Rekonstrukce klasických tramvají na nízkopodlažní

Diskuse o tramvajích, trolejbusech, městských autobusech a IDS

Moderátor: malý fotograf

Příspěvekod Ivánek » stř říj 19, 2005 11:02:20

Tak to teda neni - to se hobluje furt dál a dál, až by se to vyhoblovalo ven :-) Opotřebení je a bude v tomto případě vždy, jen záleží na tom, jak velké.

Já tvrdím, že není problém to vyrobit - neříkal jsem nic o zaplacení :-) Tam podvozky leží na valivých ložiskách velkého průměru a právě náklady na pořízení a případné opravy jsou naprosto šílené.
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod PvvS » pon říj 17, 2005 19:13:37

Hmm , a nelze neexistenci kovovych pilin vysvetlit i tim ze si vozy uz vyhoblovaly svoji cestu a tim padem se snizilo opotrebeni ? Vemte to tak ze anitra jsou 2 dvounapravove vozy spojene clankem. Vzhledem k pevnosti kloubu a neexistenci cepu ty vozy projizdeji trat stale po stejne stope. Staci se podivat na kterykoliv meneny oblou, jak si krasne hobluji. Po case si vytvori dostatecne siroby zlabek s vhodnym profile a je ticho.

Na strojarne sem videl program , ktery krasne predvadel chovani podvozku/napravy v oblouku. Bylo krasne videt jak se kde co sprajcuje a kde ne.
PvvS
 

Příspěvekod syverin » pon říj 17, 2005 16:04:05

Ivánek píše:Dandy, není problém vyrobit NP tramvaj s otočnými podvozky. Jinak stejné problémy jako Astry mají vpodstatě všechny moderní tramvaje. Opotřebení se dá výrazně omezit mazánim okolků, kdy už je pak Astra srovnatelná s T3.
Existuje i 100% NP tramvaj s otočnými podvozky. Ale nechtějte vědět, co stojí, jak vypadá a jak parádně se opravuje - Itálie

Ivánek píše:Když přišly Astry do Plzně, v obloucích byly na dně žlábků kolejnic ohoblované ocelové piliny. Dnes už je jich výrazně míň - ono nestačí, aby tam mazání bylo, musí i fungovat...
Ohoblované piliny? V Praze naprosto běžné! Neb silný provoz dokáže divy. A když se k tomu ještě přidá opravdové "umění" pražských svářečů přilepit kus oceli téměř k čemukoli, navíc tak, aby navařený oblouk byl co nejnerovnější (s tím, že se to nějak provozem ohobluje :( )...
Aktivní blbec je horší než třídní nepřítel
syverin
Moderátor
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv zář 22, 2005 16:11:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ivánek » pon říj 17, 2005 10:52:15

Dandy, není problém vyrobit NP tramvaj s otočnými podvozky. Jinak stejné problémy jako Astry mají vpodstatě všechny moderní tramvaje. Opotřebení se dá výrazně omezit mazánim okolků, kdy už je pak Astra srovnatelná s T3.

Když přišly Astry do Plzně, v obloucích byly na dně žlábků kolejnic ohoblované ocelové piliny. Dnes už je jich výrazně míň - ono nestačí, aby tam mazání bylo, musí i fungovat...
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod 8Tr9 » sob říj 15, 2005 19:45:46

Karlik je tramvaj Konstal 116N.
Máte nějaké fotky, plánky, a bokorysy trolejbusů v NDR? Ano? Tak mi je pošlete na mail.
Uživatelský avatar
8Tr9
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 25, 2005 16:45:48
Bydliště: Praha:-(((

Příspěvekod Dandy » sob říj 15, 2005 14:43:47

8Tr9 píše:A jaký je výhled z čel "Pelikán"? Lepší než kotas?


U čel Kotas omezuje výhled takováten elegantní sloupek mezi čelnim sklem a okénkem před prvníma dveřmy.

Čelo od pelikána má podobné výhledové poměry jako čela u vozů T6 a KT8D5. Aspoň tak nějak jsem to pochopil.

O no konec konců ty náhradní skříně na vozy T3 májí konstrukčně blíže k vozum T6 a spol než k původní T3-ce.
M1 - Maracaibo
Uživatelský avatar
Dandy
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:54:05
Bydliště: Libušín

Příspěvekod Dandy » sob říj 15, 2005 14:34:47

8Tr9 píše: Astry devastujou zatáčky, především v Olomouci. Rozhodně bych nakoupil ňáký nízkopodlažky ze zahraničí, třeba Karlíky z Polska.


Bohužel tě zklamu, ale ty Olomucké zatáčky by brousila jakákoliv jiná tramvaj s neotočnýmy podvozky, tam je jediné řešení překopání oblouku a jeho vybavení přechodnicí. Nevim co myslíš za tý "Polský karliky" v zahraničí, ale existuje řada konstrukcí NP vozů s otočníma podvozky a takovou tramvaj má i ve vývoji INEKON.

Spíš bych řekl že to neni o tom jaké koncepce si koupim tramvajové vozy, ale spíš o tom že když si nové tramvaje koupim tak musim neco vrazit i do infrastruktůry ( tratě, udržba, dílny). To samé platí všeobecně u jákéhokoliv jiného dopravního prostředku.
M1 - Maracaibo
Uživatelský avatar
Dandy
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:54:05
Bydliště: Libušín

Příspěvekod 8Tr9 » pon říj 10, 2005 18:09:29

Happy bus: Astry devastujou zatáčky, především v Olomouci. Rozhodně bych nakoupil ňáký nízkopodlažky ze zahraničí, třeba Karlíky z Polska.
Máte nějaké fotky, plánky, a bokorysy trolejbusů v NDR? Ano? Tak mi je pošlete na mail.
Uživatelský avatar
8Tr9
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 25, 2005 16:45:48
Bydliště: Praha:-(((

Příspěvekod Happy bus » pon říj 10, 2005 18:04:11

8Tr9 píše:A jaký je výhled z čel "Pelikán"? Lepší než kotas? Rozhodně bych Astry NIKDY NIKDY nekupoval! Zásadně reko T3 na T3R.E/PV LF.


A nejseš trochu praštěnej???To tu ty veterány maj jezdit i v době,až budou busy jezdit linky a budou je navádět satelity???To ne.Reko T3 je jen dočasné řešení.Dřív nebo později je stejně vyhodí,A každá Astra nebo Anitra,kterou mají jim bude k dobru.Jen kdyby ty potvory měly natáčecí podvozky
A co na to Jan Tleskač???
Uživatelský avatar
Happy bus
Inventář fóra
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 25, 2005 13:02:05
Bydliště: Všude kde je doma a MHD(Plzeň)

Příspěvekod 8Tr9 » ned říj 09, 2005 20:53:06

A jaký je výhled z čel "Pelikán"? Lepší než kotas? Rozhodně bych Astry NIKDY NIKDY nekupoval! Zásadně reko T3 na T3R.E/PV LF.
Máte nějaké fotky, plánky, a bokorysy trolejbusů v NDR? Ano? Tak mi je pošlete na mail.
Uživatelský avatar
8Tr9
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 25, 2005 16:45:48
Bydliště: Praha:-(((

Příspěvekod slimman » ned říj 09, 2005 19:12:35

T_m píše:Jenže na jaký linky? Místo sól? Do dvojic je díky délce přes 20m nemůžeš spřáhnout a s vlekem, to si v pražských podmínkách nedovedu představit ani kdyby byly všechny podvozky hnaný.

Představuju si je třeba na 15 nebo 25 nebo na některých o víkendu (např. 11+delší interval). Na druhou stranu je fakt, že by byla blbost něco koupit a pak přemýšlet kam s tím a jen kvůli tomu překopávat linkové vedení.
slimman
Začátečník
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned říj 09, 2005 17:46:46
Bydliště: PraHa

Příspěvekod PvvS » ned říj 09, 2005 18:58:38

slimman píše:Ten projekt KT2 se mi začíná zamlouvat. Podle toho letáku ale nemá a ani tam není zmínka o hnacím prostředním podvozku. Představil bych si KT2 v Praze, ale hnací prostředek by byla nutná podmínka. Jinak se mi ten nápad líbí. Z jedné T3 se tedy "stane" vozidlo o větší kapacitě a ještě částečně NP. Zajímavá by taky byla cena.


No ted bo je BO' 2 BO' ale jelikoy je to reko T3, tak je pry pravdepodobnejsi varianta BO' BO' 2
PvvS
 

Příspěvekod T_m » ned říj 09, 2005 18:56:36

slimman píše:Ten projekt KT2 se mi začíná zamlouvat. Podle toho letáku ale nemá a ani tam není zmínka o hnacím prostředním podvozku. Představil bych si KT2 v Praze, ale hnací prostředek by byla nutná podmínka. Jinak se mi ten nápad líbí. Z jedné T3 se tedy "stane" vozidlo o větší kapacitě a ještě částečně NP. Zajímavá by taky byla cena.

Jenže na jaký linky? Místo sól? Do dvojic je díky délce přes 20m nemůžeš spřáhnout a s vlekem, to si v pražských podmínkách nedovedu představit ani kdyby byly všechny podvozky hnaný.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod slimman » ned říj 09, 2005 18:51:01

Ten projekt KT2 se mi začíná zamlouvat. Podle toho letáku ale nemá a ani tam není zmínka o hnacím prostředním podvozku. Představil bych si KT2 v Praze, ale hnací prostředek by byla nutná podmínka. Jinak se mi ten nápad líbí. Z jedné T3 se tedy "stane" vozidlo o větší kapacitě a ještě částečně NP. Zajímavá by taky byla cena.
slimman
Začátečník
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned říj 09, 2005 17:46:46
Bydliště: PraHa

Příspěvekod T_m » ned říj 09, 2005 18:22:37

Dandy píše:... Zajímavější na výhled bude však čelo od sochaře Pelikána použité na Ostravských vozech T3R.EV a T3RN.EV a také NP vleku. Jenže to to čelo pasuje dle tvaru jen na nové skříně, respektivě je pro ně tak vyprojektované. Ale určitě by šlo upravyt pro použití na původních skříních T3.

Jen pro doplnění já výše zmíněná čela považuji za lepší řešení, než úpravy čel na vozech T3D/T4D v ex-NDR nebo nová čela použitá v Moskvě.


Naprostý souhlas
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Dandy » ned říj 09, 2005 17:41:30

Změna vzhledu rozhodně prospěje. To že čelo Kotas není zrovna na výhled nejlepší jsem se sám přesvědčil když jsem si sednul do kabiny pražského vozu 8205. Ale i tak se najdou města kde ty to čela berou, viz Bratislava, Sarajevo.

Zajímavější na výhled bude však čelo od sochaře Pelikána použité na Ostravských vozech T3R.EV a T3RN.EV a také NP vleku. Jenže to to čelo pasuje dle tvaru jen na nové skříně, respektivě je pro ně tak vyprojektované. Ale určitě by šlo upravyt pro použití na původních skříních T3.

Jen pro doplnění já výše zmíněná čela považuji za lepší řešení, než úpravy čel na vozech T3D/T4D v ex-NDR nebo nová čela použitá v Moskvě.
M1 - Maracaibo
Uživatelský avatar
Dandy
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:54:05
Bydliště: Libušín

Příspěvekod Solaris » ned říj 09, 2005 08:08:14

8Tr9 píše:JPP, že rekonstrukce na typ K3R.N a KT3N je horší než nakupovat Anitry, protože maj blbej výhled a Anitry ho maj dobrej. Mně se taky nezdá výhled u tramvají s čelem kotas nejlepší. Já bych řekl, že nejspolehlivější rekonstrukce je T3 na T3P.E/PV ve verzi socka.

A to mají platit strašně milionů jen kvůli výhledu? :|
Tak, a co mi na to teď kdo řekne? :)
Uživatelský avatar
Solaris
Člen fóra
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř zář 28, 2005 08:29:38
Bydliště: Kdesi v Prase

ČD 122

Příspěvekod Damir » sob říj 08, 2005 22:11:14

Béďo, narážka na to, co máš v podpisu ohledně trati 122: se zhroucením světa bych to radši nespojoval, ono tam těch osobáků jezdí hodně poskromnu... Nebo tě planeta Země již omrzela? :D
Damir
Člen fóra
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř zář 21, 2005 20:41:46
Bydliště: Praha

Re: KT3 (nebo co to je)

Příspěvekod syverin » sob říj 08, 2005 20:53:46

Damir píše:Teda ta plzeňská KT3 nebo jak se to jmenuje, bude dost brutální archaismus, jestli to fakt takhle dopadne. Nejenom kvůli tomu nátěru, ale i ten design. Xich T3 je sice pěknej, ale už jsme přece jenom o pár let napřed. Běda... :( :cry:
No, s nátěrem bych si nebyl tak jistej. Potkat v Plzni červenou tramvaj je problém (i 121 je modrá :) ), tak bych to tpoval, že spíš chtěli v Prasu Plzeň odstrašit, což se jim bohužel nepovedlo :)
Aktivní blbec je horší než třídní nepřítel
syverin
Moderátor
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv zář 22, 2005 16:11:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod T_m » sob říj 08, 2005 20:41:31

Happy bus píše:V době kdy ostatní DP kupovaly tehdy moderní (Design nemá k dnešnímu tak daleko) T6A5,tak my furt ty blbý T3

A na to jsi přišel jak? V době, kdy se do některých měst nakupovaly T6, tak do Plzně se nekupovalo nic. Pak se ale už například do Prahy kromě RT6 nepořídila ani nemodernizovala jedná tramvaj a do Plzně se pořizovaly Astry. To, že PMDP je rád když vypraví 50% Aster na trať není ani tak vlastností té tramvaje, jako vlastností údržby.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Happy bus » sob říj 08, 2005 20:27:30

PvvS píše:
Happy bus píše:Jo jo. Moderní design by mohl prozatím stačit.nAle asi jen dočasně. Např Brno, tam jezdí nějaké moderní ČKD, ale je to jen kloubová T3 s novýma čelama(Jako 730 a 930)


boooze kloubova T3 , uz sem dlouho neslysel . Rika se K2 a tem reko K2R a K3R-N


Schválně jsem se nepokoušel o nějaké K2T atd., protože přesné označení jsem neznal. Tak kdyby aspoň tohle udělali a nedali tam starý čela.Můj názor ale není vrtat se v 40letý karoserii,ale koupit novou tramvaj.A to hlavně k nám, viď mf? V době kdy ostatní DP kupovaly tehdy moderní (Design nemá k dnešnímu tak daleko) T6A5, tak my furt ty blbý T3.
A co na to Jan Tleskač???
Uživatelský avatar
Happy bus
Inventář fóra
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 25, 2005 13:02:05
Bydliště: Všude kde je doma a MHD(Plzeň)

Příspěvekod 8Tr9 » sob říj 08, 2005 20:05:02

JPP, že rekonstrukce na typ K3R.N a KT3N je horší než nakupovat Anitry, protože maj blbej výhled a Anitry ho maj dobrej. Mně se taky nezdá výhled u tramvají s čelem kotas nejlepší. Já bych řekl, že nejspolehlivější rekonstrukce je T3 na T3P.E/PV ve verzi socka.
Máte nějaké fotky, plánky, a bokorysy trolejbusů v NDR? Ano? Tak mi je pošlete na mail.
Uživatelský avatar
8Tr9
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 25, 2005 16:45:48
Bydliště: Praha:-(((

Příspěvekod PvvS » sob říj 08, 2005 19:36:41

Happy bus píše:Jo jo.Moderní desing by moh prozatim stačit.Ale asi jen dočasnně.Např Brno,tam jezdí nějaké moderní ČKD,ale je to jen kloubová T3 s novýma čelama(Jako 730 a 930)


boooze kloubova T3 , uz sem dlouho neslysel . Rika se K2 a tem reko K2R a K3R-N
PvvS
 

Příspěvekod Happy bus » sob říj 08, 2005 19:28:21

Jo jo. Moderní design by mohl prozatím stačit. Ale asi jen dočasně. Např. Brno, tam jezdí nějaké moderní ČKD, ale je to jen kloubová T3 s novýma čelama(Jako 730 a 930)
A co na to Jan Tleskač???
Uživatelský avatar
Happy bus
Inventář fóra
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 25, 2005 13:02:05
Bydliště: Všude kde je doma a MHD(Plzeň)

Příspěvekod T_m » sob říj 08, 2005 19:04:13

Jenže ono to nechce jen novou skříň, ale i lehce změnit design. Vždyť opravdu v době, kdy už byly naše ulice zplavené T3, tak si města mohla o ŠM jenom zdát a jezdily RTO a sem tam ještě RO. A ruku na srdce, kolikrát z vás jel kdo těma starejma busama, a co to bylo za zážitek z historický jízdy unikátním busem, kdežto tramvají T3 jezdíte denně
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Béďa Trávníček » sob říj 08, 2005 18:46:05

Mě se zdá projekt KT2 a KT3 jako velice podařený, ale nerealizoval bych ho jinak, než za použití zcela nových vozových skříní. Protože přecijenom je u toho větší jistota životnosti, než u 30 a více let starých kaslí.... 8)
Až po 122 nebude jezdit ani jeden Os, tak se zhroutí svět...
Uživatelský avatar
Béďa Trávníček
Začátečník
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob říj 08, 2005 18:32:32
Bydliště: Nedaleko trati, po které ještě nedávno jezdila hlína...

KT3 (nebo co to je)

Příspěvekod Damir » sob říj 08, 2005 17:58:34

Teda ta plzeňská KT3 nebo jak se to jmenuje, bude dost brutální archaismus, jestli to fakt takhle dopadne. Nejenom kvůli tomu nátěru, ale i ten design. Xich T3 je sice pěknej, ale už jsme přece jenom o pár let napřed. Běda... :( :cry:
Damir
Člen fóra
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř zář 21, 2005 20:41:46
Bydliště: Praha

Příspěvekod Dandy » sob říj 08, 2005 15:41:32

Skutečnost je taková, že peněz není nikdy dost. Pokud koupím nové NP tramvaje za půl miliardy a více, je zřejmé, že stejné peníze musím v horizontu několika málo let investovat i do infrastruktury. Jsem jenom zvědav jestli toto vědí Pražští páni radní. V případě Prahy bych byl pro rozsáhlejší rekonstrukce T3 a T6A5 do podoby KT3. Na řadě linek by to pomohlo i kapacitně a získal by se i kus NP prostoru. V případě vozů T6A5 se nabízí možnost provést rekonstrukci v rámci GO, která se určitě blíží. Ve své podstatě by tak vznikly dávno projektované vozy KT8A5 a KT8C5, které ČKD nevyrobilo, ač k tomu mělo blízko.
M1 - Maracaibo
Uživatelský avatar
Dandy
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:54:05
Bydliště: Libušín

Příspěvekod PvvS » sob říj 08, 2005 14:29:15

pak to chce i snahu ze strany mesta. Trochu omezit cely centrum, i blizsi okoli. Parkujici auta vyhnat do parkovacich domu, ovsem za tucny poplatek, jinak odtahovat, trochu zadotovat , dat mirnejsi jizdny, pripadne zavest system P+R , kde v cene celodenniho parkovani je i listek na MHD, preference nad IGK.

Pak budou lidi motivovani jezdit MHD dobrovolne. Ale pokud to vychazi ze leckde je IGK i pro jednu osobu levnejsi a rychlejsi variant, tam se asi nema cenu snazit.

A na reko lidi zaujmou 2 veci. Nater , neco jinyho jak cervenokrem, ve vnitr sedacky a pohodlna cesta. Pokud jsou spoje nastaveny ze lidi stojej na jedny noze a to jeste ne na vlastni , je nekde chyba a nespravi to ani samy ULFy. Ale pokud pojedou ve stredne zaplneny T3 , budou spokojenejsi. A ziskat rekonstrukci 2 * 2VJ nez nakupem 1* 1,5VJ bud ena lince hodne poznat.
Navic dneska kdyz je tendence udelat tram jako paterni a nosny, tak pomalu prestava byt misto pro vozy 1,5 VJ. Praha vi proc objednava Porsetry v dlouhy variante . Stejne tak proc zvysuje obsaditelnost KT8.N2 a RT6N2 .
PvvS
 

Příspěvekod T_m » sob říj 08, 2005 14:16:10

PvvS píše:Az na to ze za jednu anitru jsou 2-3 KT3 . A tyhle vozy i kdyz maji min NP casti, tak zachovavaji vyhody otocnych podvozku . Navic maji kapacitu 2VJ , kdezto anitra pouze 1,5VJ

Jenže když zvolím variantu na první pohled starého designu, tak také přitahnu podstatně méně cestujících. Musíš se na to dívat i z pohledu silokonové slepice, která zanechala autičko někde ve městě, protože ji svítila kontrolka FUEL a nevěděla, co s tím.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Další

Zpět na MHD

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník