Stránka 1 z 1

Re: Nový žel. přechod

PříspěvekNapsal: stř kvě 19, 2010 11:26:31
od Alex.swan
T_m píše:Od letní změny jízdního řádu by měl být otevřen pro osobní dopravu železniční přechod Královec - Lubawka. Na trati by měly jezdit 4 páry osobních vlaků Trutnov - Walbrzych provozované firmou Viamont.


No, Viamont už provozuje mezin. osobní vlaky na trati (Svoboda. n Ú.*)- Trutnov hl.n.- Lubawka- Jelenia Góra. Jedná se jen o víkendový provoz.

*- Na jednom páru osobních vlaků, jednotka přijede z Polska do Trutnova, pokračuje do Svobody a zpět do Jelenie Góry.

Nový žel. přechod

PříspěvekNapsal: pát dub 21, 2006 12:28:56
od T_m
Od letní změny jízdního řádu by měl být otevřen pro osobní dopravu železniční přechod Královec - Lubawka. Na trati by měly jezdit 4 páry osobních vlaků Trutnov - Walbrzych provozované firmou Viamont.

Železnice ve Východních Čechách

PříspěvekNapsal: stř úno 08, 2006 17:10:38
od T_m
Přechody: Nevyhovující stav

7.2.2006 Noviny Náchodska str. 7 Náchodsko
HYNEK ŠNAJDAR
Jednou z priorit je propojit železnicí Náchod a Kudowu Zdrój

Přestože jsou Česko a Polsko už nějaký čas členy Evropské unie, přeshraniční spolupráce obou zemí stále v mnoha směrech vázne na rozmanitých problémech. Ty se týkají také režimu na hraničních přechodech.

Náchod ­ Jak se shodli účastníci víkendového jednání o přeshraniční spolupráci v polském Kłodzku, kterého se zúčastnili europoslanci, poslanci, zástupci samospráv a hospodářských komor obou zemí, současný stav na přechodech je naprosto nevyhovující.

Situace se může zhoršit

Podle účastníků brání obchodním stykům a rozvoji příhraničních oblastí. Dalším závažným problémem je rovněž dopravní dostupnost. Zatímco ve směru od Prahy do Hradce Králové na české straně a ve směru východ­západ na polské straně se budují dálnice, nebyly dosud zahájeny práce na propojení těchto komunikací na ose Wrocław ­ Lubawka ­ Královec ­ Trutnov ­ Jaroměř ­ Hradec Králové. "Směr z Dolního Slezska na Prahu je nevyhovující a značně přetížený. Stav se ještě zhorší zvýšením kapacity vozidel po zprovoznění dálnice setkání D11," domnívá se manažer jednatelství Hospodářské komory a přímý účastník jednání v polském Kłodzku František Molík.

Zvýšit tonáž vozidel

Současným dalším bolavým místem je samotný nevhodný režim na hraničních přechodech. Ten se přímo dotýká náchodského regionu, a to zejména Broumovska. "Nynější situace je neuspokojivá a brání rozvoji pohraničí, spolupráci tamních firem, obchodu, podnikání a liberalizaci trhu," tvrdí Molík. Nízká předepsaná tonáž nákladních vozidel neumožňuje převézt více zboží přes hraniční přechody v Otovicích a ve Starostíně. Řidiči musejí kvůli tomuto omezení zajíždět až na přechod do Náchoda. Firmy a podnikatelé proto požadují, aby byla tonáž změněna ze současných šesti na 12 tun. "Krajský úřad má zájem, aby se situace změnila a vyřešila, protože z pohledu podnikatelů na Broumovsku je nepřijatelná. Byl by to také přínos pro zlepšení životního prostředí," řekl na jednání Petr Kuřík, náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje. Jedním z požadavků, které zazněly na schůzce, bylo zřízení hraničního přechodu na turistické stezce v Šonově u Broumova, Božanově, Vižňově, Ruprechticích a ve Žďárkách. Jednou z priorit je také železniční propojení mezi městy Kudowa Zdrój a Náchod. Vizí do budoucna je i tramvajové spojení mezi těmito městy v souvislosti s rozvojem lázeňství.

UPLYNUL ROK, K VELKÉMU POKROKU NEDOŠLO

Podobné jednání o přeshraniční spolupráci se v Kłodzku konalo už vloni. Jak uvedl europoslanec Oldřich Vlasák, k velkému pokroku od loňska nedošlo. Otevřen byl jen jeden hraniční přechod s Polskem.