Nápady pro nový BAHN

Vše co se týká simulačního programu BAHN

Moderátoři: malý fotograf, vikijous

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Pan Nikdo » pon lis 17, 2014 19:56:19

B1: To asi jo. Jsem možná tou délkou blíž Drážďanům.
Každopádně, osobně teda vozidla rozlišuju trochu detailněji. Pokud mám linky, které nějak chci obsadit, tak buďto můžu jít podle kapacity vozidla, kterou jsem si u svých vozů stanovil (ne vycucáním čísel z prstu, ale trochu grafičtěji), nebo podle délky. A protože nejsem fanda Brněnského stylu, kdy např. na lince 6 jezdí Anitry (což je neskutečnej hnus) a 13T nebo K2 a 2×T3, tak si to dělám trochu detailněji. Mám stanovenou délku a toleranci ± 2 metry.
No, a to právě byla ta myšlenka návrhu pro BAHN… Rozdělit si vyozy a dynamicky náhodně je přiřazovat. Pokud tu někdo mluví německy, rád bych ho požádal o přeposlání autorovi.
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod b1 » pon lis 17, 2014 18:59:27

Když budeš mít vozidla dvou délkových kategorií, tak budeš vždy rozlišovat krátké a dlouhé. A holt v Praze je ta 30metrová ta dlouhá, protože tam nic delšího není, a v Drážďanech je ta 30metrová ta krátká.
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Pan Nikdo » pon lis 17, 2014 17:11:25

michal90: Jasný, i to se stává. V Brně myslím máme takovou linku, tušil bych, že 10 bude taková…
Vytrvat…to není ani takový problém, já to ale pořád měním. A taky dělám blbosti, takže nějaký věci musím dělat znova. Myslím, že do nedávna mi chyběl nějaký celkový koncept té sítě. Dělal jsem šaliny, rovnou jsem stavěl koleje, s tím, že později přidám trolejbusy a busy. Problém byl v tom, že neexistuje žádný návrh sítě. Takže to, co jsem postavil, musím přestavět. Mezitím jsem si samozřejmě smazal podkladovou mapu… A pak taky nemám svůj program na výpočet výjezdů a JŘ a emám všechny svoje vozidla, což je taky pěkně na dlouho…
Kdybych měl jako práci na svých sítích, kdybych na tom dělal 8 hodin denně, tak nad tím stejně strávím měsíce.
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod michal90 » pon lis 17, 2014 15:26:56

Pan Nikdo: jasně, já to chápu. Ono je to celé relativní, záleží na okolnostech. Jsou taky linky, na kterých je samotná T3 velmi předimenzovaná, abych upřesnil: sedí v ní 2 lidi z toho jeden je řidič (podotýkám, že je to ve dne a ne v noci). Ale to už je zas druhý extrém. Ta původní myšlenka krátké/dlouhé byla jako základní (nejběžnější) rozdělení, pak už se to musí přizpůsobit podle potřeby.
S dokončováním sítí ve velmi daleké budoucnosti mám taky zkušenosti :) hlavně vytrvat.
"Musíme zavést přísný pořádek do dopravy." K. G.
michal90
Inventář fóra
 
Příspěvky: 245
Registrován: úte pro 18, 2007 15:07:50
Bydliště: Ostrava, Československo

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Pan Nikdo » pon lis 17, 2014 15:06:47

michal90: …jen si momentálně nejsem jist, jestli ho použiju. Asi ne úplně hned, když nemám ani stále funkční síť. :-D
Jasný, jasný, já vím. Měli jsme tu i 2×Vario LF2, což přes spřáhla bylo asi nějakých 46,7 m, znalejší opraví.
To moje rejpnutí bylo spíš takové…osobnějšího charakteru. Mám tu napůl připravenou síť, kde budou v provozu na několika linkách šaliny, co mají okolo 50 m. Samozřejmě, vše je mé vlastní „výroby“.
Ale jde mi o to, že délku T3, tzn. 15 m, bych označoval jako velmi krátkou. K2 (spíš o něco víc), 22,5 m bych dal jako krátkou, 30 m jako střední, 37,5 m jako dlouhou a 45 m jako velmi dlouhou. Těch 7,5 m je tam dle módy mít podvozky v takovémhle rozestupu, což ale taky nemusí platit. Je mnoho typů, co tam nezapadá. Co se snažím říct, je to, že mi osobně přijde jako nadhodnocené, považovat 30 m za dlouhé. Pracuji na síti, kde taková délka bude maximum, ale i na síti, kde tohle bude na nočních kurzech…
A možná, jen doopravdy možná, se i dožiju toho, že někdy nějakou síť dokončim. :-D
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod michal90 » pon lis 17, 2014 14:54:02

