Nápady pro nový BAHN

Vše co se týká simulačního programu BAHN

Moderátoři: malý fotograf, vikijous

Re: Nový BAHN 4.0

Příspěvekod Johan » stř lis 01, 2006 16:40:21

Hlavně, ať nám Bahn nezrušej !!!!!!!!
Uživatelský avatar
Johan
Člen fóra
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned kvě 28, 2006 08:14:54
Bydliště: Ústecký kraj - krajské město

Re: Nový BAHN 4.0

Příspěvekod rumcajs » stř srp 16, 2006 06:25:16

Tohle je bohužel problém každého skvělého projektu. Autor je do něj zabrán a nakonec zjistí, že sám ani neví, co stvořil. Bohužel, tohle znám až moc dobře, taky se mi to stává. Co se týče organizace projektu, mělo by to být trošku jinak, ne KDO, ale KDO... Tím myslím, že nestačí jedna osoba, ale mělo by jít o skupinku napojenou přímo na mistra Bochmanna
T_m píše:On je budoucí vývoj tak trochu diplomaticky popsán v článku na webu. Stručně řečeno, program autorovi přerostl přes hlavu, takže buďme rádi, že dnes je to, co je. Asi největší zážitek ze setkání byl tuším první hospodský den, kdy Vikijous ukazoval, co se s Bahnem dá dělat a autor byl silně překvapen :-D
Nakonec vidíte, že uživatelský editor v Německu v podstatě umřel a nyní se zrodila velice schopná ruská náhrada, ještě bude potřeba vytvořit editor krajiny, tak aby uměl všechny fígle, co lze dnes dělat (animace, přesahy symbolů) a krajinný editor zoom2. K editorům musí přibýt nutně i editor jízdní dráhy. Jenže KDO to udělá, KDO se aspoň chopí organizace projektu?
Když bude vytvořen program tak, aby umožňoval uživatelské rozšíření pomocí pluginů, tak proč by třeba někdy někdo nenaprogramoval plugin, který umožní otevření třeba 10 dialogových oken? A samozřejmě ho bude mít nainstalovaný jen ten, kdo jej potřebuje.
Uživatelský avatar
rumcajs
Inventář fóra
 
Příspěvky: 178
Registrován: čtv říj 20, 2005 13:19:27
Bydliště: Prajzská :-)

Re: Nový BAHN 4.0

Příspěvekod b1 » pát črc 28, 2006 12:03:33

Kód: Vybrat vše
((v1&!v2&k1)|(v2|(v1&v2))&k2)&(odMo-odLU&odb_Most_2LA)&priorita_1

Neni to trochu slozite? Vzdyt (v2|(v1&v2))=v2 takze by se to zredukovalo na
Kód: Vybrat vše
((v1&!v2&k1)|v2&k2)&(odMo-odLU&odb_Most_2LA)&priorita_1

Mimochodem, to - je jen pomlcka v nazvu signalizace, nebo taky nejaky operator?
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Nový BAHN 4.0

Příspěvekod vikijous » čtv črc 27, 2006 20:49:05

T_m píše:Asi největší zážitek ze setkání byl tuším první hospodský den, kdy Vikijous ukazoval, co se s Bahnem dá dělat a autor byl silně překvapen :-D

No já byl zase překavpen, že ty logické funkce u signalizace jsou omezené a člověk se na nich nemůže pořádně vyřádit(výluka obočka Most-obočka Lupěné): :)
Kód: Vybrat vše
((v1&!v2&k1)|(v2|(v1&v2))&k2)&(odMo-odLU&odb_Most_2LA)&priorita_1
:dabel:
A to tam nejde dodělat ještě jedna negace, takže priorita se musí počítat 2 čítačama :(
vikijous
Člen fóra
 
Příspěvky: 63
Registrován: čtv říj 13, 2005 19:38:13

Re: Nový BAHN 4.0

Příspěvekod T_m » úte črc 25, 2006 15:49:27

On je budoucí vývoj tak trochu diplomaticky popsán v článku na webu. Stručně řečeno, program autorovi přerostl přes hlavu, takže buďme rádi, že dnes je to, co je. Asi největší zážitek ze setkání byl tuším první hospodský den, kdy Vikijous ukazoval, co se s Bahnem dá dělat a autor byl silně překvapen :-D
Nakonec vidíte, že uživatelský editor v Německu v podstatě umřel a nyní se zrodila velice schopná ruská náhrada, ještě bude potřeba vytvořit editor krajiny, tak aby uměl všechny fígle, co lze dnes dělat (animace, přesahy symbolů) a krajinný editor zoom2. K editorům musí přibýt nutně i editor jízdní dráhy. Jenže KDO to udělá, KDO se aspoň chopí organizace projektu?
Když bude vytvořen program tak, aby umožňoval uživatelské rozšíření pomocí pluginů, tak proč by třeba někdy někdo nenaprogramoval plugin, který umožní otevření třeba 10 dialogových oken? A samozřejmě ho bude mít nainstalovaný jen ten, kdo jej potřebuje.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod rumcajs » úte črc 25, 2006 14:56:32

Můj základní návrh zní stále stejně:
Bahn + základní typy kolejí, budov atd. Vše ostatní by se řešilo jako uživateslká grafika, takže by nebyl problém mít krásně trať vybavenou tou správnou zabezpečovací technikou :wink: Z dalšího bych snad jen navrhoval "výzkum" možnosti 3D,a lespoň na úrovni 3D vzhledů vozidel a budov. 3D krajinu ani tak ne, to se mi zdá zas zbytečné...
Martin Pavel píše:A proč ne? Pokud budeš chtít, můžeš mít stále otevřeno jen jedno okno a když budeš chtít opravit jiný T-bod, tak jej zavřít a otevřít jiné. Takhle by to odpadlo. K tomu mě napadá, že by se mi líbilo, kdyby se simulace nezastavovala při úpravě nějakého bodu, ale běžela by podle posledního uloženého stavu. Za běhu by se dalo opravovat, aniž by se simulace musela zastavit. To by ale taky mělo být volitelné někde v nastavení (např zaškrtnout "Zastavit simulaci při úpravách").
Jak vidno víc lidí napadne víc věcí. Škoda, že to nebylo před měsícem (někdo by to mohl přešprechtit JB), ale snad není všem dnům konec.
Uživatelský avatar
rumcajs
Inventář fóra
 
Příspěvky: 178
Registrován: čtv říj 20, 2005 13:19:27
Bydliště: Prajzská :-)

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod Martin Pavel » úte črc 25, 2006 14:33:15

rumcajs píše:A to proč?

A proč ne? Pokud budeš chtít, můžeš mít stále otevřeno jen jedno okno a když budeš chtít opravit jiný T-bod, tak jej zavřít a otevřít jiné. Takhle by to odpadlo. K tomu mě napadá, že by se mi líbilo, kdyby se simulace nezastavovala při úpravě nějakého bodu, ale běžela by podle posledního uloženého stavu. Za běhu by se dalo opravovat, aniž by se simulace musela zastavit. To by ale taky mělo být volitelné někde v nastavení (např zaškrtnout "Zastavit simulaci při úpravách").

Jak vidno víc lidí napadne víc věcí. Škoda, že to nebylo před měsícem (někdo by to mohl přešprechtit JB), ale snad není všem dnům konec.
Mám vlaky stále rád, ale ČD se snaží ze všech sil, abych je rád neměl.
Martin Pavel
Člen fóra
 
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 23, 2005 16:31:40
Bydliště: Dobřeň

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod rumcajs » úte črc 25, 2006 13:12:41

A to proč? Já bych to nechal tak jak to je ...


Eda píše:mam dalsi navrh k novemu Banhu: mohlo by byt povoleno, zobrazit vice dialogovych oken(napriklad 2 taktovacich bodu najednou)
Uživatelský avatar
rumcajs
Inventář fóra
 
Příspěvky: 178
Registrován: čtv říj 20, 2005 13:19:27
Bydliště: Prajzská :-)

Re: Všeobecná diskuse o BAHNu

Příspěvekod Eda » úte črc 25, 2006 13:06:58

mam dalsi navrh k novemu Banhu: mohlo by byt povoleno, zobrazit vice dialogovych oken(napriklad 2 taktovacich bodu najednou)
Uživatelský avatar
Eda
Člen fóra
 
Příspěvky: 17
Registrován: čtv říj 20, 2005 21:29:58
Bydliště: brno

Re: Nový BAHN 4.0

Příspěvekod P. K. » stř črc 19, 2006 19:28:42

Mě by se zase hodilo víc možností ve výhybkách, resp. kombinace současných možností (např. směry podle linek + podle signalizace, nebo náhodná + podle linky atd. atd. atd.).
Po pitvě je každý generálem!
Uživatelský avatar
P. K.
Inventář fóra
 
Příspěvky: 185
Registrován: úte bře 07, 2006 18:28:40
Bydliště: dostatečně daleko

Re: Nový BAHN 4.0

Příspěvekod PvvS » stř črc 19, 2006 10:21:18

nebo
PvvS
 

Re: Nový BAHN 4.0

Příspěvekod T_m » stř črc 19, 2006 10:06:47

PvvS píše:NO aby cislo vozu bylo u kazdyho. kdyz rozpojim soupravu, aby si kazdy zachoval svy cislo.
Nebylo by lepší než "nějaké" číslo vozu spíš s vozem pevně svázat konkrétní infotext, kam by se dalo napsat kde co, včetně interně provozních poznámek?
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Nový BAHN 4.0

Příspěvekod PvvS » stř črc 19, 2006 08:42:13

NO aby cislo vozu bylo u kazdyho. kdyz rozpojim soupravu, aby si kazdy zachoval svy cislo.
PvvS
 

Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod T_m » úte črc 18, 2006 13:37:07

Takže zahajuju debatu o tom, co by měl nový Bahn umět.
Podle mne by víceméně stačilo to, co umí dnes s tím, že ze základní verze by zmizely různé grafické varianty jízdních drah (typy by zůstaly), u vozidel taktéž. Chybějící grafika by byla nahrazena volnými pozicemi, kam by jednotlivý uživatel dodával vlastní grafiku, tedy např. i povrchny silnic, tratí, koleje s trakčním vedením, jiný rozchod a pod.
V zásadě by platilo, že kdyby určitý předepsaný grafický symbol chyběl, byl by nahrazen (přepsán?) základním symbolem obsaženým v programu. Základní symboly by podle mne mohly být podobné mapovým značkám a piktogramům. Uživatelské symboly by si buď každý mohl vyrábět sám a nebo by byly různé sady ke stažení na netu.
Co se funkcí týká, tak by se ještě hodilo sloučení bodů D, T, H do jednoho bodu a pak možností doinstalovávat různé pluiny na editaci sítě, importy a exporty dat a pod.
Naposledy upravil T_m dne pon zář 15, 2008 09:38:52, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Předchozí

Zpět na BAHN

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník