Železnice v Karlovaském kraji

Železniční tratě se vším, co k tomu patří

Moderátor: malý fotograf

Re: Železnice v Karlovaském kraji

Příspěvekod Zemi » úte dub 21, 2009 15:30:30

zipacna píše:Zdravím, neměl by někdo fotografii nádraží Aš-předměstí, které bylo před několika lety zbouráno? Jsem z Aše, ale tuto fotografii nemám. Díky

Tuhle fotku určitě nemám,ale na internetu sem našel na wikipedii jednu fotku
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:16bahnhofaschpredmesto.jpg
Uživatelský avatar
Zemi
Inventář fóra
 
Příspěvky: 549
Registrován: čtv lis 01, 2007 16:11:23
Bydliště: Praha

Re: Železnice v Karlovaském kraji

Příspěvekod zipacna » úte bře 10, 2009 18:59:37

Zdravím, neměl by někdo fotografii nádraží Aš-předměstí, které bylo před několika lety zbouráno? Jsem z Aše, ale tuto fotografii nemám. Díky
zipacna
 

Re: Železnice v Karlovaském kraji

Příspěvekod mzitka » pát čer 23, 2006 15:23:59

4 měsíce uběhly, je něco nového u trati 144???
mzitka
 

Z Lokte mají jezdit turistické vláčky

Příspěvekod T_m » stř úno 08, 2006 16:52:37

Z Lokte mají jezdit turistické vláčky

7.2.2006 Právo str. 10 Karlovarský kraj
František Kšajt
Téměř tři milióny korun bude stát zprovoznění 800 metrů dlouhého železničního úseku Loket-Předměstí Loket, na který čekají zejména cestující do Horního Slavkova. Spolu s obnovou tratě s novou kolejí budou opraveny i dva mosty a vybudováno nástupiště. Právu to potvrdil Robert Koutný, technický náměstek Správy železniční dopravní cesty (SŽDS).
Do tří měsíců by se měl rozhodnout osud železniční trati Loket-Krásný Jez. Také na tom se dohodli v pondělí v Sokolově na svém jednání zástupci drah, ministerstva dopravy a Hospodářské a sociální rady Sokolovska. Jednání s náměstkem ministra dopravy Vojtěchem Kocourkem se zúčastnili i poslanci Karlovarského kraje.
„Jsem pro to, aby se provoz na 14 km dlouhém úseku tratě Předměstí Loket-Krásný Jez zachoval,“ řekl Právu Kocourek, který chce zařadit obnovu tratě do programu Evropské unie.

Variant je víc

Variant, jaká budoucnost čeká tuto trať, vedoucí krásnou malebnou krajinou údolím Teplé a která se od roku 1997 nepoužívá a chátrá, bylo více.
„Uvažovalo se zřízení cyklostezky, která by přišla na 37,5 miliónu korun. Z toho by stálo odkoupení drážního tělesa 12 miliónů. Další návrh hovoří o postupném vybudování turistické železnice, kde by našla uplatnění i šlapadla,“ vysvětlil Koutný.
Variantu turistické cyklodráhy podporuje občanské sdružení Loketské místní dráhy. Turistické vláčky by zde mohly jezdit v případě investice 50 mil. korun.
Začala proto jednání o zřízení obecně prospěšné společnosti, kde by vedle Loketských místních drah byla akciová společnost Autobusy Karlovy Vary, Střední průmyslová škola v Lokti a především okolní obce. „Neradi bychom zhatili úsilí obcí, proto uvažujeme, že bychom dali trať, která představuje hodnotu 17 miliónů korun, do vínku tomuto záměru,“ řekl generální ředitel SŽDS Jan Komárek.
Třetí variantou je obnovit na tomto úseku plný železniční provoz, což by podle odborníků stálo 214 miliónů korun.
„My jsme jednoznačně pro zachování trati, a to jednak kvůli její zajímavosti a účelnosti, ale také z důvodů udržení zaměstnanosti,“ uvedl přítomný předseda odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Pragman » pát lis 25, 2005 18:38:58

T_m píše:
Pragman píše:Byla by možná dohoda, ale nejdřív mezi ČD, které již mají smlouvu, a mezi Viamontem. Problém je, že s platnou smlouvou se ČD nebudou chtít vzdát dopravy na této trati. Hlavním problémem však je, že tu jsou 4 strany (KV kraj, ČD, Viamont a SŽDC), a tak se těžko shodnou. A pokud to pujde k soudu, tak tu bude otázka - kdo udělal chybu, když všichni postupovali podle zákona?

Jenže ... Kdo bude vítězem?
ČD v případě jejich vítězství bude sice na trati jezdit, ale ještě neznamená, že dostane zaplaceno od kraje. SŽDC nejspíš taky dostane od ČD míň jak od Viamontu, Viamont nejspíš neprodělá, protože pravděpodobně má smluvně podloženo, že když si nepronajme nějaké jednotky od VB, nic se neděje, maximálně tam bude nějaké penále na náhradu škody, což zaplatí viník, tedy stát, tedy my všichni z daní :cry:


Jj, je to tak :x Zkrátka je tu u nás v zákonech pěkný bordel :!: A odnesou to všichni :cry: Podle mě na tom může mít vinu i SŽDC i ČD, protože sepsaly smlouvu, přestože neměli. Anebo tu smlouvu sepsaly ještě před rozhodnutím kraje a v tom případě ... nevim.
Pragman
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř říj 26, 2005 20:10:43
Bydliště: Prag

Příspěvekod T_m » pát lis 25, 2005 18:04:45

Pragman píše:Byla by možná dohoda, ale nejdřív mezi ČD, které již mají smlouvu, a mezi Viamontem. Problém je, že s platnou smlouvou se ČD nebudou chtít vzdát dopravy na této trati. Hlavním problémem však je, že tu jsou 4 strany (KV kraj, ČD, Viamont a SŽDC), a tak se těžko shodnou. A pokud to pujde k soudu, tak tu bude otázka - kdo udělal chybu, když všichni postupovali podle zákona?

Jenže ... Kdo bude vítězem?
ČD v případě jejich vítězství bude sice na trati jezdit, ale ještě neznamená, že dostane zaplaceno od kraje. SŽDC nejspíš taky dostane od ČD míň jak od Viamontu, Viamont nejspíš neprodělá, protože pravděpodobně má smluvně podloženo, že když si nepronajme nějaké jednotky od VB, nic se neděje, maximálně tam bude nějaké penále na náhradu škody, což zaplatí viník, tedy stát, tedy my všichni z daní :cry:
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Pragman » pát lis 25, 2005 17:55:34

T_m píše:
Pragman píše:Jde o to, že ČD mají již na příští rok smlouvu (na to měli ze zákona nárok) se SŽDC na provoz na této trati. Ale kraj (na to má nárok dle zákona) jako dopravce zvolil Viamont, který nemá smlouvu se SŽDC, kterou jim již předtím vyfoukly ČD. A teď jak z toho ven...??? Zkrátka zákony nemají tohle vychytané...!!!

No, tady si u toho kladu otázku - jedná se o blbost nebo o záměr? Ať nikdo netvrdí, že by nebyla možná dohoda. Vždyť SŽDC by nejen o nic neměla přijít, ale díky navýšení vlakových km by měla dostat i nějakou korunu navíc oproti ČD za použití dopravní cesty. Tedy v čí prospěch je tento stav?


Byla by možná dohoda, ale nejdřív mezi ČD, které již mají smlouvu, a mezi Viamontem. Problém je, že s platnou smlouvou se ČD nebudou chtít vzdát dopravy na této trati. Hlavním problémem však je, že tu jsou 4 strany (KV kraj, ČD, Viamont a SŽDC), a tak se těžko shodnou. A pokud to pujde k soudu, tak tu bude otázka - kdo udělal chybu, když všichni postupovali podle zákona?
Pragman
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř říj 26, 2005 20:10:43
Bydliště: Prag

Karlovarský kraj se možná kvůli železnici obrátí na Ústavní

Příspěvekod T_m » pát lis 25, 2005 17:31:10

Karlovarský kraj se možná kvůli železnici obrátí na Ústavní soud
KARLOVY VARY 25. listopadu (ČTK) - Karlovarský kraj se možná
kvůli nejasnostem s provozování regionální železnice z Karlových
Varů do Mariánských Lázní obrátí na Ústavní soud. Chtěl by od něj
stanovisko k rozporům mezi zákonem o krajích a drážními normami.
Právě tyto nesrovnalosti znemožnily, aby mohla od ledna příštího
roku provozovat trať mezi lázeňskými městy firma Viamont namísto
Českých drah (ČD), uvedl dnes hejtman Josef Pavel.
Karlovarský kraj vyhlásil na podzim v souladu se zákonem o
krajích poptávkové řízení na provozovatele trati a vybral v něm
firmu Viamont. Jenomže Viamont nemá od státní Správy železniční
dopravní cesty (SŽDC) přidělenou dopravní kapacitu, kterou
získaly pro příští rok ČD. "Vidíme v tom kolizi dvou zákonů.
Jeden umožňuje krajům, aby si vybraly provozovatele, a druhý pak
tuto volbu komplikuje a nahrává monopolu ČD," poznamenal Pavel.
O kapacitu dráhy musejí přepravci požádat rok předem, což ČD
udělaly. Protože kraj vyhlásil řízení na podzim, nestihl Viamont
žádost podat v termínu. Karlovarský kraj už přitom se změnou
provozovatele počítal a v tomto smyslu přijalo usnesení i krajské
zastupitelstvo. "Momentálně není jasné, jak situaci vyřešíme.
Nejhorší varianta je, že Viamnot trať převezme od ledna 2007,"
uvedl náměstek hejtmana Jan Zborník.
Karlovarský kraj by podle hejtmana mohl postupovat vůči ČD
velmi radikálně a na celém území nahradit železniční dopravu
autobusy. Nechce ale údajně hnát spor až do krajních mezí. Proto
bude na ČD vyvíjet nátlak a patrně vyhlásí příští rok poptávková
řízení na další regionální tratě. "Snažíme se donutit ČD k
otevřené komunikaci. Už nám v některých požadavcích vyšly vstříc,
ale stále od nich nemáme rozbory nákladovosti na jednotlivých
tratích. Technicky to údajně zatím nelze spočítat," poznamenal
Pavel.
I když Karlovarský kraj hrozil, že pokud neobdrží přesný
rozbor nákladovosti jednotlivých tratí, neposkytne příští rok ČD
dotaci, skutečnost je jiná. ČD peníze opět dostanou v přibližně
stejné výši jako letos. Z celkové částky na základní dopravní
obslužnost získá ČD asi 166 milionů korun, z toho na žákovské
jízdné je určeno šest milionů korun. Provozovatelé autobusových
linek dostanou přes 119 milionů korun, z toho je na žákovské
jízdné určeno 7,5 milionu korun.
Vladimír Meluzín mol
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod T_m » pát lis 25, 2005 17:27:53

Pragman píše:Jde o to, že ČD mají již na příští rok smlouvu (na to měli ze zákona nárok) se SŽDC na provoz na této trati. Ale kraj (na to má nárok dle zákona) jako dopravce zvolil Viamont, který nemá smlouvu se SŽDC, kterou jim již předtím vyfoukly ČD. A teď jak z toho ven...??? Zkrátka zákony nemají tohle vychytané...!!!

No, tady si u toho kladu otázku - jedná se o blbost nebo o záměr? Ať nikdo netvrdí, že by nebyla možná dohoda. Vždyť SŽDC by nejen o nic neměla přijít, ale díky navýšení vlakových km by měla dostat i nějakou korunu navíc oproti ČD za použití dopravní cesty. Tedy v čí prospěch je tento stav?
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Pragman » pát lis 25, 2005 17:19:33

karlos píše:
Hupi píše:Regionální mutace| Mladá fronta DNES - karlovarský kraj 25.11.2005


Vlaky v kraji výrazně zrychlí
[i]České dráhy vylepšily jízdní řád, v Karlovarském kraji přibudou i nové zastávky

"Cestující se také mohou těšit na cestování moderní vlakovou soupravou Českých drah Regionova, kterou plánuje naše společnost jako první v republice nasadit na trati mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi," uvedl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu a přepravu Českých drah Jiří Kolář.

Na zmiňovanou trať vybral ovšem krajský úřad jako provozovatele severočeskou společnost Viamont, která ale zatím nemá přidělenou potřebnou takzvanou kapacitu dopravní cesty. Viamont by tedy po splnění všech náležitostí a po domluvě s Českými drahami mohl na této trati vozit lidi rovněž moderní vlakovou soupravou Regiosprinter.




Nemá v tom pan Kolář trochu zmatek? Regionova má psané oběhy na Rakovnicku. Trať Mariánské Lázně - Karlovy Vary padly do rukou Viamontu, takže co tam Dráhy chtějí dělat? Že by tam jezdili zcela ve vlastní režii?
Vůbec nechápu, na čem by se Viamont měl domlouvat s ČD... :roll:
Jako kdyby se někdo dělal důležitejším než je...


Jde o to, že ČD mají již na příští rok smlouvu (na to měli ze zákona nárok) se SŽDC na provoz na této trati. Ale kraj (na to má nárok dle zákona) jako dopravce zvolil Viamont, který nemá smlouvu se SŽDC, kterou jim již předtím vyfoukly ČD. A teď jak z toho ven...??? Zkrátka zákony nemají tohle vychytané...!!!
Pragman
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř říj 26, 2005 20:10:43
Bydliště: Prag

Příspěvekod karlos » pát lis 25, 2005 12:58:32

Hupi píše:Regionální mutace| Mladá fronta DNES - karlovarský kraj 25.11.2005


Vlaky v kraji výrazně zrychlí
[i]České dráhy vylepšily jízdní řád, v Karlovarském kraji přibudou i nové zastávky

"Cestující se také mohou těšit na cestování moderní vlakovou soupravou Českých drah Regionova, kterou plánuje naše společnost jako první v republice nasadit na trati mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi," uvedl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu a přepravu Českých drah Jiří Kolář.

Na zmiňovanou trať vybral ovšem krajský úřad jako provozovatele severočeskou společnost Viamont, která ale zatím nemá přidělenou potřebnou takzvanou kapacitu dopravní cesty. Viamont by tedy po splnění všech náležitostí a po domluvě s Českými drahami mohl na této trati vozit lidi rovněž moderní vlakovou soupravou Regiosprinter.




Nemá v tom pan Kolář trochu zmatek? Regionova má psané oběhy na Rakovnicku. Trať Mariánské Lázně - Karlovy Vary padly do rukou Viamontu, takže co tam Dráhy chtějí dělat? Že by tam jezdili zcela ve vlastní režii?
Vůbec nechápu, na čem by se Viamont měl domlouvat s ČD... :roll:
Jako kdyby se někdo dělal důležitejším než je...
trať 087 - trať s budoucností :-)
Uživatelský avatar
karlos
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon zář 26, 2005 16:14:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Hupi » pát lis 25, 2005 10:34:20

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - karlovarský kraj 25.11.2005


Vlaky v kraji výrazně zrychlí
České dráhy vylepšily jízdní řád, v Karlovarském kraji přibudou i nové zastávky

Karlovarský kraj - Lidem v Karlovarském kraji se bude lépe cestovat po železnici. Díky dokončení elektrizace železniční tratě mezi Karlovými Vary a Kadaní, se kterou by stavbaři měli skončit do konce prvního čtvrtletí příštího roku, se zkrátí cesta vlakem mezi Chomutovem a Chebem o průměrně třicet minut.

Přibudou i nové zastávky u Aquafóra ve Františkových Lázních a na trati mezi Chebem a Skalkou tak, aby lidé mohli vystoupit poblíž plánované Krajinné výstavy bez hranic. Nový jízdní řád, který začne platit v našem kraji od 11. prosince, nepočítá s žádným rušením tratě.

"Cestující se také mohou těšit na cestování moderní vlakovou soupravou Českých drah Regionova, kterou plánuje naše společnost jako první v republice nasadit na trati mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi," uvedl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu a přepravu Českých drah Jiří Kolář.

Na zmiňovanou trať vybral ovšem krajský úřad jako provozovatele severočeskou společnost Viamont, která ale zatím nemá přidělenou potřebnou takzvanou kapacitu dopravní cesty. Viamont by tedy po splnění všech náležitostí a po domluvě s Českými drahami mohl na této trati vozit lidi rovněž moderní vlakovou soupravou Regiosprinter.

(Pokračování na str. C2)

Téma

Pokračování ze str. C1

Elektrizace na takzvané Podkrušnohorské železniční magistrále přijde na 2,7 miliardy korun. I nadále zde bude platit taktová doprava. Po hodině se střídá osobní vlak s rychlíkem. "Cesta z Chomutova do Chebu bude kratší o plných třicet jedna minut, to znamená, že bude trvat necelé dvě hodiny. V opačném směru o dvacet osm minut. Na všech ostatních tratích v kraji včetně regionálních zůstává jízdní řád přibližně ve stejné podobě jako letos," informoval Pavel Hladík z krajského centra Českých drah.

Na území Karlovarského kraje dráhy denně přepraví přibližně 8600 cestujících, vypraví 280 regionálních vlaků, 34 rychlíků a dva spěšné vlaky. Soupravy ujedou každý den 9650 kilometrů.

"Počítáme i o padesát procent s rychlejší jízdou z Chebu do Františkových Lázní. Skončila zde modernizace trati za necelých sto milionů korun," pokračoval Kolář.

Taktovou dopravu zavedli přepravci jako novinku také mezi Chebem a Hranicemi a mezi Chebem a Luby. Do Hranic a zpět budou přes Aš vlaky jezdit o víkendech v dvouhodinovém taktu a v pracovní dny každou hodinu. Z Chebu do Lubů budou vlaky jezdit v dvouhodinovém taktu," dodal Kolář. Dráhy ale zruší vlakobusy mezi Bečovem nad Teplou a Loktem. Naopak nový spoj čeká také na lidi v Nejdku. Do Karlových Varů bude jezdit v 5.30 hodin.

Autor: RADEK DUCHOŇ


By mě upřímě zajímalo jak je myšlen ten takt 2 hodiny do Hranic?!? To asi pan novinář špatně pochopil, páč je to asi myšleno že na trati Cheb - Hranice budou jezdit v dvouhodinovém taky vlaky v úseku Aš(-město) - Cheb...
Uživatelský avatar
Hupi
Člen fóra
 
Příspěvky: 12
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:55:16
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Hupi » pát lis 25, 2005 10:23:34

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - karlovarský kraj 25.11.2005

Dráhy by měly obměnit soupravy
Téma

Karlovarský kraj - Na železniční trati mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi vyjedou i v lednu vlakové soupravy Českých drah. Karlovarský kraj uzavřel poptávkové řízení na provozovatele této trati a vyhlásil vítězem firmu Viamont. Ta ale nemá od státní Správy železniční dopravní cesty přidělenou zatím takzvanou kapacitu dráhy, takže nemá oprávnění na trati jezdit. Až bude mít Viamont všechny potřebné záležitosti vyřízené, proběhnou další jednání. "Obě společnosti se budou muset dohodnout. Dochází k jisté rozdílnosti v právních normách. My jsme postupovali podle zákona o krajích," uvedl náměstek hejtmana kraje Jan Zborník.

* Kolik peněz bude kraj směřovat na ztráty v drážní dopravě v příštím roce?

Počítáme stejně jako letos se sto šedesáti miliony korun. Musí to ale ještě schválit krajské zastupitelstvo v polovině letošního prosince.

* Je podle vás nutné zlepšit ze strany Českých drah nabízené služby?

Ano. Mělo by dojít k zásadní obměně vozového parku Českých drah. Mají li lidé železnicí cestovat, musí jim být nabídnuty a vytvořeny adekvátní podmínky. Nové soupravy by měly začít urychleně jezdit i na trati Karlovy Vary - Potůčky a Františkovy Lázně - Hranice. Nemůžeme je vozit starými soupravami, které se užívají.

* Také podle vás není ideální stav ohledně přístupu zaměstnanců drah k zákazníkům?

Neříkám, že se personál patřičně nechová, ale rozhodně tento stav není ideální.

* Jak se vám líbí nová vlaková souprava regionova?

Je to určitě krok dopředu.

***

Novinky v jízdním řádu

Dálková doprava na trati 140: Chomutov - Karlovy Vary - Cheb - vlaky dálkové dopravy vedeny ve dvouhodinovém taktu.

Trať 148: Cheb - Hranice v Čechách - z důvodu zvýšení traťové rychlosti v úseku Cheb - Františkovy Lázně došlo ke zkrácení jízdních dob o 50% - v úseku Cheb - Aš město a zpět v době od 8 do 19 hod. zavedena taktová doprava, v pracovní dny hodinový, v sobotu a neděli dvouhodinový takt - mezi stanicí Cheb a Františkovy Lázně by měla být začátkem dubna otevřena nová zastávka Františkovy Lázně -

Aquafórum

Trať 146: Cheb - Luby u Chebu - zlepšení dopravní obslužnosti, vlaky vedeny ve dvouhodinovém taktu. Polohy vlaků se vzájemně doplňují s autobusovými spoji

Trať 813 Cheb - Schirnding :- plánovaná výstavba nové zastávky Cheb - Skalka (předpoklad - květen 2006 - návaznost na "Krajinou výstavu bez hranic Marktredwitz Cheb 2006")


Autor: (duc)
[/b]
Uživatelský avatar
Hupi
Člen fóra
 
Příspěvky: 12
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:55:16
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod HK » pát říj 28, 2005 21:23:53

Tak nevěřte nejmenované nestranné organizaci. Nereálné jízdní doby dneska v pohodě zvládnul vlak ČD při krácení zpoždění - osobní zkušenost. Ne první.

Richard Michalek píše:Zatím nestraš, Viamont, Railtrans a ČD se co nevidět utkají ve výběrku... Mmch. podle zpráv z nejmenované nestranné organizace mají Viamonti naprosto nereálný představy o jízdním řádu (příliš krátké jízdní doby)...
HK
Začátečník
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 11, 2005 18:24:27

Re: Železnice v Karlovaském kraji

Příspěvekod Pragman » pát říj 28, 2005 12:36:36

T_m píše:
Kuck píše:OREDO ale není VYDIS. To jsou na sobě dva nezávislé systémy. OREDO je skutečným organizátorem IDS.

Ano je to tak OREDO provozuje IDS IREDO, VYDIS je víceméně jen dohoda DPHK, ČD a DPmP o jízdence. Jízdní řády a integraci obsluhy VYDIS neřeší


Dal jsem špatný příklad. Ale například PID ovlivňuje JŘ busů i vlaků a díky tomu se tvoří návaznosti mezi různými dopravci. Podobně je tomu v Brně.
Pragman
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř říj 26, 2005 20:10:43
Bydliště: Prag

Re: Železnice v Karlovaském kraji

Příspěvekod T_m » čtv říj 27, 2005 21:48:08

Kuck píše:OREDO ale není VYDIS. To jsou na sobě dva nezávislé systémy. OREDO je skutečným organizátorem IDS.

Ano je to tak OREDO provozuje IDS IREDO, VYDIS je víceméně jen dohoda DPHK, ČD a DPmP o jízdence. Jízdní řády a integraci obsluhy VYDIS neřeší
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Železnice v Karlovaském kraji

Příspěvekod Kuck » čtv říj 27, 2005 20:55:59

OREDO ale není VYDIS. To jsou na sobě dva nezávislé systémy. OREDO je skutečným organizátorem IDS.
Čortův hrad! Joj, tam strašá!
Uživatelský avatar
Kuck
Člen fóra
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon říj 17, 2005 19:07:31
Bydliště: Kamenný Újezdec

Re: Železnice v Karlovaském kraji

Příspěvekod Pragman » čtv říj 27, 2005 20:38:37

T_m píše:
Pragman píše:Jde mu o peníze, ale zároveň si objednává spoje. To znamená, že by na více spojů peníze nedostal. Pokud by dopravce dokázal zajistit hodinový takt za stejné peníze jako budou dostávat ČD na tuto trať příští rok, tak to by byl master, zvláště když tam bude jezdit každou chvíli bus. Ale pokud by to přesto dokázal, tak by kraj nemohl být proti, akorát by ty vlaky možná IDOK nezaintegroval.

Jak píšu - nejen KV kraji jde o to, aby věděl za co platí. To se jim zatím u ČD nepodařilo dosáhnout a redukce spojů je víceméně závislá na licitaci Českých Drah na základě hádání z křišťálové koule. Např. v Ústeckém kraji, kteří se zbouřili jako první, byly vlaky seškrtány poněkud paušálně, k úsporám prakticky nedošlo. Dráhy nejsou ochotny rozklíčovat jednotlivé položky, za co ty peníze chtějí. Výsledek "nových" vlaků do Hranic je jen výsledkem jednání kraj <> ČD v plošné obsluze kraje, nikoli nad konkrétní tratí. Tedy jedná se v podstatě o jeden balík peněz a jeden balík tratí. U trati Aš - Hranice je navíc naprosto jasné, že nevede odnikud nikam, takže potenciál má a je schopna na sebe nabalit poměrně značné množství zákazníků, což u dvou vlaků denně jaxi možné není.
IDOK - je otázka jak toto vůbec bude fungovat, mám dojem, že tento IDS nevzniká z důvodu potřeby a snah zdola (= od obcí), ale jedná se o politické rozhodnutí někde nahoře (= je to teď moderní). Obdobný politický "integrovaný systém" ne-funguje např. v Plzni, či VIDYS Hradec-Pardubice


Ale naopak například organizátor dopravy v Hradeckym kraji - OREDO hodně výrazně ovlivňuje počty spojů.
Pragman
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř říj 26, 2005 20:10:43
Bydliště: Prag

Re: Železnice v Karlovaském kraji

Příspěvekod T_m » stř říj 26, 2005 22:32:47

Pragman píše:Jde mu o peníze, ale zároveň si objednává spoje. To znamená, že by na více spojů peníze nedostal. Pokud by dopravce dokázal zajistit hodinový takt za stejné peníze jako budou dostávat ČD na tuto trať příští rok, tak to by byl master, zvláště když tam bude jezdit každou chvíli bus. Ale pokud by to přesto dokázal, tak by kraj nemohl být proti, akorát by ty vlaky možná IDOK nezaintegroval.

Jak píšu - nejen KV kraji jde o to, aby věděl za co platí. To se jim zatím u ČD nepodařilo dosáhnout a redukce spojů je víceméně závislá na licitaci Českých Drah na základě hádání z křišťálové koule. Např. v Ústeckém kraji, kteří se zbouřili jako první, byly vlaky seškrtány poněkud paušálně, k úsporám prakticky nedošlo. Dráhy nejsou ochotny rozklíčovat jednotlivé položky, za co ty peníze chtějí. Výsledek "nových" vlaků do Hranic je jen výsledkem jednání kraj <> ČD v plošné obsluze kraje, nikoli nad konkrétní tratí. Tedy jedná se v podstatě o jeden balík peněz a jeden balík tratí. U trati Aš - Hranice je navíc naprosto jasné, že nevede odnikud nikam, takže potenciál má a je schopna na sebe nabalit poměrně značné množství zákazníků, což u dvou vlaků denně jaxi možné není.
IDOK - je otázka jak toto vůbec bude fungovat, mám dojem, že tento IDS nevzniká z důvodu potřeby a snah zdola (= od obcí), ale jedná se o politické rozhodnutí někde nahoře (= je to teď moderní). Obdobný politický "integrovaný systém" ne-funguje např. v Plzni, či VIDYS Hradec-Pardubice
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Železnice v Karlovaském kraji

Příspěvekod Pragman » stř říj 26, 2005 22:11:40

T_m píše:
Pragman píše:
Jenže soukromník by, stejně jako ČD, dostal dotaci jen na 2 páry vlaků(v pátek 3). Kraj si zkrátka objednal takt vlaků z Chebu do Aše a v Aši návazné busy do vesnic okolo + 2 páry vlaků. Navíc je možné, že od první či druhé změny bude doprava na trati zastavena, protože nad tabulkou nového JD je napsáno IDOK (integrovaný systém) od dne vyhlášení, a ten chce vlaky na Hranice zrušit a posílit (už se stalo) úsek Cheb-Aš.

Pokud mám informace, tak kraji jde o peníze, nikoli o množství spojů. Pokud se najde dopravce, který dokáže rozklíčovat náklady tak, že kraj bude vědět za co platí a proč to platí, tak není důvod, aby na této trati třeba nebyl hodinový takt. Krom toho častější jízdy ještě nemusí znamenat dražší provoz. Sice náklady nepatrně vzrostou, ale tržby vzrostou zpravidla velmi výrazně


Jde mu o peníze, ale zároveň si objednává spoje. To znamená, že by na více spojů peníze nedostal. Pokud by dopravce dokázal zajistit hodinový takt za stejné peníze jako budou dostávat ČD na tuto trať příští rok, tak to by byl master, zvláště když tam bude jezdit každou chvíli bus. Ale pokud by to přesto dokázal, tak by kraj nemohl být proti, akorát by ty vlaky možná IDOK nezaintegroval.
Pragman
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř říj 26, 2005 20:10:43
Bydliště: Prag

Re: Železnice v Karlovaském kraji

Příspěvekod T_m » stř říj 26, 2005 21:12:25

Pragman píše:
Jenže soukromník by, stejně jako ČD, dostal dotaci jen na 2 páry vlaků(v pátek 3). Kraj si zkrátka objednal takt vlaků z Chebu do Aše a v Aši návazné busy do vesnic okolo + 2 páry vlaků. Navíc je možné, že od první či druhé změny bude doprava na trati zastavena, protože nad tabulkou nového JD je napsáno IDOK (integrovaný systém) od dne vyhlášení, a ten chce vlaky na Hranice zrušit a posílit (už se stalo) úsek Cheb-Aš.

Pokud mám informace, tak kraji jde o peníze, nikoli o množství spojů. Pokud se najde dopravce, který dokáže rozklíčovat náklady tak, že kraj bude vědět za co platí a proč to platí, tak není důvod, aby na této trati třeba nebyl hodinový takt. Krom toho častější jízdy ještě nemusí znamenat dražší provoz. Sice náklady nepatrně vzrostou, ale tržby vzrostou zpravidla velmi výrazně
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Železnice v Karlovaském kraji

Příspěvekod Pragman » stř říj 26, 2005 20:55:51

T_m píše:
Pragman píše:
Kuck píše:Dočetl jsem se, že trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně bude provozovat Viamont. To je velký signál pro všechny kraje a velká naděje pro železnici.
Nevíte někdo jak to vypadá s tratí Aš - Hranice? Zruší se tam doprava nebo to taky převezme někdo?


Nezruší se tam doprava. Budou jezdit tři páry vlaků.

Jen dva. druhý pár vlaků jezdí jinak o víkendu, jinak v pracovní den. Jen doufám, že i sem přijde brzo soukromník ...


Jenže soukromník by, stejně jako ČD, dostal dotaci jen na 2 páry vlaků(v pátek 3). Kraj si zkrátka objednal takt vlaků z Chebu do Aše a v Aši návazné busy do vesnic okolo + 2 páry vlaků. Navíc je možné, že od první či druhé změny bude doprava na trati zastavena, protože nad tabulkou nového JD je napsáno IDOK (integrovaný systém) od dne vyhlášení, a ten chce vlaky na Hranice zrušit a posílit (už se stalo) úsek Cheb-Aš.
Pragman
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř říj 26, 2005 20:10:43
Bydliště: Prag

Re: Železnice v Karlovaském kraji

Příspěvekod T_m » stř říj 26, 2005 20:38:44

Pragman píše:
Kuck píše:Dočetl jsem se, že trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně bude provozovat Viamont. To je velký signál pro všechny kraje a velká naděje pro železnici.
Nevíte někdo jak to vypadá s tratí Aš - Hranice? Zruší se tam doprava nebo to taky převezme někdo?


Nezruší se tam doprava. Budou jezdit tři páry vlaků.

Jen dva. druhý pár vlaků jezdí jinak o víkendu, jinak v pracovní den. Jen doufám, že i sem přijde brzo soukromník ...
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Pragman » stř říj 26, 2005 20:31:01

Richard Michalek píše:Zatím nestraš, Viamont, Railtrans a ČD se co nevidět utkají ve výběrku... Mmch. podle zpráv z nejmenované nestranné organizace mají Viamonti naprosto nereálný představy o jízdním řádu (příliš krátké jízdní doby)...


To je možné. Ale provozování Viamontem je již jistá věc.
Pragman
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř říj 26, 2005 20:10:43
Bydliště: Prag

Re: Železnice v Karlovaském kraji

Příspěvekod Pragman » stř říj 26, 2005 20:28:08

Kuck píše:Dočetl jsem se, že trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně bude provozovat Viamont. To je velký signál pro všechny kraje a velká naděje pro železnici.
Nevíte někdo jak to vypadá s tratí Aš - Hranice? Zruší se tam doprava nebo to taky převezme někdo?


Nezruší se tam doprava. Budou jezdit tři páry vlaků.
Pragman
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř říj 26, 2005 20:10:43
Bydliště: Prag

Dráhy se chystají zrušit vlakobusy

Příspěvekod T_m » stř říj 26, 2005 13:39:46

Dráhy se chystají zrušit vlakobusy
Horní Slavkov

České dráhy se v polovině prosince chystají zrušit i zbývající spoje náhradní autobusové dopravy na trase z Horního Slavkova do Bečova. Takzvané vlakobusy tu už osm let nahrazují zavřenou a zničenou železnici. Slavkovští radní trvají na zachování aspoň jednoho autobusového spoje do Bečova a zároveň žádají Karlovarský kraj, aby poskytl na tento ztrátový spoj příspěvek.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - karlovarský kraj

Autor: (bz)
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod pk. » úte říj 25, 2005 20:14:46

Zatím nestraš, Viamont, Railtrans a ČD se co nevidět utkají ve výběrku... Mmch. podle zpráv z nejmenované nestranné organizace mají Viamonti naprosto nereálný představy o jízdním řádu (příliš krátké jízdní doby)...
pk.
Člen fóra
 
Příspěvky: 35
Registrován: sob říj 01, 2005 13:18:46
Bydliště: Linz

Železnice v Karlovaském kraji

Příspěvekod Kuck » ned říj 23, 2005 08:17:48

Dočetl jsem se, že trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně bude provozovat Viamont. To je velký signál pro všechny kraje a velká naděje pro železnici.
Nevíte někdo jak to vypadá s tratí Aš - Hranice? Zruší se tam doprava nebo to taky převezme někdo?
Čortův hrad! Joj, tam strašá!
Uživatelský avatar
Kuck
Člen fóra
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon říj 17, 2005 19:07:31
Bydliště: Kamenný Újezdec


Zpět na Tratě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron