Ústecký kraj

Diskuze o autobusech meziměstské a příměstské dopravy

Moderátor: malý fotograf

Ústecký kraj

Příspěvekod T_m » čtv úno 02, 2006 16:40:33

Kraj odmítá požadavky dopravního podniku


Podle hejtmana jsou nemravné, kraj si nenechá diktovat * Dopravci nenabízejí vyšší kvalitu, ale chtějí víc

Představitelé Ústeckého kraje vyzvali společnost Dopravní podnik Ústeckého kraje, a. s. (DPÚK), aby uzavřela dodatek smlouvy o závazku veřejné služby v autobusové veřejné dopravě pro rok 2006, s tím, že odmítají jeho požadavky.

Tento dopravce předložil Ústeckému kraji návrh dodatku na rok 2006, kde podle nich proti roku 2005 svévolně zahrnul linky a spoje, které nebyly předmětem uzavřené smlouvy a k tomuto objemu kilometrických výkonů dodal i předběžný odborný odhad prokazatelné ztráty. Rada Ústeckého kraje tento návrh neakceptuje, navržený objem kilometrů není podle ní v souladu s požadavky kraje, které jsou dopravci známy již delší dobu.

Dominantní postavení nelze zneužívat

Požadavky Ústeckého kraje předložené dopravci vycházejí z usnesení krajského zastupitelstva a z finančních možností kraje. Tyto požadavky nechce DPÚK akceptovat. „Ústecký kraj je vůči dopravnímu podniku v roli zákazníka, objednává u něj pro občany autobusovou dopravu a má na to určité množství peněz. Tato společnost ale odmítá tyto skutečnosti vzít na vědomí a snaží se diktovat, jaké linky máme objednat a kolik jí za to zaplatíme. Veřejnou službu má dopravní podnik provádět kraji, nikoli kraj dopravnímu podniku,“ konstatoval ústecký hejtman Jiří Šulc (ODS).
V letošním roce chce Ústecký kraj objednat u dopravců veřejnou autobusovou dopravu v celkovém rozsahu 14,029 miliónu kilometrů. Kraj v návrhu dodatku, předloženého Dopravnímu podniku Ústeckého kraje, objednává 11,006 miliónu km.
„DPÚK má mezi dopravci dominantní postavení. Z jeho přístupu k zajištění autobusové dopravy pro občany našeho kraje mám pocit, že si dopravní podnik neváží kraje jako svého partnera, který mu platí 180 miliónů korun ročně. Samospráva hospodaří s veřejnými prostředky a odpovídá občanům za jejich efektivní využití. Nesmíme přistoupit na to, aby nám někdo diktoval, jak máme nakládat s penězi daňových poplatníků,“ dodal hejtman.

Představy se rozcházejí

Požadavek DPÚK se s možnostmi Ústeckého kraje rozchází o přibližně 131 miliónů korun proti roku 2005, konkrétně představuje procentuální nárůst nákladů na jeden kilometr o 11 procent a nárůst finančních prostředků požadovaných na úhradu prokazatelné ztráty o 72 procent.
„Dopravce musí respektovat finanční možnosti kraje. Vloni jsme DPÚK zaplatili 181 miliónů, pro letošní rok máme připravenou stejnou částku. Navýšení o více než 130 miliónů za stejný rozsah služeb jako v roce 2005, které dopravce požaduje, je nemravné,“ uvedl Šulc.
„Bude snad dopravní podnik zajišťovat služby pouze prostřednictvím nízkopodlažních autobusů s klimatizací, kávou a občerstvením? Nikoliv. Žádnou vyšší kvalitu nám za 130 miliónů navíc nenabízí. Krajská samospráva nemá žádné volné finanční prostředky a všichni ostatní dopravci navýšili své požadavky o jediný uznatelný nárůst, tedy meziroční inflaci, která je dle oficiální statistiky dvě procenta. Vyzývám DPÚK, aby respektoval požadavky kraje jako objednatele veřejné autobusové dopravy ve stejném rozsahu jako v loňském roce,“ uzavřel Šulc.

***

JIŘÍ ŠULC
Sloužit má dopravní podnik kraji, ne naopak

Regionální mutace| Právo - Ústecký kraj
31.01.2006 - Rudolf Prchal - str. 10
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Zpět na Autobusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron