Rychlovlak a tunely zkrátí cestu z Plzně do Prahy na 37 min.

Železniční tratě se vším, co k tomu patří

Moderátor: malý fotograf

Co si o tom myslíte?

Skvělá věc, železnici to pomůže
14
61%
Nevím, nevím. Když budou přestupní vzdálenosti jako dnes, stejně s tim nikdo nepojede
9
39%
Nemám názor, je mi to jedno
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů : 23

Příspěvekod Ivánek » pon říj 24, 2005 08:33:58

Ono dneska postavit tunel je skoro jednodušší než normální pozemní komunikaci :-) No a megadíla se stavět musí, aby stavební megafirmy měly z čeho žít :-) a tady se to vždy svede na to, že to je investice do budoucnosti a když chcete železnice, tak vám je přeci stavíme, né?
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod Kuck » sob říj 22, 2005 23:23:20

Mě se ten nápad s tunelem vůbec nelíbí. Na jednu stranu křičíme, že nemáme peníze snad na nic a na dtruhou stranu budeme stavět megadíla?
Čortův hrad! Joj, tam strašá!
Uživatelský avatar
Kuck
Člen fóra
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon říj 17, 2005 19:07:31
Bydliště: Kamenný Újezdec

Příspěvekod Ivánek » sob říj 22, 2005 21:53:24

No - trať na 200 ve stopě VRT znamená, že VEŠKERÉ zemní práce se budou dělat na VRT, pouze na to položíš svršek a zabezpečení a troleje, které vyhovují na 200. Z toho vyplývá, že pokud někdy se rozhodne, že do náročné VRT půjdeme s rizikem provozních nákladů, stejně už dávno budou mít stavební firmy korunky pěkně v kapsičkách. A wo tom to ye...

V současnosti jsou tunely na železnici podporovány, na silnicích se jim snaží vyhnout - důvod je jednoduchý - bezpečnost a hluk. Schováš pod zem = ticho. Ale vzhledem k tomu, ža autička se neustále srážejí, převracejí a vybuchují, tak aby k nim mohli hasiči, musí mít pás smrti v zelené krajině. A musí být přístup - v tunelu se toho při neštěstí nedá moc nakouzlit...
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod Dandy » sob říj 22, 2005 15:53:33

Jo ten tunel by mohl být zajímavý, jen poslední dobou registruju že se jedná o dost frekventované téma odborníků a stavebních společností. Ono konec konců to vypadá že se s tunelama roztrhnul pytel. Namátkou třeba jmenuju Krasikov, Nové spojení, silniční tunely na Plzeňské a Teplické dálnici. Podle určitých zpráv se na té Teplické dálnici se má připravovat 13Km dlouhý tunel pod Českym středohořim neboť dosavadní navrhnuté trasi pravděpodobně neprojdou.

K té nové trati Praha - Beroun, nejsem si jistý jestli ten článek zase není po novinářsku "vylepšen" jak je v našich končinách "zvykem". Podle určitých zdojů by to měla být normální železniční trať s maximální rychlostí 200 Km/h ve stopě uvažované VRT, tedy nikoliv plnohodnotná VRT.

Bude to zajímavé sledovat.
M1 - Maracaibo
Uživatelský avatar
Dandy
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:54:05
Bydliště: Libušín

Příspěvekod Ivánek » úte říj 18, 2005 14:45:05

ad Fotograf - Rychlodráha z Phy na Kladno přes Ruzyni je vpodstatě jediné řešení (nebo na Kladno s odbočkou na flughafen) - takové to prodlužování metra a ukončení rychlodráhy v Dejvicích jsou šílenosti, které nemají reálný základ, ale plní politické představy toho, kdo je zrovna u moci.

Další věc - ohánět se argumentací, že nepotřebujem na letiště dálkové vlaky, když stejně všichni lítají z Prahy vůbec nezahrnuje to, že vzhledem ke spojení úplně na houby spousta lidí v Prase před odletem a po příletu zůstává přes noc.
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod Ivánek » úte říj 18, 2005 14:42:08

Tak jsem se zas přesvědčil, že opravdu v tomhle státě je to úplně nekoncepční.

http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=21735

A teď proč - trať stavěná na 300 km/h má být pro smíšenou dopravu - to by byl zřejmě světový unikát, pokud za nákladní dopravu nepočítáme stavební vlaky a poštovní TGV.

Ale tim, že to je smíšená doprava znamená menší sklony - na VRT v cizině je běžně kolem 30 promile, ale my, v ČR musíme mít nejvíc 12,5. Proč? Že by proto, aby to stálo víc? Stejně využíva trať přes den pro osobní vlaky (představa, že mezi vlaky jedoucí 300 km/h dam náklad jedoucí byť 120 km/h mě děsí - prudký pokles propustnosti, problémy s bezpečností protijedoucích vlaků atd) a v noci pro nákladní je blbost, protože technický stav nákladních vozů a prakticky nemožná údržba by znamenaly celkem rychlé zmaření investice.
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod malý fotograf » úte říj 18, 2005 14:07:19

"Kdyby se ty peníze, co se utratí za stavbu, raději daly na rychlodráhu z ruzyňského letiště do centra Prahy nebo na další linky pražského metra, bude to mnohem lepší," tvrdí Witzany

Jojo jenom cpát prachy do Prahy! To by se ti líbilo! Tohle bude sloužit nejen Pražákům! Střední čechy neni jen Praha. Vpomeň si Jirko... ...Krokodýl nejsou jen bagety... :wink:
Každý z nás je svým způsobem "šotouš". Záleží jen na oboru!
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ivánek » úte říj 18, 2005 13:13:39

Ano, ODS to bude podporovat a pak řvát, jaká je ta železnice zbytečná a nákladná. To je další aspekt.

Je jasné, že nová trať do Berouna (a následně do Plzně) má smysl jen pokud bude dost dlouhá. A vzhledem k hustotě osídlení a ceně za dopravu se dají čekat zastávky Praha, Plzeň a Norimberk. Možná ani ta Plzeň ne. A v našich podmínkách stavba takovéhle tratě je záležitostí tak na 20 let.
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Dráhy chtějí postavit u Prahy obří tunel

Příspěvekod T_m » úte říj 18, 2005 09:01:25

http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.asp?r=ekonomika&c=301776

Dráhy chtějí postavit u Prahy obří tunel
Obrázek
Vlak ze Smíchova do Berouna by jel pouze 17 minut (Autor: Michal Klíma, MAFA)

18. října 2005 9:29
Jeden z nejdelších tunelů na světě má vyrůst v těsné blízkosti hlavního města. Zadluženou Českou republiku může stát až dvacet miliard korun. Bude to unikátní projekt, anebo zbytečně vyhozené peníze?

Devatenáctikilometrový tunel mezi pražským Barrandovem a Loděnicemi u Berouna umožní, aby jím vlaky projížděly až třísetkilometrovou rychlostí.

Tato důležitá stavba sice výrazně urychlí dopravu mezi Prahou, Berounem, Plzní a západní Evropou, otázkou však zůstává, zda nejde o přehnané velikášství, na které stát nebude mít peníze.

Opoziční pražský zastupitel Jiří Witzany (ED) uvedl, že stavba za několik desítek miliard korun je v současné době zbytečným luxusem. "Kdyby se ty peníze, co se utratí za stavbu, raději daly na rychlodráhu z ruzyňského letiště do centra Prahy nebo na další linky pražského metra, bude to mnohem lepší," tvrdí Witzany.

"Stavba moderní dvojkolejné vysokorychlostní železnice se zaplatí i z peněz Evropské unie," namítla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Anna Kodysová.

Kilometr může stát až miliardu
Mluvčí společnosti Metrostav, která se stavbou tunelů zabývá, František Polák, uvedl, že kilometr dvojkolejného železničního tunelu může stát přibližně pět set milionů až miliardu korun. "Záleží na geologických podmínkách," dodal Polák. Nový tunel by tak mohl stát až dvacet miliard korun. Dopravní odborníci však stavbu tunelu, který bude patřit s 19,2 kilometru mezi desítku nejdelších tunelů na světě, podporují. „To, co je v podzemí, je šetrné k životnímu prostředí,“ uvedl Petr Moos z dopravní fakulty ČVUT.

S novou trasou železnice z Prahy do Berouna souhlasí i Moosův kolega z fakulty Martin Macura. "Současnou trať, která vede údolím Berounky, nelze přestavět na vysokorychlostní," řekl Macura.

Experti: Vlaky musí pod kopec
Nová vysokorychlostní dvoukolejná železnice má vést nitrem kopců přímo pod Českým krasem. Vlaky mezi Prahou a Berounem a dále na Plzeň mají uhánět rychlostí až tři sta kilometrů. V Evropě je v současné době něco takového výsadou pouze několika proslulých expresů typu TGV.

Součástí této tratě má být i více než devatenáct kilometrů dlouhý tunel. To by podle současného světového žebříčku železničních tunelů stačilo na vynikající šesté místo. Rekordní tunel má být hotov v roce 2016.

Stavbě pomůže vápenec
Přední český tunelový odborník Jiří Barták ze Stavební fakulty ČVUT uvedl, že ve Švýcarsku se v současné době staví dva delší tunely. "Jsou to Gotthardský, který bude dlouhý asi šedesát kilometrů, a Lötschbergský s délkou zhruba šestatřicet kilometrů, který už je proražen. Oba jsou železniční a budou sloužit k převozu kamionů na vagonech pod Alpami," řekl Barták. I tak by však český tunel patřil k nejdelším na světě.

Jiří Barták uvedl, že pro stavbu tunelu pod Českým krasem jsou příhodné podmínky. "Je tam hlavně vápenec, který se proráží snadněji než v jiných horninách," vysvětlil Barták. Ten také dodal, že tato stavba odpovídá modernímu trendu.

Obrázek

Je zřejmé, že stavbu tunelu a nové tratě by nezastavila ani případná změna vlády po parlamentních volbách v roce 2006. I zástupce ODS František Laudát, který je poradcem stínového ministra dopravy Petra Bendla, tuto akci podpořil. "Když už povede z Prahy do Plzně a dále k německým hranicím nová trať, tak ji udělejme pořádně, ať vydrží několik desítek let. Polovičatá řešení se v minulosti vždy vymstila," tvrdí Laudát.

Od Berounky dále
Martin Jacura z Dopravní fakulty ČVUT je odborníkem na železniční dopravu. Jiné řešení než postavit novou železnici do Berouna podle něj není. "Současná trať vede údolím Berounky, z jedné strany má řeku a z druhé skály, které patří k chráněné oblasti Český kras. Koleje proto v těchto místech nemůžeme vést jinudy a vlaky v některých místech jezdí jen osmdesátikilometrovou rychlostí, což pro moderní dopravu nestačí," řekl Jacura.

V současné době dělníci stavějí dva dvojkolejné tunely pod Vítkovem, které mají za úkol zrychlit železniční dopravu mezi nádražími v centru metropole.

Stavba tunelu byla v hlavním městě ostře sledovaná už před více než to lety. V roce 1871 dokončili dělníci stavbu prvního dvojkolejného vinohradského tunelu, který měří přes jedenáct set metrů.

Jan Ziegler, MF DNES
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Dandy » pon říj 17, 2005 18:25:58

Na K-reportu v minulosti proběhly debaty o tom že mezi Prahou a Berounem se má stavět nová trať ve stopě uvažovaných VR tratí. Podle toho co jsem pochopil nebude se asi jednat o VRT v pravém slova smyslu.

Pokračování z plzně bych zvolil směrem Norimberk a napojení na hlavní tratě stejného charakteru v Německu. Konec konců dvoukolejné spojení západním směrem a hlavně v el. trakci ještě neni a to je velké mínus pro železniční dopravu.
M1 - Maracaibo
Uživatelský avatar
Dandy
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:54:05
Bydliště: Libušín

Příspěvekod Ivánek » pon říj 17, 2005 10:32:29

Z hlediska čistě technického - trasa bude kratší než dnes, takže cca 90km. Pro čas 37 minut je pak třeba rychlost cca 185km/h v celé trase. Nějaký čas přidají rozjezdy, brzdění a výjezdy ze stanic. Takže opravdu by měla být trať na alespoň 200 km/h :-) no, jsem zvědav, jak to SŽDC a ČD vyřeší. A hlavně - kam te korytor vlastně povede z Plzně dál?
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Rychlovlak a tunely zkrátí cestu z Plzně do Prahy na 37 min.

Příspěvekod T_m » pon říj 17, 2005 09:47:00

Ze stránky http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=243&r=mfzapadcech&c=289511
Rychlovlak a tunely zkrátí cestu z Plzně do Prahy na 37 minut
Plzeň, Praha - Vlakem z Plzně do Prahy za 37 minut? Dnes zcela nereálný čas bude za několik let skutečností.

Správa železniční dopravní cesty přišla s novou variantou spojení. Nynější trať, která kopíruje tok řeky Berounky, se modernizovat nebude, místo toho se postaví nová, mnohem rychlejší.

Rychlovlak, který vyjede ze smíchovského nádraží, hned zajede do tunelu v Barrandovské skále. Během cesty se objeví na povrchu jen dvakrát, a to když po mostě překoná říčku Loděnici a podruhé těsně před Berounem. Zbytek více než dvacetikilometrové trasy Praha - Beroun stráví cestující v rychlovlacích pod zemí. Po trati bude jezdit i Pendolino. „Cesta mezi Prahou a Plzní bude po dokončení staveb třetího koridoru a nasazení rychlíků s naklápěcími skříněmi trvat 37 minut,“ řekla mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Anna Kodysová. Nyní cesta trvá přes hodinu a půl.

„Nová trať umožní vlakům jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí. Dráhy by sem nasadily Pendolina, navíc se v současné době ve Škodovce vyrábí lokomotiva, která zvládne tuto rychlost,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Nové tunely se mají začít stavět přibližně za pět let. SŽDC tak definitivně zavrhla variantu, podle které se měla modernizovat současná vlaková trať do Berouna podél toku Berounky. „Tato stávající trasa by ani po předpokládané modernizaci neumožňovala dosáhnout vyšší kvality. V některých místech by se nedalo jet rychleji než osmdesát kilometrů. Trať se proto bude využívat pro příměstskou dopravu,“ řekla Kodysová. Výhoda stavby nové rychlostní trati v tunelech je i v tom, že na tento projekt přispěje Evropská unie.

Autor: (pse)

copyright: MAFRA a.s. - MF DNES - iDNES
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň


Zpět na Tratě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron