Železnice v Ústeckém kraji

Železniční tratě se vším, co k tomu patří

Moderátor: malý fotograf

Re: Železnice v Ústeckém kraji

Příspěvekod karlos » čtv zář 14, 2006 14:06:04

poskytl by někdo fotky, nejlépe staršího data, pro nově vznikající stránky o trati 087? Předem děkuji
trať 087 - trať s budoucností :-)
Uživatelský avatar
karlos
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon zář 26, 2005 16:14:08
Bydliště: Litoměřice

Ještě dodatek

Příspěvekod T_m » pon úno 27, 2006 11:54:57

Na příkladu Krásného Dvora je vidět:
    pokud tam byla ještě infrastruktura, dráhu to nestálo nic
    likvidace infrastruktury, tedy položka "práce" byla vyšší, jak položka příjem z materiálu odevzdaného do šrotu
    úprava nástupiště (kterou mimochodem nikdo neřeší), vyjde na další nemalé finanční prostředky
Když se infrastruktura komplet zlikvidovala tak
    již tam nikdy nemohou křižovat vlaky
    již tam nikdy nemůže kdokoli cokoli nakládat
    již nikdy tam nemohou být ukončeny parní nostalgické vlaky
    již nikdy zde nemůže být deponie vozů
    případná obnova stanice do alespoň funkční podoby by dnes stála takové finanční prostředky, že je naprosto nereálná


Tedy z tohoto jen velmi rychlého nástřelu si jistě každý dokáže udělat obrázek, o ekonomickém přínosu tohoto činu.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod T_m » pon úno 27, 2006 11:43:17

Kubrt píše:TM: mohu se zeptat, kde to je a o jakou potencialni prepravu se jednalo? Snad aspon to prvni tajne neni...
Ale není to tajné, nakonec už se to tady objevilo. Jedná se o žst. Krásný Dvůr. Na téhle trati bylo postiženo více dopraven, naštěstí zatím ne tak zásadně, ale toto je vskutku počin do nebe volající.
K druhé části otázky napíšu asi tolik - až na opravdu čestné výjimky potencionální zákazník se najde vždy, stačí jen opravdu vzájemná součinnost dopravce a přepravce a hlavně chtít. V dnešní době systémů a způsobů již existuje dost, aby to bylo zajímavé pro všechny strany. Jenže je také mimo jiné zapomenout na §1, odst1, písmeno a: Nikdy se to tak nedělalo.
Mimochodem když vidím nějaké pseudoekonomy a jejich úsporná opatření, díky nimž se vynakládá daleko více finančních prostředků, jak v době před úsporou, tak mě z toho občas chytá záchvat beznaděje. A přitom (nejspíš nevědomky) jim k tomu hafo "fandů" ještě tleská ...
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Kubrt » pát úno 24, 2006 20:56:03

TM: mohu se zeptat, kde to je a o jakou potencialni prepravu se jednalo? Snad aspon to prvni tajne neni...
Kubrt
Začátečník
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte říj 11, 2005 11:15:46

Příspěvekod T_m » pát úno 24, 2006 20:06:50

Tak takhle dopadlo jedno nádraží po nájezdu SDC. Koleje tam ležely desítky let bez využití a nikomu to nevadilo. Jakmile se jedna soukromá společnost začala zajímat o využití dráhy, ihned vystratovali snaživí pracovníčci a trať poupravili tak, aby se tam prakticky nic nedalo rozumně provozovat. A hlavně rozhodně ne to, co bylo záměrem těch soukromníků. Zbývá si položit otázku, proč to dělají? V čí prospěch? Blbost nebo záměr? A když záměr, tak jaký? Zabránit ostatním, aby dokázali, že to jde a může fungovat i za podstatně míň peněz jak za Č(S)D a navíc fungovat daleko líp?
Přílohy
x.jpg
No comment ...
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Lokálky ...

Příspěvekod T_m » pon led 16, 2006 23:41:24

Ústecký kraj si stále pohrává s myšlenkou zastavit provoz na prakticky veškerých železničních tratích v kraji, vyjma hlavních dopravních tepen (090, 110, 120, 130, 160) Útlumové varianty jsou zpracovány v několika verzích, avšak tratě 073, 084, 085, 095, 096, 097, 113,
114, 123, 126, 127, 131, 132, 134, 164, 165
figurují na všech seznamech. Úředníci se poučili z obdobného případu ve Středočeském kraji, kdy byl seznam útlumových tratí zveřejněn, čímž vyvolal vlnu protrestů. Zde zatím pravděpodovně z důvodů zamezení protestům ze strany obcí a jejich obyvatel, není doposud známo jakékoli oficiální stanovisko, které lze pravděpodobně očekávat až v době, kdy rozhodnutí bude nezvratné.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod T_m » úte pro 13, 2005 12:34:33

Doufejme, že vlaky i v tomto kraji již konečně vyjedou z neprůhledných mlh, jako na téhle trochu pochmurné fotce ...
Přílohy
vilemov.jpg
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Ústecký kraj tlumí činnost firmy IDS

Příspěvekod T_m » úte pro 13, 2005 12:29:13

Ústecký kraj tlumí činnost firmy IDS, jež se starala o dopravu

ÚSTÍ NAD LABEM 13. prosince (ČTK) - Ústecký kraj utlumí podnikatelskou činnost společnosti IDS (Integrovaný dopravní systém). Firma podle vedení kraje dlouhodobě neplnila zadané úkoly. Měla zajistit spolupráci mezi autobusovými a vlakovými dopravci, do systému se měly zapojit také obce, to se ale nepodařilo, řekl dnes ČTK ústecký hejtman Jiří Šulc. Akciová společnost měla zajistit, aby na jedné trase nejezdilo více linek. "Na trase Most-Litvínov jezdí vlak, autobus a tramvaj, všechny linky navíc dotujeme, to jsme chtěli změnit," uvedl Šulc, který převzal hromadnou akcii společnosti v červnu 2004.

Společnost má základní kapitál dva miliony korun. Firma se čtyřmi zaměstnanci sídlí v Trmicích na Ústecku. "Lidem jsme nabídli, aby přešli na odbor dopravy krajského úřadu, který v přípravě integrovaného systému bude pokračovat," uvedl hejtman. Od vzniku IDS si krajští radní slibovali, že se otevře trh ve veřejné dopravě v kraji. Firma se o to pokusila, když vyhlásila výběrové řízení na jednotlivé linky. Výběrové řízení ale později musela zrušit, protože dopravci mají licence na linky na několik let dopředu.

Kraj nabídl akcie společnosti obcím, ty však odmítly do systému vstoupit. Společnosti, jejímž jediným vlastníkem zůstal Ústecký kraj, se tak nepodařilo ani zavést jednu čipovou kartu na všechny druhy dopravy nebo vytvořit společný jízdní řád.

fir khj
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod T_m » čtv pro 01, 2005 11:44:13

Kubrt píše:To je skoda, ze nesmite ani naznacovat. Uz si na to ale zvykam. Tak snad poinformujete, az to zacne jezdit, treba z Kastic nebo po silnici, to uz doufam tajne nebude.
Jasně, až se to rozjede, tak dáme vědět. Ona totiž železnice má ještě jednu takovou malinkou vlastnost. Když se to vezme za správný konec, tak i přináší možnost rozvoje do regionu, protože se jedná o kapacitní dopravní cestu. Jinými slovy si mohu dovolit otevřít fabriku, která bude náročná na přepravu i tam, kam vedou úzké silničky 3. třídy, kde se sotva minou dva osobáky.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Kubrt » čtv pro 01, 2005 11:20:47

To je skoda, ze nesmite ani naznacovat. Uz si na to ale zvykam. Tak snad poinformujete, az to zacne jezdit, treba z Kastic nebo po silnici, to uz doufam tajne nebude.
Kubrt
Začátečník
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte říj 11, 2005 11:15:46

Re: 164/165

Příspěvekod T_m » čtv pro 01, 2005 10:59:35

Kubrt píše:Ceho, kam, kolik?
Diky.
Zboží z místa nakládky do místa vykládky 8) . Sorry, víc sem napast nemůžu :dabel: .

Nemyslím si totiž, že je dobré na úplně všechny věci vyhlásit informační embargo, chtěl jsem tím jen různým ekonomům naznačit, že i zdánlivě zbytečné trati mohou mít potenciál třeba i jinde než jen v základní dopravní obslužnosti. Ono totiž 100% informační embargo má sice z hlediska podnikatelského svůj logický význam, jenže pak utvrzuje mnohé řekněme povrchní znalce problematiky o tom, že ta či ona trať je dnes již opravdu mimo, ale ono tak není.
Spíš by ekonomy mělo zajímat, kolik stálo vyslání likvidační čety, včetně všech nákladů s tím spojených a kolik činila tržba v kovošrotu za vytrhané kolejivo. A na základě toho, kolik byl čistý zisk této akce. Pokud by ekonomové šli ještě dále, mohli by spočítat, kolik by stálo další ležení kolejí na původním místě, jaké by byly tržby z případného používání tohoto zařízení + za používání dopravní cesty v případě reaktivace nádraží a kolik by stála případná obnova této dnes již zrušené stanice.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: 164/165

Příspěvekod Kubrt » čtv pro 01, 2005 10:38:25

T_m píše:Tak nám vytrhali nádraží Krásný Dvůr ... :pila:
A to tam měla příští rok začít nakládka :!:


Ceho, kam, kolik?

Diky.
Kubrt
Začátečník
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte říj 11, 2005 11:15:46

164/165

Příspěvekod T_m » stř lis 30, 2005 22:08:41

Tak nám vytrhali nádraží Krásný Dvůr ... :pila:
A to tam měla příští rok začít nakládka :!:
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Stavbu přeložky komplikuje ražba tunelu

Příspěvekod Starosta » úte lis 29, 2005 16:22:08

Stavbu přeložky komplikuje ražba tunelu

Deník Chomutovska - 28.11.2005

Žatec/Chomutov - Stavba železniční přeložky na trati Žatec - Chomutov u Března se prodlužuje. Původně měla být už dávno v provozu, nyní se plánuje její zprovoznění až v roce 2007. Ale i tento termín je podle některých zdrojů ohrožen.

Přeložka se buduje kvůli postupující těžbě hnědého uhlí Dolů Nástup Tušimice. Na novém úseku trati má být 1,7 kilometr dlouhý tunel a právě jeho ražba celkově stavbu přeložky komplikuje a prodražuje. Několikrát se při pracech na tunelu zřítila zemina. Největší zával se stal v květnu 2003, kdy se zřítilo několik desítek metrů již vyraženého tunelu. Ten prochází nestabilním podložím, kvůli čemuž se musela změnit technologie ražby. "Kvůli komplikacím při ražbě tunelu se podle nás termín v roce 2007 nestihne," uvedl Pavel Holešta, tajemník ústeckých odborářů. Právě v roce 2007 se k současné trati mají příblížit horníci a začít skrývat zeminu. Vlaky by tedy měly začít jezdit po novém úseku.

Stavba, jejímž investorem jsou České dráhy a financují ji Severočeské doly, se navíc prodražila. Náklady se podle nových odhadů pohybují okolo 2,3 miliardy korun, což je o několik set milionů více, než se očekávalo ještě na konci 90. let minulého století.

V dubnu 2007 by se měli horníci přiblížit k zásobám hnědého uhlí, které jsou pod tratí. Pokud by přeložka nebyla hotová, osobní dopravu na trati by pravděpodobně nahradily autobusy a nákladní vlaky by jezdily po objízdné trase přes Postoloprty a Most.

Nová trasa

Přeložka trati Žatec - Chomutov se buduje kvůli postupující těžbě hnědého uhlí z dolu Nástup Tušimice. Na novém úseku u Droužkovic má být 1,7 kilometr dlouhý tunel a právě jeho ražba stavbu přeložky celkově komplikuje a prodražuje.
Starosta
 

Do Saska bude jezdit více vlaků, cestující čekají i slevy

Příspěvekod T_m » pon lis 28, 2005 10:23:47

Do Saska bude jezdit více vlaků, cestující čekají i slevy

Ústí nad Labem - České dráhy zavádí v Ústeckém kraji další mimořádné mezistátní spoje. Kromě pravidelných rychlíků z Prahy přes Děčín do Drážďan začnou jezdit čtyři páry vlaků v úseku Děčín a Bad Schandau se zastávkou v Dolním Žlebu a Schöně.

Ve spolupráci s německým dopravcem DB Regio nabízejí České dráhy také novou slevu pro cestující z Ústí nad Labem či Děčína do vybraných míst Německa. Cestující například za zpáteční jízdenku z Ústí do Drážďan místo 816 korun zaplatí 305 korun. Podmínkou je využití nových mezinárodních osobních vlaků na trati Děčín - Bad Schandau.

Celkový počet běžných spojů v Ústeckém kraji se ale od 11. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, výrazněji nezmění. Uvedl to náměstek ředitele Českých drah Jiří Kolář. Nový jízdní řád by se již neměl měnit, přestože Ústecký kraj dá na provoz drážní dopravy zřejmě méně peněz, než požadují České dráhy. Železničáři vyčíslili ztrátu z osobní dopravy na 422 milionů korun, Ústecký kraj chce vyčlenit v rozpočtu na příští rok příspěvek 335 milionů korun na drážní dopravu.

„Je to částka stejná jako pro letošní rok, proto by to mělo stačit na zachování stejného počtu spojů,“ řekl hejtman Jiří Šulc. O příspěvku budou rozhodovat zastupitelé.

Na hlavní ústecké nádraží také ve čtvrtek přijel moderní motorový vlak. Už v příštím roce by se jich v České republice mělo objevit dvacet, další budou následovat během dvou let. Novinka má dva vagony s 84 čalouněnými sedadly a 105 místy ke stání.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - karlovarský kraj

Autor: (ČTK, ula)
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Železnice v Ústeckém kraji

Příspěvekod T_m » pon lis 28, 2005 10:20:17

Cestující vlakem čekají za několik dní změny

Například mezi stanicemi Kadaň a Kadaň - město dráhy mírně navýšily počet vlakových spojů

Deník Chomutovska - 28.11.2005

Chomutovsko - Vlaky mezi Chebem a Chomutovem budou jezdit rychleji, mezi Kadaní a Kašticemi jich zase pojede více. Mezi Prahou a Chomutovem budou pendlovat moderní motoráky. Na trati Chomutov - Vejprty už nebudou jezdit dva spoje.

Podle nového jízdního řádu, který začne platit 11. prosince, čeká cestující několik novinek. Z Chomutova do Prahy se budou vozit v modernizovaných motorových vozech. Ale pohlídat si musejí i časové posuny.

Například místo rychlíků Vysočina R670 a R671 z Brna přes Prahu, Ústí nad Labem a Chomutov do Chebu a naopak jede jeden spoj o půlhodiny dříve z Prahy do Chebu, a druhý nahrazuje rychlík 691 Valdštejn.

Další rychlík, R 833 Agara, který vyrážel z Chomutova do Prahy odpoledne před půl čtvrtou, posunul čas odjezdu o dvacet minut dopředu. O celou hodinu později než dosud, tedy v 19:10 z Chomutova zase pojede do Prahy R 835.

Změny se dotknou i spojů mezi Žatcem a Chomutovem, vlak v 5:50 ze Žatce bude nově jezdit i přes víkendy, v opačném směru v 5:01 z Chomutova zase jen v sobotu a ve svátek. V pracovní dny jede v jeho trase vlak z Vejprt.

Odtud už nebudou moci jezdit lidé ve všední dny do Chomutova v 7:57 a z Chomutova do Vejprt v 5:54. "Ostatní spoje na trati Chomutov - Vejprty zůstávají bez podstatných změn," dodal tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Naopak mezi stanicemi Kadaň a Kadaň -město dráhy mírně navýšily počet vlakových spojů, přihlédly k přípojům v Kadani a Chomutově.

Cestující, kteří využívají železnici, se mohou těšit i na jízdu mezi Chebem a Chomutovem kratší o půl hodiny, a to díky elektrifikaci a modernizaci tratě, která skončí během pěti měsíců.

Veškeré změny a novinky najdou cestující v jízdních řádech, ať už celosíťových nebo regionálních pro Severní Čechy.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň


Zpět na Tratě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron