Autobus 15m nebo kloubový autobus?

Diskuze o autobusech meziměstské a příměstské dopravy

Moderátor: malý fotograf

Jaký autobus hodnotíte jako lepší?

Kloubový
21
75%
Třínápravový 15 m
7
25%
 
Celkem hlasů : 28

Re: Autobus 15m nebo kloubový autobus?

Příspěvekod Dispecer » ned led 07, 2007 18:59:53

Podľa mňa, Košičana, kde je Solarisov Urbino II 15 (CNG) je požehnane, záleží na tom, na akej linke má ten autobus jazdiť (, teda, či je tá linka obsadzovaná na cca. 160, alebo cca. 170, či na kopcovitosti a počte križovatiek...) :wink:
Uživatelský avatar
Dispecer
Člen fóra
 
Příspěvky: 89
Registrován: pát pro 01, 2006 23:15:15
Bydliště: Košice (Slovakia)

Re: Autobus 15m nebo kloubový autobus?

Příspěvekod dispečer » ned led 07, 2007 11:08:02

Kloboubovej autobus !!!
Uživatelský avatar
dispečer
Člen fóra
 
Příspěvky: 40
Registrován: pon črc 17, 2006 12:48:35

Příspěvekod Libor hh » stř črc 26, 2006 21:49:12

T_m píše:
Happy bus píše:Kloubák má asi větší kapacitu,co?
Tvrdí se, že je téměř shodná, přiznám se, že tomu příliš nevěřím a myslím si, že kloubák pobere víc lidí.


Podle mne máš pravdu,kloubák je k nezaplacení.
Uživatelský avatar
Libor hh
Expert
 
Příspěvky: 28
Registrován: stř říj 05, 2005 22:02:48
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod petrumr » sob říj 01, 2005 14:23:23

Automat nemá vliv na emise a na meziměsto,když jede stálou rychlostí tak je to stejné jestli je tam automat nebo manual.Ten motor 640 v provedení euro-ty poslední jsou vcelku dobrý,ale v komunistycké éře byl jednoznačně nejlepší motor man v ikarusu.Není problém,když je dobrej řidič jet ve městě s automatem s 640 pod 20L.Jak někteří čekají na semaforu a mají tam kvalt a ještě se rozjíždí na dvojku to je potom spotřeba.to u automatu samo zařadí neutrál.řidiči ten automat nemají v lásce Ti co stym nejeli,oni mají v paměti dvoustupnovou pragovku.Vždyt do nákladáků se montují automaty nebo robotizovaný př.(mercedes,iveco atd.)
ZÁKAZ PRÁCE V JEDNÉ OSOBĚ
Uživatelský avatar
petrumr
Člen fóra
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob zář 24, 2005 20:25:28
Bydliště: kroměříž CZ

Příspěvekod syverin » pát zář 30, 2005 21:47:34

No vždyť píšu - zlatý ML634. Ale přiznám se, obvykle na to jdu selským rozumem a moje znalosti o motorech zůstaly někde na úrovni právě ML634 a Škoda 781. Ale jakto, že i busy s manuálem můžou splňovat EURO3 a víc? A je opravdu automat vhodný na ty frekventované meziměstské linky, kde je pouze několik zastávek na poměrně dlouhé trase a nezáleží na tom, jak rychle se vůz rozjede, hlavně, že drží rychlost? Typiiicky, jaké by bylo podle Vás vhodné vozidlo na l. č. 381 PID (Praha, Skalka - Suchdol, vybrané spoje až Kutná Hora, hl.n., jízdní doba 105 minut, především v druhé části trasy od Kostelce n.l. nízká frekvence zastavování. Standartně kloubové Karosy různých provedení, ARES).

P.S. Když jsem to tak zmínil, posílal jsem na Nový Rok kamaráda z Kutné Hory. Nádraží bylo (a ostatně je) z ruky, jediný bus, co jel, byla právě 381. Ještě půl roku jsem si rval vlasy pokaždé, když jsem ho potkal, cestu až do Prahy s nejhorším tamějším busem 1608 bych nepřál ani svému největšímu nepříteli....
Aktivní blbec je horší než třídní nepřítel
syverin
Moderátor
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv zář 22, 2005 16:11:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod petrumr » pát zář 30, 2005 20:22:01

Brždění motorem se používá,ale když to váží 18tun tak ten retardér je k nezaplacení a ještě se zmenšují objemy motorů.Kroměřížský karosy s Voithem vůbec nemají motorovku,ale třeba volvo při volnoběhu zavře výfukový ventil u turba a nuceně dává naftu-čerpadlo není odstaveno-to se děje pro ekologii aby motor neschladl.čím větší ekologie,tím je taky větší spotřeba
ZÁKAZ PRÁCE V JEDNÉ OSOBĚ
Uživatelský avatar
petrumr
Člen fóra
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob zář 24, 2005 20:25:28
Bydliště: kroměříž CZ

Příspěvekod syverin » pát zář 30, 2005 19:26:47

Ach jo. Už ani diesely nejsou to, co bývaly. Zlatá ML634 :) . Spotřeba není sporná, potvrdí to 9,5 dopravního podniku z desíti :). Ničení motorů...vím, co máte na mysli, ale nejsem si jistý, jestli to platí i u dieselu. A poslední otázka: ono se už nesmí používat brzdění motorem, které je u dieselu imho účinnější a beze ztrát paliva?
Aktivní blbec je horší než třídní nepřítel
syverin
Moderátor
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv zář 22, 2005 16:11:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod petrumr » pát zář 30, 2005 19:12:47

Když tam je manual,tak se tam musí přišroubovat retardér a ten retardér něco váží,ale automat to má už ve vnitř.Automat se dá seřídit -naprogramovat kdy má řadit,ale řidič se nedá ani poučit.A k těm ektrickým retardérům-nedávejte nad převodovku co by mohlo magnetický pole zničit-je to dost silný. :roll: Automat neničí motor podtáčením a o té spotřebě je to sporný. :idea:Automat používá retardér automaticky,když to řidič vypne,tak je tam žalující program. :oops:
ZÁKAZ PRÁCE V JEDNÉ OSOBĚ
Uživatelský avatar
petrumr
Člen fóra
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob zář 24, 2005 20:25:28
Bydliště: kroměříž CZ

Příspěvekod syverin » pát zář 30, 2005 18:56:47

Retardér to moc neřeší. Automat se obecně snaží držet motor v otáčkách optimálních z hlediska výkonu a točivého momentu. Ale ty se u vznětového motoru moc nekryjí s optimálními otáčkami z hlediska spotřeby. Takže automat bude vždycky větší žrout, než manuál. Leda by se bus předělal na plyn....
Aktivní blbec je horší než třídní nepřítel
syverin
Moderátor
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv zář 22, 2005 16:11:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod petrumr » pát zář 30, 2005 18:29:01

Až do kloubáků namontovali automat,tak teprve se stym dá jezdit,ty bowdeny dělali řazení pěkně gumovým a když se podělal otáčkoměr,tak potom se podělal i motor.Proč sekvenční převodovku,když sou špicový automaty s retardérem.
ZÁKAZ PRÁCE V JEDNÉ OSOBĚ
Uživatelský avatar
petrumr
Člen fóra
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob zář 24, 2005 20:25:28
Bydliště: kroměříž CZ

Příspěvekod syverin » pát zář 30, 2005 18:18:36

Podle mne je kloubový autobus spíše vhodný do města, 15m na mimoměstské frekventované linky. Co se týče vyšší obsaditelnosti kloubového, tak ta se projeví především v provozu, kdy nevadí, že část cestujících bude stát. Neboli když kloub (nepoužitelný) zabere poctivé dva metry délky, tak to zas až takový rozdíl není.
K linkovému kloubovému Citybusu: Nejsem si jistý, zda je to úplně nejlepší řešení. Linkový autobus by totiž měl mít manuální nebo alespoň sekvenční převodovku. Horší rozjezdové vlastnosti jsou pak vykoupeny daleko nižší spotřebou.
Aktivní blbec je horší než třídní nepřítel
syverin
Moderátor
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv zář 22, 2005 16:11:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Dandy » pát zář 30, 2005 18:04:49

Jak 15m tak kloubový 18m autobus má své výhody a nevýhody. Kde je dost místa a jsou komunikace většinou přímé je v celku dobrý 15m. Pokud se jedná o komunikace se stísněníma podmínkama a né zas tak přímímého směru je lepší kloubový 18m. Navíc tyto vozy mají lepší manevrovací vlasnosti, při objíždění překážek v provozu (bouračky, atd ...)

Jinak z dostupných kloubových linkových autobusů by mohlo v uvahu připadat linkové Citaro. Další co mě napadá je jestli nebude Karosa nabízet linkový Citelis i v kloubové provedení. Ve francii jsem viděl třídveřové Agory v městském provedení a korát nevim jestli existuje jejich provedení line.

Osobně si myslim že by neměl být problém z francie nechat přivézt třídveřový kloubový Citelis a intelier dodělat tak aby vyhovoval linkovému provozu.
M1 - Maracaibo
Uživatelský avatar
Dandy
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:54:05
Bydliště: Libušín

Příspěvekod Happy bus » pát zář 30, 2005 09:23:09

No tak např.Karosa B 741.Předek je useklej před zadníma dveřma,a zadek před prostředníma dveřma.Vezmeme li fiktivní Karossu B 731 15m,byla by prodloužená poze o okno nad zadní nápravou,která by byla 2x
A co na to Jan Tleskač???
Uživatelský avatar
Happy bus
Inventář fóra
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 25, 2005 13:02:05
Bydliště: Všude kde je doma a MHD(Plzeň)

Příspěvekod T_m » čtv zář 29, 2005 19:23:03

Happy bus píše:Kloubák má asi větší kapacitu,co?
Tvrdí se, že je téměř shodná, přiznám se, že tomu příliš nevěřím a myslím si, že kloubák pobere víc lidí.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Happy bus » čtv zář 29, 2005 19:22:57

Kloubák má asi větší kapacitu,co?
A co na to Jan Tleskač???
Uživatelský avatar
Happy bus
Inventář fóra
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 25, 2005 13:02:05
Bydliště: Všude kde je doma a MHD(Plzeň)

Příspěvekod Happy bus » čtv zář 29, 2005 19:17:11

Kloubák má asi větší kapacitu,co?
A co na to Jan Tleskač???
Uživatelský avatar
Happy bus
Inventář fóra
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 25, 2005 13:02:05
Bydliště: Všude kde je doma a MHD(Plzeň)

Příspěvekod trolejbus386 » úte zář 27, 2005 18:47:18

tr_man píše:Já mám taky rád trolejbusy a nemusím pardubickým vozem 386 jezdit každý den!


Trolejbusy číslo 386 jezdily i v jiných městech, ne jen v Pardubicích.
trolejbus386
Člen fóra
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon zář 26, 2005 10:50:29

Příspěvekod tr_man » úte zář 27, 2005 11:20:06

Já mám taky rád trolejbusy a nemusím pardubickým vozem 386 jezdit každý den!
Uživatelský avatar
tr_man
Člen fóra
 
Příspěvky: 42
Registrován: pon zář 26, 2005 13:04:04
Bydliště: 150 metrů od zastávky trolejbusu

Příspěvekod Sergei-LBC » úte zář 27, 2005 06:38:34

Víš, autor si často mění podpisy, a dřív ho měl přinejmenším nevhodný (jestli sem patří slova jako "gruntský kšunty"...)
Sergei-LBC
Člen fóra
 
Příspěvky: 72
Registrován: stř zář 21, 2005 06:31:25

Příspěvekod trolejbus386 » pon zář 26, 2005 22:10:08

Co se ti na tom podpisu nelíbí a proč by měl být jeho autor blbec? Mě se třeba taky můžou líbit RTO, ale jezdit s tím každý den bych nechtěl.
trolejbus386
Člen fóra
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon zář 26, 2005 10:50:29

Příspěvekod Sergei-LBC » ned zář 25, 2005 17:29:17

8Tr9, 7Tr4 nebo jak ti mám říkat: No já nevím, ale jinak žádný dostupný linkový kloubáky neznám...

Proboha, nejseš blbec? Co to máš za podpis? To svědčí o všem... :x
Sergei-LBC
Člen fóra
 
Příspěvky: 72
Registrován: stř zář 21, 2005 06:31:25

Příspěvekod 8Tr9 » ned zář 25, 2005 16:56:18

Já bych řekl, že rozhodně by byl nejlepší jako kloubový autous třídvéřové Citaro G nebo třídvéřové Urbino 18, když už se u nás žádný linkový kloubáky nevyráběj.
Máte nějaké fotky, plánky, a bokorysy trolejbusů v NDR? Ano? Tak mi je pošlete na mail.
Uživatelský avatar
8Tr9
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 25, 2005 16:45:48
Bydliště: Praha:-(((

Příspěvekod Happy bus » ned zář 25, 2005 13:46:22

Tomu se právě Karosa vyhla Aresem!má jen nějaký Citelisy a 960...Darmo mluvit
A co na to Jan Tleskač???
Uživatelský avatar
Happy bus
Inventář fóra
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 25, 2005 13:02:05
Bydliště: Všude kde je doma a MHD(Plzeň)

jednoznačně 18m

Příspěvekod malý fotograf » ned zář 25, 2005 12:02:41

Na dálnici je dobrý i 15-ti metrový (viz student agency), jinde je však kvůli českému rázu krajiny téměř nepoužitelný. Mě to šetření na kloubácích docela vadí, ale Vrakosy se v současné době kloubové linkové nedělaj a tak se musí kupovat to co je.
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Sergei-LBC » ned zář 25, 2005 10:05:43

Rozhodně klobus, nechtěl bych ani vidět, jak by 15m točil na okreskách 3. třídy...
Sergei-LBC
Člen fóra
 
Příspěvky: 72
Registrován: stř zář 21, 2005 06:31:25

Autobus 15m nebo kloubový autobus?

Příspěvekod T_m » ned zář 25, 2005 09:12:21

Jaký autobus myslíte, že je lepší pro liknovou dopravu na běžných silnicích (ne na dálnicích a pod.)? S jakým se vám líp cestuje?
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň


Zpět na Autobusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron