Všeobecná diskuse o BAHNu

Vše co se týká simulačního programu BAHN

Moderátoři: malý fotograf, vikijous

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod T_m » úte úno 18, 2014 03:09:55

Celkem smutné čtení
http://www.das-bahn-forum.de/bahnforum/ ... f=2&t=3648

Na druhou stranu myslím, že to souvisí s tím, co jsem psal před tím a to, že dnes je program natolik těžkopádný, že spíše uživatele odrazuje, než aby je přilákal.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod T_m » pon úno 10, 2014 01:23:37

Zemi píše:Tak to mě potěšilo, jen mě tak napadá, že by nebylo od věci zavést aktualizaci přímo v Bahnu, tak jak to mají různé programy. Není to nic strašného, odinstalovat starší verzi a do nové přetáhnout složku se sítěmi, ale proč to nemít jednodušší. Znamenalo by to, že by Bahn musel komunikovat s internetem, ale to by bylo určitě plus i do budoucna pro další využití.

S tím se dá jedině souhlasit, ale to by bylo potřeba nějakým způsobem autora přesvědčit, aby program místo vývoje podle mne již zbytečných vlastností se ubíral výraznou modernizací ovládání a vzhledu. Myslím si, že právě tím BAHN strašně ztrácí a to tak, až zbytečně zanikne úplně.
S tím, jak dnes vypadá a jak se ovládá v podstatě program nejen není schopen získat nové uživatele, ale dokonce ztrácí uživatele původní, protože spousta z nás, co jsme jej ovládali, po chvíli nečinnosti zapomínáme někdy i podstatné věci, jak co udělat a to končí naprosto jednoduchým zavřením programu. To je potom na :hovno: :hovno: :hovno: :hovno:

Takže prosím všechny, kdo mají aspoň trochu optimismu, hučte do autora, co to jde, ať předělá program do podoby roku 2014, nebo aspoň 2010. Naopak formát nt3 by měl už konečně zůstat stabilní, aby ho přečetly i jiné verze programu nebo ještě lépe i programy jiné. Vždyť .doc také není jen pro MS Word.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod Zemi » čtv pro 26, 2013 12:24:53

Tak to mě potěšilo, jen mě tak napadá, že by nebylo od věci zavést aktualizaci přímo v Bahnu, tak jak to mají různé programy. Není to nic strašného, odinstalovat starší verzi a do nové přetáhnout složku se sítěmi, ale proč to nemít jednodušší. Znamenalo by to, že by Bahn musel komunikovat s internetem, ale to by bylo určitě plus i do budoucna pro další využití.
Uživatelský avatar
Zemi
Inventář fóra
 
Příspěvky: 549
Registrován: čtv lis 01, 2007 16:11:23
Bydliště: Praha

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod b1 » čtv pro 26, 2013 00:24:09

A včera vyšla česká verze 3.87r2
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod michalkr » pon pro 09, 2013 17:58:24

Máme tu prosinec, blíží se Vánoce... Rád bych se s Vámi podělil o svůj program, který snad usnadní stavbu reálných sítí v BAHNu. Jedná se o automatické generování bna souborů, která se dají načíst BAHNem, z dat osm. Někdy začátkem roku jsem se tady o tom zmiňoval a po cca ročním vývoji vypadla verze, která se tváří docela použitelně a tak ji tímto vypouštím do světa. Snad vám k něčemu bude. Jak to funguje a jak na to je popsáno v přiložené dokumentaci. Chtěl bych tady taky poděkovat Fuczovi za spolupráci při testování a cenné nápady a vám všem za případnou konstruktivní kritiku :-)

Mmch, proč se mi nedaří se znovuzaregistrovat do fóra?
Přílohy
osm2bna.zip
(2.98 MiB) 183 krát
michalkr
 

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod b1 » pát lis 22, 2013 20:32:16

Tento týden vyšla verze 3.87r2. V podstatě jedinou novinkou kromě nových vozidel (mimo jiné 26T) je možnost exportovat standardní vozdila (jako v betaverzi 3.88) k další uživatelské úpravě.
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod Zemi » čtv bře 28, 2013 21:25:49

Tak jsem to projel a krom již dříve zmíněných věcí, jsem narazil ještě na rozšířenou úpravu textu v síti (orámování a znaky), nabídka/menu při spuštění a nějaké nové varianty vozidel, kde mě celkem překvapilo několik městských nátěrů škodováckých trolejbusů. Ty JB dosadil do jedné ze sítí, které se instalují společně s demy. A v síti Chemnitzu je moc hezky udělaný symbol opery :wink: . To jsou moje postřehy..
Uživatelský avatar
Zemi
Inventář fóra
 
Příspěvky: 549
Registrován: čtv lis 01, 2007 16:11:23
Bydliště: Praha

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod b1 » čtv bře 28, 2013 19:40:49

Koleda už je tady ;-)
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod Fucza » čtv bře 28, 2013 14:50:50

Bahník:
Nějak nemůžu najít smajlík typu palec nahoru, tak "jen" díky. Už se na koledu těším :D
Uživatelský avatar
Fucza
Inventář fóra
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon led 02, 2006 11:33:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod Bahník » úte bře 26, 2013 19:03:02

3.87: Kompletní překlad odeslán k JB na kompilaci. Pokud se nic nezvrtne, očekám CZ verzi k velikonoční koledě. :)
Bahník
Expert
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned bře 04, 2007 19:27:16

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod Fucza » čtv bře 14, 2013 23:05:37

Jo. Nemám problém s tím, ten výraz vyhodnotit, jen mi dělal problém na to napasovat ty 2 barvy.
Díky za luxusní objasnění.
Uživatelský avatar
Fucza
Inventář fóra
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon led 02, 2006 11:33:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod b1 » čtv bře 14, 2013 19:51:08

Fucza píše:Ale pokud mám signalizaci 1 a 2 a chci, aby pokud do jedné z nich vjede vlak, aby návěstidlo šlo na stůj, co by si zapsal do políčka návěstidla Přepínací funkce (závisí na signalizacích)? Já myslel 1 OR 2, ale funkční to je pokud tam dám AND.
Tvoje úvaha je správná:

Červená právě tehdy, pokd je obsazena první kolej NEBO je obsazena druhá kolej (NEBO ve smyslu výrokové logiky, tedy buď jedna, nebo druhá, nebo obě).

To je ekvivalentí tomuto:

Zelená právě tehdy, pokud je volná první kolej A ZÁROVEŇ je volná druhá kolej.

Tohle snad chápeš, je to celkem jasná úvaha. A do toho řádku musíš zapisovat právě ty zelené/volné stavy a výsledek bude opět zelený stav.
Tj. jednotlivé složky toho zápisu vrací true při zelené (pokud to chceš naopak, lze použít negaci pomocí vykřičníku), výsledný výraz se vyhodnotí, a pokud bude true, bude svítit zeleně, pokud false, tak bude červeně. Snad je to teď jasné?
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod Fucza » stř bře 13, 2013 19:04:36

Ad 1. Zřejmě se jedná o způsob stavění signalizací jako to bylo "kdysi dávno" (znalejší snad doplní).


Poté, co jsem to prozkoumal, tam právě proti Bahnu 3.86 žádnou změnu nevidím.

Ad 2. Logika signalizací v BAHNu neodpovídá 1-true, 0-false.
K těm třem sloupečkům v seznamu signalizací:

První udává, kolik vlaků je v úseku "pokrytém" signalizací, tj. kolik vlaků sepnulo kontakt plus, ale nesepnulo kontakt mínus. Projetím kontaktu plus se přičte jedna, projetím kontaktu mínus se odečte jedna. Odečítá se do nuly (záporná čísla nejdou).

Druhý údaj udává, kolik je maximální možná hodnota, které může dosáhnout první údaj (nastavitelné rozmezí 1 až 500), minimální hodnota je nula (viz předchozí věta). Pokud plus sepnulo víc vlaků, než je uvedeno v druhém údaji, přestane se první údaj navyšovat.

Třetí údaj udává, kolik vlaků musí sepnout plus, aby se ze zelené přepnul na červenou. Tedy pokud první údaj je menší než třetí, svítí zelená; pokud první údaj je větší nebo roven třetímu, svítí červená.

Při zaškrtnuté volbě "počítat vozy místo vlaků" platí výše uvedené s nahrazením slova vlak slovem vůz. V takovém případě je vhodné mít nastavený druhý parametr na vysoké číslo.


Je mi jasné, že jak vlak (pokud je počítán vlak a ne vozy) vjede do úseku, zvýší počitadlo na 1, návěstidla jdou na stůj. Taky sem pochopil, že nelze zaměňovat 0 a 1 jako výsledek vyhodnocení výrazu a počítadla signalizace :-)
Ale pokud mám signalizaci 1 a 2 a chci, aby pokud do jedné z nich vjede vlak, aby návěstidlo šlo na stůj, co by si zapsal do políčka návěstidla Přepínací funkce (závisí na signalizacích)? Já myslel 1 OR 2, ale funkční to je pokud tam dám AND.

Jinak v 3.87 asi ztratila smysl možnost počítat vozy na přejezdu, vlak na signál může zareagovat až posledním vozem.

signalizace.jpg
Uživatelský avatar
Fucza
Inventář fóra
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon led 02, 2006 11:33:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod b1 » úte bře 12, 2013 20:31:32

Ad 1. Zřejmě se jedná o způsob stavění signalizací jako to bylo "kdysi dávno" (znalejší snad doplní).

Ad 2. Logika signalizací v BAHNu neodpovídá 1-true, 0-false.
K těm třem sloupečkům v seznamu signalizací:

První udává, kolik vlaků je v úseku "pokrytém" signalizací, tj. kolik vlaků sepnulo kontakt plus, ale nesepnulo kontakt mínus. Projetím kontaktu plus se přičte jedna, projetím kontaktu mínus se odečte jedna. Odečítá se do nuly (záporná čísla nejdou).

Druhý údaj udává, kolik je maximální možná hodnota, které může dosáhnout první údaj (nastavitelné rozmezí 1 až 500), minimální hodnota je nula (viz předchozí věta). Pokud plus sepnulo víc vlaků, než je uvedeno v druhém údaji, přestane se první údaj navyšovat.

Třetí údaj udává, kolik vlaků musí sepnout plus, aby se ze zelené přepnul na červenou. Tedy pokud první údaj je menší než třetí, svítí zelená; pokud první údaj je větší nebo roven třetímu, svítí červená.

Při zaškrtnuté volbě "počítat vozy místo vlaků" platí výše uvedené s nahrazením slova vlak slovem vůz. V takovém případě je vhodné mít nastavený druhý parametr na vysoké číslo.

Ad měřítko: Pak jsem nad tím znova přemýšlel, a i při 64 prvcích na km by se do předchozí verze vešla Česká republika jen tak tak
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod Fucza » úte bře 12, 2013 17:20:23

b1:
Ono, pokud chceš mít měřítko 70 a více prvků na km - tak ta oblast není zas tak velká :-)

Jinak mám pár dotazů, každý z jiné kapsy:

1. V charakteristice nového Bahnu 3.87 je věta od JB: Simplified mode to create signal systems (Zjednodušená možnost stavby signalizací). Co si pod tím mám představit? Stavím tak, že postavím návěstidlo, název ponechám, neboť je vyplněn automaticky (Hxy), vzpomenu si, co za signalizaci jsem stavěl před tím, do "Přepínací funkce (závisí na signalizacích) dám číslo o jednu vyšší, do Průjezdu normálním směrem dám to samé číslo s pluskem a případné další kontakty.
Jinak jsem trochu zmatený z toho vyhodnocování výrazu (jako bych měl ty 0 a 1 obráceně:-) Ale to už je dotaz číslo 2:
2. Mám signalizaci 1 (kryje zhlaví ve stanici A) - všechna odjezdová a vjezdová návěstidla na zhlaví stanice A běžně na volno (dle bahnu 0), projetím vlaku odjezdového návěstidla ve stanici A se zvýší na počitadlo na 1 = červená. Ale chtěl jsem to propojit i s mezistaničním úsekem směrem do stanice B, aby projetím zmiňovaného odjezdového ve stanici A spadlo na stůj i odjezdové ve stanici B (směrem do A) - to je signalizace 2. V případě, že ze stanice A odjede vlak jinam, než do B (je tam i odbočka jinam), hned po projetí zhlaví to kontakt pro signalizaci 2 hodí na volno z B do A (na volno obě signalizace 1 i 2). Takže jak nastavit návěstidla. Překvapilo mě trochu, že do návěstidla do řádku Přepínací funkce (závisí na signalizacích) nejde dát "1,2", ale je nutné tam dát výraz. Z logiky jsem myslel, že by tam mělo být "or", tedy "1|2", ale správně to funguje s and "1&2". Ještě na to budu muset mrknout, stavěl jsem to už tak nějak automaticky a moc nepřemýšlel, Pryč jsou doby, kdy se naflákali návěstidla a všechna, která se postavila, se aktivovala a tím i spojila dohromady.
V nápovědě k 3.86 je napsané: " Signalizace má stav 'stůj' nebo 'volno' v závislosti na svém počítadle - 'stůj' = 0 a 'volno' = 1. " Ale když postavím signalizaci a je na volno (počítadlo by mělo být dle předchozího na 1, v menu "nápověda/signalizace - všechny signalizace - je má tato signalizace na počítadle 0 - teda by mělo svítit červená. Proto mi to celé nedává smysl. Co chápu blbě?
signalizace.jpg


3. Už se na mě nevztahuje ta možnost upgradu na 3.87 z 3.86 zadarmo (3.86 mám před 1.3. koupenou), mělo by jít o klasický uprgrade - tedy o 17 eur na jbss). Nebo 299 Kč přes Martina. Klidně bych poslal těch 17 eur přímo, přes Martina to vždy chvilku trvá, nicméně ač hodně kupuju v cizině, platím kartou i přes PayPal, nevím, jak bych poslal toto. Zda by to šlo z internet bankingu ČS jako mezinárodní převod? Koukám, že pan Bochmann používá ShareIt? To je něco jako PayPal? Nebo lze zaplatit nějak kartou? Dík.
Uživatelský avatar
Fucza
Inventář fóra
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon led 02, 2006 11:33:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod b1 » pon bře 11, 2013 19:38:36

Fucza píše:Myslíš 3.87? Řekl bych, že tentokrát byli rychlejší v Polsku a Nizozemsku.

což nic nemění na tom, že tady jsme byli rychlejší než v Německu
Fucza píše:Já osobně jsem za 3.87 hrozně rád a síť, kterou jsem nyní začal jsem začal v betě 3.87. Teď chvíli počkám, až to bude česky a pokračovat budu v 3.87. Hlavně kvůli možnosti 65536×65536 prvků.

Co proboha stavíš, že potřebuješ tak velkou síť?
Fucza píše:Dále mě zaujalo (ale nevím, jestli to už náhodou nebylo v nějaké předchozí verzi, jen jsem to nezaregistroval):
platnost signálu: na konci vlaku (už nemusíme na přejezdech počítat vozy) - škoda, že to nejde udělat, že po směru návěstidla se přepne na stůj po projetí prvního vozu a v opačném směru (když návěstidlo funguje jako kontakt) by to reagovalo až na konec vlaku. To myslím nejde.
Taky mě zaujala možnost zhasnout světla na takt punktu nebo neotevírání dveří.
Pokud vím, tak to jsou prvky z "předchozí" verze 4.01
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod Fucza » ned bře 10, 2013 18:08:52

b1 píše:Fascinuje mě, že na novou verzi BAHNu toto fórum obvykle zareaguje rychleji než německé fórum.


Myslíš 3.87? Řekl bych, že tentokrát byli rychlejší v Polsku a Nizozemsku. Já osobně jsem za 3.87 hrozně rád a síť, kterou jsem nyní začal jsem začal v betě 3.87. Teď chvíli počkám, až to bude česky a pokračovat budu v 3.87. Hlavně kvůli možnosti 65536×65536 prvků.
Dále mě zaujalo (ale nevím, jestli to už náhodou nebylo v nějaké předchozí verzi, jen jsem to nezaregistroval):
platnost signálu: na konci vlaku (už nemusíme na přejezdech počítat vozy) - škoda, že to nejde udělat, že po směru návěstidla se přepne na stůj po projetí prvního vozu a v opačném směru (když návěstidlo funguje jako kontakt) by to reagovalo až na konec vlaku. To myslím nejde.
Taky mě zaujala možnost zhasnout světla na takt punktu nebo neotevírání dveří.
Uživatelský avatar
Fucza
Inventář fóra
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon led 02, 2006 11:33:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod b1 » ned bře 10, 2013 09:54:31

Fascinuje mě, že na novou verzi BAHNu toto fórum obvykle zareaguje rychleji než německé fórum.
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod Fučida » úte bře 05, 2013 22:21:17

michal90: V podstatě je to tak, jak píšete. Je to ale zároveň jeden ze 2 experimentálních přejezdů v síti, ostatní mám dělány klasicky - tedy spínacími kontakty pro vlaky přijíždějící do stanice a projíždějící v opačném směru a časovým seznamem pro vlaky zastavující. Jen jsem se tím snažil naznačit, co všechno jde s těmi výhybkami závislými na signalizacích dělat. Je to vlastně takový vývojový diagram či algoritmus "naprogramovaný" v Bahnu. Holt profesionální deformace. :)
Cpát to na všechny přejezdy opravdu nemá smysl.
Fučida
Člen fóra
 
Příspěvky: 16
Registrován: úte črc 11, 2006 13:57:38

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod T_D » úte bře 05, 2013 22:03:10

Vyšla nová verze BAHNu - 3.87r1 -> http://www.jbss.de/neu_de.html
"Volal mi ten, Pelta." - "Ti volal Pelta, jo? A co chtěl?" - "Nic." - "Nic, jo? Cos mu na to řek´ ?" - "No nic." - "Tos mu řek´ dobře."
Uživatelský avatar
T_D
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát lis 28, 2008 15:25:20

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod michal90 » ned bře 03, 2013 19:35:36

Fučida píše:
Přikládám výcuc z mé sítě, konkrétně přejezd v Tišnově. V infotextu uprostřed horního okruhu je popis (ten mám hlavně pro sebe, abych na to za půl roku nekoukal jak puk, co že jsem to vlastně vymyslel :) ). Kdyžtak můžu ještě upřesnit. V každém obslužném okruhu má být u červeného návěstidla pomocná mašinka - při kopírování je to odstranilo.


Pokud jsem dobře pochopil, jde hlavně o to, aby přejezd byl zavřený i když vlak ještě stojí ve stanici (před jeho odjezdem), tj. v době kdy ten vlak sám nemůže obsloužit kontak, přepínající přejezdovou signalizaci na stůj. To z kolejí ze kterých se ze stanice odjíždí směrem k přejezdu a ještě to zkombinovat se směrem do stanice a a za situace, kdy jsou na přejezdu dva vlaky vyloučit tu možnost, že by se závory otevřely už po projetí prvního vlaku.

Jestli tam není nějaká funkce kterou jsem nenašel, tak to jde vyřešit mnohem jednoušeji (i tak si nedokážu představit, že bych v rozsáhlé síti vytvářel kvůli přejezdu 10 signalizací a ještě nějaké skryté mašinky).

Řešil bych to ve směru do stanice klasicky vhodně umístěnými kontakty, které ovládají stav signalizace. A ve směru ze stanice by byly návěstidla úrovňového křížení závislé:
A) na postavení odjezdových návěstidel ve stanici (vylučuje možnost předzvánění, pro provoz v bahnu nepodstatné) nebo
B) na časovém seznamu zahrnující všechna přepnutí odjezdových návěstidel na návěst volno. Předzvánění se vyřeší posunutím všech časů v časovém seznamu o dobu předzvánění (např. o -1 minutu).
V nastavení signalizací nastavit maximální hodnotu počítadla na číslo mnohem větší než 1, aby mohly v jenom čase na přejezdu být i dva vlaky (více vlaků) a přejezd se otevřel až po projetí posledního z nich. Čas pro přepnutí zpět bych nastavil na nulu a přepínal jen konatkty vhodně umístěnými za přejezdem.

Jednoduchý příklad navrženého řešení A (bez předzvánění) je v síti zde http://bahn.dopravni.net/?p=1651 na východním zhlaví ž.st. Starý Smokovec, byť se skupinovými odjezdovými návěstidly, jejich současné postavení na návěst volno je navíc vzájemně vyloučeno.

Pokud jsem neobjevil nějakou zásadní funkci přejezdu v příklad.nt3, prosím, o vysvětlení funkce, abych mohl svůj příspěvek doplnit/opravit.
"Musíme zavést přísný pořádek do dopravy." K. G.
michal90
Inventář fóra
 
Příspěvky: 245
Registrován: úte pro 18, 2007 15:07:50
Bydliště: Ostrava, Československo

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod Fučida » sob bře 02, 2013 10:37:55

Nemáte odkaz na síť, kde je něco podobného? Co jsem při broudání po cizích sítích zahlédl, tak je fakt, že kolikrát jsem netušil, kde, co a jak přepíná, ale pomocnou mašinu vždy jen na křižovatky zahlédl.[/quote]

Přikládám výcuc z mé sítě, konkrétně přejezd v Tišnově. V infotextu uprostřed horního okruhu je popis (ten mám hlavně pro sebe, abych na to za půl roku nekoukal jak puk, co že jsem to vlastně vymyslel :) ). Kdyžtak můžu ještě upřesnit. V každém obslužném okruhu má být u červeného návěstidla pomocná mašinka - při kopírování je to odstranilo.
Přílohy
priklad.nt3
(16.93 KiB) 180 krát
Fučida
Člen fóra
 
Příspěvky: 16
Registrován: úte črc 11, 2006 13:57:38

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod b1 » čtv úno 28, 2013 19:20:48

Fucza: Tuším by to mělo být toto: http://www.das-bahn-forum.de/bahnforum/ ... n+Tutorial
Nemám čas to procházet, ale pokud to v tom vlákně nenajdeš, tak hledej slova "Fahrstrassen Tutorial"
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod Fucza » čtv úno 28, 2013 15:10:57

Fučida píše:Pomocí těchto logických funkcí se dají dělat i takové šílenosti, jako ovládání přejezdů na zhlaví a k němu přilehlých odjezdových návěstidel v závislosti na obsazení přibližovacího úseku v dané koleji a stavu přejzdu. Jsou k tomu ale potřeba pomocné logické obvody s obslužnou mašinkou, která v závislosti na jednotlivých signalizacích ovládá jiné.


Nemáte odkaz na síť, kde je něco podobného? Co jsem při broudání po cizích sítích zahlédl, tak je fakt, že kolikrát jsem netušil, kde, co a jak přepíná, ale pomocnou mašinu vždy jen na křižovatky zahlédl.
Uživatelský avatar
Fucza
Inventář fóra
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon led 02, 2006 11:33:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod Fučida » stř úno 27, 2013 11:37:40

Pomocí těchto logických funkcí se dají dělat i takové šílenosti, jako ovládání přejezdů na zhlaví a k němu přilehlých odjezdových návěstidel v závislosti na obsazení přibližovacího úseku v dané koleji a stavu přejzdu. Jsou k tomu ale potřeba pomocné logické obvody s obslužnou mašinkou, která v závislosti na jednotlivých signalizacích ovládá jiné.
Fučida
Člen fóra
 
Příspěvky: 16
Registrován: úte črc 11, 2006 13:57:38

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod stan » ned úno 17, 2013 18:28:05

Tak vidíte,jak jsem byl vedle.Já jsem moc nápovědu nestudoval,problém jsem vždy řešil pomocí podobných situací v demech nebo v jiných sítích.Tak mně nenapadlo do toho strkat Booleho algebru.Až doposud mně také ale vše fungovalo.Naštěstí mi nikdy nevadil rozdil mezi and a or.Teď jste mně donutili přemýšlet. Naposledy jsem se tímto zabýval před 20-30 lety,když jsem stavěl zapojení pomocí TTL a DTL obvodů.
stan
 

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod b1 » úte úno 12, 2013 18:39:21

http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDrokov%C3%A1_logika

A v BAHNu se používají běžné informatické zápisy:
& znamená a zároveň
| znamená nebo
! znamená negace

Přitom zelená je true a červená je false.
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod T_m » úte úno 12, 2013 12:53:09

michal90 píše:Použití kombinačních znaků pro přepínací funkce (znaky "&", "|", "!", "( )" ) je v nápovědě dostatečne vysvětleno i s příklady již ve verzi 3.84.
Na tohle byl génius Vikijous. Ten dokonce dostal i autora, když mu ukazoval, co se všechno dá udělat.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod michal90 » úte úno 12, 2013 10:39:59

stan píše:Chci dát k veřejnému posouzení: V posledních Bahnech je při zadávání kombinaci signalizací nutno oddělovat je nikoliv čárkou,
jak píše překlad,ale buď & nebo | . Vyzkoušejte to někdo prosím. Vyplývá to i z dema,pokud se podíváte do signalizace u jejich křižovatek.
Myslím od 3.85.Doufám,že nemám v Xp nějak špatně nastaveny znaky.Překladateli jsem to napsal,ale nebyl jsem si plně jist a on nereagoval.
(V návěstidle třeba v řádku přepínací funkce:S23&S24 nebo S23|S24 ale ne S23,S24)



Tyto znaky pro kombinační funkce se nepoužívají "...třeba v řádku přepínací funkce...", ale pouze v řádku přepínací funkce.

V řádcích "Průjezd v normálním platném směru" a "Průjezd v obráceném platném směru" se pro oddělení jednotlivých signalizací, které budou při průjezdu přepnuty používa znak "," (čárka). Jde o výčet nikoliv o kombinaci.

Použití kombinačních znaků pro přepínací funkce (znaky "&", "|", "!", "( )" ) je v nápovědě dostatečne vysvětleno i s příklady již ve verzi 3.84.
"Musíme zavést přísný pořádek do dopravy." K. G.
michal90
Inventář fóra
 
Příspěvky: 245
Registrován: úte pro 18, 2007 15:07:50
Bydliště: Ostrava, Československo

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod stan » úte úno 12, 2013 08:35:08

Chci dát k veřejnému posouzení: V posledních Bahnech je při zadávání kombinaci signalizací nutno oddělovat je nikoliv čárkou,
jak píše překlad,ale buď & nebo | . Vyzkoušejte to někdo prosím. Vyplývá to i z dema,pokud se podíváte do signalizace u jejich křižovatek.
Myslím od 3.85.Doufám,že nemám v Xp nějak špatně nastaveny znaky.Překladateli jsem to napsal,ale nebyl jsem si plně jist a on nereagoval.
(V návěstidle třeba v řádku přepínací funkce:S23&S24 nebo S23|S24 ale ne S23,S24)
stan
 

PředchozíDalší

Zpět na BAHN

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník

cron