Pan Nikdo: Jsem rád, že se ti návod líbí.
A taky bych si rýpnul: řekl bych, že v ČS (rozuměj Československu) jsou nejběžnější sóla a dvojičky, resp. něco délky dvou tramvají řady T. Jediná delší souprava, kterou si teď vybavuju je 3×T3 v Košicích, teda cca 45 m (do 60 m furt daleko), a taky to už bude hluboká minulost. :D Jestli v současnosti jezdí něco, co má 60 m, tak se rád poučím.
"Musíme zavést přísný pořádek do dopravy." K. G.
michal90
Inventář fóra
 
Příspěvky: 245
Registrován: úte pro 18, 2007 15:07:50
Bydliště: Ostrava, Československo

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Pan Nikdo » pon lis 17, 2014 12:23:11

michal90: Máš blbej nick. :-D Málem jsem si tě spletl se spamem, když jsem ho promazával. :-D Tam to totiž je taky často, že malá písmena a pak 2 čísla.
K tématu: OK, myslím, že jsem našel tu síť od b1. Je to už na předposlední stránce, pokud to je ono.
Skvělej popis. :-) Tohle je tak nějak něco, co jsem očekával.
Jen si nemůžu pomoct nerejpnout si: 30 m šaliny nejsou dlouhé. :-D 60 m možná jo. :-D
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod michal90 » pon lis 17, 2014 10:45:12

Náhodné výjezdy.

Vymyslel jsem podle mě poměrně jednoduché provedení náhodných výjezdů z vozovny, tady popis: Všechny tramvaje (pro příklad jsem zvolil tramvaje) jsou rozděleny do kmenových linek podle délky soupravy. Tj. mám kmenovou linku "krátké" (sóla) a kmenouvou linku "dlouhé" (dvojičky, KT8, ...). Aktuální linka do provozu je dané soupravě přidělena až po výjezdu z vozovny. Políčko s depem je hnedka na vjezdu vo vozovny, odstraní se tam aktualní linka a anulujou všechny stavy, odstraní se "vlak zatahuje" a jede se dál. První výhybka ve vozovně roztřídí krátké/dlouhé. Další výhybky v rámci kolejiště pro linku "krátké" náhodně rozhodí tramvaje na jednotlivé koleje ve vozovně - pozor výhybky jsou nastavené "Závislé na signalizaci", tyto signalizace kontrolují zaplněnost jednotlivých kolejí, aby nedošlo k zablokování. Pokud jsou na výhybce obě cesty volné, pak je směr náhodný. Výjedzd z vozovny řešen společnou výjezdovou signalizací "výjezd-krátké", v časovém seznamu se nastaví časy, kdy mají na trať vyjet krátké soupravy. Pokud jsou připraveny dvě a více tramvají, je výběr náhodný (u vícekolejného taktovacího bodu by byl systém FIFO - viz. nápověda Bahnu, proto jsem zvolil signalizaci). Na výjezdu z vozovny jsou body změny parametru, které přiřadí aktuální linky, podle času výjezdu.

Přikládám ilustrační síť, výjezdy z vozovny vždy v minutu končící na 0, 1, 2, 3, 4. Může se stát, že vyjedou i ve stejném pořadí nebo podobném, ale to je opravdu náhoda.
Myslím, že je to snadno aplikovatelné do realistického kolejiště vozovny. Návěstidla bych nakonec zneviditelnil. Dlouhé soupravy jsem už nestavěl, funkce je dobře patrná i z krátkých.
Dotazy odpovím.
Přílohy
náhodné výjezdy.nt3
(7.3 KiB) 59 krát
Naposledy upravil michal90 dne pon lis 17, 2014 14:54:59, celkově upraveno 1
"Musíme zavést přísný pořádek do dopravy." K. G.
michal90
Inventář fóra
 
Příspěvky: 245
Registrován: úte pro 18, 2007 15:07:50
Bydliště: Ostrava, Československo

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Pan Nikdo » pon lis 17, 2014 09:17:40

OK, když vím konkrétní síť, možná zkusím.
I tak, nebyl by aspoň popis v pár bodech?
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod b1 » ned lis 16, 2014 23:42:23

Návod nemám a můj čas je též omezen. Síť s příkladem a popisem jsem zde už jednou nahrával, pokud by to tedy zajímalo i ostatní, je to na poslední stránce v tématu Vaše sítě nt3 (hledej "demo").
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Pan Nikdo » ned lis 16, 2014 19:46:21

B1: Možná budu znít nevděčně, ale promiň, ve tvých sítích hledat nebudu. Můj čas je velmi omezen, nemám možnost něco dlouhé hodiny hledat a pak to dlouhé dny zkoumat a zpětně stavět.
Bude daleko rychlejší, kdybys měl nějaký návod. Předpokládám, že v tom budou nějak zakomponované náhodné vyhýbky apod., ale dál nevím. Jsem si jist, že ostatní by taky něco takového uvítali.
Btw, v mých sítích používám linkově izolované množiny, žádné přejezdy. Možná to, co z kratších kategorií jezdí v PD, jezdí o víkendu na delších v NPD, ale na to mám tabulky, tohle je jednoduché.
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod b1 » ned lis 16, 2014 17:45:49

ad kurzy: Mám. Hledej v mých sítích. Ale třeba v síti Brna je to už docela pěkný masakr, a do úplné realističnosti to momentálně dotáhnout nejde.
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Pan Nikdo » ned lis 16, 2014 11:51:26

OK, já teda začnu. Pokud to tady náhodou ještě někdo čte, a jestli třeba bude vědět víc, než já a bude znát nějakou vychytávku, jak dané funkce docílit, nechť prosím napíše.
Zaměřuji se především na oblast MHD, tzn. metro, tram, trol, bus. Časem něco jako regionální busy a železnice. Až dokončím alespoň jednu síť (od května léta páně 2011 jsem nedodělal jedinou dál, než pre-beta verze). Moc měním, no…
Bylo by fajn, kdyby BAHN zavedl kurzy. Jak by to fungovalo? Pro začátek nemusí nutně jako v reálných provozech, ty jsou šíleně složitý, stačilo by, kdybych si mohl definovat linky a kolik mají kurzů. Takže bych měl množinu kurzů ze všech linek. Pak bych si do vozoven naházel vozy. Vozy bych si mohl libovolně přiřadit do skupin, často nejspíš podle délky či obsazenosti. Skupiny vozů bych pak spároval s kurzy. Pokud někomu není jasný koncept, vysvětlím na příkladě. Cílem je vytvořit jakousi náhodnou vypravenost. Kdy na skupinu kurzů bude přiřazeno víc nebo stejný počet vozů, ze kterých se náhodně vyberou ty, co pojedou.
Jak vyřešit přejezdy mezi linkami, nemám sebemenší tušení, sám to totiž nepoužívám. Momentálně to je nad moje schopnosti. Ale do začátků téhle funkce bych nešel takhle do detailů.
Pak také zpomalování před zastávkami. Neměla by to být tak těžká funkce na implementování.
Hodilo by se mít možnost importovat PDFko jako obrázkový podklad. Asi nejsem sám, kdo si mapy kolejí, silnic a linek vytváří ve vektorových programech, protože uznejme, tyhle to zvládají o tak moc líp, než rastrové, že o rastrových snad ani nikdo nepřemýšlí, jako o možnosti. Jasně, jde si to exportovat jako bitmapu, ale zase, velikost (např. moje středně velká síť relativně realistického Sokolova a okolí, je obrázek, co má šílených 80 MPx).
…a mimo to můj starý návrh na vytváření kolejí, silnic apod., jako vektorů v 16ti směrných možnostech. Nápad jsem tu dřív sáhodlouze a detailně popisoval, a myslím, že to je něco, co by BAHN a zejména vytváření sítí posunulo pár světelných let dopředu. Na druhou stranu uznávám, že náročnost něčeho takového, by nejspíš vyústila v BAHN verze 5, tak za 2 roky.
Vývojáři bych snad i proto doporučil, aby na to nebyl už sám. Je to velký projekt, bylo by lepší, kdyby to dělal s pár nadšenci.
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Pan Nikdo » ned lis 09, 2014 08:49:26

Zajímalo by mě, jestli tu je někdo, kdo by přeložil do němčiny nějaké koncepty pro nějaké nové funkce do BAHNu jeho autorovi.
Že bychom to tu dali dohromady, pak poslali…
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod 15Tr » pon čer 23, 2014 21:41:46

Já si myslím, že současný koncept Bahnu je strašlivě zastaralý a mělo by se vymyslet něco zcela jiného, revolučního a jednoduššího. Nemám tolik času, abych se s tou stavbou celé dny babral.

Můj návrh je přestat rozdělovat sítě na políčka - to akorát způsobuje omezení při stavbě. V programu Nahverkehrsverwaltung 3 napsaném v Javě je možné obkreslit silnice a železnice podle podkladu OpenStreetMap, a proto bych z něj vycházel (možná bych tam udělal i určitá jiná vylepšení). Do Bahnu by se to nepřevedlo přes formát BNA, jako doposud, ale převedly by se rovnou obkreslená data, bez převádění na osmisměrné stavění (tj. vykreslení do všech směrů).

Odkaz na program je zde: http://www.stadtperlschnur.de/files/nvv3.zip

V Bahnu samotném by mohlo být možné zakreslit návěstidla, zastávky, depa atd. jako body na již postavenou trať.

Mým návrhem je zároveň překopat stavění silnic - obzvláště křižovatky by měly být dělány nějak jednodušeji.

A ještě k nereálným sítím - jízdní dráhy by se mohly zakreslovat jako čáry, a nikoliv jako prvky v jednotlivých políčcích (podobně, jako v různých mapových editorech).

A k objektům uživatelské krajiny, signalizacím apod. - tam to ještě budu muset rozmyslet, ale věřím, že to nějak půjde.
15Tr
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: pát bře 07, 2014 22:41:03

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Pan Nikdo » pon čer 09, 2014 05:15:37

T_m: Aha. Hmmm, zajímavé.
S radama, kam dál s programem jsem doopravdy velmi ochoten pomoct. Jen teda ten překlad.
Doopravdy by asi nebylo od věci tu udělat třeba nějaké zvláštní téma pro to, kde bychom sepsali návrhy, vyjadřovali se k nim, pak by se to přeložilo, zaslalo. A před tím vším bychom mu „mohli“ zaslat pár návrhů, na kterých se asi všichni shodneme, jako např. zpomalování před zastávkou (měl bych ještě něco dalšího, co by ušetřilo práci zejména šalinářům (ve verzi 4 (což by jí IMHO udělalo použitelnější)), ale to odpoledne, právě jsem vstal :-D ).
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod T_m » pon čer 09, 2014 00:43:36

Pan Nikdo píše:OK, a co lidi, co neumí německy?

Odpověď je jednoduchá: Bude záležet na úspěchu 3.88, J.B neví, co bude dál.
Můj komentář k tomu je takový, že v podstatě autor dochází k tomu, k čemu jsme dospěli my zde, to znamená, že vyhořel, neví kam dál, uvědomuje si, že narazil na strop a neví proč. Proto si opravdu myslím, že by bylo nezbytné mu německy jednoznačně popsat to, co jste tu řešili před časem, případně mu nabídnout i pomoc, pokud by někdo byl ochoten a schopen.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Pan Nikdo » stř kvě 21, 2014 11:58:03

OK, a co lidi, co neumí německy?
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod b1 » úte kvě 20, 2014 15:15:48

b1 píše:Já též stavím zatím v 3.87, protože je to momentálně poslední stálá verze, všechny další jsou jen beta verze, a já nevím, kterým směrem se tedy vývoj bude ubírat.

Tak jsem se na to zeptal přímo autora, a tady je odpověď http://www.das-bahn-forum.de/bahnforum/ ... f=3&t=3703

Bohužel ne zrovna moc vypovídající
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Nikdo » úte dub 29, 2014 21:25:37

Já nevím, než jiný program, tak bych byl raději pro další vývoj BAHNu. On přece jen už má hodně za sebou, všichni v něm děláme, známe ho, atd. Potřebuje v podstatě jen pokrok.
Nikdo
 

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod T_m » úte dub 29, 2014 12:25:06

Znáte to? http://www.vrw.webz.cz/
Zdá se, že možná tudy by vedla cesta, ale vypadá to, že program už je mrtvý. Na druhou stranu Bahn pomalu, ale jistě umírá též. Takže co dál? Dáme dohromady nějakou zpětnou vazbu autorovi?
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Nikdo » úte dub 22, 2014 16:16:20

Super. Je to už dlouho, co jsem to zkoušel, takže nevím. Od té doby všechno buduju v té 4.
Co na to říct… V BAHNu chybí plno funkcí pro umístění prvků, transformace atd.
Ono obecně stavění v BAHNu je piplačka. Jasně, 4 tomu moc nepomohla.
To s tím nahrazením pohledů zní zajímavě. A docela i souhlasím. Na grafice vozů v úrovni zoomu 1 stejně nejde nic vidět. Otázka je, jestli by se pak přidal současný zoom 8 jako zoom 4 pro grafiku. Bylo by to hodně detailní. Jen když si představím, že by se musela dokreslovat grafika ke všem existujícím vozům, a že v současnosti mají většinou jen zoom 2 (tzn. pak zoom 1), tak by to bylo asi docela maso.
Taky by mě strašně zajímalo, jak se to bude vyvíjet. Vím, že pomalu, ale jsem zvědav na cíl. Každopádně, autor by potřeboval další programátory, co by byli ochotní na tom zadarmo pomoct. Já bych klidně přiložil ruku k dílu, ale ono to asi není psané v C++. :-D
Nejhorší ale je, že se mu od nás nedostane žádná zpětná vazba.
Jo, už jsem na něj koukal. Ten editor by se dal použít spíš jako nástroj pro trestání počítačových zločinců. Je to děs. Něco se tam asi nakreslit dá, ale nemohl jsem tam vůbec nic udělat se směrama jízdy. navíc, já potřebuji vždy 2 vstup a 2 výstup. Někdy možná i 3.

Ne, ne, ne. Tenhle starý způsob stavění jízdních drah je už nepoužitelný. Chce to interně mít definovaných pár prvků, ty základní, rovné a zatáčející (a u 22,5° grafiky mít možnost zatočit z obou částí), a nějaké to křížení dynamicky vytvářet prokládáním jízdních drah v podstatě na sebe. A všechno to dělat kreslením sítě jako čar, podle kterých se to pak postaví. Současný způsob už dál nejde.
Nikdo
 

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Zemi » čtv dub 17, 2014 08:13:33

Myslíš, že bych psal něco o čtyřce aniž bych jí zkusil? ..a ano, rozhodí mi to celou síť. Koleje by i seděli, ale jak je tam most, silnice nebo uživatelské návěstidlo tak je to díky těm menším dílkům všude možně, jen ne na správném místě.

K tomu stavění.. Porovnávám zoom1, protože je při stavění praktičtější mít přehled o větší oblasti. A v tom je čtyřka časově náročnější, ať už využívám nové směry nebo jen ty původní. Logicky.. Zmenšení dílků, širší výběr křižovatek, reorganizace v symbolech, kdy je vše brané jako uživatelská grafika a tím delší proklikávání (když vynechám klávesové zkratky, které krom těch základních co jsou v trojkových verzích nepoužívám). Prostě a jednodušše čtyřka je dvakrát tak větší piplačka. Na druhou stranu, když se porovná zoom2, tak tam je zas příjemnější stavění ve čtyřce kdy dílek odpovídá dílku v zoom1 v trojkové verzi. A co jsem si tak všiml, možná je i záměr čtyřky upřednostnit zoom2 před zoom1, což si myslím že není tak úplně špatný nápad. Ale v tom případě by se nabízelo dnešní zoom1 úplně zrušit a nahradit ho zoomem2, kdy by byl základním zobrazením 1:1. Potom by to bylo v pořádku a rozdělení dílků by nemělo vliv na stavění :wink: . Pořád je to ale beta, takže se dá řada věcí vylepšit, tak uvidíme. Teď je jen otázka, jak už tu někdo psal, jaká verze se nakonec bude přednostně vyvíjet.

Co se týká editoru jízdních drah, tak nevím co kdo psal, ale jediný použitelný je ten integrovaný v bahnu. A lze tam nadefinovat jen určité směry, přesněji příjezd a odjezd z prvku. Klasickou výhybku si sice nakreslit můžeš, ale nebude mít žádné funkce a bude průjezdná jen do jedné větve, protože nelze nastavit pro jeden směr příjezdu dva směry odjezdu. Takže i tady je prostor na vylepšení.
Uživatelský avatar
Zemi
Inventář fóra
 
Příspěvky: 549
Registrován: čtv lis 01, 2007 16:11:23
Bydliště: Praha

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Nikdo » stř dub 16, 2014 08:16:07

Koukám, že vlaky jsou daleko horší na tohle, než šaliny. Díky bohu, že dělám „jen“ komplexní sítě s vlastníma šalinama. :-D
Zemi, nedokážeš si představit přechod na verzi 4? Je to jednoduchý. Především, upřímně řešeno, zas tolik věcí se nemění. Jsou tam přidané směry a jednotlivé funkční prvky můžeš přiřadit individuálně. A já hodně těžím z toho, že je můžu dávat na zatáčející prvky. Minimalizace. Za sebe bych ti rozhodně doporučil si tu verzi zkusit. Zkusit tam postavit něco, využít všechny novinky.
Píšeš ohledně velikostí prvků apod. Co takhle zkusit tu betaverzi stáhnout, nainstalovat, a otevřít v ní kopii své sítě? Je to už dlouho, co jsem dělal v nějaké 3kové verzi, ale nemyslím, že tam byl nějaký vážný problém. Tratě byly celé, mezery mezi kolejema byly, to jo, ale jinak to je všechno. Dokonce i grafika se transformovala podle normy 4. verze.
Nastolený trend, že nová verze nic nepřinese, je naprosto očividně špatný. Od čeho je nová verze? :-)
Zjednodušení editoru je doopravdy nutné, ano. Je to otročina. O tom BAHN není.

Přijde mi, že lidi tak nějak volají po novinách atd., a když to pak přijde, tak do toho moc lidí nejde. Viz verze 4. Což mě taky trochu mate. V té verzi stále můžete stavět jako ve verzi 3. Nepoužívat nových směrů, nebo jen na přímé trati. Udělat takovou hybridní síť. Využít maximálně tak nového stylu přiřazování funkčních prvků.
Což mi připomíná, i křížení by mohlo mít možnost přiřazení prvku. Jsou to jen 2 koleje, co se potkávají. Takže pro kolej A a B by přece normálně mohlo být možné přiřadit fuknci. A na 1 prvek by bylo fajn dát víc těch funkcí. Párkrát by se mi to už hodilo.

Btw, někdo mi tu říkal o nějakém prý použitelném editoru jízdních prvků. Stále tu ale nevidím link na jeho stažení.
Nikdo
 

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod b1 » ned dub 13, 2014 18:36:46

Já též stavím zatím v 3.87, protože je to momentálně poslední stálá verze, všechny další jsou jen beta verze, a já nevím, kterým směrem se tedy vývoj bude ubírat.

Zemi píše:Ale i tak se mi stává, že tam kde to vychýlení je větší přijede vlak do cílový stanice třeba s 5minutovým náskokem.
To máš dobrý, já jsem zkoušel v zájmu realističnosti zabudovat vlakům náhodné zpoždění :D
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Zemi » ned dub 13, 2014 17:57:29

Co se týče většího využití akcelerace s decelerací jsem rozhodně pro. V sítích založených na skutečném provozu, zejména pak železničním, často řeším situace, že potřebuju protáhnout jízdní doby, díky vychýlení tratí oproti realitě. Nejjednodušší je protáhnout staničení na zastávkách, ale někdy ani to moc nepřidá. Potom přichází na řadu rychlostníky. Přesněji upozorňovadla před nimi, protože pořád tam chci zachovat hodnoty podle skutečnosti. Když potřebuju jízdní dobu zkrátit, tak upozorňovadlo nechávám jen na oko, kdy aktuální rychlost značka nemění a mění jí až rychlostník. A asi nemusím psát jak je to v opačném případě.. Ale i tak se mi stává, že tam kde to vychýlení je větší přijede vlak do cílový stanice třeba s 5minutovým náskokem.

Teď navážu i na diskusi kolem bety 4.00. Já osobně stavím v 3.87 a úplně si nedokážu představit, že bych najednou přeskočil na čtyřkovou verzi, která toho mění až moc a přitom málo. První věc je, že mám rozdělanou teď už hodně obsáhlou síť a pokud se mi po otevření ve čtyřce celá rozhodí v důsledku rozdělení jednoho dílku na čtyři další, tak opravdu nemám důvod vyšší verzi instalovat. Další věc je grafika. Už těch pohledů co je v 3.87 třeba při tvorbě uživatelského návěstidla je docela výživných a pomyšlení, že ve čtyřce je to skoro dvojnásobek.. Podle mě by se měl autor zabývat věcmi jako je právě přívětivější editor, uživatelské prostředí a jiné nedostatky a pak se teprve zabývat vývojem novinek jako jsou další směry, menší dílky atk. Navíc v bahnu byl nastolený trend, že nová verze nic moc nového nepřinesla (snad jen kromě úrovní a ne zrovna zjednodušování signalizací), takže si myslím že ti co přechází z verze na verzi radši zůstanou u starého. Každý má na to svůj názor, tohle je ten můj..

A abych přidal taky nějaký nápad.. Uvítal bych možnost stavět zastávky, značky a návěstidla v obloucích/zatáčkách. Měla by to umět právě už ta čtyřková verze, kdy stavíte značky a jízdní dráhy nezávisle na sobě. Takže rozhodně taky nic složitého a ve verzích 3.8x bych to rád viděl, protože toho prostoru je opravdu někdy hodně málo.

O sraz bych zájem měl. Rád bych třeba probral i nějaké návrhy na web. Také můžu nechat nahlédnout pod pokličku na čem zrovna pracuju :wink:
Uživatelský avatar
Zemi
Inventář fóra
 
Příspěvky: 549
Registrován: čtv lis 01, 2007 16:11:23
Bydliště: Praha

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Nikdo » ned dub 13, 2014 15:57:10

Já jen žádám o možnost to použít, nikoho nenutím, aby to používal. Je to tak moc? Nikomu by ta možnost neuškodila, nikdo by o ní v podstatě ani nevěděl, ale já bych mohl být šťastný.
Použití 0 smysl dává, Stačí papír a tužka na to, abych to dokázal. Žel, sem nemohu přidávat ani obrázky. Ale to je v podstatě jedno. Žádám jen o umožnění, nikoho nenutím. Pokud si lidi chtějí všechno číslovat s posunem, tak budiž… Ať si začínají třeba od 15.
Největší problém ale je ten zvyk. Že se teda jako začíná s 1. Odjakživa, od narození tu je ten zvyk. A není jednoduché ho překonat, já vím.
Ale tohle je vcelku jedno. Zpět k BAHNu. Zajímalo by mě, jestli tedy vznikne nějaký projekt kladoucí si za cíl sesumírovat všechny ty požadavky k novému BAHNu. Nebylo by to zcela od věci.
Nikdo
 

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod b1 » ned dub 13, 2014 15:25:10

Nikdo píše:Což mi připomíná ještě jednu věc. Kurzy, (pro nebrněnské pořadí) vlaků na lince. Je to nepodstatný detail, co nesere nikoho jiného, než mně, ale zato mě sere důkladně. 0. pořadí mi tu chybí. Než někdo řekne, že to nedává smysl...
Naxashi? Pokud jsi to ty, tak už na bmhd jsem ti vysvětloval, proč to dává smysl, podruhé se mi to psát nechce. (Nebo snad poprvé, když číslujeme od nuly, tedy tehdy jsem ti to psal ponulté?)
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Dispecer » ned dub 13, 2014 15:09:42

T_m píše:4. Možná by nebylo od věci, kdybychom udělali nějaké setkání BAHN komunity po 10 letech. J.B. je z Drážďan a naše firmička např. u Děčína provozuje železniční trať, tak by tam šel zavést soukromý vlak a vyjet někam do kopců třeba, aby to bylo stylové. Co vy NATO?

Pokiaľ to bude cez prázdniny, ja by som šiel, len z východného Slovenska je to trošku... :D

Len škoda, že na Bahn mi už zopár rokov vôbec neostáva čas... :(
Uživatelský avatar
Dispecer
Člen fóra
 
Příspěvky: 89
Registrován: pát pro 01, 2006 23:15:15
Bydliště: Košice (Slovakia)

Re: Nápady pro nový BAHN

Příspěvekod Nikdo » ned dub 13, 2014 14:31:09

1: A-ha. Chmmm. On se ale vyskytuje ještě na BMHD.cz, na zdejším fóru. A odblokování by to ani tak být nemuselo, stačila by jen jediná vyjímka. :-) Pro mě. :-D
2: Za sebe jsem je už psal. Všechno, od maličkostí až po velké, revoluční nápady. Ono by to spíš chtělo je prostě shrnout, přeložit ideálně do němčiny a odeslat.
3: …jo, to je tak nějak to, na co jsem při vlastním hledání přišel.
4: Já bych byl i pro, ale jsek z Brna a prachy jsou věc, co jsem neviděl ani z toho vlaku. :-D
Nikdo
 

Další

Zpět na BAHN

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron