Rekonstrukce klasických tramvají na nízkopodlažní

Diskuse o tramvajích, trolejbusech, městských autobusech a IDS

Moderátor: malý fotograf

Příspěvekod PvvS » sob říj 08, 2005 14:10:33

Az na to ze za jednu anitru jsou 2-3 KT3 . A tyhle vozy i kdyz maji min NP casti, tak zachovavaji vyhody otocnych podvozku . Navic maji kapacitu 2VJ , kdezto anitra pouze 1,5VJ
PvvS
 

Re: re: Kt3

Příspěvekod T_m » sob říj 08, 2005 14:07:59

malý fotograf píše:Jojo z tohohle je mi blbě. Takhle vypadá nejnovější tramvaj. To je reprezentace města! :cry:

Ač velmi nerad, ale musím souhlasit. Proč? Protože design je také součástí image města. Tradice je sice hezká věc, ale tady na první pohled přijede cestujícímu 40, v budoucnu i 60 let stará tramvaj, zatímco když situaci srovnáme s autobusy, tak v době prvních T3 se běžně jezdilo v autobusech 706RO později RTO :ee:
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Happy bus » sob říj 08, 2005 14:06:54

Ta KT2 je dost pěkná,ale KT3???A ještě r.v. po Astrách???FUJ!!!Když tu byli němečtí studenti na výměnném pobytu, tak se divili, kolik je tu NP vozidel (A pro mě jsou Astry,Soudkobusy,Ciťáky a 24 pořád sváteční jízdou!!!!!) Faktem je,že jejich Citaro se mi líbilo.Já bych byl pro Anitry, Ať to v Plzni nějak vypadá. Ale moc se mi nelíbí ty Tria
A co na to Jan Tleskač???
Uživatelský avatar
Happy bus
Inventář fóra
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 25, 2005 13:02:05
Bydliště: Všude kde je doma a MHD(Plzeň)

Příspěvekod PvvS » sob říj 08, 2005 13:48:50

kt2
Přílohy
kt2_800.jpg
PvvS
 

re: Kt3

Příspěvekod malý fotograf » sob říj 08, 2005 13:37:17

Jojo z tohohle je mi blbě. Takhle vypadá nejnovější tramvaj. To je reprezentace města! :cry:

Pvvs nascanuj i tu KT2 ať je tam i ten text.
Každý z nás je svým způsobem "šotouš". Záleží jen na oboru!
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod PvvS » sob říj 08, 2005 12:58:39

KT3
Přílohy
kt3_plzen.jpg
kt3_800.jpg
PvvS
 

Příspěvekod PvvS » pát říj 07, 2005 15:32:47

pokud sem dobre cetl, tak je to pouze nouzovy spojeni pro odtah vadnyho vozu.
PvvS
 

24Tr

Příspěvekod T_m » čtv říj 06, 2005 21:17:37

9 Tr píše: ... 24 Tr nesoudím, nesmatrjel jsem ...

Mám takový pocit, že 24Tr má v nárazníku takový podezřelý plastový kryt, pod nímž tuším tažné zařízení. Ovšem je otázka, pokud tam tedy je, na jaké zatížení je dimenzováno.
Přílohy
24tr.jpg
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod PvvS » čtv říj 06, 2005 18:12:38

Problem je v tom ze nejlevnejsi nova NP tram u nas stoji okolo 30 milionu, kdezto jedna z nejdrazsich reko T3 vyjde na zhruba 12 milionu+vlek VV60LF za to 8 milionu, kapacita stejna , pomer NP taky, cena o 10 milionu nizsi . Reko K2 na K3 stoji okolo 18 milionu , pri trose snahy by mohla byt i za 15 mil. Tedy za cenu jednyho Tria/Anitry je 1 1/2 soupravy T3R.EV+VV60LF, nebo 2 K3 . Nejlevnejsi zahranicni se pohybuji v cene okolo 50 milionu.
Vektra s kapacitou okolo 2 vz (2 vozove jednotky) se taky blizi 50 milionum. Kazdy Dp hleda jak usporit a proto se nenakupuji nove tram, kdyz se skoro stejnyho vysledku docili pomoci reko na podstatne nizsi castku. Navic na reko se daji dostat dotace. takze to je jeste vyhodnejsi. Na novy tram sice taky , ale stale to neni dostatecny.

P.S. takovy kratky ULF prijde zhruba na 75-80 milionu.
PvvS
 

tramvaj

Příspěvekod 5762 » čtv říj 06, 2005 17:34:45

Myslím si,že dnes se snažíme vymyslet to,co už dávno je.Jelikož podniky potřebují peníze tak se řeší prototypy,které se po krátké době stáhnou z provozu protože spousta věcí nestojí za nic.Než li leta letoucí čekat než tady někdo něco postaví,jsem pro nakoupení zahraničních strojů které jsou léta odskoušené.Nefandím ani generálkovaným tramvajím,do kterých tečou miliony.Je fakt,že z hlediska financí to asi jinak nejde.Na ČT bylo řečeno,že v ČR není výrobce nízkopodlažních tramvají.Výrobce je,ale nesmí dělat takové šroty!! Pak ať se nikdo nediví že to nikdo nechce kupovat.
5762
 

Příspěvekod 9 Tr » čtv říj 06, 2005 16:31:38

To, že ve Švýcarsku mají vleky beru, ale taky je většina vozů, ne-li všechny, uzpůsobena na tahání takovýchto potvor. Až bude mít jakýkoli trolejbus rám, tak můžem taky tahat vleky, ale které vozidlo dnes používané v MHD (Tr/ab) má hák na tahání několika tunového vleku s lidmi, nehledě na to, že 21 Tr ani nemá pořádný závěs (24 Tr nesoudím, nesmatrjel jsem) Kdyby neskončily vleky, tak je nízkopodlažnost dnes asi docela jednoduše vyřešena a jsme někde jinde. Beru situaci v naší republice, aby nedošlo k nedoruzměním.
Segodnja, zavtra, Škoda
Uživatelský avatar
9 Tr
Člen fóra
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned zář 25, 2005 20:31:44
Bydliště: Jihlava, všude, kde jsou trolejbusy (nejlépe 9 Tr),a v celém býv. východním bloku

Příspěvekod T_m » čtv říj 06, 2005 08:21:33

9 Tr píše:... tahat za trolejbusem vlek, krásné by to bylo, kapacitní taky, ale....

Když se podíváš do Švýcarska do Lausane, tak tam NP vleky za trolejbusy mají. Fakt je, že nízkopodlažnost je móda a je taky na zvážení do jaký míry užitečná.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod 9 Tr » čtv říj 06, 2005 08:06:31

Ad Pvvs: Nemáš to někde? To bych se rád na to podíval. Určité znízkopodlažnění jednoho vozidla mě láká (ač jsem psal, jsem proti tomu, ale doba si žádá něco jiného a tahat za trolejbusem vlek, krásné by to bylo, kapacitní taky, ale....)
Díky.
Segodnja, zavtra, Škoda
Uživatelský avatar
9 Tr
Člen fóra
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned zář 25, 2005 20:31:44
Bydliště: Jihlava, všude, kde jsou trolejbusy (nejlépe 9 Tr),a v celém býv. východním bloku

Příspěvekod PvvS » stř říj 05, 2005 20:22:16

T3D byly odvozeny od T4D, nikoliv od T3CS. tedy mela zebrinovy ram a cast vykonu prenasela i karoserie, podobny to bylo u K2 .

Novy skrine z krnova maji konstrukci skoro stejnou jako T4D a tim padem mohou tahat vleky. Samozrejme aby to nemelo zrychleni z 0-60 km/hod za vikend musi byt i vykonnejsi motory a jina vyzbroj. A do puvodnich podvozku se 100kW SS motory nevlezou, tudiz a i kvuli dalsim vyhodam se pouzila asynch. vyzbroj .
PvvS
 

Re: NP vlek

Příspěvekod T_m » stř říj 05, 2005 20:18:30

PvvS píše:
T_m píše:A když jsme u toho - PROČ nejezdí nízkopodlažní velka za T3, resp. pro není schálen? Je to opravdu takový technický nesmysl, nebo se jen chce aby to technický nesmysl byl a výrobci el.výzbrojí a věcí souvisejících nepřišli o kšefty? Já osobně se kloním k druhé variantě ...


protoze by se ram u T3 asi roztrhnul po 1/2 roce provozu. Vozy T4D mely zcela jinou konstrukci ramu a podoba s T3 byla ciste nahodna, pac nemeli jiny cela. Stejne tak i T3D .

Nojo, ale i T3 jezdily s vlekama v Chemnitz a Schwerinu. Kromě toho snad "reko" T3 mají ten rám mít právě uzpůsobený.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: NP vlek

Příspěvekod PvvS » stř říj 05, 2005 20:03:36

T_m píše:A když jsme u toho - PROČ nejezdí nízkopodlažní velka za T3, resp. pro není schálen? Je to opravdu takový technický nesmysl, nebo se jen chce aby to technický nesmysl byl a výrobci el.výzbrojí a věcí souvisejících nepřišli o kšefty? Já osobně se kloním k druhé variantě ...


protoze by se ram u T3 asi roztrhnul po 1/2 roce provozu. Vozy T4D mely zcela jinou konstrukci ramu a podoba s T3 byla ciste nahodna, pac nemeli jiny cela. Stejne tak i T3D .
PvvS
 

NP vlek

Příspěvekod T_m » stř říj 05, 2005 19:53:43

A když jsme u toho - PROČ nejezdí nízkopodlažní velka za T3, resp. pro není schálen? Je to opravdu takový technický nesmysl, nebo se jen chce aby to technický nesmysl byl a výrobci el.výzbrojí a věcí souvisejících nepřišli o kšefty? Já osobně se kloním k druhé variantě ...
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod PvvS » stř říj 05, 2005 19:43:40

9 Tr píše:To je to samý, jako když bys předělal 9 Tr na nízkopodlažní(samozřejmě v zadní části), ten rám se už při nějakém takovém přerušení (zlom atd.) kdy ti rám nepokračuje v jedné rovině, tak už nemůže mít takovou pevnost-v tomto jsem veliký skeptik.

no tady je to trochu jinak . On ten vuz prijde pouze o celnik a to hlavni kde se prenasi sila , tedy cep zustava netknuty, naopak je mu trochu odlehceno. Nekde sem videl profocenou druhou KT3UA, dodanou v hrube stavbe a tam je to videt.
PvvS
 

Příspěvekod 9 Tr » stř říj 05, 2005 18:24:09

To je to samý, jako když bys předělal 9 Tr na nízkopodlažní(samozřejmě v zadní části), ten rám se už při nějakém takovém přerušení (zlom atd.) kdy ti rám nepokračuje v jedné rovině, tak už nemůže mít takovou pevnost-v tomto jsem veliký skeptik.
Segodnja, zavtra, Škoda
Uživatelský avatar
9 Tr
Člen fóra
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned zář 25, 2005 20:31:44
Bydliště: Jihlava, všude, kde jsou trolejbusy (nejlépe 9 Tr),a v celém býv. východním bloku

Příspěvekod PvvS » stř říj 05, 2005 17:14:56

chjo , dneska uz se asi schvali uplne vsechno . Nechtel by nahodou nekdo udelat skrin ala RT6N1 s tim ze je to rekonstrukce T3 ? podvozky se teoreticky daj pouzit.
PvvS
 

myslím, že je to z T3

Příspěvekod malý fotograf » stř říj 05, 2005 16:12:51

Ty si pro něj Pvvs můžeš skáknout na MSV :) v lepší kvalitě ho zájemcům mohu poslat na mail. Na prospektu píšou, že je to z T3. Je odříznuta zadní část v místě podvozku. Tak nevim. :?
Každý z nás je svým způsobem "šotouš". Záleží jen na oboru!
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod PvvS » stř říj 05, 2005 15:41:14

zajimavy je ale na tomhle vykresu reseni kloubu, ktery naznacuje hnanej podvozek i pod kloubem .

Nemas ho v lepsi kvalite ?
PvvS
 

Příspěvekod PvvS » stř říj 05, 2005 15:39:43

Opravim te . Jde o projekt K2LF . Jde o nahradni skrin pro vozy K2 z krnova .
PvvS
 

KT 2

Příspěvekod malý fotograf » stř říj 05, 2005 14:39:39

9 Tr: Proč? To bych chtěl vysvětlit!

Pro ty z vás co neví (jakože vás asi neni málo) tu mám jeden pěkný projekt od ParsNova. Znáte jistě projet KT 3 (z 2 T3 1 KT 3) který bude dodáván pro Plzeň a jezdí již kdesi na Ukrajině. Dostal se mi do ruky prospekt, ve kterém je uvedena ještě tramvaj KT 2 což je z 1x T3 1x KT 2. Výkres máte v příloze. Já tohle vidím možná ještě líp nežli Vario.
Každý z nás je svým způsobem "šotouš". Záleží jen na oboru!
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod 9 Tr » stř říj 05, 2005 13:35:40

Šahat na rám? Nikdy. To, co udělali vOstravě a Brně-nízkopodlažní vlek, je to sice zátěž, vozidlo navíc, ale aspoň se nehrabe na nosnou část, která je stavěná na něco jiné ho, se mi jeví jako nejlepší(ale popravdě, co zůstalo z těch T3, akorát podvozky). Toť můj názor.
Segodnja, zavtra, Škoda
Uživatelský avatar
9 Tr
Člen fóra
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned zář 25, 2005 20:31:44
Bydliště: Jihlava, všude, kde jsou trolejbusy (nejlépe 9 Tr),a v celém býv. východním bloku

Rekonstrukce klasických tramvají na nízkopodlažní

Příspěvekod malý fotograf » stř říj 05, 2005 13:17:23

Většina českých DP plánuje tuto volbu. Jaká z nabízených variant vám přijde jako nejlepší řešení?
Každý z nás je svým způsobem "šotouš". Záleží jen na oboru!
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň

Předchozí

Zpět na MHD

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník