Mariánské Lázně

Diskuse o tramvajích, trolejbusech, městských autobusech a IDS

Moderátor: malý fotograf

Mariánskolázeňské listy

Příspěvekod T_m » pát led 20, 2006 04:56:10

Smlouva s DP prodloužena

V úterý 27. 12. schválila městská rada prodloužení smlouvy o provozování MHD s Dopravním podnikem M.L. Podmínkou je vyřešit do uplynutí této doby vztah, pravděpodobně vznikne nová firma – městské s.r.o. Pan místostarosta Chval vítá připomínky k provozu k MHD, které mu přicházejí od obyvatel, protože hromadná doprava slouží převážně jim a takto se nejlépe „vychytají“ zbytečné problémy. Jedním z požadavků, zejména od seniorů, jsou zastávky v blízkosti velkých marketů. Podle pana Chvala se s nimi počítá a už se na této záležitosti pracuje.
(dkp)
http://www.ml-listy.cz/clanek.asp?id_clanek=9382
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Aktualita a oprava

Příspěvekod Martin Klán » čtv pro 01, 2005 17:03:05

Omlouvám se za chybu v mém příspěvku 46, 47 do Litvy, kam byly trolejbusy prodány, ale ne do hlavního města Litvy Vilniusu, ale do druhého největšího města v Litvě - Kaunasu, který je vzdálen cca 60 km západně od Vilniusu a má cca 430 000 obyvatel. Spletl jsem se v tom, že Kaunaský dopravní podnik sídlí na Vilniuské ulici.
Trolejbus 45 je na velké revizi a nyní je na půl rozebraný. Původně měl jezdit na Mikulášském trolejbusu ale nahradího 24Tr e.v.52.
Martin Klán
 

Příspěvekod Daniel Roh » čtv pro 01, 2005 14:39:30

Chtěl bych všechny pozvat na Mikulášský trolejbus, ktery se koná 4. prosince odpoledne. Zřejmě bude jezdit nová 24 Tr e. č. 52 nebo 49(fridex). :D Určitě se přiďte podívat!!! Akci pořádá Združení pro marianskolazeňské trolejbusy. Ale na letácích napsáno není, protože pan Nedvěd to nedovolil!!!(opravdu užasnej chlápek) :twisted: . Těšíme se na Vás.
Daniel Roh
 

Už je jasno ve věci budoucího provozovatele MHD?

Příspěvekod T_m » sob lis 26, 2005 22:17:31

Už je jasno ve věci budoucího provozovatele MHD?

Otázku jsem položila místostarostovi Jiřímu Chvalovi. – „Zatím ještě ne. Skutečnost, že máme možnost získat za pomoci Evropské unie 5 trolejbusů, mění poměr sil mezi námi a provozovatelem, naskýtá se tedy příležitost vyjednat s ním lepší podmínky pro město a také se začala zvažovat varianta účasti města v podniku, který provozuje hromadnou dopravu. Nyní jsme vybídli Dopravní podnik M.L. vyložit na stůl karty, abychom zjistili, zda je to pro město zajímavý partner. Teď právě probíhají licitace. Uvidíme, kam se dostaneme. Možností je víc. Možná, že se opět o rok prodlouží smlouva a pak se uvidí, může se také stát, že DP někdo koupí a změní se podmínky. Proto by bylo dobré, kdyby město mělo v podniku podíl, aby si ohlídalo své dotační peníze, které každý rok do hromadné dopravy vkládá a vkládat bude, protože doprava je vždy ztrátová.“
(dkp)
http://www.ml-listy.cz/clanek.asp?id_clanek=9133
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod 9 Tr » sob lis 26, 2005 14:45:06

Budu mírně oponovat, pokud má někdo info z míst delšího provozu, nechť mne opraví. Co vím já, tak 24 Tr nejsou poruchové, a v Jihlavě si je do teď nemohou na dílně vynachválit, jak to bude v zimě, ukáže čas, ale zatím bez problémů.
Segodnja, zavtra, Škoda
Uživatelský avatar
9 Tr
Člen fóra
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned zář 25, 2005 20:31:44
Bydliště: Jihlava, všude, kde jsou trolejbusy (nejlépe 9 Tr),a v celém býv. východním bloku

Příspěvekod 8Tr9 » pát lis 25, 2005 08:25:05

To je hrozný. Myslím si, že by bylo nejlepší ty čtrnáctky zgenerálkovat. 24Tr jsou strašně poruchový a určitě to dopadne jako v Postupimi - policejní zákaz provozu čtrnáctek (v ML oklackovanejch citybusů) pro špatnej stav a zrušení provozu. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: 24 Tr se určitě za deset let rozpadnou. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Máte nějaké fotky, plánky, a bokorysy trolejbusů v NDR? Ano? Tak mi je pošlete na mail.
Uživatelský avatar
8Tr9
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 25, 2005 16:45:48
Bydliště: Praha:-(((

46,47 do Litvy

Příspěvekod Martin Klán » čtv lis 24, 2005 17:19:46

Včera 23.11.2005 se Mariánské Lázně rozloučiliy s dvě trolejbusy 14Tr11/6 - 46 (výr. č. 11670) a 47 (výr. č. 11661). Skoro celý den byly k vidění na místním nádraží na vagónech. Vůz 46 se přemístil po roce na jiné místo - rok byl odstaven za vozovnou, a celou tuto dobu ho chtěl d.p. prodat ale nikdo ho nechtěl, protože byl v hrozném technickém stavu a proto bylo údivem že si ho někdo vůbec koupil, když ho odmítli i Kazaši či Rusové. Za to vůz 47 jezdil ještě v neděli - 20.11. na lince 3!!! Tolejbusy byly naloženy ve stavu v jakém zde dojezdily - s ev. čísly. logem d.p. ... Tyto dva trolejbusy byly nejhorší v místním provozu. Na sklech byly nalepené papíry s informacemi o vozidech, odběrateli, dodavateli (dopravní podnik), byly zde informace pro dráhy... V kolonce odběratele byl napsán Vilnius, Litevua (Litva) a adresa tamějšího d.p, a udaje byly v češtině (pro ČD), některé v polštině pro polské dráhy a nakonec azbukou v litevštině. pro mě bylo překvapení že trolejbusy jdou do Litvy, protože se mluvilo o Rumunsku, Rusku či dokonce o Opavě kde se mněli trol. zrekonstruovat a poslat dále na východ. Ale toto bylo hořké ukončení jejich kariéry v M.L., protože ještě v roce 2003 bylo reálné že vůz 46 půjde na rekonstrukci do Plzně, o rok později chděl dopravák již vůz 46 prodat a trolej. 47 zrekonstruovat v Plzni. Ale vše to nakonec takto dopalo. Opět je tu 6 trolejbusů a na trolej. linky se stále vypravují vesele autobusy, takže trolejbusy 24Tr 51 a 52 nedoplnily flotylu trolejbusů jak si skoro všichni mysleli, ale nahradily staré dobré 14Tr . :cry: :cry: :cry:
Martin Klán
 

Příspěvekod Daniel Roh » čtv lis 24, 2005 14:54:47

Tak hele za prvééé(když už jsme utééé češtiny). To co Nedvěd předvádí to je hrůza, ale už mu teče do bot, protože se do hry dostává zase Čech( mariolázeňští vědí o koho jde). I když s 24 tr to je pravda. Pořád jsem jezdí a běhají s nějakým počítačem a dávají ji dohromady. Ještě se vrátím k Nedvědovi. Nevím jestli je Arien_n jeden z Nedvědovců, ale pod mé názory se klidně podepíši.
P.S.: S Češtinou se nemazlím. 8)
Daniel Roh
 

Příspěvekod P.K. » úte lis 15, 2005 00:37:10

a) dotace je vázaná na obnovu vozového parku, tzn. pokud se koupí nové vozy, je nutno potřebný počet téže vyřadit;

b) podobné fridexní řešení se praktikuje už asi pět let v Hradci Králové, takže nic novýho pod sluncem (v DP o tom vědí dlouho, ale nebyly prachy, příp. čas).

c) pan vedoucí tě zabije, až tě najde. Šotoušit a kritizovat umí každej blbec, ale něco dokázat...

d) Plzeňáci sem jezdí pravidelně, ale nejsou z PMDP, ale ze škodiffky a jezdí léčit různé neduhy těch jejich potvor (zejména K. Š. je velice oblíben).

d) a co takhle čeština? Au, au, to to bolí...
P.K.
Začátečník
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv lis 10, 2005 00:10:17

situace v ML

Příspěvekod Daniel Roh » sob lis 12, 2005 12:01:12

Žádný Plzeňáci zatim trolejbusy neprovozují pořád je to dopraváku ale asi brzo budou jenže se nemůžou dohodnout na ceně tak to asi zase vo rok prodlouží To ale nás fandy trolejbusů v Mariánkách netěší protozě vedoucí v dopraváku a jeho kumpání dopravu ještě víc pose... :evil:
A taky sem přišel novej troleják 24 Tr kterej byl určenej do Zlína ale při převozu vyzkratoval ty už ho nechtěli tak ho škoda opravila a dala nám :D
Zase ale vyřadí vůz 47 a 46 (46 už stejně téměř rok stojí a chátrá v dešti zimě na sluníčku) asi tak po novym roce zřejmě do Opavy a tam votať někam na východ :cry:
Důležitý je aby těch 5 novejch přišly za Plzeňáků ty by to tiž starý 14-ky zrekonstruovali ale dopravák vyházel :?
Na vůz 49 přidělali na klacky(pro Plzeňáky na tykadla) botky stejný jako u 24 Tr ty provrtali (i uhlíky) vložíli tam hadičku ta vede omotaná o sběrače ke střeše kde jsou kanistry a teď pozor s fridexem . řidič to ovládá tlačítkem a fridex pak stříka na dráty. Bude se to používat v zimě protože v Mariánkách jsou krutý zimy a 24 Tr se tu ani nerozjedou. Jestli se to osvědčí to se uvidí. xAle aby se to nedostalo do nějakyho pramene(upozorňuji neznalce že jsme v lázních). :shock:
To je asi tak vše snad jsem vám udělal aspoň trošku jasno :D
Daniel Roh
 

MHD Mariánské Lázně

Příspěvekod T_m » pát lis 11, 2005 11:29:12

Dopravní řešení Mariánských Lázních
5.část – Městská hromadná doprava


Minulé díly byly věnovány automobilové dopravě, která by měla být v centru města postupně omezována. Chceme-li však auta omezovat, musíme současně nabídnout občanům i hostům atraktivnější nebo alespoň cenově výhodnější druh přepravy. Větší váha se proto bude do budoucna klást na dopravu pěší, cyklistickou a zejména na městskou hromadnou dopravu. A té se věnujme dnes.

Pohled do historie

MHD byla v našem městě vždy odrazem své doby. Kopírovala rozvoj města, válečný útlum, rozmach socialismu v původně převážně německém prostředí i rozpaky a nejistotu dnešní doby. Podrobnější popis historie MHD rád přenechám nadšencům z řad kroužků MHD, dovolím si jen upozornění na pár významných milníků:

    Již k prvním vlakům nové železniční trati v roce 1872 byla místními hoteliéry zavedena doprava v podobě koněspřežných omnibusů.
    V období největšího rozmachu města, roce 1902, zahájilo město provoz elektrické tramvajové linky mezi nádražím a dnešním City-servisem. Nemálo významných měst v Evropě té doby o něčem podobném jen snilo.
    První pravidelná autobusová linka byla zprovozněna v roce 1913 a vedla od nádraží až k Lunaparku. Skutečný systém městské autobusové dopravy lze pozorovat na konci 20. let, kdy ve městě působilo více dopravců a autobusy zajišťovaly spojení i do okolních obcí.
    Zahájení trolejbusového provozu a vyřazení „nemoderní“ tramvaje v roce 1952 odválo z města nostalgický duch začátku století a přineslo novou dimenzi do systému hromadné dopravy.
    Počátkem 80.let minulého století byla provedena celková rekonstrukce trolejbusové sítě, vzniklo prodloužení linky na Panská Pole. Trolejbusu se dočkala i Velká Hleďsebe (tehdy součást Mariánských Lázní). Intervaly mezi trolejbusy na Hlavní ulici byly v té době neuvěřitelné 2,5 minuty!
    Politická a hospodářská změna společnosti se projevila i na MHD v Mariánských Lázních. Vlastnictví trolejí a provoz MHD přešel do soukromých rukou. Společně s ostatními cenami stoupala i cena jízdného, nevyjasněnými prioritami města docházelo nenápadně k útlumu provozu trolejbusů.

Hodnocení současnosti

Rozsah provozu lze dokumentovat výsledky dopravního průzkumu z roku 2004: systém denně přepraví téměř 10 000 osob (pro srovnání v Chebu s 30 tisíci obyvateli se denně přepraví jen cca 6 000 osob). Nejvíce je zatížena linka 3 (maximální obsazenost vozidla je v průměru 28 osob), nejméně linka 13 (14 osob).

Musím konstatovat, že tak rozvinutou a kvalitní MHD nám spousta měst v ČR závidí. Jasné kroky vedení města v tomto roce, spojené s nákupem několika nových trolejbusů, mě osobně naplňují optimismem, že kvalita a rozsah MHD budou zachovány i v budoucnu.

Že by se Mariánské Lázně opět zvedaly k dalšímu rozvoji?

Návrh

MHD je schopna převzít významnou část cest do centra, ale i v centru samotném. Pro účinnost systému je však nutná dostatečná atraktivita MHD. To vyžaduje podporu z rozpočtu města s cílem:

    zachování přijatelné ceny jízdného,
    zajištění dostatečné frekvence spojů,
    zajištění obsluhy všech významných částí města.
Zásadní změny by měly být realizovány spíše mimo řešené území v souvislosti s rozvojem zástavby v jižní části města. Mezi priority proto musí patřit zatažení systému MHD i na sídliště Vora a Plzeňskou ulici.

V centru města jsme hledali řešení, které odstraní nedostatky stávajícího systému (nedostatečná obsluha území, jednosměrný systém) a zároveň bude respektovat opatření k omezování automobilové dopravy (vjezd do pěších zón je v zásadě možný).

Z mnoha variant řešení v lázeňské části města, které se během zpracovávání „generelu dopravy“ zvažovali, preferuji tzv. „obousměrný systém“. Linky MHD by nebyly vedeny z Goethova náměstí dolů kolem kostela, ale pokračovaly by Karlovarskou ulicí až na konečnou v křižovatce s Dusíkovou ulicí (tím by se linka MHD dostala až k lyžařskému areálu). Zde by byla vybudována točna formou okružní křižovatky a linka by se vracela zpět (obousměrným provozem) přes Goethovo náměstí, Masarykovu a nově Ibsenovu a Třebízského ulicí (zastávka u divadla) a dolů Hlavní ulicí k City servisu.

Takové řešení si jistě najde mezi konzervativci své odpůrce, ale za dobré ho považuji z těchto důvodů:

    umožní důsledně dopravně zklidnit úsek mezi kostelem a Novými lázněmi (rozšíření parku),
    zlepší obsluhu Karlovarské ulice a částečně i Třebízského,
    umožní cesty v obou směrech jízdy.

Změna s sebou přinese i potřebu vybudování nových zastávek: Divadlo (před divadlem), Městský úřad (ve směru dolů), Karlovarská (konečná u křižovatky s Dusíkovou) a Goethovo náměstí (u kostela v protisměru).

Mimo lázeňské centrum není na trasování linek Hlavní ulicí zřejmě důvod nic měnit. Za podrobnější zamyšlení snad stojí úsek od hotelu Cristal – okružní křižovatka „U hodin“, kde není vyloučeno vedení trasy linek Masarykovou ulicí obousměrně (tím by se docílilo zklidnění Hlavní ulice v tomto úseku).

V rámci navrhovaných staveb Návrhu řešení dopravy v centru, který na začátku září projednávalo zastupitelstvo města, se předpokládá úprava stávajících zastávek. Letos proběhla první etapa na zastávce Goethovo náměstí a v právě v tuto chvíli se upravuje nehodová křižovatka u knihovny, kde byl přechod pro chodce nebezpečně umístěn až za oběma zastávkami.

Dovětek na závěr

Skutečného snížení počtu aut v lázeňském centru se dočkáme teprve ve chvíli, kdy většina současných řidičů nebude považovat jízdu na kole, pěší chůzi nebo jízdu trolejbusem za snížení jejich společenské prestiže. Příště se proto pokusíme najít způsob, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu.

Luděk Bartoš

http://www.ml-listy.cz/clanek.asp?id_clanek=9098
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod T_m » čtv lis 03, 2005 22:22:52

ML obdržely zcela jistě dotaci na pořízení nových trolejbusů z fondů EU, kolik vozů a v jaké výbavě se pořídí je ještě zatím v jednání, protože jsou ve hře ještě další dotace, které je případně možno sčítat. Těch 5 vozů s i bez agregátu je jedna z možností. V novinových článcích se též hovoří o bateriovém pohonu, jenže info ze Škodovky+ praktické zkušenosti z ML hovoří zcela jednoznačně proti němu. Jedno je doufejme jisté, že trolejbusy v ML přežijí.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Damir » čtv lis 03, 2005 22:16:57

Kuck píše:Podle zprávy v tisku prý dostaly dotaci na několik nových trolejbusů, asi 5.

Jo, taky jsem to čet. Pokud si to dobře pamatuju, tak ale ne všechny mají pomocný pohon, některý budou jen s přípravou na jeho zástavbu.
Damir
Člen fóra
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř zář 21, 2005 20:41:46
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kuck » pon říj 31, 2005 23:01:59

Podle zprávy v tisku prý dostaly dotaci na několik nových trolejbusů, asi 5.
Čortův hrad! Joj, tam strašá!
Uživatelský avatar
Kuck
Člen fóra
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon říj 17, 2005 19:07:31
Bydliště: Kamenný Újezdec

Mariánské Lázně

Příspěvekod T_m » pon říj 31, 2005 22:13:56

Podle informací z agentury JPP veškerý servis trolejbusové trakce pro DPML zajišťují Plzeňské městské dopravní podniky.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň


Zpět na MHD

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků