Tratě navržené na zrušení

Železniční tratě se vším, co k tomu patří

Moderátor: malý fotograf

Příspěvekod Pragman » pát říj 28, 2005 20:51:03

T_m píše:
Jonáš píše:Tomáši, jednoduše řečeno u nás v ČR ve vládě jsou poslanci kteří nemají o železnici ani páru a je jim to jedno v kolik kam co pojede a jestli ty spoje někdo využívá a vůbec je jim celá žel sítě víš kde....... . Oni jsou rádi, že mají auto a že si mohou dojéci kam chtějí a když už jedou vlakem tak jedou zadarmo tak už samo osobě mluví za vše.

Jonáši, sice máš pravdu, ale tohle zase až tak poslanci nedělají. Tohle dělají lidi na úrovni OPŘ. Například na Plzeňsku se jim díky tzv. vlečkovým tarifům podařilo dokonale vymýtit nákladní dopravu :evil:


Dopravu objednávají spíše úředníci na Krajském úřadě (v případě 164/165-úředníci KV? kraje). Vlečkové tarify, to je věc ČD, respektive OPŘ.
Pragman
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř říj 26, 2005 20:10:43
Bydliště: Prag

Příspěvekod T_m » pát říj 28, 2005 20:41:21

Jonáš píše:Tomáši, jednoduše řečeno u nás v ČR ve vládě jsou poslanci kteří nemají o železnici ani páru a je jim to jedno v kolik kam co pojede a jestli ty spoje někdo využívá a vůbec je jim celá žel sítě víš kde....... . Oni jsou rádi, že mají auto a že si mohou dojéci kam chtějí a když už jedou vlakem tak jedou zadarmo tak už samo osobě mluví za vše.

Jonáši, sice máš pravdu, ale tohle zase až tak poslanci nedělají. Tohle dělají lidi na úrovni OPŘ. Například na Plzeňsku se jim díky tzv. vlečkovým tarifům podařilo dokonale vymýtit nákladní dopravu :evil:
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Jonáš » pát říj 28, 2005 19:56:37

Tomáši, jednoduše řečeno u nás v ČR ve vládě jsou poslanci kteří nemají o železnici ani páru a je jim to jedno v kolik kam co pojede a jestli ty spoje někdo využívá a vůbec je jim celá žel sítě víš kde....... . Oni jsou rádi, že mají auto a že si mohou dojéci kam chtějí a když už jedou vlakem tak jedou zadarmo tak už samo osobě mluví za vše.
Nikdy nevíš kdo tě sleduje!
ICQ 284-197-287
Uživatelský avatar
Jonáš
Člen fóra
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned zář 25, 2005 09:00:20
Bydliště: Plzeň-Slovany

Příspěvekod T_m » pát říj 28, 2005 19:36:00

Ale jo, obecně se to tak říct dá. Jenže pokud si vzpomenu na některá jednání s nádražníky (rozuměj modrými gumami), u nich opravdu nevíš, kde je hranice blbosti a sabotáže.
Když si například vezmu tratě 164/165, tak tam se jim podařilo po červnovém "úsporném" osekání vlaků zrušit prakticky všechny vlaky, které byly vytížené (30-60 cestujících), ponechaly ty vlaky, jimiž jezdilo 10-20 cestujících, ale vzhledem k tomu, že pro ty cestující z té druhé skupiny se již nenašel vlak zpět (byl zrušen), tak se také vrhli na jinou dopravu, takže dnes jezdí vlaky tak 0-15 lidí. Přitom potřčba vypravených souprav neklesla, sice se snížily ujeté kilometry, ale vzrostly prostoje, kdy se vlakové četě stejně vyplácí mzda, S provoz samozřejmě v nedohlednu, takže spatřit vlak čítající 1x fíra+1x vlakvedoucí+0 cestujících, je v posledním čtvrtroce naprosto běžné. A to ještě nezmiňuji jeden z vlaků, kde se z "oběhových důvodů" spojují 2 vlaky v jeden a po většinu trasy jede 2x810=2xfíra+2xvlakvedoucí+0cestujících. Opradvdu úspory ... Přitom ještě na jaře tento vlak vozil kolem 30 lidí ....
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Jonáš » pát říj 28, 2005 16:40:22

Ano svím způsobem má Fotograf pravdu ty spoje tam jezdí v tak nevhodnou dobu, to jenom proto, aby se prokázalo že těmi spoji nikdo nejezdí no a je další krůček k tomu aby se tam provoz zastavil.

Byl jsem včera a dnes na kolešovce vyfotil jsem tam několik fotek takže vám to sem potom pošlu bude to tak 8 kusů jestli to nebude vadit. Ptal jsem se průvodčí na využitelnost spojů a říkala že je to opravdu bída z nouzí.
Jedině kdy lidé jezdí je pátek a neděle a svátky kdy vlak využívají studenti a starší občané.
Nikdy nevíš kdo tě sleduje!
ICQ 284-197-287
Uživatelský avatar
Jonáš
Člen fóra
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned zář 25, 2005 09:00:20
Bydliště: Plzeň-Slovany

Příspěvekod malý fotograf » stř říj 26, 2005 19:41:44

ale ty časové polohy vlaků jsou tak "fantastické", že jsou nevyužitelné


A proč? No chtějí tím dokázat, že ten vlak tam opravdu smysl nemá. V tyhle doby jim tam nikdo nepojede a tak to zruší. :cry:
Každý z nás je svým způsobem "šotouš". Záleží jen na oboru!
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Kuck » stř říj 26, 2005 11:31:19

Ona je otázka, jestli blbě pro většinu lidí neznamená vůbec a ipmulz k nákupu Š120.
Čortův hrad! Joj, tam strašá!
Uživatelský avatar
Kuck
Člen fóra
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon říj 17, 2005 19:07:31
Bydliště: Kamenný Újezdec

Příspěvekod Pavel Reiser » stř říj 26, 2005 07:07:00

Podle mě je důležité i zachování obecného povědomí "že vlak jezdí". Sice blbě, ale jezdí...
Pavel Reiser
Expert
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 26, 2005 15:46:36
Bydliště: Plzeň

Hranice ...

Příspěvekod T_m » úte říj 25, 2005 16:40:19

No, ty dva páry vlaků přeci jen význammají. Fungují jako ochranka. Ráno se zjistí, jestli v noci něco nezmizelo, večer obdobně. Zní to až neuvěřitelně, ale tohle je pravý důvod zachování vlaků. Vyjde to pořád jevněji, jak za čas stavět trať znova.
Ovšem proslýchá se, že se o tuto trať zajímají další provozovatelé. Tak uvidíme ...
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Nový GVD

Příspěvekod Hupi » úte říj 25, 2005 12:52:15

Doprava v úseku Aš-město - Hranice bude dle konečného návrhu GVD 2005/06 viz. http://www.zelpage.cz/gvd/k148.pdf nakonec asi zachována, ale ty časové polohy vlaků jsou tak "fantastické", že jsou nevyužitelné. Navíc o víkendu (pro turisty) to jede v osm ráno a pak až v osm večer!?!
Co vy na to? Původní první návrh (asi červen 2005) počítal tuším se šesti páry spojů, což se zdálo dostatečné. Tohle vyjde skoro nastejno, jako by tam nic nejezdilo. Aspoň, že infrastruktura zůstane...
Uživatelský avatar
Hupi
Člen fóra
 
Příspěvky: 12
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:55:16
Bydliště: Plzeň

Článek z MF Dnes

Příspěvekod Hupi » pát říj 14, 2005 10:55:20

23.09.2005 - (tk) - str. 02

Lidé v Hranicích protestují proti rušení vlaků


Aš - Ke sto čtyřicátému výročí železnice na Ašsku, které si lidé zítra připomenou oslavami na hlavním ašském nádraží, dostal Ašský výběžek zvláštní dárek. „Zástupci Českých drah a krajského úřadu nám jako hotovou věc oznámili, že od půlky prosince ruší vlakovou dopravu z Aše do Hranic,“ uvedl starosta Hranic František Jurčák.
Obyvatelé Hranic podepisují proti tomuto záměru petici a starosta protestuje dopisem radě kraje.
„Rušení s námi vůbec nekonzultovali a zdůvodnili jej časovým překrýváním vlakových a autobusových spojů. Za tento nesmysl ale nemůžeme a léta na něj sami upozorňujeme,“ prohlásil Jurčák. „Zároveň se 140. výročím trati do Aše oslavíme i 120. výročí trati do Hranic. Tato oslava bude ale něco jako derniéra,“ uvedl starosta Aše Dalibor Blažek.
Podle něho by měla Správa železniční dopravní cesty jasně říci, zda hodlá trať do Hranic zcela odstranit. „Trasa by se pak mohla využít třeba jako cyklostezka,“ navrhl Blažek. „Ztrátové vlakové spoje do Hranic nemůžeme dál provozovat, protože kraj již nepočítá s jejich dotováním,“ vysvětlil krajský mluvčí Českých drah Jan Fišák. „Správa dopravní cesty nebude trať rušit a počká, zda kraj svůj postoj v budoucnu nezmění,“ řekl Fišák.
Krajský úřad naopak svaluje vinu na železničáře. „Představitelé kraje nejsou spokojeni s návrhem Českých drah, a jednání o novém jízdním řádu proto není ukončeno,“ uvedl mluvčí krajského úřadu Marek Nečekal. České dráhy podle něho nedodaly krajské dopravní komisi dostatečné ekonomické podklady a jednat se bude znovu v úterý.
Zklamaní jsou také příznivci obnovení železničního provozu na sedmikilometrové přeshraniční trati z Aše do Selbu. „Záměr, pro který se demonstrovalo na obou stranách hranice, pohřbilo bavorské ministerstvo dopravy,“ oznámil starosta Aše Blažek.
Přímo uprostřed česko-bavorskosaského dopravního systému Egronet tak zůstane bílé místo na mapě. Historické železniční spojení bavorského Hofu s Chebem přes Aš je přitom o sedmnáct kilometrů kratší než současná trasa přes Marktredwitz, kde se navíc musí zdlouhavě přepojovat lokomotiva na opačný konec vlaku.
Nový jízdní řád má ale od prosince Aši přinést taktové osobní vlaky do Chebu v celodenním intervalu jedné hodiny v obou směrech.
Uživatelský avatar
Hupi
Člen fóra
 
Příspěvky: 12
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:55:16
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod malý fotograf » čtv říj 13, 2005 17:21:32

K tej ašskej. Dnes jsme to probírali. Ona bude bžunda až napadne snížek :D to budou autobusáci :shock: a :oops: a taky :( nebo spíš :cry:
Každý z nás je svým způsobem "šotouš". Záleží jen na oboru!
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň

Vrane n.Vlt. - Dobris

Příspěvekod Piazza » čtv říj 13, 2005 14:15:11

Stredocesky kraj nam zrusi dalsi trat, ke zrusene trati cislo 121 (Hostivice - Stredokluky - Podlesin) pribyde od Noveho roku i trat cislo 210 (usek Vrane n.Vlt. - Dobris) kde bude uplne vyloucena osobni doprava z duvodu nevytizenosti a velkych nakladu,vlaky budou nahrazeny novou bus linkou zarazenou do PID.Ja,ale nejak tomu moc nerozumim,protoze mezi stanicemi Mechnice - Klinec se postavil novy most,delalo se nove nastupiste a nova fasada budovy ve stanici Cisovice atd.Prazaci co maji chatu u teto trate tvrdi,ze jde pry o pomstu hejtmana Bendla,ktery chce rychlodrahu do Kladna a Prazaci proti ni protestuji,proto se Bendl msti za to,ze jim zrusi vlaky na jejich chaty.Pravda,ale byva vetsinou nekde uprostred... bude nekdo za tuto trat bojovat?
Piazza
Začátečník
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv říj 13, 2005 09:18:06

Příspěvekod Pavel Reiser » úte říj 11, 2005 12:38:59

To od vás není vůbec hezké, když kritizujete nebohého pana generálního ředitele Čd, který má, teda pardon měl, firmu BAZADO s.r.o. se zajímavým předmětem činnosti :
- Silniční motorová doprava nákladní
Zapsáno: 18.května 1998 Vymazáno: 19.března 2003
- Zasilatelství.
Zapsáno: 20.května 1997 Vymazáno: 19.března 2003
- Koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej.
Zapsáno: 20.května 1997- Zprostředkovatelská činnost v oblasti obchodu a služeb.
Zapsáno: 20.května 1997- Poradenská činnost v oblasti obchodu.
Zapsáno: 20.května 1997- pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor s poskytováním pouze základních služeb zajišťujících řádný provoz nemovitostí, bytů a nebytových prostor

a pouhým základním kapitálem cca 30.000.000,- Kč
Inu šetřivá rodina...
A nikdo to nebere jako střet zájmů... aneb zůstane to v rodině.
Hlavně když si chce zajezdit fíra s parničkou, tak jsou z toho na OPŘ celí mimo a vyhrožují střetem zájmů...
Pavel Reiser
Expert
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 26, 2005 15:46:36
Bydliště: Plzeň

Stav na trati 148

Příspěvekod Hupi » úte říj 11, 2005 08:23:48

Takže přidávám pár faktů z nedělního výletu na trať 148, jenž
má být od nového GVD zrušena v úseku Aš-Hranice.

Využitelnost:
Stav neděle 9.10.2005

Vlak Os 17216 Cheb 12:36 - Aš-město 13:16; 1x 810
Z Chebu nás jelo 13,
z F. Lázní 12,
do Aše nás dojelo 12,
do Aše-města 10.
Cestou samozřejmě někdo vystoupil, jiní zase přistoupili...

Vlak Os 17202 Cheb 15:02 - Hranice v Č. 16:16; 1x 810
do Aše-města dojelo 7 lidí,
z Aše-města nás jelo 9 (z toho 2 "fotičí" ;-),
ze Studenky (do Hranic) nás jelo 7.

Zajímavostí je, že nás ve Studánce míjel autobus AKV označený
linkovou orientací Aš-Hranice, obsazených taky tak 10 lidmi. V
idosu, ale žádný takový autobusový spoj nevidím...

Velké překvapení mi přichystal vlak Os 17205 Hranice 16:29 - Cheb
17:42; 1x 810. Z Hranic nás jelo 30 lidí + 1 zaměstnanec ČD,
ze Studánky pak už 41 lidí, 2 kola a 1 pes ;-)
z Aše-města pak minimálně 60 lidí + stejná předchozí specifikace.
V žel. stanici Aš pak čekala další banda studentů. Naštěstí zde
byl připraven 1x 010. Celkem pak směrem Cheb jelo nějakých 100 -
120 lidiček.

Celkově si myslím (z toho co jsem viděl), že linka má určitě
potenciál a spíš by potřebovala ve všední dny nějaké vhodné
"pracovní spoje" tzn. něco mezi 6-7 hodinou z Hranic, a mezi
14-16 hodinou něco do Hranic. Hodně studentů se také ptalo
průvodčí, zda se to opravdu bude rušit. Jak je vidět na i snímku,
tak průvodčí se za celou cestu do Chebu nezastavila, protože v
Hranicích a spol. není výdejna. Chci tím říci, že samoobslužný
provoz by asi taky nebyl ideální ?!?

Jo ještě jsem si vzpomněl, že cestou nás fotilo (a mávalo na
nás;-) dost obyčejných lidiček. Viděl jsem i třeba Švýcara, co
vylezl z nejnovějšího BMW a fotil si nás na přejezdu v Aši-městě
;-)
Uživatelský avatar
Hupi
Člen fóra
 
Příspěvky: 12
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:55:16
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod 8Tr9 » pon říj 10, 2005 21:31:41

Obsazenost v tom vlaku mi přijde celkem slušná, ale ne největší. Rozhodně nesouhlasím s rušením této trati.
Máte nějaké fotky, plánky, a bokorysy trolejbusů v NDR? Ano? Tak mi je pošlete na mail.
Uživatelský avatar
8Tr9
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 25, 2005 16:45:48
Bydliště: Praha:-(((

Příspěvekod malý fotograf » pon říj 10, 2005 21:27:53

Co bys čekal pan ředitel ČD má autodopravu takže ví z čeho bude mít po zrušení tratě zisky!
Každý z nás je svým způsobem "šotouš". Záleží jen na oboru!
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň

Tratě navržené na zrušení

Příspěvekod T_m » pon říj 10, 2005 21:23:16

Na úvod této diskuze dávám fotku Hupiho z tratě navržené na zrušení Aš-Hranice v Čechách
Přílohy
hranice.jpg
Nevytížený vlak dle ČD
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Předchozí

Zpět na Tratě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron