Zajímavosti kolem našich tratí

Železniční tratě se vším, co k tomu patří

Moderátor: malý fotograf

Re: Zajímavosti kolem našich tratí

Příspěvekod std » čtv pro 07, 2006 12:24:55

I já můžu připojit jednu zajímavost z našich železnic. Na trati Kroměříž - Zborovice hend za Kroměřížskou stanicí se nachází něco jako schody :P
Donedávna v těch místech u trati fungovala jatka a v dávné minulosti tudy putoval dobytek z vagónů na širé trati do podniku ke zpracování! Tolik alespoň z vyprávění místních, ví o tom někdo něco víc?
std
Začátečník
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv pro 07, 2006 12:09:54
Bydliště: Stoličkova 2248/76 Kroměříž

Příspěvekod T_m » sob lis 26, 2005 23:24:58

8Tr9 píše:Nevíte o nějakém zajímavém železničním místě nejlépe cca 50 km od Prahy.
Dovolil bych si upozornit na Berounsko obecně, zejména na Králův Dvůr, kde se dodnes nacházejí významné pozůstatky po průmyslových úzkokolejkách KBK a KŽ a taktéž lanovky Králův Dvůr - Kosov. Zároveň je tam také dlouhá vlečka či spíče trať z Králova Dvora do vápencového u Tmaně. A pak si myslím, že rozhodně stojí za projetí těžce ohrožené lokálky u Zásmuk, Mochova, Vraňan. Nesmíme ani zapomenout na oblast Kokořínska s tratí Mělník - Mšeno . Skalsko - Mladá Boleslav, kde je ještě pozůstatek trati do Střednice nebo ze Skalska do Podkováně, nedaleké Benátky, Dobrovice, trochu více na východ pozůstatky řepařské úzkokolejky Vlkava a Dymokury, a tratě kolem Čáslavi s dnes dlouhými vlečkami, ale kromě trati na letiště se jedná o bývalé lokálky zrušené někdy po válce (Vrdy, Močovice ovšem zkrácená jen do Čáslavi). Ale určitě je toho ještě víc.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Nové tratě

Příspěvekod T_m » sob lis 26, 2005 23:14:54

Mobby píše:Možná mne opravte, ale nejsem si vědom toho že by se od války u nás postavila nějaká nová trať, teď nemyslím přeložky, narovnávání a apod. ale regulérní výstavbu nové trati.
Něco se postavilo v Prase (most inteligence, nádraží Holešovice), potom úsek dokonce lokálky Velké Meziříčí - Křižanov 1953, a Žďár n.S. - Tišnov, též 1953, ikdyž stavba byla započata za války.
Pokud k tomu vezmeme Slovensko, tak toho bude víc. Rožňava - Turňa nad Bodvou (1955), Bušince -Malé Straciny (1951), Malé Straciny Veľký Krtíš (1978 !!!), Podolínec - Plaveč (1966).
Možná toho bude ještě víc, z hlavy mi už ale nic nenapadá. Přeložky v severozápadních Čechách nepočítám.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Nové tratě

Příspěvekod Mobby » sob lis 26, 2005 22:25:58

Možná mne opravte, ale nejsem si vědom toho že by se od války u nás postavila nějaká nová trať, teď nemyslím přeložky, narovnávání a apod. ale regulérní výstavbu nové trati.
Mobby
Začátečník
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv lis 17, 2005 20:34:39
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Jonáš » sob lis 26, 2005 20:44:34

No mně přijde zajímavé místo vlečka Nučice - Lomy Mořina. Tam je opravdu nádherná krajina a řekl bych i dost náročné sklonové poměry. A vůbec tam je to všechno zajímavý kolem té Ameriky.
Nikdy nevíš kdo tě sleduje!
ICQ 284-197-287
Uživatelský avatar
Jonáš
Člen fóra
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned zář 25, 2005 09:00:20
Bydliště: Plzeň-Slovany

Příspěvekod 8Tr9 » pát lis 25, 2005 21:43:43

Nevíte o nějakém zajímavém železničním místě nejlépe cca 50 km od Prahy.
Máte nějaké fotky, plánky, a bokorysy trolejbusů v NDR? Ano? Tak mi je pošlete na mail.
Uživatelský avatar
8Tr9
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 25, 2005 16:45:48
Bydliště: Praha:-(((

Příspěvekod Ivánek » stř říj 19, 2005 10:55:13

Ano, těch přeložek a narovnánání tratí u nás moc neni.

Mimo staveb koridorů jsou velké změny trasování akorát na Slovensku.
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Zajímavosti kolem našich tratí

Příspěvekod T_m » pát říj 14, 2005 22:34:00

Když jedete po trati 170, tak téměř před Chebem, přesněji mezi zastávkami Stebnice a Všeboř přejíždíte jednu z našich větších přehradních nádrží Jesenice (z roku 1961, plocha 6 920 000 m2) na říčce Odravě. Kdysi (do 80. let) zde fungovala lodní doprava hydrobusem Jesenice.
Obrázek
Na jižní části přehrady je ke spatření taková zajímavost - zatopený betonový most, jehož oblouk vyčnívá nad hladinu přehrady a pokud je nižší stav vody, tak je docela slušně vidět i těleso původní silnice Podhrad - Malá Všeboř - Hrozňatov. Sice mezi železničními šotouši se traduje, že se jedná o původní trať 170, ale není tomu tak. Ta vede stále ve své původní stopě.
Fotka mostu je z 5.3.2005
Přílohy
jesenice.jpg
Zatopený most v Jesenické přehradě
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň


Zpět na Tratě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron