Nevíte si rady, napište

Vše co se týká simulačního programu BAHN

Moderátoři: malý fotograf, vikijous

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Pan Nikdo » ned pro 07, 2014 11:47:56

T_D: Takže podstatě metodou MÚK? OK, to zní vlastně docela dobře.
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod T_D » sob pro 06, 2014 23:11:05

B1: díky, to by mi pomohlo.

Pan Nikdo: a co to udělat na plzeňský způsob? :wink:
http://www.mapy.cz/s/eBCw
"Volal mi ten, Pelta." - "Ti volal Pelta, jo? A co chtěl?" - "Nic." - "Nic, jo? Cos mu na to řek´ ?" - "No nic." - "Tos mu řek´ dobře."
Uživatelský avatar
T_D
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát lis 28, 2008 15:25:20

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Pan Nikdo » sob pro 06, 2014 19:34:12

B1: Jo, sorry, asi jsem to popsal nějak kostrbatě. OK, takže pokud mám silniční dráhu, která je rovná, v libovolném směru, tak přes ní může být jakákoliv kolejová dráha? I zatáčející, výhybka, apod.? Pokud ano, tak to by bylo super.
Můj problém vznikl mou blbostí. Postavil jsem jen kolejovou síť, protože jsem to honem rychle chtěl vidět hotový (což v BAHNu není reálné). Teď jsem si to uvědomil, a zjistil jsem, že asi nebude jednoduché jen tak přistavět silnice. Síť stavět od začátku nechci, je to šílený množství práce. Hledám jen nejjednodušší cestu, jak to doplnit.
Původně jsem to nechtěl dělat, ale tady je screen 2 křížení:
[attachment=0]0.png[/attachment]
Vybral jsem úmyslně ty největší šílenosti. Je to v centru, jsou to hodně důležité tratě, jezdit toho tam podle současné verze SLV má strašně moc, proto 4kolejná verze, bufferované křížení, apod. Signalizace bude taky „zábava“. Asi tak na týden 8mi hodinových směn práce v BAHNu. Každopádně tady je asi patrný důvod, proč nechci stavět síť od znova. Navrhnout ty křížení, spolu s minimalizací, zabralo nejedno odpoledne. No, a právě do nich bych chtěl nějak doplnit ty silniční trasy. Například u toho prvního v podstatě jen přejezd: ze směru té 2 kolejné tratě by to akorát přejelo tu 4 kolejnou. U toho dalšího by to bylo tak, že vodorovně přes to křížení, a pak (nejspíš) ještě dolů. Nechci, aby mi trolejbusy a busy jezdily po kolejích, na těch bude narváno už tak dost.
Ano, je to megalomanská, složitá šílenost. Přesně to, co chci, to, co mám v hlavě.
Přílohy
0.png
Screen
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod b1 » sob pro 06, 2014 12:41:52

Z toho popisu to moc nechápu, ale pokud máš problém s tím, s čím jsem si kdysi na začátku taky lámal hlavu, tak silniční vozidla mohou v přímém směru přejíždět dráhu typu "koleje na silnici", stačí se podívat třeba do demo sítě, která se instaluje automaticky s instalací BAHNu.
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Pan Nikdo » stř pro 03, 2014 11:41:40

B1: No nic zázračnýho, v podstatě by bylo fajn mít jen databázi nějakých asi tak 1000, klidně 2000 názvů zastávek. Takových obecných, co se dají použít všude. Záleží na tom, jak moc línej chci být, jestli mně budou jen zajímat názvy, a vše okolo zastávek si budu dělat bokem v excelu, nebo jestli chci i nějakou kontrolu, jestli název už byl použit, jaké linky tam jezdí, apod.
Měl bych ale taky dotaz. Je to něco, co jsem si způsobil vlastní blbostí, a sice nepřipraveným celkovým konceptem sítě, co chci budovat.
(Mluvím v kontextu BAHN 4.00 β3) Vždycky jsem stavěl jen koleje pro šaliny, podle návrhu z map. Nicméně, dostal jsem se dál, chtěl jsem tam zakomponovat i trolebusy, busy (a metro, ale to je jedno). Problém nastává, kdy by se silniční (trol+bus) trakce měla křížit s kolejovou. V současné době mám postavenou IMHO docela velkou a komplikovanou síť pro šaliny. Mám i linkové vedení, díky kterému jsem na jistých místech zavedl 4kolejné úseky a křížení. A pokud bych na nějaká ta místa přidal ještě silnici (možná i vícepruhovou (jen na pár míst u centra)), musel bych nějakým šíleným způsobem upravovat křížení? Možná je to až divný, ale od května 2011, kdy jsem tenhle program poprvé nainstaloval, jsem NIKDY nedělal s ničím jiným, než s kolejema pro šaliny (protože prvotní projekt, co jsem ještě nedokončil, byl MHD Sokolov pouze v tram trakci) nepočítal. To až teď. Když jsem to tam projížděl, co můžu postavit za křížení, tak jsem nenašel moc kombinací. Taky by mně zajímalo, jak to vlastně funguje v BAHNu, když je křížení těchdle trakcí. A jestli je vůbec možné do křížení, co je nejmenší, jak jen to šlo (kde ale zároveň jsou co nejplynulejší oblouky) dostavit další pruhy silnice.
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod b1 » pát lis 28, 2014 16:15:07

T_D: Mám. Pohledám.
Pan Nikdo: Vyvíjím. Napiš konkrétnější zadání.
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Pan Nikdo » čtv lis 27, 2014 20:05:47

Bohužel nemám, ale k tomu mně napadá, jestli neexistuje aplikace, co by generovala názvy zastávek MHD, českých. Dochází mi nápady. :-D
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Příspěvekod T_D » úte lis 25, 2014 00:06:41

Nemá někdo z místních stáhnutou aplikaci, která generovala náhodná jména německých měst? Jmenovalo se to Stadtnamegenerator. Stáhnul jsem to kdysi z německého fóra, ale nemůžu to tam za boha najít. Navíc po dubnové reinstalaci Windows jsem o ní přišel a bohužel jsem si onu aplikaci neuložil na externí disk :roll: .
"Volal mi ten, Pelta." - "Ti volal Pelta, jo? A co chtěl?" - "Nic." - "Nic, jo? Cos mu na to řek´ ?" - "No nic." - "Tos mu řek´ dobře."
Uživatelský avatar
T_D
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát lis 28, 2008 15:25:20

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Pan Nikdo » pon srp 18, 2014 00:57:15

Myslíš jako síť, kde jednotlivé směry mají různou prioritu, nebo…? Protože možná mám…
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Roman » ned srp 17, 2014 10:32:20

Ahoj,

nemáte někdo síť, kde je užita preference na tramvajových kříženích? Potřeboval bych se trochu inspirovat a zatím v tom docela tápu. Předem díky. :-)
Uživatelský avatar
Roman
Člen fóra
 
Příspěvky: 87
Registrován: ned úno 26, 2006 11:36:42

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Pan Nikdo » úte kvě 13, 2014 18:47:48

michal90: OK, tak to, co dělám se šalinama, je ještě poměrně jednoduchý. :-D Tohle by šlo zapsat do nějakého algoritmu asi docela těžko, to je fakt.
b1:
int linea;



bool exist = 0, ValidNumber = 0, SelAll = 0;
if(linea > -1)
{
exist = 1;
ValidNumber = 1;
SelAll = 0; /*Vybrat vše? Ne.*/
}
else
SelAll = 1; /*Vybrat vše.*/
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod b1 » úte kvě 13, 2014 18:28:24

Pan Nikdo píše: Smysl byl tě trochu dotlačit k tomu, abys napsal, že by to byla linka 0. Což je něco, u čeho se většině lidí zhroutí systém. :-D

if(linka){
//linka existuje
}else{
//linka neexistuje
}
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod michal90 » úte kvě 13, 2014 17:03:55

Pan Nikdo:
Linka 0, chápu co myslíš, ale tomuhle systému číslování neholduji, ale nikomu nenutím můj názor ani neříkám, že je nejlepší.
Tak dál: já a programování :lol: dlouho jsem se tak nepobavil. Tomuhle opravdu nerozumím. Ani si nedokážu představit jak ten proces automatizovat, snad ještě na tratích s rovnoměrně rozmístěnými výhybnami a provozem v taktu. Ale u tratí s různými jízdními dobami mezi výhybnami, nepravidelně rozloženými spoji (jen přibližný interval) si to nedokážu představit. To jak postupuji by bylo na delší rozhovor, taky by se to líp vysvětlilo názorně (s tužkou a papírem v ruce) než jen tak "nasucho" a jen textem. Aspoň zkrátka: když si vezmeš JŘ nejépe železnice a projdeš si vlak za vlakem - vemeš jeden vlak z jednoho směru, zjistíš kde křižuje a s čím. Pak zas vlak z druhého směru, stejný postup. Potom druhý vlak z prvního směru. Systém vlak tam, zpět, tam ... projdeš celý JŘ, něco jezdí víc pravidelně něco míň, takže proč míň? Např. čeká se na křižování, kvůli přípoji, čeká se na soupravu od někud,... Když vymýšlím fikci postupuju podobně - mám rozmyšleno zhruba kdy mají jet jednotlivé vlaky tj. zahrnu do toho přestupy, kdy je špička kdy ne a tak. Systémem vlak tam, vlak zpátky uzpůsobím křižování = kde se křižuje, který vlak přijede první, na jakou kolej,... (dá se postupovat i dva vlaky tam a pak dva zpátky, než furt přeskakovat z jednoho směru do druhého). Zjistím jak pasujou oběhy, třeba někde vyjdou krátké časy na obraty, takže buď další souprava = malé vytížení souprav nebo uzpůsobit JŘ, raději uzpůsobím JŘ, pokud se tím nenadělají velké škody (vlaky by jezdily víc v sedlech ja v špičkách apod.), že se občas překope vlak posunutím o pár minut, na to je třeba se připravit a počítat s tím. To je taková dolaďovací fáze.
"Musíme zavést přísný pořádek do dopravy." K. G.
michal90
Inventář fóra
 
Příspěvky: 245
Registrován: úte pro 18, 2007 15:07:50
Bydliště: Ostrava, Československo

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Pan Nikdo » úte kvě 13, 2014 14:46:26

Ne, myslel jsem to tak, že linka 10 by byla posilová a dotaz by byl, k jaké lince by to byla posila. Smysl byl tě trochu dotlačit k tomu, abys napsal, že by to byla linka 0. Což je něco, u čeho se většině lidí zhroutí systém. :-D Jen blbnu mimo mísu…
Nenapadlo tě někdy nějak popsat ten algoritmus a zkusit to naprogramovat (pokud k tomu máš blízko, a trochu mi přijde, že lidi okolo BAHNu mají)? Protože ty výpočty musí být fakt moc komplexní, ale procesor to zvládne…
Chmmm… Já začal rovnou sítí Logos. Už tu nemám paměť, ale bylo to město, kde bylo 8M lidí, minimálně 4× větší, než Praha. :-D
Jo, efektně to jistě vypadá. :-)
Jj, jasný. Rezervní kurzy používám, alespoň 2 vždycky.
V reálu nejsou, to je jasný. Reálnou síť jsem udělal bez nich, ale mou fiktivní ne. Její účel je prostě jakási „šotoonanie“. :-D Aneb, měl jsem vizi, fantazijní. A chtěl jsem si jí splnit.
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod michal90 » úte kvě 13, 2014 14:28:51

Pan Nikdo:
Posilová linka k lince 10 by byla 20 teoreticky. Prakticky bych udělal 11 a 21 a číslo 10 použil na linku bez posil :) .
Jednokolejky jsem poprvé pořádně stavěl na té síti Úzkorozchodky a když je to reálná síť tak nebylo vyhnutí. První linku než jsem dal do kupy dalo zabrat, ale pak člověk příjd na to jak postupovat a dál jsem už byl v pohodě. Dokonce je tam i úvraťově projížděný úsek, takže dvojnásobné množství spojů, to už člověka naučí. Teď stavím jednokolejky úplně v pohodě, i železnici, kterou stavím rád. Možná je dobré s jednokolejkama začít na nějakém reálném projektu, nemusíš vymýšlet křižování, oběhy a najdeš si vlastní systém, jak se v tom vyznat. Křižování si v excelovém JŘ označuju barevně pro přehlednost, u železnice i číslem koleje kde mi vlak stojí.
Výjezd z různých vozoven mě taky naučila reálná síť. Zkrátka, když si nemůžeš vymýšlet, tak se naučíš, co bys jinak nepoužil. Ale mi to vůbec už nepříjde složitější a pokud je to pro provoz výhodné, tak použiju. Navíc to může vypadat docela efektně a promyšlěně v provozu (pokud se na tvou síť někdo dívá tak důkladně).
Zasekání na křižovatkách jsem myslel spíš tak, že tramvaj bude mít smůlu a pochytá na všech semaforech po trase červenou, čímž dost nabere zpoždění. Tam pak pomůžou volné obratové časy nebo kurs navíc. Špatně zrobená signalizace je jiný případ a je jasné, že se musí předělat.
Bufferové křižovatky u silniční dopravy proč ne, u tramvají bych nima šetřil (nemyslím, že by jich bylo v reálu mnoho).
"Musíme zavést přísný pořádek do dopravy." K. G.
michal90
Inventář fóra
 
Příspěvky: 245
Registrován: úte pro 18, 2007 15:07:50
Bydliště: Ostrava, Československo

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Pan Nikdo » pon kvě 12, 2014 22:16:20

T_D: Tak můj Sokolov v podstatě taky. Beru to tak, že někdy v roce 1960 bylo rozhodnuto, že se Sokolovem to není tak hrozný a tehdejší režim s ním měl velké plány (protože na rozdíl od KV je ta krajina tam rovnější). A tak tam teda jakoby vybudovali kolejovou síť. A ta se od roku 1960 postupně rozvíjela, a já mám verzi, co byla v roce 1977. Takže zcela chápu. Až dodělám SLV, tak bych to sem hodil, v PDFku.
Vlaky mi ale moc neříkají, nikdy jsem je nedělal. Asi jiný peklo, než šaliny.
michal90: Jo, namátková metoda je nejlepší. Mně se tady právě osvědčilo mít kurzový sled. Pokud čísla nejdou za sebou, tak je něco špatně.
No já ti nevím… Snažil jsem se být realista, ne dělat to tak, aby mi všechny linky jezdily pod oknama, ideálně tam ještě začínaly.
Jo, posilové linky… Taky o nich uvažuju. Btw, zajímalo by mě, jak bys vyřešil, když by posilová linka byla 10 a používal bys systém „o 10 větších“. :-)
Jednokolejky by pro mě byly peklo, to docela obdivuju, že se ti do něčeho takového chtělo. Ty výpočty musely být fakt náročný.
Osobně jsem nehostoval linku pomocí více vozoven čistě z lenosti. Vím, jak bych to vypočítal, jen se mi do toho nechce.
A mně je zase jedno, kolik jaký kurz najede km za den. Řešil bych to až v okamžiku, kdy by BAHN byl schopen mít množinu vozů, k nim přiřazená e.č., a podle nich by se nasazovalo na kurzy. Jenže tohle BAHN neumí, což je obrovská škoda. Vůbec, těch nápadů na jeho vyplepšení bych měl hodně, ale to jsem už taky někam psal.
Já vůbec ten Brněnský styl nechápu. Na stejné lince 13T a Anitra. Je to trochu schizofrenní, nebo jako kdyby to dělalo několik lidí a tohle je kompromis. Pokud je vozidlo X-kové konstrukce a má 3 články, tak je podstatně méně kapacitnější, než když má 5 článků…
Aha. No, rozhodně ti to usnadní spoustu práce. :-) Historické sítě nemám moc v oblibě, jsem přece jen scifista (a moje vozidla podle toho vypadají (jen některý)). Píšeš zasekání křižovatky se semafory. Taky používám nějaký počet rezervních kurzů (záleží na intervalu, na lince, atd.), ale ze zkušenosti vím, že pokud se mi zaseká křižovatka vlivem špatné signalizace, tak to je konec. Pokud je na křižovatce jen nějaké to čekání, protože linka je na směru s nižší prioritou, a takových křižovatek tam je několik, tak jasně, rezervní kurzy pomůžou, ale to chce hodně linek s krátkým intervalem. Na to ale už rovnou stavím bufferované křižovatky, ta plynulost je tam pak fakt lepší (i když se těším, až nějakou otestuji na plné zátěži). A pro extrémnější případy rovnou 4kolejné tratě. Křížení na nich jsou trochu větší, ale jsou to stále stejné elementy, jen jich je víc a totéž platí pro jejich provázání.
Jasný, taky to tak dělám, ale jde o to, že mám třeba už polovinu linek zprovozněnou, a najednou mě napadne změna… Řekněme nová trať. Takže…můžu překopat linkové vedení a pak to počítat od znova (čemuž se chci vyhnout tím, že svoje úsilí budu věnovat programování (nebo v případě historické sítě jsem s SLV spokojen, takže žádné změny nebudou).
Pan Nikdo
Začátečník
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 01, 2013 14:24:44

Příspěvekod T_D » sob kvě 10, 2014 21:49:12

Nikdo píše:T_D: Ještě jsem zapomněl, všiml jsem si, že se věnuješ KV kraji a že tam máš i Sokolov. Odtam původně pocházím, ty k tomu máš nějak blízko? Co víc, můj hlavní projekt je právě Sokolovská síť. Pro šaliny. Vím, že tam v podstatě nejsou potřeba ani busy, ale i tak, každá ulice je lepší, když tam jsou koleje. Navrhuji „historickou“ síť, kde je 12 linek a je dělaná podle skutečných rozměrů Sokolova a pak „současnou“ síť, co je 3× větší, než Sokolov, je tam 20 linek a na asi 3 linkách budou jezdit vozy dlouhé 50 m z mé vlastní „výroby“.


Nutno dodat, že "můj" KV kraj je ryzí fantasmagorie. Pouze používám skutečné názvy ve fiktivní síti. Víc blízko mám spíš k Varům.
Aktuální verze Sokolova v síti je jedno nádraží na hlavní trati + zastávka na vedlejší trati, žádná krajina atd. Kdy Sokolov bude dodělán, to je ve hvězdách. Primární úkol zní doladit fungování karlovarského eSka (3 linky) a s tím související obsazení kolejí na hlavním nádraží v KV :evil: Teprve potom může následovat vše ostatní :)
"Volal mi ten, Pelta." - "Ti volal Pelta, jo? A co chtěl?" - "Nic." - "Nic, jo? Cos mu na to řek´ ?" - "No nic." - "Tos mu řek´ dobře."
Uživatelský avatar
T_D
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát lis 28, 2008 15:25:20

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod michal90 » pát kvě 09, 2014 10:08:41

Nikdo:
Logbody ke kontrole občas používám, tam kde se to dá sledovat očima sleduju očima. Aspoň si u toho prohlídnu celou trasu jízdy. Tím, že kontroluju po každé dokončené věci jen to nové, tak není těch dat na kontrolu zas tolik. A nějakou větší kontrolu dělám namátkovou metodou, anebo když vidím chybu tak hledám tak dlouho než ji najdu (někdy opravdu dlouho) a pak důkladně zkontroluji. Číslování linek od nejvýznamější nepoužívám (stejně je pro každého uživatele mhd nejvýznamější "ta jeho" linka). Raději se snažím k té síti vymyslet nějaký historický příběh (samozřejmě jen pokud je to fiktivní síť), takže pak čísluju linky víceméně od "nejstarší" k těm co vznikly "potom". Pokud mám nějakou poslivou linku (např. takovou co kopíruje nejvytíženější část trasy základní linky - taková zkrácená verze pro provoz ve špičce), tak je očísluju po sobě jdoucími čísly (třeba 8 základní a 9 posila) nebo o deset větším číslem (8 a 18).
Výjezd na konečnou se taky snažím uplatňovat, ale někdy k tomu není prostor (např. na jednokolejných tratích, pak vyjíždím tak, jak se dá, hlavně aby se nenarušoval JŘ). Třeba u moji sítě realistické sítě z 50. let Úzkorozchodky DPMO (dá se stáhnout na bahn.dopravni.net), s tím byl občas docela problém - samá jednokolejka, většinou jen obyč. výhybna na konci tratě, když se tam mělo sejít víc souprav, tak už to dalo práci vymyslet. Navíc se muselo motorovým vozem objíždět soupravu. Výpočty křižování apod. v hlavě a pak zaznačit do excelu, signalizace žádná - v reálu taky nebyla, vše podle TP. Taky jsem v té síti uplatnil větší přejíždění vozidel mezi linkami (jedna sada obsluhuje 4 linky), jinak se tomu snažím spíše vyhýbat. Maximálně použiju míň kapacitní vozidlo z linky co v noci nejezdí na lince s nočním provozem nebo společné vozidla pro dvě linky s podobným trasováním, třeba jak jsemvýše popisoval tu posilovou linku, zkrátka tam kde je to vyloženě výhodné.
Jinak se snažím mít vozidla stabilně přidělena k linkám, nanejvýš k pokrytí nějakých zbylých spojů udělám soupravu která vymetá takové spoje na více linkách, pokud je to potřeba. Výjezdů na jednu linku z více vozoven se nebráním, pokud to ušetří najeté kilometry bez lidí, zkrátka pokud je to výhodné, to mě taky naučila výše zmíněná síť Úzkorozchodky DPMO.
Zmiňuješ, že kursy nasazuješ v zestupném pořadí. Já pokud to jde taky, proč ne, ale netrvám na tom, zvlášť u těch spojených linek by to bylo někdy zbytečně složité. Spíš se snažím aby jednotlivé soupravy najely zhruba stejnou vzdálenost za den. Nasazení kursů na spoje mám zaznačeno v JŘ, takže není problém kontorly. Na jedné lince dodržuju všechy soupravy stejné (kapacitou), brněnský styl 2×T3 = K2 u mě neplatí. Jiná věc je noční provoz, tak omezuju kapacitu.
Siganlizace na křižovatkách se snažím nemít (mám raději historické sítě a to bylo semaforů rozhodně míň). V současné síti bych nechal v obězích rezervu, pro případ zasekání se na křižovatce se semafory.
Jak píšeš o problému, že nové věci člověka napadají rychleji než je schopen je realizovat, tak mám úplně stejný. Ptoro se snažím postupovat při stavbě po nějakých celcích. Např. nejprve se zabývám tramvajemi, o autobusech mám nějakou rámcovou představu - kam by měly jezdit, možná pár základních linek, víc je zbytečné, protože vím, že i tramvaje postavím trochu jinak než jsem je původně plánoval a autobusy se pak přizpůsobí konečné podobě.
Určitě se dá napsat víc, tak klidně zas napiš :) . (Omluvte překlepy, nechce se mi to číst po sobě.)
"Musíme zavést přísný pořádek do dopravy." K. G.
michal90
Inventář fóra
 
Příspěvky: 245
Registrován: úte pro 18, 2007 15:07:50
Bydliště: Ostrava, Československo

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Nikdo » čtv kvě 08, 2014 22:38:34

T_D: Ještě jsem zapomněl, všiml jsem si, že se věnuješ KV kraji a že tam máš i Sokolov. Odtam původně pocházím, ty k tomu máš nějak blízko? Co víc, můj hlavní projekt je právě Sokolovská síť. Pro šaliny. Vím, že tam v podstatě nejsou potřeba ani busy, ale i tak, každá ulice je lepší, když tam jsou koleje. Navrhuji „historickou“ síť, kde je 12 linek a je dělaná podle skutečných rozměrů Sokolova a pak „současnou“ síť, co je 3× větší, než Sokolov, je tam 20 linek a na asi 3 linkách budou jezdit vozy dlouhé 50 m z mé vlastní „výroby“.
michal90: Jo, něco takhle detailního jsem chtěl. Jen…fascinuje mě, že nemá nikdo žádný program na tohle. Protože ona tady je doopravdy halda výpočtů, je to zdlouhavý a otravný, komp je schopen to vyřešit daleko rychleji.
Předpokládám, že musíš po dostavení sítě udělat spoustu měření (LOG body?) a pak se těma datama prokousávat. Ale jak tak koukám, kritéria pro linkové vedení máme podobné. V mé síti „historického“ Sokolova jsem celou linku vyhradil na propojení 2 průmyslových oblastí (elektrárna (ano, šaliny jezdí i do okolí, i na Březovou) a chemička. Linka zároveň projíždí přes sídliště a jisté významné přestupní body). JŘ taky dělám podobně. Nejdůležitější linky u mě mají nejmenší číslo, takže vždycky začínám linkou 0, co jezdí stále stejně od doby, co jsem začal Sokolov dělat (takových linek je ale víc). Ještě nikdy jsem se k tomu nedostal, ale i po úplném zprovoznění stejně nebude od věci dělat korekce. Sjíždění na společných tratích, pokud víc linek jezdí na stejnou konečnou (což je skoro vždy), tak od křížení, kde se sjíždí až po konečnou, by měly jezdit tak, aby se doplňovaly (stejně jako výjezdy, samozřejmě).
Jinak, já tedy postupuju takhle (něco takového bych si představoval, abyste mi řekli). Začínám výběrem města. Zkrátka, před budováním samotné sítě v BAHNu potřebuju její mapu (mapa kolejí, k silnicím jsem se opět ještě nikdy nedostal). Pak podle obrázku stavím. Protože dělám ve 4β2, tak to jsou doopravdy jen koleje. Křížení jsou speciální kategorie. Mám v podstatě 2 verze. Normální, co můžeme vidět na většině místech a pak tzv. bufferované. Ty jsou dělané na extrémní zátěž (což na současné Sokolovské síti bude, jsou místa, kde bude jezdit 6 linek s 5 minutovým intervalem a na asi 2 nebo 3 linkách budou jezdit vozy s délkou víc jak 45 m (chci si realizovat sen)). Jakmile mám tohle (i vozovny a zastávky, konečné, apod.), tak si jdu do Corelu udělat mapu. Síť si z BAHNu uložím jako obrázek, pak si jí obkreslím (převáděcí funkce nejsou tak dobré). Poté očísluju křížení (typu Y, A, X (a předpokládám, že význam každého písmena je vcelku jasný)), konečné a koleje nebo sektory. To záleží na velikosti a komplexnosti sítě. Sektory jsou u menších sítí, kde není tolik zastávek, koleje (tzn. trať mezi kříženími) u větších. Tohle potřebuju pro zanesení zastávek do mapy, pro jejich označení. A vůbec, ty zastávky mně tak strašně nebaví. Paralelně u toho mám technickou databázi sítě, kde sleduji info a stav o jednotlivých prvcích v síti. U křížení mě zajímá, jestli jsem už např. zanesl linky, jestli tam je signalizace, atd. U konečných v podstatě jen to, jestli tam je taktovací bod, co tam jezdí za linky a jestli tam je bod změny parametrů. U zastávek je to jejich číslo, jméno a co tam jezdí. Když je tohle všechno, tak hurá na to „nejlepší“. SLVčko, aka schéma linkového vedení. Začínám od začátku, takže ne linkou 1 ale linkou 0. Udělat linkové vedení není ale jen tak, protože vždycky mně napadne něco lepšího. Takže mám nahrubo čáry na mapě v Corelu po několik dní, kdy upravuji SLV podle toho, jak mi to přijde nejlepší. Výsledek pak není moc podobný originálu. Mezi tím pojmenovávám zastávky v síti, což je taky otrava, stejně tak jako v Corelu. Jenže udělat se to musí, protože pak budu potřebovat mapu vydat. Jakmile mám SLV hotové, tak pak začíná další část zábavy. Vyhodnocení vytíženosti linek. Zastávám pravidlo nespojování vozidel (důvod by byl na dýl). Určím si délkovou kategorii, je to v podstatě číslo ±2 metry. Takže není to asi jako v reálných provozech, kdy např. na lince 6 v Brně jezdí 2×T3 a 13T paralelně s K2. Tohle se v mé síti nevidí. Pak nahlédnu do databáze svých vytvořených vozidel, vyberu ty typy, co odpovídají dané lince, a poznamenám si je k infu o lince. Pak nastává něco, co nazývám osinou v zadku. Signalizace na kříženích. Nedávno jsem trochu upgradoval to, jak to dělám, a snad se to i zjednodušilo, ale stejně je to otrava. Pokud je křížení klasické, tak tohle je okamžik, kdy sahám po papíru a tužce. Určím si priority směrů. Pokud má něco prioritu 0, tak to projíždí a ostatní se tomu podřizují. Je to vždy ten směr, kterým toho jede nejvíc. Pokud má něco prioritu 2 (v případě Ačkového křížení) nebo 5 (v případě Xkového), tak je to směr, co je zastavován čímkoliv. Beru ohled i na sjezdové vyhýbky. Pokud mluvíme o bufferovaných kříženích, tak tam je situace komplexnější. Každý směr má svůj buffer, kde spoj může čekat, takže je tu vyšší propustnost, ale také víc signalizací. Spoj se dostane před křížení, případně si počká. Pak projede křížící se kolej a pak zase čeká na sjezd. Díky tomu, že je každý krok blokovaný jediným směrem, tak se to celé urychlí. Ale není většího zla, než stavět bufferovanou Xkovou křižovatku (X má všechny směry, x ne. Používám case sensitive systém). Opět, papír a tužka (teda, naposled jsem dal dohromady univerzální schéma). Stavění signalizací na tomhle, to je noční můra. Ale tak po týdnu je hotovo. Poté si ještě trochu upravím mapu v Corelu (pokud už nemám, což zpravidla jo), dám jí do prezentačního stavu. Pak už zbývá detail, a sice určení, kudy linka bude vyjíždět (a zatahovat) a kde se dostane na svou trasu (tomuhle říkám setkávací bod). Tohle je nejjednodušší schéma. Každá linka je hostovaná právě jednou vozovnou. Dokázal bych udělat komplexnější systém, ale musím to nejdřív naprogramovat. Nedělám takové hardcore věci, jak jsem se tady dočetl, každá linka má svoje vozy a přejezdy se zde nekonají, jen v rámci víkendových, kdy jsou jiné vozy na lince, kratší. Snažím se omezit počet vozů na minimum.
Když je tohle všechno hotovo, dostávám se do měřící a testovací fáze. Tady teprve používám BAHN prohlížeč a vždy oceňuji genialitu toho, že tam je. Není nic lepšího, než když se síť posere, a já to můžu prostě zavřít, aniž by se ukládaly nějaké změny. Dopadá to asi tak, že několik dní opravuji směry u rychlostníků (věc verze 4, předpokládám), zastávek, signalizací, jestli mají reagovat na začátek nebo konec, na jaké linky mají reagovat apod. A vždycky žasnu nad tím, jak jsem tam mohl nasekat tolik chyb. Tohle všechno probíhá s testovací sadou vozidel. Každá linka má 2 kurzy, kdy každý jede na jinou konečnou. Pokud síť funguje s tímhle, tak síť funguje. Když teda opravím svou nepozornost, tak začne měřící fáze. Log body, a nechám si udělat 10 koleček každého kurzu všech linek. Měřím časy, kdy to dorazí na setkávací bod a zařadí se na trasu (čas, kdy to vyjede z vozovny, si stanovuji, samozřejmě), a kdy to přijíždí na konečné. A tolik měření je pro eliminaci náhodných chyb. Pokud se všechno povede a po těch 10 kolech mi vozy úspěšně zatáhnou do vozovny (vozoven), tak pak je na čase se probrat tunama dat. A tam nastává fáze, kdy nadávám na Excel, jak nejvíc můžu. Jeho omezení, neschopnost nějakého rychlého zpracování, všechno se to musí naklikávat, prostě otrava. Po několika dnech mám k dispozici to, co jsem potřeboval. Doba cesty vozovna → setkávací bod, odtam pak na obě konečné, a konečné mezi sebou. Tohle je stále fáze, kdy neřeším sjíždění linek. Časy si dám do příslušné tabulky a jde se dál. Už jsem si v Excelu udělal šablonu, aby mi dopočítal nějaké věci, jako celková oběžná doba (tu mu tam teda dávám sám, je to i moje kontrola měření) a počet kurzů, co bude potřeba. Interval na lince určuji podle toho, do jaké kategorie linka spadá. Jestli je to páteřní (nejkratší interval, provoz na lince i v noci), hlavní (nejkratší nebo delší interval s volitelným provozem v noci), doplňková (interval 2× delší, než na páteřních, v noci mimo provoz) nebo špičková (provoz v doplňkovém intervalu, je v provozu obvykle jen v jistých časech, kdy je špička, o víkendu většinou mimo provoz). Tohle ale už vím, protože tloušťka čáry linky v Corelu je určována právě tímhle. Pak tedy nastává tvorba JŘ, což je něco, k čemu přistupuju opatrně. Ze začátku neřeším nějaké souběhy linek, jen to, aby se při výjezdech z konečné linky doplňovaly. V JŘ používám i vteřiny, což je asi nezvyk, ale umožňuje mi to poměrně dobré výhody a přesnost. Pak je zanesu do taktovacích bodů, na smyčku obvykle o 40 vteřin dříve, než na odjezdovou zastávku (Tzn. kvůli absolutně přesnému časování tam je dvojice bodů). V tomhle okamžiku by měl přijít na scénu můj program, co je ale stále rozpracovaný. Vím ten algoritmus, vím, jak ho vypočítat, ale je poměrně náročné ho vysvětlit Visual Studiu v C++. Na druhou stranu, wokno, pole, dynamické definování, atd. Ale jo, je to zábava to programovat. Program to bude dělat samozřejmě stejně jako já. Takže vím časy jednotlivých úseků cest, vím JŘ. Vím, kolik kurzů, jestli to bude jezdit v noci, vím všechno. Prvotní výjezdy z vozovny jsou v pohodě. Jen čas na konečnou a nějakých 5 minut rezerva. Nechci jezdit stylem hrana-hrana. A protože mám takové zvláštní (ale dobře opodstatněné) pravidlo, že z konečné, co má nižší číslo, budou kurzy jezdit ve vzestupném pořadí, počínaje 1 (pro mě bohužel, chci tam 0) v době, kdy linka začíná jezdit na svůj nejkratší interval (tzn. v 6 ráno, obvykle), tak musím kurzy pro prvotní výjezd vybrat tak, aby to pak sedělo. Navíc, mezi 2 kurzy, co jsou na lince, se musí zařadit další vyjíždějící tak, aby na setkávacím bodě byl v čase přesně mezi nimi. A takhle se doplňují všechny. Pamatuji si ještě na staré dobré časy, kdy jsem měl svou fiktivní síť Brna. Měl jsem jí už hotovou (jenže tenkrát jsem neřešil signalizace ani rychlostníky, byly to moje začátky), a počítal jsem linku 0. V provozu i v noci, celkem 40 kurzů, i pro víkendy. Na PD jich spadalo 24 (víkendy 12, noc 4). Pamatuji si, jak jsem to celé počítal z hlavy. Žádný papír a tužka, nevěděl jsem jak Excelu říct, co chci, takže hlava. Dělal jsem to celý den (a udělal jsem to), na konci jsem byl vyčerpaný jako kdybych celý den makal na stavbě. V tom okamžiku jsem si uvědomil, že takhle to nejde. Potřebuju, aby to počítal komp, pro mě to je nemožné).
Každou linku zprovozňuji zvlášť, pak sleduju, jestli tam je ten kurzový sled, protože pokud tam je, tak je to v pohodě, pokud ne, tak něco vyjelo pozdě/brzo. To se ale snad už stávat nebudu. 4jádro se nemýlí. :-D Jakmile je hotové tohle všechno (což se mi asi za 4 roky práce s BAHNem ještě NIKDY nestalo), tak se v podstatě jen mohu kochat mým výtvorem. Párkrát jsem byl hodně blízko a musím říct, že to je naprosto úžasný pohled. Celý systém, od A do Ž navržený mnou. Základní kolejové schéma, linky, JŘ, ale i vozidla jsou mého návrhu a grafiky, vím i jejich kapacitu, konstrukci, apod. Jakmile se někdy do tohohle stádia dostanu (doufám), tak pak zbývá akorát zastávky vybavit nástupišti, což je ve verzi 4 pěkná otrava (i když by nemusela, jako spousta věcí v BAHNu), a dodat tam nějakou tu hezkou grafiku, jako baráky apod. Samozřejmě, optimalizovat JŘ tak, aby se linky nesjížděly, vydat se cestou nejmenšího zla, protože dobro v takhle komplexních situacích jednoduše neexistuje. Pak mě napadalo zkusit simulovat nějaké výluky (udělat si paralelní BAHN soubory), třeba odpálit nějakou Ačkovou křižovatku, nebo překopávat nějaké tratě… Proč ne. Jenže tohle je něco, co budu dělat snad v příštím tisíciletí. Můj problém je to, že mě napadjí změny a vylepšení rychleji (daleko rychleji) než jsem schopen je realizovat. Vím, jak by to bylo super, ale stejně to nikdy nespatří světlo světa. Teď se teda snažím už trochu ovládat. Drží mě zpátky několik věcí. Především, potřebuju dokončit svůj program. Jsem relativně daleko, ale hlavní část, jakési výpočetní jádro, stále nemám. Bude to maso to dělat. A pak, jak tomu bylo od doby, co jsem začal s BAHNem, vozidla. Zase a znova. Nemám je všechny, co mám, tak některé řady potřebují předělat, a pak to zase všechno naházet do NFZ editoru… Protože tam jednotlivé obrázky kopíruju z jiného programu (Paint.NET, velmi doporučuji), tak nedělám noční skin (zkusil jsem na jednom vozidle. Poté jsem odhadl, že by mi to trvalo asi tak 2 měsíce kontinuální práce. Ať žije otrocké naklikávání…). Ale tak mám víru.
Takhle teda dělám věci já. Pokud by někdy byl zájem, mohl bych se snad i podělit. Ale moje výtvory využívají přístup k věci, který se nesetkal s oblibou. Používám při tom fantazii, dělám věci podle sebe, ne podle konvencí, dělám je jinak, a po kolejích mi jezdí vozidla, co nikdy nikdo neviděl, neexistují (aneb The UniTram project, mimo jiné).
Nikdo
 

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod michal90 » čtv kvě 08, 2014 17:10:34

Nikdo píše:Asi jsem měl svůj dotaz upřesnit jen na MHD. Tram, trol, bus (za mě teda spíš ebus). :-)
Zajímal mě přímo ten algoritmus, postup od okamžiku, kdy máte plně postavenou síť a jdete zprovozňovat linky. Máte i linkové vedení (jak ho tvoříte, v čem, podle jakých kritérií). Až do okamžiku, kdy tam teda jezdí všechny linky. Takový detailní popis.
Především, to fakt nikdo nemá žádný vlastní program? To jsem jediný, kdo si ho vytváří?


Nazdar, naznačím můj postup (v bodech) při vytváření fiktivního provozu (u reálného je to obdobé).
1. Rozmyslím si linkové vedení podle toho, kde jsou sídliště, továrny, nádraží a podobné věci kam cestuje hodně lidí - snažím se mít už předem představu kde co bude, abych mohl do těch důležitějších směrů naplánovat přímé linky, na míň důležité směry zbydou přestupy. (U reálné sítě toto odpadá.)
2. Od nejdůležitějších linek začnu vymýšlet JŘ, ty méně důležité (s méně spoji) se snažím navrhnout tak, aby nebyly přestupové časy zbytečně dlouhé. Do průmyslových oblastí hodně spojů v čase nástupu na šichy atp. (U reálné sítě toto odpadá.)
3. Naplánovaným spojům přizpůsobím oběhy a celkově zkontroluju jestli navržený provoz odpovídá mým představám (lepší předělávat hned, než až když je provoz hotový). Výjezdy: stačí změřit čas potřebný k dojezdu na konečou (pokud se lidi berou i cestou z vozovny, je třeba s tím počítat už v bodu 2). Výjezdovou trasu většinou nejkratší možnou nebo takovou, která nejmíň zavazí běžnému provozu.
4. Postupně zprovozňuju jednu linku po druhé (linky, které jsou provázané např. přejížděním vozidel z jedné na druhou zrpovozňuju jako jednu linku). Po zprovoznění nové linky se snažím zkontrolovat, jestli vše funguje jak má, abych chyby odstranil co nejdřív (dokud si pamatuju jak to má správně fungovat).
Používám program HPT tedy Hlava-Papír-Tužka :) a ještě Excel, je to v něm hezčí než na papíru, dá se kopírovat.
Případně doplním, pokud máš další otázky.
"Musíme zavést přísný pořádek do dopravy." K. G.
michal90
Inventář fóra
 
Příspěvky: 245
Registrován: úte pro 18, 2007 15:07:50
Bydliště: Ostrava, Československo

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Nikdo » stř kvě 07, 2014 17:33:28

Asi jsem měl svůj dotaz upřesnit jen na MHD. Tram, trol, bus (za mě teda spíš ebus). :-)
Zajímal mě přímo ten algoritmus, postup od okamžiku, kdy máte plně postavenou síť a jdete zprovozňovat linky. Máte i linkové vedení (jak ho tvoříte, v čem, podle jakých kritérií). Až do okamžiku, kdy tam teda jezdí všechny linky. Takový detailní popis.
Především, to fakt nikdo nemá žádný vlastní program? To jsem jediný, kdo si ho vytváří?
Nikdo
 

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod b1 » stř kvě 07, 2014 06:43:00

T_D píše: Střídání turnusů od b1 je taky pěkný, ale na můj vkus mi to přijde složitý :roll: .
Složitý to je, protože je to inspirovaný Brnem, kde jezdí asi milion různých typů vozů, které se na víked spojují do jiných souprav než přes týden, a na spoustě linkách se o víkendu nasazují méně kapacitní soupravy. A takto udělaný to mám proto, že chci mít zachovánu kmenovou linku u každé vyjíždějící soupravy.

Kdybych měl tramvajový park jen ze samých vozů T3 s tím, že spojitelný je cokoli s čímkoli, pak by to bylo o dost jednodušší, i kdyby se soupravy měly na víkend rozpojovat.

Jinak papír a tužka je super, ale pro jízdní řády budeš potřebovat i gumu :-) Ale papír a tužku používám třeba pro plánování fází semaforů na složitějších křižovatkách (tj. tam, kde to nezvládnu z hlavy)
Uživatelský avatar
b1
Inventář fóra
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř kvě 31, 2006 09:46:37

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod T_D » stř kvě 07, 2014 02:05:37

Nikdo: já používám Excel + osvědčenou tužku s papírem. V excelu si nejdřív vytvořím JŘ, pak ho postupně probarvím (co barva, to jeden turnusový den). Vypadá to asi takhle nějak:
http://ttbd.wbs.cz/bez_nazvu_1.png Turnusy spojených linek U1 + K5
http://ttbd.wbs.cz/bez_nazvu_2.png Turnusy linky S3

Co se týče BUS + TRAM, tady uvažuju rozdělení např. podle vlastností busu na linky NP kloub + STD kloub, resp. NP, STD s tím, že po zátahu do depa se bus zařadí do fronty na taktovací bod, kde budou všechny výjezdy dané kategorie. Tenhle způsob se mi zdá pochopitelnější (i když s ním bude větší piplání). Střídání turnusů od b1 je taky pěkný, ale na můj vkus mi to přijde složitý :roll: . Zatím mají BUS + TRAM napsaný výjezdy v tabulce vlaku. Výše popsaný způsob bude možný, až budu mít celou síť MHD v oblasti dostavěnou.
"Volal mi ten, Pelta." - "Ti volal Pelta, jo? A co chtěl?" - "Nic." - "Nic, jo? Cos mu na to řek´ ?" - "No nic." - "Tos mu řek´ dobře."
Uživatelský avatar
T_D
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát lis 28, 2008 15:25:20

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Nikdo » ned kvě 04, 2014 15:34:41

Už jsem to psal do jiného fóra, takže mě asi někteří z vás budete poznávat, ale i tak bych se rád zeptal i tady:
Ke každé síti patří jistě plno výpočtů ohledně toho, kdy daný spoj má vyjet na trasu, jak na něj má vyjet, atd. Sice mám vlastní způsob těchhle výpočtů, ale i tak bych měl jeden rozvětvený dotaz. Je to čistě ze zájmu a pro inspiraci.
Jak (algoritmus) počítáte, kdy má spoj vyjet na linku? Máte pevně daný kurzový sled? Používáte nějaké virtuální výjezdové linky?
A co za výbavu používáte při výpočtech? Vlastní program? Excel? Papír a tužku?
Nikdo
 

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Nikdo » úte bře 25, 2014 21:11:12

Měl bych dotaz, a jsem si vcelku jist, že vím i odpověď.
Je to nějaká možnost, jak do BAHNu (4.00 β2) hromadně importovat vozidla? Jde totiž o to, že až můj provoz bude začínat (jestli se k tomu přes všechny ty změny někdy dostanu), tak budu mít vypočtené jednotlivé vozy (časy výjezdů, zátahů, co tam pojede, na jaké koleji ve vozovně to bude, atd.), a těch bude…hodně. V řádu stovek. A nejsem moc příznivce otročiny a mravenčí práce, té je z BAHNem už poměrně dost (a zbytečně, IMHO). Prostě cokoliv, jsem otevřen i možnosti editování souboru sítě. Btw: všechny použitá vozidla budou moje vlastní.
Nikdo
 

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Fucza » ned lis 03, 2013 13:13:10

Dovolím si připomenout ještě tyto věci, které zapadly zablokováním a řešením ip adres :-) Díky.

Funguje vám možnost zhasnutí světel vlaku na taktovacích bodech nebo bodech změn parametrů? ((O=0)? Vždy mi to napíše, že zde není možná změna osvětlení. Mám 3.87. Zkoušel jsem to na širé trati (průjezd kolem bodu)
Btw. Když už řeším ta světla. Jak moc napevno jsou v programu naprogramovány ty různé možnosti nočních světel? Třeba u domů a vlaků okna. Nemyslím rozednívání a stmívání, ale ty jednotlivé moduly v noci. Díky.
Uživatelský avatar
Fucza
Inventář fóra
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon led 02, 2006 11:33:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod P. K. » sob říj 19, 2013 08:52:15

Fucza píše:Přes ipconfig /all mi to ukazuje: 192.168.1.100 ?
KDyž dám web mojeip.cz, ukazuje 94.113.205.92.
ipconfig ti ukáže "domácí adresu" počítače v lokální síti - blok 192.168.*.* je vyhrazen pro užití uvnitř sítí.
Po pitvě je každý generálem!
Uživatelský avatar
P. K.
Inventář fóra
 
Příspěvky: 185
Registrován: úte bře 07, 2006 18:28:40
Bydliště: dostatečně daleko

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Fucza » čtv říj 17, 2013 15:22:07

P. K. píše:
Fucza píše:Edit: A když už píšu. Na domácí IP adresu mám ban za spam. Dvakrát jsem to už reklamoval na diskuze@dopravni.net . Je možné, že na to mohlo mít vliv nastavení trvalého přihlášení? V práci se přihlásit můžu bez problémů.
Jaká je tvoje domácí IP, 62.168.62.*?


Přes ipconfig /all mi to ukazuje: 192.168.1.100 ?
KDyž dám web mojeip.cz, ukazuje 94.113.205.92.

Nicméně to dnes funguje. Dík.
Uživatelský avatar
Fucza
Inventář fóra
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon led 02, 2006 11:33:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod P. K. » čtv říj 17, 2013 10:59:51

Fucza píše:Edit: A když už píšu. Na domácí IP adresu mám ban za spam. Dvakrát jsem to už reklamoval na diskuze@dopravni.net . Je možné, že na to mohlo mít vliv nastavení trvalého přihlášení? V práci se přihlásit můžu bez problémů.
Jaká je tvoje domácí IP, 62.168.62.*?
Po pitvě je každý generálem!
Uživatelský avatar
P. K.
Inventář fóra
 
Příspěvky: 185
Registrován: úte bře 07, 2006 18:28:40
Bydliště: dostatečně daleko

Re: Nevíte si rady, napište

Příspěvekod Fucza » čtv říj 17, 2013 08:20:27

Funguje vám možnost zhasnutí světel vlaku na taktovacích bodech nebo bodech změn parametrů? ((O=0)? Vždy mi to napíše, že zde není možná změna osvětlení. Mám 3.87. Zkoušel jsem to na širé trati (průjezd kolem bodu)
Btw. Když už řeším ta světla. Jak moc napevno jsou v programu naprogramovány ty různé možnosti nočních světel? Třeba u domů a vlaků okna. Nemyslím rozednívání a stmívání, ale ty jednotlivé moduly v noci. Díky.

Edit: A když už píšu. Na domácí IP adresu mám ban za spam. Dvakrát jsem to už reklamoval na diskuze@dopravni.net . Je možné, že na to mohlo mít vliv nastavení trvalého přihlášení? V práci se přihlásit můžu bez problémů.
Uživatelský avatar
Fucza
Inventář fóra
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon led 02, 2006 11:33:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Další

Zpět na BAHN

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron