Zrušené tratě

Železniční tratě se vším, co k tomu patří

Moderátor: malý fotograf

Re: Zrušené tratě

Příspěvekod Dandýsek » sob bře 17, 2007 20:14:25

Ahoj všem vespolek!
Kdysi jsem navštívil pěšky celou trať č.163 Protivec-Bochov a byl jsem uchvácen její krásou. Škoda však, že osobní doprava vzala za své - zaplatpanbuh alespoň za nakladní. Od té doby se pokouším sehnat vše co se byť je trošičku této krásné trati týká. Prosím vás všechny pokud máte cokoli - fotografie, seznamy vozů, lokomotiv (např. informace o nasazení T211.039 v provozu atd.), lidí okolo trati, staveb, zkrátka naprosto všechno, hrňte to buď sem do diskuze nebo přímo na můj email. Budu vám moc vděčen. Díky moc všem za každou informaci, dokument či fotku.
Dandýsek
Začátečník
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob bře 17, 2007 20:11:47

Heřmanička

Příspěvekod P. K. » stř dub 05, 2006 00:19:44

Jakožto člověk, který se ve sklepie modelarskim pardubické dopravní fakulty nachomýtá k řadě nejrůznějších podvratných činností, můžu tady v klidu prohlásit, že pokud půjde všechno, tak jak má, tak se klidně Heřmanička postaví celá - Spolek F. O. D. má k dispozici veškeré podklady, přislíbeno od SŽDC převedení všech pozemků, kde trať kdysi stála (včetně toho místa, kde je onen sloup VN - postavený mimochodem načerno - a spousty jiných vypečeností), od samotných ČD vyjednáno pronajmutí celé frýdlantské topírny a smluvně podloženou podporu od na trati ležících obcí a dalších regionálních organizací. Samozřejmě, celou štreku nelze hned obnovit naráz (ačkoliv by to šotouši uvítali), nejen že to není v jejich ekonomických nebo i pracovních silách, ale ono to je spíš tak, že ve větší části je to nevyužitelné a tedy zatím zbytečné a nereálné. Momentálně uvažované je obnovení části tratě mezi žst. Frýdlant a depem (problém je "pouze" překročení silnice 1. třídy) a úprava části depa na výstavní prostor. Koneckonců mrkněte na http://www.hermanicka.wz.cz. Pokud budete někdo přiložit ruku, nohu, ústa či jinou část těla k dílu na obnově trati, či přispět nějakým postradatelným finančním obolusem, můžete, uvítají vás tam s jásotem, čestný diplom, ba i slavobránu či chléb a sůl připraví, o přípitku vodou života nemluvě...
Po pitvě je každý generálem!
Uživatelský avatar
P. K.
Inventář fóra
 
Příspěvky: 185
Registrován: úte bře 07, 2006 18:28:40
Bydliště: dostatečně daleko

Příspěvekod František Nyklíček » stř bře 29, 2006 21:26:28

T_m píše:Samozřejmě je chyba, pokud někdo napíše x petic, které se liší jen hlavičkou a snaží se globálně zachránit vše podepřené naprosto stejnými argumenty u x rozdílných tratí. To samo sebou snižuje hodnotu této petice a vyzařuje z ní spíš fandovský zájem o dráhu než o fungování dopravního systému podle potřeb obyvatel.


Ano, trochu to jistě hodnotu petic snížilo, nicméně je zajímavé si všimnout, že tyto "stejné petice pro různé tratě" byly reakcí na stejně "paušální" záměr na různých tratích zcela zastavit provoz - a to dokonce i tam, kde nebyl krajem uveden žádný důvod. Jinými slovy - rozhodující činitele, kteří si mezi tratěmi nechali vybrat "obětní beránky", aniž by brali v potaz možná specifika jednotlivých tratí (tím méně jejich případný potenciál), tyto petice od jejich záměru kupodivu spolehlivě odradily. Těžko říct, zda by se tito činitelé byli ochotni zabývat odbornými argumenty, i když vyvrátit to také nelze. Dokonce následnými jednáními bylo docíleno "více muziky za méně peněz". Škoda jen, že peticemi nebylo dosaženo snahy o zlepšení parametrů, a tak zachovaný provoz je vítězstvím zatím jen částečným - nezaručuje, že se parametry tratí a vlaků zlepší natolik, aby jejich provoz nebyl jen stále se zvětšující dírou do veřejného rozpočtu a stále více jen trpěným zlem...
František Nyklíček
Začátečník
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob bře 25, 2006 22:07:19
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod HK » pát říj 14, 2005 23:05:48

Kubrt: No, zrovna o samotný Horní Slavkov jde v našich záměrech ze všeho nejmíň. Ale pokud vznikne poptávka i tam, určitě nebudeme proti. :-)
HK
Začátečník
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 11, 2005 18:24:27

Re: Krásný Jez - H.Slavkov - Loket

Příspěvekod T_m » čtv říj 13, 2005 21:09:10

Kubrt píše: myslim, ze TM tim svym prikladem s "kloubaky na dohled" nemel na mysli zrovna Horni Slavkov, ale nebudu mu delat tiskoveho mluviho, snad to casem osvetli sam :wink:


Jasně, trefa :-) opravdu jsem s tím Horní Slavkov nemyslel, nicméně i tam obobná situace může nastat. Takové záležitosti se říká rozvojový potenciál území. Těžko v ČR očekávat masivní stěhování lidí za prací, nicméně rozumné dojíždění za prací bude vždy a pokud mu umožníme, aby bylo rozumné, bude čím dál tím intenzivnější.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Krásný Jez - H.Slavkov - Loket

Příspěvekod Kubrt » čtv říj 13, 2005 20:28:18

No jo, kdyz ja jsem porad svazan tim, ze kazda investice by se mela nejakym zpusobem "vratit". Neni nutne, aby to bylo zrovna v penezich, abysme si rozumeli. Napr COV se "nevyplati", ale investice je to dobra.

Ale samozrejme pokud na "navratnosti" sve investice do obnovy trati netrvate, je to vase vec, vase penize.

Nepochybuju o tom, ze "nejaky provoz" by se do Horniho Slavkova uzivil, jsou tu dodnes v provozu daleko zoufalejsi zeleznicni relace a spoje. Jinak vam preju, aby se darilo, pokud se vam podari obnovit provoz v nejake smysluplne podobe, budu mit jen radost.

PS: myslim, ze TM tim svym prikladem s "kloubaky na dohled" nemel na mysli zrovna Horni Slavkov, ale nebudu mu delat tiskoveho mluviho, snad to casem osvetli sam :wink:
Kubrt
Začátečník
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte říj 11, 2005 11:15:46

Příspěvekod HK » čtv říj 13, 2005 18:03:11

T_m píše: Sice je tam možno ke dnešnímu dni plně provozovat náhradní autobusovou dopravu, kapacitně postačí, nicméně její kapacita je na hraně. Pokud by zde mělo dojít k očekávanému nárůstu obyvatel, rozvoji regionu atd. tak už dnešní kapacita silnic, vesměs klikatých okresek, nestačí, budou potřeba masivní investice do silnic a kloubové busy jedoucí ve špičkách prakticky na dohled.


No, to určitě ne, s těmi autobusy. H. Slavkov je město, které má nějakých 6000 obyvatel, tedy jako Vejprnice + Tlučná dohromady + 1000 lidí k tomu. Tak podle toho si můžeš odhadnout přepravní nároky. (S tím že Vej + Tluč jsou nyní mírně poddimenzované)
HK
Začátečník
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 11, 2005 18:24:27

Re: Krásný Jez - H.Slavkov - Loket

Příspěvekod HK » čtv říj 13, 2005 09:34:37

Kubrt píše: Muzu se zeptat, jaka slepice zlatonosnice hnizdi v okoli Horniho Slavkova, ze dokaze vratit investici do zporovzneni trati, ufinancovat provoz a jeste zajistit slusny zisk?



Investici do zprovoznění asi nic pořádně nevrátí, pokud budou nějaké peníze navíc, vždy do té trati půjdou okamžitě vrazit. Ovšem nějaký provoz by se tam udržel - uživil by se.

V současnosti máme podanou žádost o koupi dráhy. Máme prostředky na zprovoznění, do 4 let do Slavkova alespoň z jedné strany určitě. Pokud se nám to uráčí SŽDC prodat.

HK, LMD
HK
Začátečník
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 11, 2005 18:24:27

Příspěvekod T_m » stř říj 12, 2005 18:31:20

Nojo, já vím :cry: Jenže ani tady zatím být moc konkrétní nemůžu. Dneska jsme zrovna měli jednání se starosty mikroregionu v Ústeckém kraji, kde došlo k jednoznačné shodě, že tato trať je pro stabilizaci a rozvoj nezbytná. V červnu došlo k "úsporám" osekáním JŘ, byly zrušeny ty vlaky, které vozily lidi a ty, které jezdily poloprázdné, tak nechali. Sice zavedli narychlo náhradní autobus, ale ten, ač jezdí přes centra vesnic, většině lidí nevyhovuje, protože zastávky vlaku jsou kupodivu také ve vsích.
Samozřejmě je chyba, pokud někdo napíše x petic, které se liší jen hlavičkou a snaží se globálně zachránit vše podepřené naprosto stejnými argumenty u x rozdílných tratí. To samo sebou snižuje hodnotu této petice a vyzařuje z ní spíš fandovský zájem o dráhu než o fungování dopravního systému podle potřeb obyvatel.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Kubrt » stř říj 12, 2005 18:07:59

OK, loketskou nechme byt, respektuju, ze ne vse se da verejne sirit.
Ktera je ta druha trat? Ten popis situace byl sice poutavy, ale opet to nebylo moc konkretni :wink:
Kubrt
Začátečník
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte říj 11, 2005 11:15:46

Příspěvekod T_m » stř říj 12, 2005 18:00:26

Kubrt píše:... Jsem jen doufal, ze konecne se dostaneme k nejake konkretni debate, po ktere jsme oba kdysi volali ...

Asi takhle, já jsem pro konkrétní debatu i nad konkrétní tratí. Loketská trať zase není až tak moje absolutní parketa (ač o ní něco "víc" a momentálně neprezetovatelného vím), ale na jiné dnes také absolutně ztrátové a odepsané lokálce doslova visí budoucnost regionu. Sice je tam možno ke dnešnímu dni plně provozovat náhradní autobusovou dopravu, kapacitně postačí, nicméně její kapacita je na hraně. Pokud by zde mělo dojít k očekávanému nárůstu obyvatel, rozvoji regionu atd. tak už dnešní kapacita silnic, vesměs klikatých okresek, nestačí, budou potřeba masivní investice do silnic a kloubové busy jedoucí ve špičkách prakticky na dohled. Nyní si položme otázku, jestli je výhodnější na trati zastavit provoz, region doslova umrtvit v rozvoji, který tam je a při zlepšení dopravy může být ještě větší a nebo provoz, byť za nemalých nákladů zachovat a tím ve výsledku umožnit přirozený rozvoj regionu bez umělých katalyzátorů rozvoje, jako jsou daňové prázdniny a pod.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Kubrt » stř říj 12, 2005 15:34:21

TM: taky odpoved :) Jsem jen doufal, ze konecne se dostaneme k nejake konkretni debate, po ktere jsme oba kdysi volali. Tak to mi nezbyva nez abych si pockal, jak se to vyvine. Doufam, ze dobre.

Jinak ocenuji zajimavy prispevek Ondry Pojedince a taky se primlouvam za pokracovani.
Kubrt
Začátečník
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte říj 11, 2005 11:15:46

Re: Krásný Jez - H.Slavkov - Loket

Příspěvekod T_m » stř říj 12, 2005 15:27:54

Kubrt píše:
T_m píše:železnice nemusí být jen zátěž pro obecní rozpočty, ale naopak velmi slušný zdroj příjmů.

Muzu se zeptat, jaka slepice zlatonosnice hnizdi v okoli Horniho Slavkova, ze dokaze vratit investici do zporovzneni trati, ufinancovat provoz a jeste zajistit slusny zisk?

Zeptat samozřejmě ano, odpověď již bude asi taková, že víc hlav vic ví a problémy jsou od toho, aby se řešily a se na ně odvolávalo a staly se zástěrkou pro faktický nezájem. Aneb těžko zde do detailu rozebírat podnikatelský záměr kohokoli, že.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Krásný Jez - H.Slavkov - Loket

Příspěvekod Kubrt » úte říj 11, 2005 21:29:30

T_m píše:železnice nemusí být jen zátěž pro obecní rozpočty, ale naopak velmi slušný zdroj příjmů.


Muzu se zeptat, jaka slepice zlatonosnice hnizdi v okoli Horniho Slavkova, ze dokaze vratit investici do zporovzneni trati, ufinancovat provoz a jeste zajistit slusny zisk?
Kubrt
Začátečník
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte říj 11, 2005 11:15:46

Příspěvekod T_m » pon říj 10, 2005 21:27:12

Ondra Pojedinec píše: ... kdo chce vědět víc o vlečkách aj. at napíše.

Ondro, napiš to sem. A kdyby byly fotečky, tak taky :-)
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Krásný Jez - H.Slavkov - Loket

Příspěvekod T_m » pon říj 10, 2005 16:36:54

V roce 1997 byl ukončen provoz na velice atraktivní trati Krásný Jez - H.Slavkov - Loket. Po celou dobu "trvalé výluky" jsou zde snahy o obnovení provozu. Zprvu to byl Viamont, po té hřímaly na Římana obce, pak se zrodil projekt velodráhy a nakonec je zde společnost Loketské místní dráhy, která usiluje o obnovení zatím alespoň turistického provozu. Stranou zájmu není trať ani pro cyklisty, kteří by velmi rádi viděli koleje ve šrotu a místo nich čerňoučný asfalt pro bicykly. Doufejme, že zvítězí zdravý rozum a železniční provoz se navrátí tam, kam patří a někdo si konečně uvědomí, že železnice nemusí být jen zátěž pro obecní rozpočty, ale naopak velmi slušný zdroj příjmů.
Pojďme se podívat na současný stav trati:
Přílohy
l5.jpg
Nádraží Horní Slavkov
l4.jpg
Most přes Ohři u zn. Loket předměstí
l3.jpg
Zastávka a nákladiště Loket předměstí
l2.jpg
Konec sjízdné trati a tunel pod loketským hradem na vyloučené koleji
l1.jpg
Loket "hlavní nádraží". Tak sem ještě občas motoráček zavítá ...
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ondra Pojedinec » pon říj 10, 2005 09:00:06

Je tomu již řada let, kdy byl na hlavním tahu Ústí nad Labem - Chomutov zrušen úsek Oldřichov u Duchcova - Most. Nová přeložka byla dána do provozu s platností grafikonu 1968/1969 a to zpočátku pro jen pro dopravu osobní a o několik měsíců i pro dopravu nákladní ( nákladní doprava byla zatím směrováma přez Bílinu, Úpořiny a Trmice do Ústí. Z toho důvodu byla také trať elektifikována.) Na nové trati byla vystavěna nová žst. Oldřichov u Duchcova a Bílina, dále zastávky Duchcov, Želénky a Chotějovice. Celá přeložka je vedena buď v hlubokých zářezech, nebo vysokých náspech a to většinou budovaných ve výsypkách. Ve své době se jednalo o nenákladnější žel. stavbu svého druhu a žel. stavitelé se zde setkávali s problémy, se kterými se dodud nesetkali - tj. samovznícení uhlí aj. Při stavbě byly spotřebovány tuny vápna a velké množství vody, které sloužily k hašení častých požárů. Trať v dokončené podobě slouží dodnes a to bez jakýchkoli změn. Na celé trati je autoblok s návěstidly typu SSSR a ty jsou i ve výše zmíněných stanicích. Co se týče ,,staré trati,, byl zachován úsek Oldřichov u Duchcova-Duchcov, trat však přišla o jednu kolej. Jinak co se týče minulosti trati tak jen ve zkratce: Třať Ústí n.L. - Chomutov vystavěla společnost Ústecko-teplické dráhy v l. 1858 - 1870 a tu také vlastnila až do svého násilného zestátnění v r. 1924. Dvoukolejná trať byla v rámci pětileky elktrifikována od r. 1962-63 a to úsek Ústí n. L.-západ - Třebušice. Elektrické lokomotivy vozily výhradně těžké uhelné vlaky z a do pánve. Jmenovitě zde sloužily (a slouží) stroje řad 141. 121. 122. a 123, jejichž celou sérii převzalo DKV Ústí nad Labem. Na staré trati byla ve stanicích elektromechanika a na trati pak zabezpečení jízd vlaků dle nabídky a přijetí. Na trati byla mechnická návěstidla a až do konce provozu hradla a hlásky. Zrušeny byly stanice Oldřichov(staré n.) Duchcov(dnes TSS v pronájmu fy Chládek a Tintěra), Břežánky a Mariánské Radčice, dále pak zastávka Liptice. Co zbylo z trati? Pouze již zmíněný traťový úsek, v Duchcově nádherná, ale zcela zdevastovaná výpravní budova(totéž v Oldřichově),dále zdejší viadukt, viadukt v Libkovicích, hromada cihel a suti (to jsou zbytky nádr. budovy) v Mar. Radčicích, nákladistě a most přez potok tamtéž.Toť vše,kdo chce vědět víc o vlečkách aj. at napíše.
Ondra Pojedinec
Začátečník
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte říj 04, 2005 09:04:56

Příspěvekod Ivánek » stř říj 05, 2005 10:56:12

Trať do toho roku 1997 nebo kdy na to vlítnul kovorošt byla až na pár detailů kompletní tak, jak jí ČSD opustily. Pak se do toho začali vrtat nadšenci, že by to obnovili, ale evidentně oslovili nesprávné lidi (dá se ukázat na konkrétní pachatele), kterým se to nehodilo do karet a nechali to promptně zlikvidovat. Pak se tam stavěla nějaká fabrika, která si koupila hranatý pozemek s kusem trati, zářez zasypala, na jiném místě postavili stožár vysokého napětí... dneska už to dát dohromady nijak snadno nepůjde.

Ten kousek u Dětřichova má od ČD tuším pronajatý jeden bývalý fíra, má to jako větší zahrádku. Pokud se tam někdo o něco pokusí, pán má zbrojní průkaz a velkého psa :twisted:
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Heřmanička

Příspěvekod Dandy » úte říj 04, 2005 20:22:35

jak to bylo v roce 1997, tehdy se něco proslýchalo o obnovení, pak ale SŽDC najmula sběrné suroviny a zbytky tratě byly zlikvidovány. Kolik toho vlastně zbylo z tratě po oficielním zrušení v 80.letech? Navíc podle slov jednoho mého příbuzného měly na začátku devadesátých let ve Frýdlantě stát osobní vozy Balm/u, neví někdo více?

Jinak ta dvojkolejka u Detřichova to je pomník? Vcelku by mě zajímalo, jak je to zajištené proti různým existencím které podobné věci s velkou oblibou demontují???
M1 - Maracaibo
Uživatelský avatar
Dandy
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:54:05
Bydliště: Libušín

Příspěvekod Pavel Reiser » úte říj 04, 2005 14:25:04

No v prvopočátcích existence Euroregionu Nisa byl plán spojit Heřmaničku se žitavskými. Kdeže loňské sněhy jsou...
Pavel Reiser
Expert
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 26, 2005 15:46:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod T_m » úte říj 04, 2005 13:26:56

Mají opravdu plány trať postavit celou? Kdysi (90. léta) se snad i uvažovalo o nějaké tramvajové dráze ....
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ivánek » úte říj 04, 2005 13:24:35

Ano, jedním z nich je kluk, se kterym jsem 2 roky bydlel na kolejích na stejnym pokoji :-) Mají už doma mašinku a jezdí si s ní po zahradě. Mají tam i nějaké kolejivo, ale jen pár set metrů. Tam je problém, že přímo v ose trati je postaven sloup VN a části tělesa už jsou rozprodány.
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod T_m » úte říj 04, 2005 13:08:02

Někde jsem zaslechl, že nějaká skupina nnadšenců má zájem obnovit jakýsi provoz alespoň na části trati.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ivánek » úte říj 04, 2005 13:04:21

Ovšem dávno předtim, než tam byl tenhle nápis, se stala budova terčem lupičů - jsou například vybrakovány části krovu, takže se dá čekat, že se střecha brzo zřítí :-(
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod 9 Tr » úte říj 04, 2005 11:11:15

Nejvíce mne iritoval nápis na staniční budově v Heřmanicích, kdy z dálky jsem viděl logo ČD, tak mne automaticky napadlo, že si nějaký ftipálek dělá legraci. Omyl hrubého kalibru, Po bližším přiblížení jsem si ho mohl přečíst celý nápis- "Majetek ČD, vstup zakázán". Po cca 30 letech od zrušení toto, kdy je většina tratě rozprodána, či jinak zlikvidována.
Segodnja, zavtra, Škoda
Uživatelský avatar
9 Tr
Člen fóra
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned zář 25, 2005 20:31:44
Bydliště: Jihlava, všude, kde jsou trolejbusy (nejlépe 9 Tr),a v celém býv. východním bloku

Příspěvekod Pavel Reiser » úte říj 04, 2005 07:31:53

http://www.stillgelegt.de/

je dost dobrá germanistánská stránka o zrušených (převážně úzkých) tratích u našich severozápadních sousedů.
Jsou to fotoprocházky po trati s vyýkladem (vpravo bylo nákladiště, zleva přišla od kilometr vzdáleného dvora ještě užší úzkokolejka...).
Je to celé v germanistánštině a jediné, co tomu lze vytknout, že tam nejsou mapy tratí.

Když kliknete v levém sloupci na "miscelaneous" tak najdete mezi odkazy i Heřmaničku :o)
Pavel Reiser
Expert
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 26, 2005 15:46:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod petrumr » úte zář 27, 2005 22:16:24

Morkovice-Nezamyslice-bude zrušena náhradní autobusová doprava. Bylo to napsané v Pornicích-potrhaný, špatně čitelný, je zvláštní, že když je po uzavření tratě náhrada za autobusy, tak autobus staví i tam kde nebyla vlaková zastávka. Jinak koleje tam jsou,akorát v Morkovicích u vyhýbek chybí kdeco :roll:
ZÁKAZ PRÁCE V JEDNÉ OSOBĚ
Uživatelský avatar
petrumr
Člen fóra
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob zář 24, 2005 20:25:28
Bydliště: kroměříž CZ

Příspěvekod karlos » pon zář 26, 2005 16:45:53

Sergei-LBC píše:Zrušenou 750mm úzkokolejku Frýdlant-Heřmanice tady někdo zná?

samozřejmě :wink:
trať 087 - trať s budoucností :-)
Uživatelský avatar
karlos
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon zář 26, 2005 16:14:08
Bydliště: Litoměřice

Tirschenreuth

Příspěvekod Ivánek » pon zář 26, 2005 05:57:31

Ta likvidace neni tak jednoznačná - jsou dlouhé úseky, kde koleje zatím jsou - prakticky celý úsek Wiesau - Tirschenreuth, nádraží vytrhaný, v nádražní budově symbolicky sídlí "Fahrschule", dál koleje zas vedou. Chtěl bych někdy spáchat výlet, ale nějak v poslední době nezvládam :-(
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Wiesau - Tirschenreuth - Bärnau (Německo)

Příspěvekod T_m » ned zář 25, 2005 13:47:23

Lokálka nedaleko našich hranic Wiesau - Bärnau měla také velmi zajímavou historii. Původně byla plánována, že z Bärnau bude pokračoovat přes Halži (Svobodku) do Tachova. Z těchto plánů sice sešlo, ale do Bärnau existovala ještě v 70. letech 20. století. Pak byla zkrácena pouze k vápence u Schwarzenbachu, posléze, když tam přešli na kamionovou dopravu, jen do okresního města Tirschenreuthu. Samozřejmě od 60. let, jak bylo v těchto končinách zvykem, zde byla pouze nákladní doprava. Po té, co v této oblasti začali operovat soukromí dopravci, začalo být aktuální znovuobnovení osobního provozu do Tirschenreuthu, popřípadě dokonce s podporou fondů EU propojení s českým Tachovem. Ovšem jakmile tato jednání, zvláště znovuobnovení provozu na doposud existující trati dostala velmi reálné obrysy, byl celý zbytek existující tratě snesen a to tak chvatně, že v celé délce trati byla ponechána jak návěstidla, tak i přejezdy, včetně výstražných křížů a závor!
Přílohy
Wiesau.jpg
Železniční "přejezd" ve Wiesau ...
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Další

Zpět na Tratě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron