BAHN 4.0

Vše co se týká simulačního programu BAHN

Moderátoři: malý fotograf, vikijous

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod stan » sob úno 23, 2013 11:38:24

Tak jsem se tam také zaregistroval a jak jsem pochopil,Bochman navrhovatelům vysvětloval,že to nejde,ale oni se nedali a jak to dopadlo,nevím.
stan
 

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod Fucza » sob úno 23, 2013 09:33:44

stan píše:No rozuměl jsem jen nadpisu 4.01.Nemůžeš v pár větách vyjádřit obsah?Dík.


Podle mě jde o tu fungující točnu. Ale to je vidět jen po přihlášení a vypadá epesně. Ale německy taky nevládnu a podle Googlu jsem to taky nepochopil.
Uživatelský avatar
Fucza
Inventář fóra
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon led 02, 2006 11:33:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod stan » pát úno 22, 2013 11:14:34

No rozuměl jsem jen nadpisu 4.01.Nemůžeš v pár větách vyjádřit obsah?Dík.
stan
 

Příspěvekod T_D » stř úno 20, 2013 18:44:44

"Volal mi ten, Pelta." - "Ti volal Pelta, jo? A co chtěl?" - "Nic." - "Nic, jo? Cos mu na to řek´ ?" - "No nic." - "Tos mu řek´ dobře."
Uživatelský avatar
T_D
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát lis 28, 2008 15:25:20

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod stan » ned led 27, 2013 12:18:48

Podle toho,že autor vylepšuje 3.87 a 4.00 nic,tak asi množství německých zákazníků,kteří údajně projevili nespokojenost s 4.00, je rozhodující a 4ku bude řešit až podle chuti,tak s většími úpravami asi nepočítejme. Samozřejmě moje domněnka.Jinak stavím tak,že si na ploše nachystám díly rovné z úhlů nových a i různé křižovatky a průniky a pak je podle potřeby kopíruji. Je to určitě rychlejší,než to ťukat stále znovu.Nakopíruji od oka a pak posunuji.Co mi od výrobce chybí,je možnost delší díly stavět pomocí "Stavba jízdní dráhy",kde se dají souřadnice vypočítat,ale není doděláno pro nové úhly.Myslím,že ale kopírování to nahradí.Automatické doplňování kompatibilního dílu,jak se uvádí v návodu,mi nefunguje.Dvojkolejky se staví rychleji,než jednokolejky do chvíle,než je potřeba mezi koleje něco postavit(návěstidlo) a pak jsou to dvě samostatné koleje.Také stavím pomocí silničních kolejí,je lépe vidět navazování a pak převést na terénní. Chybějí některé průnikové křižovatkové díly a hlavně anglické výhybky pro nové úhly.
stan
 

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod Isteriánec » pát led 25, 2013 15:12:14

Stavění v BAHNu 4.00 a vyšší by se mohlo inspirovat editory vektorové grafiky. Trpělivost je tady zapotřebí obrovská, výsledek pak sice stojí za to, ale nemyslím si, že takováhle neskutečná otročina je nutná. Klikání, prvek po prvku, nebo složitější výpočty souřadnic, kdy počítat to z hlavy je možná rychlejší, ale namáhavé, a počítat to na kalkulačce, tak se člověk nedožije dokončení sítě. Tenhle systém funguje ještě docela OK pro 8 směrů a větší prvky, ale dál NE.
Dělat to vektorově. Jak to myslím? Jednoduše, v tom je síla (teda, programování bude sakra složité (asi), ale program je taky placený, že jo…). Jde o to, že by byla možnost stavění prvek po prvku samozřejmě zachována ale nutnost je mít doopravdy VŠECHNY možné prvky, v současnosti, když jsem zkusil co nejrychleji vytočit novou dvojkolej z existující (výhybka), tak tam v jistém bodě chyběly natáčecí prvky a musel jsem jet dál, což je pěkně na nic, protože 16 směrů přece umožňuje aproximaci oblouku pomocí polynomu daleko kvalitněji, než jen 8 směrů. Takže ke starému způsobu mám jediné: všechny prvky. Jinak je nová verze ovládání DALEKO lepší. Konečně tam není trilion prvků na zastávky, taktovací body, atd., co se nedaly dát ani do zatáčky. Nový způsob jejich umisťování je o krok dál. jen by to chtělo ještě sdružit více věcí do jednoho. Ne, že bych to potřeboval, ale dokážu si představit situaci, kdy se to hodí. Díky menším prvkům to ale není zas tak akutní, uznávám.
Nicméně, tratě (i výhybky) jako takové je nutné stavět novým způsobem. Rovná je v klidu, to nikdo neřeší, ale co když chci T křižovatku v nějakých krkolomných úhlech, kdy třeba všechny budou z těch nových směrů? 20 minut to tam budu naklikávat, dokud neobjevím nějaký super způsob, jak to postavit v minimálních/potřebných rozměrech. Proto mě napadlo, že by byla možnost stavět tratě pomocí vektorového editoru, kdy by na začátku na uživatele vyskočilo okno, kolik kolejí má trať mít a na jakém povrchu (vzhled prostě) to má být. Mohly by tam být další volby, jako například zastávky po nějakém intervalu (v metrech, kdy by byly zastávky náhodně umisťovány ve volitelných vzdálenostech, od A do B, výhodné pro rychlejší stavbu fiktivní sítě). Když by to uživatel nastavil a odklepl, tak by se mu kurzor přichytil k mřížce, co by byla po 1 prvku. Pak klikem a tahem (prostě jako snad i v malování) by kreslil, kudy povede trať. Nedávaly by se tam prvky jako takové, ale POUZE jakási čára, řekněme černá. Pro jednokolejnou trať na tom není co řešit, pro 2 koleje by to bylo tak, že by se kurzor přichytil na středy prvků, vedle černé čáry jakési osy tratě by byly 2, řekněme modré, co by vyznačovaly budoucí koleje. To by bylo pouze informativního charakteru. Pro 3 koleje by to bylo tak, že by se kurzor přichytil k rohům prvků, na černé čáře (širší) by byla modrá (užší), vedle na obě strany o prvek taky modré. Pro více sudých stejně jako pro 2 koleje, pro více lichých stejně jako pro 3. Takhle by tedy bylo možné nakreslit trať, zatáčky, a i nějak zastávky. To, co se obvykle dělá hodiny by bylo v řádu minut, pohodlně. Křížení samotné by bylo tak, že pokud by uživatel ukázal na existující trať, tak by se na mřížce kreslení zobrazil takový větší bod a zase klikl a tahem by kreslil trať. Pokaždé by bylo možné kreslit v diskrétních délkách, tzn. podle mřížky 1 prvek. Zatáčet by bylo také možné pouze v těch povolených směrech. Takhle by šla velmi jednoduše nakreslit libovolně složitá křižovatka. Při kreslení by tu stále bylo menší okno vlastností, bylo by možné například změnit šířku tratě ze 2 kolejí na 1, kdy by se tam automaticky přidala výhybka, pokud by to bylo zakliklé ve vlastnostech. Výhybky při křížení, zejména 2 kolejných tratí, by bylo možné automaticky nastavovat na rozjezdovou nebo sjezdovou, když by se ve vlastnostech před kreslením vybralo, jestli se na té trati jezdí vpravo nebo vlevo. No, a po dokončení návrhu tratí by se kliklo akorát na tlačítko generovat a všechno by se „samo“ postavilo. Veškerá otročina při hledání prvků, klikání atd., by byla provedena kompem, daleko rychleji. Stavba i rozsáhlé sítě by tak netrvala měsíce, ale třeba odpoledne. A rozsáhlé tím myslím např. tramvajová síť 4× větší, než Pražská. Brněnskou byste měli do hodiny… Samozřejmě, jen tu samotnou síť, nejspíš i bez zastávek, taktovacích bodů, signalizací, atd., ale i tak by to bylo OBROVSKÉ urychlení. Pro lidi, které z nějakého důvodu baví stavět to ručně, by tu ta možnost stále byla. Využitelná i při editaci generované sítě, jako úprava křižovatek.
Je to myšlenka, co mám v hlavě už dost dlouho, poslal bych to autorovi, ale německy fakt neumím. Zajímal by mě váš názor. Osobně si myslím, že by to přineslo velké zlepšení.
Isteriánec
 

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod stan » úte led 22, 2013 19:44:46

Před nějakým časem se připomínkovalo,jak dál a byly připomínky,aby se daly věci více nastavovat a doplňovat vlastními grafikami a to je tedy výsledek na přání.Kdo chce pokračovat ,jako dříve,má 3.87 a kdo si chce pohrát,má 4.00.Já si vybral 4.00 ,ale hlavně pro dodatečné úhly tratí a tak bych klidně raději uvítal verzi s původní obsluhou nebo samozřejmě i zjednodušenou,ale hlavně s úpravou úhlů.Tak teď mám ten problém ,co í ty,že je namáhavější stavba.Naštěstí mám trpělivost,která ti chybí a tak stavím.Snažím se stát nohama na zemi a nepočítat s velkými obraty v programu.Stan
stan
 

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod Ncch » úte led 22, 2013 17:30:03

stan píše:Je to o trpělivosti.Já si postavil zatím celou síť a nyní dělám signalizaci.(zatím 500 kB,budu v druhé etapě rozšiřovat,jsem na úrovni okresu).Samozřejmě je to obtížné hledání.Například jsem musel postavit celé nákladní nádraží znovu,protože mně nenapadlo,že pro návěstidla musí být mezera.Volnou trať se dá kopírovat,ale v nádraží pěkně jednu kolej vedle druhé.No sranda.Stan.


Tím se bohužel moc nových duší nezíská. Trpělivost byla zapotřebí už při stavbách v Bahn 3.86 (a někdy větší než u Bahn 3.80) a teď to začíná zavánět mravenčí prací :D Myslím si, že teď to došlo do takové složitosti, že člověk bez znalosti předchozích dílů skoro nemá šanci něco postavit
Ncch
Člen fóra
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát zář 26, 2008 09:20:42

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod stan » ned led 06, 2013 14:31:59

Je to o trpělivosti.Já si postavil zatím celou síť a nyní dělám signalizaci.(zatím 500 kB,budu v druhé etapě rozšiřovat,jsem na úrovni okresu).Samozřejmě je to obtížné hledání.Například jsem musel postavit celé nákladní nádraží znovu,protože mně nenapadlo,že pro návěstidla musí být mezera.Volnou trať se dá kopírovat,ale v nádraží pěkně jednu kolej vedle druhé.No sranda.Stan.
stan
 

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod Ncch » čtv led 03, 2013 12:56:34

A když už jsme u toho, tak spojení U-grafik a těch z programu také není nejlepší. Hlavně hledání zastávek atd., když se změnil styl stavby těchto bodů.
Teď nastává otázka jestli stavět dál sítě ve starém Bahnu (protože v novém to jde blbě), když možná přijde čas, kdy nový Bahn bude dobře použitelný a celá síť se pak bude muset překopat :roll:
Ncch
Člen fóra
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát zář 26, 2008 09:20:42

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod Ncch » úte led 01, 2013 20:32:06

T_m píše:
Ncch píše:Ty funkce v Bahnu 4 vypadají skvěle, ale máte někdo nějaký trik jak rychleji kreslit ty koleje (oblouky a tak)? Protože navazování na sebe je nechutná piplačka při které má člověk chuť ten program odinstalovat :x

Možná by se hodilo něco jako je v RCT/Locomotion, že po najetí na konec dráhy by se dal zobrazit seznam navazujících prvků (třeba i stiskem klávesy), aby nebylo nutné je furt hledat

V tom s tebou naprosto souhlasím, proto říkám, že program potřebuje ze všeho nejvíc nové GUI, takhle už to nejde dál a hodně lidí to odradí. Já bych spíš viděl cestu v jednotlivých nástrojových okénkách, které by si každý naotvíral podle momentální potřeby a měl by tam všechny symboly, které aktuálně potřebuje ke stavbě. Tím by byly pěkně při ruce a nemusely by se pořád hledat.
Lištu se stavebními symboly, která se objevuje naprosto pořád, bych zcela zrušil.


Jo to by bylo úplně parádní :!: Jen by se musely nějak přepínat klávesové zkratky, aby furt šlo kreslit klávesnicí. Tou myší se kreslí dost blbě a nepřesně.
Na tomhle co tam je teď nikdo s ledovým klidem nemůže postavit síť.
Ncch
Člen fóra
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát zář 26, 2008 09:20:42

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod stan » ned pro 30, 2012 14:12:21

Takováto přání do Nového roku je možno podpořit a pochválit.
Vracím se k mému předchozímu příspěvku. Jak už vyplývalo z příspěvku T-M, byla chyba mezi židlí a klávesnicí,s mapou byla shoda jen časová. K vadě došlo při kopírování oblastí,kdy se přenáší jen jedna úroveň. Nějak mně to nenapadlo.Tak moje přání by bylo skromnější,aby
se dalo při kopírování nastavit které úrovně kopírovat. Co se týče stavění, udělám si různé směry jako pomůcky,nebo využiju již postavené a velmi často kopíruji.Je to určitě rychlejší,zvlášť při větších rozsazích staveb.
stan
 

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod T_m » sob pro 29, 2012 20:57:30

Ncch píše:Ty funkce v Bahnu 4 vypadají skvěle, ale máte někdo nějaký trik jak rychleji kreslit ty koleje (oblouky a tak)? Protože navazování na sebe je nechutná piplačka při které má člověk chuť ten program odinstalovat :x

Možná by se hodilo něco jako je v RCT/Locomotion, že po najetí na konec dráhy by se dal zobrazit seznam navazujících prvků (třeba i stiskem klávesy), aby nebylo nutné je furt hledat

V tom s tebou naprosto souhlasím, proto říkám, že program potřebuje ze všeho nejvíc nové GUI, takhle už to nejde dál a hodně lidí to odradí. Já bych spíš viděl cestu v jednotlivých nástrojových okénkách, které by si každý naotvíral podle momentální potřeby a měl by tam všechny symboly, které aktuálně potřebuje ke stavbě. Tím by byly pěkně při ruce a nemusely by se pořád hledat.
Lištu se stavebními symboly, která se objevuje naprosto pořád, bych zcela zrušil.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod Ncch » sob pro 29, 2012 18:17:29

Ty funkce v Bahnu 4 vypadají skvěle, ale máte někdo nějaký trik jak rychleji kreslit ty koleje (oblouky a tak)? Protože navazování na sebe je nechutná piplačka při které má člověk chuť ten program odinstalovat :x

Možná by se hodilo něco jako je v RCT/Locomotion, že po najetí na konec dráhy by se dal zobrazit seznam navazujících prvků (třeba i stiskem klávesy), aby nebylo nutné je furt hledat
Ncch
Člen fóra
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát zář 26, 2008 09:20:42

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod stan » čtv pro 27, 2012 07:59:26

Přesně to jsem předpokládal i já a proto byl překvapen.Ještě budu zkoušet,jak se k tomu dostanu(až budu měnit mapu) a pak se ozvu.Je to v B 4.0.
stan
 

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod T_m » stř pro 26, 2012 19:41:35

stan píše:Ještě doplním poznatek,který, pokud se ukáže pravdivý, je nepříjemný.Týká se podkladové mapy. Nevím,v jaké úrovni mapa je vzhledem ke kolejím,ale asi se mi při změně mapy vymazaly koleje v -1. (Pod mosty). Mohlo to být i jinší příčinou,ale vše z -1 je pryč.
V jaké verzi programu k tomu došlo? Vložení mapy by na to nemělo mít jakýkoli vliv, jedná se o takzvané obrázkové pozadí, to znamená, že se vkládá až za poslední vrstvu a jen jako obrázek bez jakýchkoli funkcí.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod stan » stř pro 26, 2012 18:30:50

Ještě doplním poznatek,který, pokud se ukáže pravdivý, je nepříjemný.Týká se podkladové mapy. Nevím,v jaké úrovni mapa je vzhledem ke kolejím,ale asi se mi při změně mapy vymazaly koleje v -1. (Pod mosty). Mohlo to být i jinší příčinou,ale vše z -1 je pryč.
stan
 

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod stan » stř pro 26, 2012 12:28:58

Moje poznámka se vůbec netýkala map,ale grafik traťových dílů(uz) v úpravě pro user díly,protože když stavíš 22,5 a 67,5 díly,chybí tam různé části,hlavně křížení s oblouky a hodně jiných.Obávám se, že to v editorech nepůjde vytvořit,že to bude moci jen autor,ale aspoň že možná půjde doplnit tvary již hotových dílů, aby na křižovatkách a přejezdech nechyběly části silnic.Věřím,že toto objasní Bahník svým překladem a snad právě doplní tím souborem,co jsi popsal,například při stavění trati se mi nikdy nepodařilo automaticky doplnit párový díl.Musím vždy naklapat všechny.
Příjemné svátky všem bahnfilům.
stan
 

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod Zemi » stř pro 26, 2012 08:56:43

stan píše:Zemi :Ještě jsem to nestudoval,ale pokud to pochopím,krok vpřed.Půjde tvůj návod použít pro úpravu tratí ? Zde je velká rezerva,hodně průniků chybí.Myslím,že to půjde použít pro okraje a ne přímo pro tratě. Možná autor něco doplní.

Nevím přesně co myslíš, já sepsal návod na vytváření grafik uz. Co se týče toho návodu na mapové podklady, tak tě jen malinko upravím, není to můj návod, ale Michala a pokud sis ho ještě nečetl, tak se na něj určitě podívej, je tam všechno popsané do podrobna :wink: .

stan píše:Snad také pomůže Bahníkův překlad.Snad bude přeložen i ten list s jednotlivými kolejemi,není přímo součástí Bahnu, je někde zvlášť na stránkách autora. (Snad dotaz na Bahníka).Děkuji všem.Zemi by měl dostat pochvalu pro velkou iniciativu.

Vím o něm, už to navrhoval Tomáš, ale do teď jsem se k tomu nedostal (http://www.gerdinoack.de/Bahn/400/b400en.html). Kdyby se toho chopil Bahník, bylo by to super 8), jinak by se to nějak přelouskalo. A pochvalu si nezasloužím a když už tak společně s dalšími lidmi co se podílí na rozvoji Bahnu u nás (web, překlady, sítě, symboly,..).
Uživatelský avatar
Zemi
Inventář fóra
 
Příspěvky: 549
Registrován: čtv lis 01, 2007 16:11:23
Bydliště: Praha

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod stan » úte pro 25, 2012 18:37:59

Zemi :Ještě jsem to nestudoval,ale pokud to pochopím,krok vpřed.Půjde tvůj návod použít pro úpravu tratí ? Zde je velká rezerva,hodně průniků chybí.Myslím,že to půjde použít pro okraje a ne přímo pro tratě. Možná autor něco doplní.
Snad také pomůže Bahníkův překlad.Snad bude přeložen i ten list s jednotlivými kolejemi,není přímo součástí Bahnu, je někde zvlášť na stránkách autora. (Snad dotaz na Bahníka).Děkuji všem.Zemi by měl dostat pochvalu pro velkou iniciativu.
stan
 

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod Bahník » ned pro 23, 2012 18:05:27

Jako vánoční dárek jsem odeslal k JB češtinu pro verzi 4.00b1a.
Teď již záleží jen na něm, kdy udělá Ježíška. :D
Bahník
Expert
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned bře 04, 2007 19:27:16

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod Zemi » sob pro 22, 2012 16:40:32

stan píše:tápu ve způsobu zhotovování grafik uz1 ap,který program to umí?

Návod už je na webu, ale budu muset zapracovat na vyjadřování, přijde mi, že kolikrát se to snažim napsat až moc složitě nebo tak, že to nikdo nepochopí :D .
Uživatelský avatar
Zemi
Inventář fóra
 
Příspěvky: 549
Registrován: čtv lis 01, 2007 16:11:23
Bydliště: Praha

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod michal90 » pon pro 17, 2012 21:57:00

Zemi píše:Aha, asi neumím číst, úplně jsem to přehlídnul, moje chyba 8)


Tak pro tyhle případy už tam je obrázek, který snad nelze jen tak přehédnout :) .
"Musíme zavést přísný pořádek do dopravy." K. G.
michal90
Inventář fóra
 
Příspěvky: 245
Registrován: úte pro 18, 2007 15:07:50
Bydliště: Ostrava, Československo

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod Zemi » pon pro 17, 2012 16:32:38

Aha, asi neumím číst, úplně jsem to přehlídnul, moje chyba 8)
Uživatelský avatar
Zemi
Inventář fóra
 
Příspěvky: 549
Registrován: čtv lis 01, 2007 16:11:23
Bydliště: Praha

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod michal90 » pon pro 17, 2012 12:29:41

Zemi píše:A co se týče obrázkového pozadí, jde jen jedna mapa, ale když si jich uděláš víc a u těch dvou co se mají spojit si najdeš nějaký záchytný bod, třeba hřiště, větší barák, cokoliv a vyznačíš si to v Bahnu např. jízdní dráhou, tak není problém na sebe pak ty mapy nalepovat. Pak si jenom hraješ s umístěním, aby si měl pokud možno tu jízdní dráhu na stejném místě na obou mapách. Možná by to stálo za doplnění k článku co už je na webu, co michale? :P


Ono to tam je slovně popsáno, myslím, docela pochopitelně:
"... Pak je velmi důležité navázat na již postavené úseky. Na to je dobré pamatovat už při vytváření jednotlivých obrázků a nechávat určitý přesah – podle společné části pak nastavíte nový obrázek. Vůbec nejlepší je v Bahnu vyznačit nějaký orientační bod na okraji první části mapy a podle tohoto bodu lehce nastavíte druhou část. ..."
Pro Vaši úplnou spokojenost během dneška doplním ještě obrázek.
"Musíme zavést přísný pořádek do dopravy." K. G.
michal90
Inventář fóra
 
Příspěvky: 245
Registrován: úte pro 18, 2007 15:07:50
Bydliště: Ostrava, Československo

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod T_m » ned pro 16, 2012 14:27:37

stan píše:Co vozidla do nových úhlů?

Do nových úhlů nejsou potřeba žádná jiná vozidla, stačí ta současná.
stan píše:nejde přidat další mapa

Tam jsou dvě možnosti. Jedna z možností je, složit si větší mapu z více dílů v nějaké grafickém editoru. Druhou možností je, mapy měnit, přesněji pokud jsou stejně velké, stačí u každé mapy jen nastavit jiný počátek.

Jinak tvorbu uživatelských symbolů myslím velice pěkně popisují články na webu.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod Zemi » ned pro 16, 2012 14:25:49

Grafiku *.uz vytvoříš z jednotlivých souborů *.gz, které edituješ v integrovaném editoru Bahnu. Potom všechny soubory *.gz jedné sady (stejného názvu) "zabalíš" programem FZGC2 do jednoho souboru *.uz. Mám už delší dobu rozpracovaný návod, tak ho dotáhnu a hodím na web :wink:

Vozidla žádný nový pohled nepotřebují :wink:

A co se týče obrázkového pozadí, jde jen jedna mapa, ale když si jich uděláš víc a u těch dvou co se mají spojit si najdeš nějaký záchytný bod, třeba hřiště, větší barák, cokoliv a vyznačíš si to v Bahnu např. jízdní dráhou, tak není problém na sebe pak ty mapy nalepovat. Pak si jenom hraješ s umístěním, aby si měl pokud možno tu jízdní dráhu na stejném místě na obou mapách. Možná by to stálo za doplnění k článku co už je na webu, co michale? :P
Uživatelský avatar
Zemi
Inventář fóra
 
Příspěvky: 549
Registrován: čtv lis 01, 2007 16:11:23
Bydliště: Praha

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod stan » ned pro 16, 2012 12:55:45

Ještě bych dodal,že zkouším stavět s mapovým podkladem,vadí mi ,že nejde přidat další mapa,jen jedna.Poradí někdo?Děkuji.Stan
stan
 

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod stan » ned pro 16, 2012 12:51:37

Jsem z těch,co budují velké sítě,ale stále mi stačí dosavadní velikost.Začal jsem stavět z nových kolejí,je to těžší,ale smířil jsem se s tím.Chyběly mi další úhly,vlastně od začátku.K této verzi(4.00) ještě můžu říct, že tápu ve způsobu zhotovování grafik uz1 ap,který program to umí? A co nějaký převod z uzg?Co vozidla do nových úhlů?(Doposud mně tyto věci nezajímaly,jen sítě).To se vyřeší,ale rozhodně nejdu zpět do 3.87.Mám také jazykové problémy ,těším se na češtinu.Stan
stan
 

Re: BAHN 4.0

Příspěvekod T_m » pát pro 14, 2012 14:55:00

P. K. píše:"Špatné přijetí" první betaverze je spíš signálem pro vývojáře (mám takový pocit, že to JB vyvíjí ve spolupráci s někým dalším) to nevzdat a bojovat, když program funguje a funguje dobře, jen jeho ovládání vycházející z předchozí verze je zatím poněkud těžkopádné.

Popsal jsi to naprosto výstižně. Právě ovládání a vzhled programu (ne sítě - nezaměňovat s požadavkem na 3D) z let 199x je dnes největší brzdou v rozšíření programu. Dodělávat nějaké maličkosti v podobě jakési "nové" verze je podle mne nejen ztráta času, ale ve svém důsledku může i program zabít.

Myslím, že programu rozhodně nechybí zvětšování možností sítí. Kolik lidí je využije? 10 nebo 20 lidí? Ale rozhodně chybí možnost jednoduchého importu dat jízdních řádů z xls nebo csv, možnost importu a exportu výpisu linek, jednotlivých dep a pod., možnost přímého importu geografických dat, vylepšení editorů minimálně v tom, že půjde jednoduše založit nový soubor, rehabilitovat dialog s popisem sítě, autora a jednoduchým náhledem sítě ... Jenže tohle lze udělat v programu bez změny formátu dat nt3.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na BAHN

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron