Sloupy trakčního vedení

Železniční tratě se vším, co k tomu patří

Moderátor: malý fotograf

Re: Sloupy trakčního vedení

Příspěvekod P. K. » čtv bře 13, 2008 18:30:20

E499 píše:Nee, myslím vždy jeden kroužek kolem celého stožáru (ocelového nebo betonového) nebo na všech stojkách (u příhradového), kroužek je vodorovný, ve výšce cca 6 m nad T.K. Hele, na fotce na Želpage je to na příhradovém stožáru úplně vlevo, sice jen na jedné stojce, ale je to tam, bílá+modrá+bílá. Zde je odkaz: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/680440.jpg . Někdy je to červená na bílém pozadí.
To jsou hranice úseků trakčního vedení, červený jsou tuším úseky v dopravnách, modrý širá trať.
Po pitvě je každý generálem!
Uživatelský avatar
P. K.
Inventář fóra
 
Příspěvky: 185
Registrován: úte bře 07, 2006 18:28:40
Bydliště: dostatečně daleko

Re: Sloupy trakčního vedení

Příspěvekod E499 » čtv bře 13, 2008 17:05:53

Fantomas píše:Jestli se nepletu tak ty žlutočerné pruhy znamenají výstrahu a jsou na nádražích a zastávkách.Teda jestli myslíš kombinaci žlutá/oranžová-černá.

Nee, myslím vždy jeden kroužek kolem celého stožáru (ocelového nebo betonového) nebo na všech stojkách (u příhradového), kroužek je vodorovný, ve výšce cca 6 m nad T.K. Hele, na fotce na Želpage je to na příhradovém stožáru úplně vlevo, sice jen na jedné stojce, ale je to tam, bílá+modrá+bílá.
Obrázek
Někdy je to červená na bílém pozadí.
Žlutočerné šikmé pruhy (tak se to jmenuje) jsou na všech hranách staveb poblíž průjezdného průřezu a i jinde, ale to je něco jiného, to se používá i obecně ve stavitelství jako upozornění na nebezpečnou hranu (třeba u nízkých podchodů apod.).

EDIT admin: obrázek jsem přímo vložil do příspěvku
Jezdím tedy jsem...
E499
Začátečník
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon bře 20, 2006 11:57:34
Bydliště: Olomouc

Re: Sloupy trakčního vedení

Příspěvekod Zemi » stř bře 12, 2008 14:09:35

Jestli se nepletu tak ty žlutočerné pruhy znamenají výstrahu a jsou na nádražích a zastávkách.Teda jestli myslíš kombinaci žlutá/oranžová-černá.
Uživatelský avatar
Zemi
Inventář fóra
 
Příspěvky: 549
Registrován: čtv lis 01, 2007 16:11:23
Bydliště: Praha

Re: Sloupy trakčního vedení

Příspěvekod E499 » stř bře 12, 2008 09:04:44

Pavel Reiser píše:Mmch : letos jsem byl poprvé v Norsku a docela mě překvapilo (krom milionu jinejch věcí), že NSB používá na svých tratích dřevěné sloupy trakčního vedení. A je jedno, jestli se to tam kalí přes 100 km/h.

Vždy, když jedu do ciziny, podvědomě koukám na trakční stožáry a příslušenství. A vždycky nabydu dojmu, že ty naše jsou občas nějaké nesystémové. Pár postřehů :
Zejména starší stožáry v síti ČD a ŽSR jsou velmi neudržované (doslova důvěru nebudící) oloupanými nátěry a značným stupněm koroze. Taky mi nikdy nebyl jasný systém nátěrů - v jedné době šedé, tmavě šedé až černé, někde zelené, pak ta příšerná stříbřenka, která časem totálně zčerná a smyje se, v novější době pak světle stříbrná. Taky by mi mohl někdo vysvětlit ty barevné pruhy (oranžové nebo žluté), vytvářející kroužek kolem dokola stožáru, jde zřejmě o nějakou značku související s izolačním stavem stožáru (už se bohužel objevily i u nových stožárů na koridorech).
V Maďarsku jsou všechny stožáry s tmavě zeleným nátěrem a působí to velmi nenápadně, dojmem uspořádanosti, jednoduchosti a dokonalosti. A přitom myslím, že to stavělo naše EŽ Praha v době, kdy u nás nebylo do čeho píchnout. Taky celková "zadrátovanost" nádraží a uzlů na mne působí, že je jednodušší než u nás.
Ve Švýcarsku v síti SBB jsou téměř všechny stožáry žárově zinkované, tedy bez náročně udržovaných nátěrů. Skoro tam nemají železobetonové stožáry.

Ještě k ČD : kvitoval jsem s povděkem železobetonové stožáry na koridorech a v tom se kolem Olomouce objevily ocelové příhradoviny, ale po celé výšce s konstantním průřezem, což z hlediska estetiky je hrozné, chápu, že se na to lépe osazují konzoly a výrobně je to jednodušší, ale proč se opustily betonové ? Naopak se mi líbí brány ve stanicích, ikdyž někde zápasí projektant s jejich délkami, což způsobuje nepěkné prověšení a budí dojem nestability. V Ústí nad Orlicí jsou kuriozitou 2 nebo 3 stožáry uvnitř kolejiště, svařované z nějakých mohutných úhelníků, zřejmě aby se vešly mezi průjezdné průřezy (všiml jsem si těchto "klenotů" i v Olomouci hl.n. a i jinde).
Jezdím tedy jsem...
E499
Začátečník
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon bře 20, 2006 11:57:34
Bydliště: Olomouc

Re: Sloupy trakčního vedení

Příspěvekod Pavel Reiser » úte črc 18, 2006 13:54:56

Mmch : letos jsem byl poprvé v Norsku a docela mě překvapilo (krom milionu jinejch věcí), že NSB používá na svých tratích dřevěné sloupy trakčního vedení. A je jedno, jestli se to tam kalí přes 100 km/h.
Pavel Reiser
Expert
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 26, 2005 15:46:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ivánek » čtv říj 06, 2005 07:53:18

Nedávno o tom byl článek tušim v Dráze. Chce to sledovat literaturu, aby člověk měl aspoň rámcovou představu :-)
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod T_m » stř říj 05, 2005 20:36:33

Dneska jsem se o tom se Syverinem v Praze bavili a ještě jsem říkal, že je z vlaku vyfotím a hodím sem. Jejich umístění mezi hl.n. a Smíchovem mi sice poradil přesně, ale z vlaku fotit nejdou
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod malý fotograf » stř říj 05, 2005 12:30:32

Nemáš fotky? Těžko se mi to představuje :roll:
Každý z nás je svým způsobem "šotouš". Záleží jen na oboru!
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ivánek » stř říj 05, 2005 11:08:07

dvojice padesátižárů?

akorát vim, že kolem masaryčky je ještě pár sloupů pamatujících věky dávno minulé včetně napětí 1500V. Na DB takto existují na několika tratích taky ještě stožáry z počátků elektrifikace...
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Sloupy trakčního vedení

Příspěvekod malý fotograf » úte říj 04, 2005 13:27:56

Zajímalo by mě kde jeco zajímavého. Hlavně z dob minulých, ale i nějaké speciály z koridurů. Tak povídejte...
Každý z nás je svým způsobem "šotouš". Záleží jen na oboru!
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň


Zpět na Tratě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron