Slovensko

Železniční tratě se vším, co k tomu patří

Moderátor: malý fotograf

Příspěvekod Ivánek » čtv led 26, 2006 20:44:53

No, to bylo zadrátovávaný právě v době, kdy se v rámci úspor mělo přecházet na levnější střídavý systém. Jenže se ukázalo, že to je opravdu drahá sranda a přestavba stejnosměrného systému by byla moc nákladná. Vtip systémů je například v tom, že na stejnosměrném je potřeba měnírna zhruba každých 15 kilometrů, kdežto na střídavém systému je to kolem 50. Zas střídavé mašinky jsou výrazně dražší, ale nejdražší jsou smaozřejmě přechody mezi systémy a vícesystémové lokomotivy. Jen tak namátkou - slavné pendolino ušetří na plánované trase Berlín - Vídeň víc času tim, že je třísystémové než tím, že je naklápěcí :twisted:
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod T_m » úte led 24, 2006 15:48:51

Ivánek píše:Pokud vím, jediná trať, kde se s tim počítalo je úsek z Ústí nad Labem spodem do Bíliny. Vybudovali to a nechali toho - důvod je jednoznačný - je to drahé - hromada mědi na vysoké proudy stejnosměrného systému a veké izolátory na velké napětí střídaviny.
To měl být izolovaný úsek od ostatních střídavých úseků a nebo to bylo v plánu v době, když ještě nebyla zadrátovaná trať 090?
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ivánek » úte led 24, 2006 15:43:21

Pokud vím, jediná trať, kde se s tim počítalo je úsek z Ústí nad Labem spodem do Bíliny. Vybudovali to a nechali toho - důvod je jednoznačný - je to drahé - hromada mědi na vysoké proudy stejnosměrného systému a veké izolátory na velké napětí střídaviny.
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod Pragman » pát lis 25, 2005 18:59:41

malý fotograf píše:I na slovensku u nás snad taky???


To v nejbližší době nejspíš nehrozí vzhledem k výstavbě koridorů i eletrifikací i ve stejnosměrném napájení.
Pragman
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř říj 26, 2005 20:10:43
Bydliště: Prag

Příspěvekod malý fotograf » pát lis 25, 2005 13:11:15

I na slovensku u nás snad taky???
Každý z nás je svým způsobem "šotouš". Záleží jen na oboru!
Uživatelský avatar
malý fotograf
Moderátor
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 21, 2005 20:04:53
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ivánek » pát lis 25, 2005 13:03:58

Na Slovensku se uvažuje o přestavbě stejnosměrného napájecího systému na střídavý. Uvidíme, jak tento ambiciózní projekt dopadne :-)
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Slovensko

Příspěvekod Ivánek » pát lis 25, 2005 13:02:53

Aktuality z blízkého východu :-)
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov


Zpět na Tratě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron