Plzeň

Diskuse o tramvajích, trolejbusech, městských autobusech a IDS

Moderátor: malý fotograf

Broušení kolejí v Bolevci

Příspěvekod T_m » sob lis 12, 2005 18:48:04

Dnes a zítra probíhá broušení kolejí v Bolevci, z toho důvodu je tramvajová linka 1 ukončena na smyčce Mozartova a v úseku Gera - Bolevec jezdí náhradní autobusová doprava. Výluka je jen v době denního světla.
Pár foteček :
Přílohy
b1.jpg
Brousící mechanismus a autobus NAD v pozadí
b2.jpg
Na každí traťové koleji byly vždy dva mechanismy. Jeden na pravou a druhý na levou kolejnici. Celkem byly nasazeny 4 tyto stroje
b3.jpg
Detail stroje
b4.jpg
Na náhradní autobusovou dopravu byl nasazen také nový Citelis 491
b5.jpg
Současně s broušením kolejnic se také bolevecké trati dostalo nového zábradlí u zastávek
b6.jpg
Tramvaj T3M 210 ve smyčce Mozartova
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod PvvS » sob lis 12, 2005 00:45:00

proc mam silny dojem ze se jedna o kWh ? tedy kilowathodiny , nikoliv kilowaty za hodinu ?
PvvS
 

vektra

Příspěvekod Kuck » pát lis 11, 2005 21:02:41

PMDP plánuje příští rok zakoupit prototyp Vektry, která v současné době nečinně postává u hradby vozovny.
Čortův hrad! Joj, tam strašá!
Uživatelský avatar
Kuck
Člen fóra
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon říj 17, 2005 19:07:31
Bydliště: Kamenný Újezdec

Příspěvekod Jonáš » stř lis 09, 2005 19:58:08

Ivánek píše:Jonáši, co to je za novinku kw/h? Nějaký nový vynález dopravního podniku? :finga:


Ne nový vynález to není. Jednoduše řečeno: Když se prokáže že progresy na l č. 4 mají menší spotřebu než kačeny jako že určitě budou mít menší spotřebu, protože vyrobený proud při brždění jde z5 do trakčního vedení, když to u kačen se vyrobený proud maří v brzdových odpornících a tím pádem se zbytečně plýtvá s proudem.

Když to projde měly by být kačeny nasazeny na l č. 1 a 2 v počtu 6 kusů bude na 2 a 6 kusů na 1. Na lince číslo 4 by tím pádem měly jezdit pouze progresky.
Takže uvidíme jak se bude situace dále vyvíjet. :t3:
Přílohy
291.jpg
Nikdy nevíš kdo tě sleduje!
ICQ 284-197-287
Uživatelský avatar
Jonáš
Člen fóra
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned zář 25, 2005 09:00:20
Bydliště: Plzeň-Slovany

Příspěvekod Ivánek » stř lis 09, 2005 15:26:27

Jonáši, co to je za novinku kw/h? Nějaký nový vynález dopravního podniku? :finga:
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod Pavel Reiser » úte lis 08, 2005 08:48:51

Potkali se u Kolína, teda pardon - na Mikulášském...
v 8.30h
Přílohy
Mik1.jpg
Mik2.jpg
Pavel Reiser
Expert
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 26, 2005 15:46:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Jonáš » pát lis 04, 2005 19:50:08

Dnes na lince číslo 1 kačeny na kurzech 6,7, 291, 293.
Na lince číslo 2 na kurzech 3, 10, 297, 298.
Kačeny jezdili z důvodu zkoumání spotřeby v kw/h na určitých linkách.
Zjistí-li se že kačeny mají nižžší spotřebu než na lince číslo 4 měli by být nasazeny na linku 1 a 2 zbytek by měl jezdit na lince 4.
Nikdy nevíš kdo tě sleduje!
ICQ 284-197-287
Uživatelský avatar
Jonáš
Člen fóra
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned zář 25, 2005 09:00:20
Bydliště: Plzeň-Slovany

Příspěvekod Pavel Reiser » pon říj 24, 2005 15:25:55

Sláva, sláva, sláva ! Konečně někoho napadlo opravit dláždění v kolejišti na křižovatce Americká - Šumavská - Mikulášská - Sirková. Tím se konečně zvýšila kapacita křižovatky, trolejbusy zejména mohou jet poměrně plynule a neničí se vypružení, rámy...
Píšu malé plus :o)

A nebylo to náhodou, že se těchto pár chytrých hlav dalo dohromady v socialistické Plzni :o)
Pavel Reiser
Expert
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 26, 2005 15:46:36
Bydliště: Plzeň

Michal Kraus: Chystáme další nízkopodlažní tramvaje

Příspěvekod T_m » pon říj 24, 2005 10:06:30

Michal Kraus: Chystáme další nízkopodlažní tramvaje

Plzeň - Přestavbou starých tramvají na nízkopodlažní získají Plzeňané do dvou let další čtyři kloubové vozy, které budou moci bez problémů využívat i vozíčkáři.

„Rekonstrukce nás vyjde levněji, přitom životnost těchto tramvají je stejná jako u zcela nových vozů,“ vysvětluje generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Michal Kraus.

* Jak bude přestavěná tramvaj vypadat?

Ze dvou starších vozů vznikne jedna tříčlánková tramvaj s nízkopodlažním středním dílem. Podařilo se nám na tento projekt modernizace získat 44 milionů korun z fondu regionální soudržnosti. Až v polovině roku 2007 do Plzně dorazí čtvrtá a zatím poslední rekontruovaná tramvaj, bude ve městě 15 nízkopodlažních vozů.

* Zadáte také přestavbu starších autobusů a trolejbusů na nízkopodlažní?

Konstrukce starých trolejbusů a autobusů takovou úpravu neumožňuje. V této kategorii ale dochází k mnohem rychlejší obnově vozového parku než u tramvají, protože pořizovací cena vozidel je nižší. Letos jsme koupili šest nových nízkopodlažních trolejbusů a autobusů, nákupy plánujeme i na další roky. V jízdních řádech proto bude přibývat garantovaných nízkopodlažních spojů.

* Získali jste prostředky z fondů ještě na další projekty?

Díky handicapovaným občanům se podařilo ze stejného fondu soudržnosti získat 22 milionů korun, které poslouží k dovybavení vozidel audiovizuálním informačním systémem. Od roku 2007 budou všechna vozidla vybavena systémem, který hlasem a na elektronických panelech uvnitř vozů oznamuje současnou stanici a při odjezdu ze stanice následující zastávku.

* Připravujete ještě nějaké novinky?

Zatím nejsme vybaveni tak, aby se cestující dozvěděl, že konkrétní spoj dojel na konkrétní stanici, jež je stanicí přestupní a kdy na ni přijede jiný spoj. Ideálem by bylo, kdyby se cestující ve voze z informačního systému dozvěděl, že na tuto stanici přijede další spoj stejné linky za deset minut. Zároveň, že je stanicí přestupní, na kterou například nejbližší vozidlo linky dvanáct přijede za čtyři minuty. Zatím je zadaná studie, která by měla být hotová v příštím roce. Pak se budou řešit technické a také finančí záležitosti.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - plzeňský kraj

Autor: (pek)
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod T_m » pát říj 21, 2005 16:27:42

Libor hh píše::!: Tak bych řekl,že ty linky C byl asi jenom špatný vtip,vysvětlí mi někdo,co to všechno má vůbec znamenat? :roll:

Asi takhle - Carefour si to objednal a pak přišla depeše shora, že se firma prodává a veškeré aktivity se utlumují. Takže linky zrušili, aniž vyjely. PMDP je v tom docela nevinně.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Libor hh » pát říj 21, 2005 16:23:56

:!: Tak bych řekl,že ty linky C byl asi jenom špatný vtip,vysvětlí mi někdo,co to všechno má vůbec znamenat? :roll:
Uživatelský avatar
Libor hh
Expert
 
Příspěvky: 28
Registrován: stř říj 05, 2005 22:02:48
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Pavel Reiser » pát říj 21, 2005 14:22:59

Šinu si to takhle IGK ze svých pracovních potulek po Tachovsku a hned za Křimicemi jsem v protisměru potkal Karosu na lince 33 do Města Touškov. Na to že bylo okolo druhé hodiny, byla narvaná, že byli vidět lidi namačkaní na okna... tož na jednu stranu - wery gůd ...
Pavel Reiser
Expert
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 26, 2005 15:46:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod T_m » stř říj 19, 2005 15:13:45

Z důvodu postupného ukončování působnosti f. Carrefour v ČR dochází od 22.10.2005 ke zrušení provozu linek „C2“ (Carrefour – Skvrňany) ,

„C3“ (Carrefour – Město Touškov) a ke zrušení provozu prodloužených spojů l.č.55 k Hypermarketu Carrefour.

Provoz linky „C“ (Carrefour – Sady 35) zůstává do odvolání beze změn.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ivánek » stř říj 19, 2005 11:04:34

Jsem včera koukal, jak vzniká zpoždění tramvaje - nějakých 5 minut stála dvojka před nájezdem na centralhaltepunkt než jí pustil frajírek f medvjedovi 4A6....
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod Ivánek » úte říj 18, 2005 13:07:06

Jo, teď už je pozdě tohle řešit - jednou je to okružní linka a nic s tim nenaděláme. Ale jako posila by se dala v určité části zavest souběžná linka - třeba pro začátek Milada - Borská pole - Nová hospoda. Vidělo by se, co to udělá s frekvencí.

Jinak dneska jsem byl asi po roce kolem desáté - v "sedle" ve městě a všechno, čim jsem jel bylo pěkně našlapané - 4, 1, 12, 30
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod Pavel Reiser » úte říj 18, 2005 12:20:00

Zajímavý by byl třeba nápad s linkou 300, která by byla opravdu rychlíková a stavila by Bory, Slovany n.M.H., Doubravka U Družby, Bílá Hora zast. ČD, Plasská BUS, KArlovarská a Košutka.
Je otázkou o kolik by byla ve skutečnosti rychlejší díky "volnějšímu" městu, které je přece bez aut (dyť máme tu dálnici, monstrum a radnici...) a světelných křižovatek... možná by to bylo jen o těch 10 minut a to se nevyplatí.
A už vidím kaštany, co špačkujou, že je to převezlo, protože nekoukají... a neposlouchají... nechoďme daleko ke Zvonu, že.
Pavel Reiser
Expert
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 26, 2005 15:46:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ivánek » úte říj 18, 2005 06:28:24

Hm, jenže ono nemá co ujíždět, protože prostě ty linky nejsou, je to variantní trasa, která bohužel slouží k přesunům z jednoho konce města na druhý. Ono nevadí, že to jede o 10 minut dýl, ale nemuší se přestupovat.

Jenže to je právě to, proč to původně měl být expres - logicky by to mělo doplňovat právě linky, které v této trase "vyžerou" silnou poptávku.
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod Happy bus » pon říj 17, 2005 18:36:26

Případně jako druhá varianta,když něco ujede
A co na to Jan Tleskač???
Uživatelský avatar
Happy bus
Inventář fóra
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 25, 2005 13:02:05
Bydliště: Všude kde je doma a MHD(Plzeň)

Příspěvekod Ivánek » pon říj 17, 2005 11:06:50

Problém třicítky - jde o to, že původně zamýšlená expresní okružní linka vyloženě supluje některé chybějící linky.
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

trolejbusová línka 30

Příspěvekod Hupi » pon říj 17, 2005 07:54:55

Takže jak jste mnozí slyšeli v sobotu na akci, není při rekonstrukci ulic Francouzská a Částkova počítáno s trolejbusy :-( Tzn. těch 30 let odpovídá, páč to je tak poločas rozpadu komunikace ;-) Akorát se bojím, že za 30 let už žádné trolejbusy nebudou...
Uživatelský avatar
Hupi
Člen fóra
 
Příspěvky: 12
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:55:16
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Libor hh » čtv říj 13, 2005 19:50:13

Pavel Reiser:S tou trolejí je to dobrej nápad,ale na tuto dojde tak za 30 let,až začne docházet ropa ve světě. :roll:
Uživatelský avatar
Libor hh
Expert
 
Příspěvky: 28
Registrován: stř říj 05, 2005 22:02:48
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Pavel Reiser » čtv říj 13, 2005 11:21:25

A je samozřejme otázkou pro věšteckou kouli, jak se na dopravních proudech podepíše otevření trolejbusové trati na Roudnou (a Vinice?).

Protiargument co se týče celistvosti třicítky - pro spoustu lidí je snesitelnější jet o deset minut déle, než přestupovat.

Ale jsem pro drátové spojení minimálně Nová Hospoda - Bory - Slovany - Doubravka. Jednak je to řešitelné po etapách, pokud by projektanti a na Městě mysleli hlavou a trochu prozíravě vpřed, tak i s nepatrným navýšením investic (příkladem je rekonstrukce kompletních ulic v úseku vozovna Slovanská - křižovatka Lobezská x Částkova). Pak už by chyběl jen kousek do Lobez, kousek po Slovanské aleji, možná kousek v Doudlevcích - zkrácení trasy o blok a Bory - kruhák.

Do drátofikace zbytku bych třicítku ohnul Na Dlouhých a Mohylovou ke hřbitovu a přestupní stanici 30-30 udělal U Družby.

Konec pohádek - Studio kamarád vysílá pohádky až v neděli před obědem :o)
Pavel Reiser
Expert
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 26, 2005 15:46:36
Bydliště: Plzeň

Re: 30

Příspěvekod T_m » čtv říj 13, 2005 11:07:32

HK píše:Tak si dovolím drzý příspěvek i sem - 30 nezaslouží dráty až na Košutku, když má na to frekvenci i tam? Možná mírně pod současný JŘ, ale máme tady několik daleko méně frekventovaných linek, kde dráty jsou, tak pořád nechápu, proč z Doubravky na Košutku ne...:)
HK

Myslím si, že Košutka opravdu ne. Sice interval by tam DNES byl, ale do budoucna předpokládám, že se část zátěže přesune na západní okruh, díky čemu poklesne význam ramena Doubravka - Košutka. Sice je několik néně frekventovaných linek s dráty, ale ty dráty byly jednak stavěny v jiném období, jednak ty úseky jsou relativně krátké a jednak mají i jiný, řekněme strategický význam pro trolejbusovou síť (např. Doudlevce). Jižní část třicítky již z vleké části pod dráty je, takže by se jednalo jen o několik relativně krátkých spojovacích úseků, z nichž ten nejdelší Slovany - Lobzy by měl opět strategický význam pro celou trolejbusovou síť ve městě.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

30

Příspěvekod HK » čtv říj 13, 2005 09:37:38

Tak si dovolím drzý příspěvek i sem - 30 nezaslouží dráty až na Košutku, když má na to frekvenci i tam? Možná mírně pod současný JŘ, ale máme tady několik daleko méně frekventovaných linek, kde dráty jsou, tak pořád nechápu, proč z Doubravky na Košutku ne...:)
HK
HK
Začátečník
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 11, 2005 18:24:27

Dárci orgánů

Příspěvekod T_m » pát říj 07, 2005 19:51:13

Dneska odpoledne před 16 hodinou byla docela nehezká bouračka na Slovanské, kde auto nabralo motorkáře. Tramvaje se na Slovanské ani moc neštosovaly, ale byly odkláněny přes Světovar.
Přílohy
motorka.jpg
nad.jpg
kolona.jpg
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Návštěvník » pát říj 07, 2005 15:50:04

Kačena 298 dostala nové nákolky teď jí to sluší. :D
Návštěvník
 

Příspěvekod T_m » čtv říj 06, 2005 08:56:07

Ivánek píše:A z Doubravky na Borská pole zadrátovat a spojit s Novou Hospodou. Konec konců někde tam chtějí postavit novou trolejbusovou vozovnu, né? Navíc by se stavbou drátů v tomhle směru vytvořilo konečně jiné trolejbusové spojení čehokoli s čimkoli mimo křižovatku u mráčku...

Ano! A to je také jediný opravdu smysluplný rozvoj trolejbusové sítě v Plzni. Trolejbusy Borskou ulicí kolem krachujících podniků zrovna nejsou tou nejrozumnější investicí.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Návštěvník » čtv říj 06, 2005 07:41:45

Ano, cca 150 km sedí, jedná se o TBZ zařízení + najetí 100km jako další zkouška.
Návštěvník
 

Příspěvekod Ivánek » čtv říj 06, 2005 07:37:23

A z Doubravky na Borská pole zadrátovat a spojit s Novou Hospodou. Konec konců někde tam chtějí postavit novou trolejbusovou vozovnu, né? Navíc by se stavbou drátů v tomhle směru vytvořilo konečně jiné trolejbusové spojení čehokoli s čimkoli mimo křižovatku u mráčku...
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod Karel Š. » čtv říj 06, 2005 05:43:27

Po Plzni se objevuje postupně 6 vozů pro Zlín. Marianky budou cca za 3 týdny. Budou bez pomoc. agregátu a bez přípravy na něj. Lak je zlínský, ale nástavba s rámem je bílá (podhledy žlutooranžové), zadek bílý!!!!
Sběrače bez čidel a automat. stahování. Na tomto voze se měla objevit nová el. výzbroj, ale nestalo se tak. Ta bude až někdy příští rok.
Karel Š.
 

PředchozíDalší

Zpět na MHD

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron