tak moznosti okolo ostatni nabidky Karosy... A dost bych rekl, že jihotransi 12m Ares je tu docela fest natruc karose, splasenej vyhodne pres lineckej Postbus...
pk.
Člen fóra
 
Příspěvky: 35
Registrován: sob říj 01, 2005 13:18:46
Bydliště: Linz

Příspěvekod Dandy » sob říj 15, 2005 20:34:50

Damir: Jo taková CN 12 by nebyla špatná, ale k vozum SOR je na ČSAD zatim určitý odpor. Já to spíš vidim na ty linkové Citelisy a v celku jsem zvědav na ty co budou jezdit v Děčíně a okolí. Pro linky 9 a 24 by to bylo dobré řešení, přičemž u 24-ky by pomohlo i zavedení intervalu a přidání několika spojů, frekvence je v této relaci v celku slušná.
M1 - Maracaibo
Uživatelský avatar
Dandy
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:54:05
Bydliště: Libušín

Re: Nasazování nízkopodlažních autobusů na linkovou dopravu

Příspěvekod Damir » sob říj 15, 2005 18:46:29

Dandy píše:
Damir píše: Ano, je to nízkopodlažní vozidlo, ale nepřipadá mi na tu linku extra vhodný, přeci jenom k městský dopravě má docela daleko a když někdy na Zličíně vidím, že bus je celkem nacvaklej a řada lidí stojí, skoro si říkám, že ta C934 s plošinou by bejvala byla lepší.


Mé každodení zkušenosti ukazují že ta C934E nebyla zas o tolik lepší než Citybus. Naopak pohodlné sedačky používané u zajezdovích vozů jsou v linkovém provozu spíš na obtíž, ulička je dost uzká. A také jejich počet je prakticky stejný, jediné řešení je tedy plnohodnotný linkový NP bus. Koukni se na odkaz a pochopíš i některé věci co jsem zmínil v předešlém příspěvku.

http://www.csadkladno.cz/img/zajezd/934e/934e.html


No tak Karosa nabízí Citelis i v linkový verzi (už si to objednal DP města Děčína), takže řešení se možná rýsuje... Anebo by mohl pomoci nejmenovaný výrobce z Libchav :-), i když ten se zatím u ČSAD Kladno neprosadil.
Damir
Člen fóra
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř zář 21, 2005 20:41:46
Bydliště: Praha

Re: Nasazování nízkopodlažních autobusů na linkovou dopravu

Příspěvekod Dandy » sob říj 15, 2005 14:07:51

Damir píše: Ano, je to nízkopodlažní vozidlo, ale nepřipadá mi na tu linku extra vhodný, přeci jenom k městský dopravě má docela daleko a když někdy na Zličíně vidím, že bus je celkem nacvaklej a řada lidí stojí, skoro si říkám, že ta C934 s plošinou by bejvala byla lepší.


Mé každodení zkušenosti ukazují že ta C934E nebyla zas o tolik lepší než Citybus. Naopak pohodlné sedačky používané u zajezdovích vozů jsou v linkovém provozu spíš na obtíž, ulička je dost uzká. A také jejich počet je prakticky stejný, jediné řešení je tedy plnohodnotný linkový NP bus. Koukni se na odkaz a pochopíš i některé věci co jsem zmínil v předešlém příspěvku.

http://www.csadkladno.cz/img/zajezd/934e/934e.html
M1 - Maracaibo
Uživatelský avatar
Dandy
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:54:05
Bydliště: Libušín

Linka 24: Kladno Energie - Praha Zličín

Příspěvekod Dandy » sob říj 15, 2005 13:49:56

S linkou 24 mam různorodé zkušenosti. Co se týká nasatení Citybusu na garantované spoje není zas tak od věci. Je to rozhodně vyuzíváno a to jak invalidy z Kladenské METY kolem které linka jezdí, tak i maminky s kočárkama z Buštěhradu. z Kladenských City busů je na tuto linku nasazována verze s motory Iveco a se sedačkamy i proti zadním dveřím. Sedačky na tu vzdálenost se dají zkousnout, ale ten počet míst na sezení je hlavně ve špičku nepřijatelný. Největší mínus Citybusu je tedy třídveřové provedení karoserie a automat, vše nasvědčuje tomu že se tu by měly časem oběvit linkové Citelisy. Co by rozhodně této lince prospělo by bylo zavedení pevného intervalu a přidání spojů.

Jinak ta C934E v urpavě ZTP je na lince 24 zpět v provozu, ale jezdí na negarantovaném pořadí. Vůz je také upraven částečně jako Zájezdový a proto v minulosti docházelo k jeho náhradě City busem, když byl vypraven na zajezdovou přepravu. V případě zajezdu nebo správkového stavu je i v současnosti na negarantované pořadí vypraven Citybus. Bohužel na to to pořadí je nejčastěji nasazena starší verze s Renaultem a méně místy k sezení. Takže v ranní špičce se to dá nazvat nášlapákem. Jinak na lice 24 je několik spojů které obsluhují vozy ČSAD jezdící na Ropidu. Je to vlastně náhrada manipulační jízdy do garáží normálnim legálnim spojem.

Ješte doplnim že garantováné spoje má i linka 9 Kladno - Slaný a samozřejmě městské linky 3 a 6. Tyto spoje převzali funkci po zrušené lince 18 ( ex 33) která byla původně zvláštní linkou pro invalidy.
M1 - Maracaibo
Uživatelský avatar
Dandy
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:54:05
Bydliště: Libušín

Příspěvekod 8Tr9 » čtv říj 13, 2005 18:06:43

Sergei-LBC píše:Náhodou, příměstské trollino, proč ne... :)
Dobrý by to určitě bylo, ale na ty příměstský trolejbusový tratě u nás by to bylo zbytečný. S rozšířením trolejbusů mimo město se (zatím) nepočítá :(
Máte nějaké fotky, plánky, a bokorysy trolejbusů v NDR? Ano? Tak mi je pošlete na mail.
Uživatelský avatar
8Tr9
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 25, 2005 16:45:48
Bydliště: Praha:-(((

Příspěvekod Sergei-LBC » čtv říj 13, 2005 17:59:42

Náhodou, příměstské trollino, proč ne... :)
Sergei-LBC
Člen fóra
 
Příspěvky: 72
Registrován: stř zář 21, 2005 06:31:25

Příspěvekod 8Tr9 » čtv říj 13, 2005 17:59:36

Malý fotograf:Ano, sorry, to jsem se přepsal.
Máte nějaké fotky, plánky, a bokorysy trolejbusů v NDR? Ano? Tak mi je pošlete na mail.
Uživatelský avatar
8Tr9
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 25, 2005 16:45:48
Bydliště: Praha:-(((

Příspěvekod malý fotograf » čtv říj 13, 2005 17:24:08

8tr9 tys asi myslel slolaris urbino low entry
Každý z nás je svým způsobem "šotouš". Záleží jen na oboru!
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod 8Tr9 » čtv říj 13, 2005 14:20:37

Já bych na bezbariérové meziměstské linky nasazoval buď Sor CN12, Solaris Trollino Low Entry nebo Dvou/třídvéřové Citaro.
Máte nějaké fotky, plánky, a bokorysy trolejbusů v NDR? Ano? Tak mi je pošlete na mail.
Uživatelský avatar
8Tr9
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 25, 2005 16:45:48
Bydliště: Praha:-(((

Příspěvekod Magiq » čtv říj 13, 2005 09:58:12

ad.Richard Michalek: Co máš přesně na mysli? V souvislosti s Karosou.
Magiq
Začátečník
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon zář 26, 2005 09:43:05

Příspěvekod pk. » čtv říj 13, 2005 08:28:52

Ono samo nasazování NF městského vozu (agora, dokonce ještě třídveřová) do příměstského provozu (naprosto jinej režim jízdy atd. atd. atd.) je docela kravina... Ona jim to někdy převodovka vytmaví.
Jo, ale kdyby nebyli v Korose-fabrik voli, tak to tady vypadá úplně jinak.
pk.
Člen fóra
 
Příspěvky: 35
Registrován: sob říj 01, 2005 13:18:46
Bydliště: Linz

Příspěvekod Damir » stř říj 12, 2005 21:31:38

A hele, tak dostali rozum. Minulej pátek byl na garantovaným spoji ještě Citybus.
Damir
Člen fóra
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř zář 21, 2005 20:41:46
Bydliště: Praha

Příspěvekod T_m » stř říj 12, 2005 18:10:37

Já si myslím, že na příměstské autobusové linky by měly být nasazovány příměstské busy, tedy maximálně kombinace NP předku vozidla a vysokopodlažní zadní poloviny. Vlastně na způsob autobusů SOR CNxx a Solaris LE. Dokonce v některých případech je podle mne i lepší opravdu karosa C734 s plošinou nebo dvoudvéřový SOR Bxx.
... tu jezdila upravená C934 s plošinou ...
Tak zrovna ji jsem včera na lince 24 viděl.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Nasazování nízkopodlažních autobusů na linkovou dopravu

Příspěvekod Damir » stř říj 12, 2005 17:54:24

K založení téhle diskuse mně přivedla jedna věc: ČSAD Kladno provozuje v rámci svojí Kladenské integrované dopravy linku č. 24 v trase Kladno, Energie - Praha, Zličín. V pracovní dny je část spojů (a o víkendu snad všechny) zajišťována nízkopodlažním vozidlem. Dříve (mám pocit, že ještě v dobách, kdy linka označení 24 neměla), tu jezdila upravená C934 s plošinou, nicméně ta měla někdy loni o Vánocích na Kladně nehodu, bylo to tenkrát i v TV (čelně se střetla s jiným autobusem) a od té doby jezdí na 24 Citybus. Ano, je to nízkopodlažní vozidlo, ale nepřipadá mi na tu linku extra vhodný, přeci jenom k městský dopravě má docela daleko a když někdy na Zličíně vidím, že bus je celkem nacvaklej a řada lidí stojí, skoro si říkám, že ta C934 s plošinou by bejvala byla lepší. Anebo Sor BN12.
Damir
Člen fóra
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř zář 21, 2005 20:41:46
Bydliště: Praha


Zpět na Autobusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron