Železnice ve Stč. kraji

Železniční tratě se vším, co k tomu patří

Moderátor: malý fotograf

Myslíte si, že tratě opravdu zruší?

Ano
5
45%
Ne
6
55%
 
Celkem hlasů : 11

Příspěvekod T_m » stř úno 08, 2006 16:53:47

Poděbrady - O přejmenování železniční stanice budou zítra jednat zastupitelé Poděbrad. Jejich první letošní veřejné zasedání začíná na radnici v 16 hodin.
„Zajímavým bodem programu bude projednávání návrhu přejmenování názvu železniční stanice na PoděbradyLázně a sousední zastávky na Poděbrady-Velké Zboží. Touto změnou by se název stanice vrátil k původnímu pojmenování z dob první republiky, uvedl poděbradský starosta Jozef Ďurčanský.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod T_m » pát pro 02, 2005 00:55:11

Ondřej Fábera píše:Problémem trati 074 je taky její úvraťové zaústění do stanice Neratovice.
Pokud vím, zaústění bez úvratě v Neratovicích bylo řešeno vrámci nějaké změny územního plánu. Na druhou stranu úvrať nemusí být zase až takovou překážkou, když se chce. Z Brandýsa do Prahy byla také vypracována studie vlakotramvaje. Jedna varianta vedla přes Kbely a druhá přes Zeleneč do Brandýsa a následně St.Boleslavi. V Praze mělo být využito železnice.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ondřej Fábera » pát pro 02, 2005 00:48:12

T_m píše:Tramvajové úseky v Neratovicích a Brandýse se přímo nabízí.


Ano, nabízí. Jenže to by se hlavně musela ta tramvajová dráha z Brandýsa prodloužit do Prahy, kde kloubové autobusy už skoro nestíhají (z Kostelce do Prahy jezdí v kloubových autobusech méně lidí, ale taky je to slušné). Problémem trati 074 je taky její úvraťové zaústění do stanice Neratovice. A Neratovicím by velice pomohla hlavně výstavba zastávky na sídlišti Výsluní, ale to je na trati 070, takže mimo soutěž...
Ondřej Fábera
Expert
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon říj 17, 2005 16:58:02

Příspěvekod T_m » pát pro 02, 2005 00:35:53

Ondřej Fábera píše:Novinkou je jenom to, že najednou u nás města rozhodují o tom, jaké tratě zachovat a jaké zrušit... Donedávna jsem byl přesvědčený, že je to věc krajů.
Ano, tak by to mělo být, aby města a obce spolurozhodovala o dopravní obslužnosti a i o železnici. Objednatelem regionální dopravy je sice kraj, ale například při nedávných snahách o likvidaci železnice právě ve Stč.kraji přímo krajským úřadem, obce řekli jednoznačný názor na tento počin, a tratě zůstaly zachovány.
Myslím, že u nás legislativně postrádáme neco jako lehkou železnici - malodráhu - železnici tramvajového typu, kde by mohly být benevolentnější předpisy, přejezdy by mohly být formou světelných křižovatek se 100% preferencí kolejové dopravy a trať by mohla být vedena přímo v uličním profilu, výjimečně dokonce i ve vozovce. Zrovna trať Neratovice - Brandýs - Čelákovice je pro toto jak vystřižená. Tramvajové úseky v Neratovicích a Brandýse se přímo nabízí.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ondřej Fábera » pát pro 02, 2005 00:20:59

Ivánek píše:Akorát je mi to divný, protože ty kritické přejezdy jsou z Brandýsa do Čelákovic a né na Neratovice. Jenže z Brandýsa do Čelákovic jezdí výrazně víc lidí...


Ne, ty závory jsou skutečně přímo v Neratovicích na brandýsko-čelákovické trati... Řidiči a město si na ně stěžují už dlouho, takže tahle situace není nic nového. Novinkou je jenom to, že najednou u nás města rozhodují o tom, jaké tratě zachovat a jaké zrušit... Donedávna jsem byl přesvědčený, že je to věc krajů.

Jinak vytížení té trati není žádná sláva (dobře znám ale jenom úsek z Neratovic do Brandýsa). Neříkám, že by se měla rušit, ale její problém je v tom, že obě významná města, která na ní leží (Brandýs, Kostelec), mají silnou dojížďku do Prahy, kam trať nevede, a doby, kdy lidé jezdili výrazně i do neratovické Spolany jsou už dávno pryč... Navíc v celé délce trati jezdí souběžné autobusy, které jsou dnes pro cestující výhodnější. Stejně ale držím palce.
Ondřej Fábera
Expert
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon říj 17, 2005 16:58:02

Příspěvekod T_m » čtv pro 01, 2005 21:07:41

Možnost hlasování o zrušení trati Neratovice - Brandýs je :arrow: na této adrese
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Pragman » čtv pro 01, 2005 16:28:57

Proč v tom článku mluví neustále o ČD??? Vždyť závory apod. patří a udržuje je SŽDC!
Pragman
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř říj 26, 2005 20:10:43
Bydliště: Prag

Příspěvekod Ivánek » čtv pro 01, 2005 12:16:20

Akorát je mi to divný, protože ty kritické přejezdy jsou z Brandýsa do Čelákovic a né na Neratovice. Jenže z Brandýsa do Čelákovic jezdí výrazně víc lidí...
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

A máme tu další autičkolobby

Příspěvekod Ivánek » čtv pro 01, 2005 12:14:47

Mělnický deník: Neratovice chtějí zrušit trať do Brandýsa
MLADÁ BOLESLAV/NERATOVICE (Mělnicko) 1. prosince (ČTK) -
Vedení radnice v Neratovicích na Mělnicku chce začít jednat o
zrušení železniční trati z Neratovic do Brandýsa nad Labem. Vlaky
by nahradily autobusy. Městu se nelíbí, že České dráhy nechtějí
samy financovat opatření, která by měla odstranit dlouhá čekání
aut na železničních přejezdech ve městě. Uvedl to dnešní Mělnický
deník.
Železniční trať procházející centrem města působí problémy v
dopravě. Na přejezdech na náměstí Republiky a v Kojetické ulici
tak často musí auta čekat i desítky minut. V první polovině roku
radnice oznámila, že se dohodla s ČD na osazení problematického
úseku trati oddílovými návěstidly a počítači náprav. Akce se měla
uskutečnit v příštím roce a měla zajistit, aby se doba čekání na
přejezdech zkrátila. Nedávno ale dráhy podle radnice změnily
názor a požadují po městu finanční spoluúčast. "To se nám
nelíbí," řekl místostarosta Miloň Novák a dodal, že radnice
vyvolá jednání o zrušení tratě. ČD sice podle něj mohou požadovat
zachování kolejí z vojenských důvodů, ale o zrušení vlakové
dopravy by rozhodlo městské zastupitelstvo.
Radnice proto nedávno zahájila anketu, aby zjistila názory
obyvatel na případné zrušení tratě. Průzkumu na internetových
stránkách se již zúčastnilo téměř 200 lidí a dosud je počet
zastánců i odpůrců trati zhruba vyrovnaný. Zastánci tvrdí, že jde
o raritu a poukazují na ekologii železniční dopravy. Oponenti
naopak zdůrazňují malé využití vlaků, jejich pomalost a
zastaralost. Ekologický přínos desítek let starých motorů je tak
podle nich sporný.
sbp sn
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Středočeský kraj asi zruší méně vlakových spojů, než chtěl

Příspěvekod T_m » pát říj 21, 2005 12:43:10

Středočeský kraj asi zruší méně vlakových spojů, než chtěl

PRAHA 21. října (ČTK) - Středočeský kraj patrně zruší méně vlakových spojů v regionu, než kolik se jich před nedávnem na doporučení Českých drah rozhodl zrušit. "Hejtman Petr Bendl v pondělí navrhne zastupitelům přehodnotit původní rozhodnutí, protože se ukázalo, že návrh Českých drah nebyl moudrý," řekl dnes ČTK mluvčí kraje Martin Kupka. Potěší tak obyvatele, kteří nesouhlas s omezením osobní železniční dopravy na devíti tratích vyjádřili v petičních akcích.
Obrázek
Hejtman se dnes přesvědčil, že soupravy na tratích Beroun - Rudná u Prahy - Praha a Vrané nad Vltavou - Dobříš nejezdí prázdné. Po ránu se svezl vlaky z Nučic do Rudné u Prahy a později z Čisovic do Nové Vsi pod Pleší.Kromě výše jmenovaných tratí by neměly být rušeny ještě další dvě, a to Rakovník-Louny a Vraňany-Straškov, uvedl mluvčí. "Hejtman současně požádá krajský odbor dopravy, aby společně s drahami hledal způsob, jak osobní dopravu na těchto tratích zachovat, ale provozovat ji hospodárněji," dodal. O zrušení či omezení devíti vlakových spojů rozhodli zastupitelé v polovině září. Kraj je spolu s Českými drahami vyhodnotil jako dlouhodobě neekonomické a nevyužívané. Zrušil i rekreační spoje, které neslouží přednostně Středočechům, ale Pražanům. Kraj tak měl příští rok ušetřit 25 milionů korun, ale s tím, že pět milionů korun dá na náhradní autobusovou dopravu. Kraj hradí Českým drahám ztráty železniční osobní dopravy. Ročně to jsou stovky milionů korun. Marně dráhy žádal o přesné vyčíslení ztrát. Loni zastupitelé vedení kraje uložili, aby dotace přehodnotilo. Kraj sám zkontroloval vytížení jednotlivých vlakových spojů, aby získal hrubou představu o tom, jak jsou využity. Teprve pak navrhl omezit jejich počet.
České dráhy zajišťují ve středních Čechách osobní dopravu na 53 tratích v rozsahu více než 13 milionů kilometrů. Kraj jim chce dát příští rok na prokazatelné ztráty maximálně 749,9 milionu korun. Letos to bylo 774,9 milionu korun.
Libuše Hanzalová pba
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod T_m » pát říj 21, 2005 11:42:40

Ondřej Fábera píše:T_m: Mají v Berouně na nádraží u pokladen ještě petici proti zastavení provozu? Paní se toho aktivně chopila, ale měla obavu, jestli jí to nadřízení nezakážou...

V Berouně jsem byl jen na skok, proběhl jsem halou abych hlavně zjistil odkud vlak jede. Petice tam někde možná byla, ale nebyla tam taky, aby mne praštila do očí. Pak jsem ji viděl ještě v Loděnici, Nučicích, Rudné a Holyni jinde z projíždějícího vlaku vidět nebyla, na Smíchově ani Hlavním jsem ji taky neviděl
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ondřej Fábera » pát říj 21, 2005 10:26:58

T_m: Mají v Berouně na nádraží u pokladen ještě petici proti zastavení provozu? Paní se toho aktivně chopila, ale měla obavu, jestli jí to nadřízení nezakážou...
Ondřej Fábera
Expert
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon říj 17, 2005 16:58:02

Trať 173 aneb hrbatá

Příspěvekod T_m » pát říj 21, 2005 09:26:40

Tak jsem navštívil trať Beroun – Rudná – Praha, abych si udělal obrázek o zapovězené trati, která se dnes tak intenzivně mediálně propírá. Vybral jsem si vlak v 13:11 z Berouna, tedy v sedle, kdy lze očekávat minimální dopravu. Z Berouna nás vyjelo 21, maximální obsazenost byla 35 lidí okolo Rudné. Prakticky nebyla jediná zastávka, kde by někdo nevystupoval nebo nenastupoval. Překvapivě byla i frekventovaná zastávka v Holyni, kde se podle „odborníků“ přeci nikdo nemůže vyskytnout.
Další postřehy z cesty: ač z Berouna odjížděl vlak v 13:11, tak ještě ve 13:05 nebylo nikde napsáno, odkud vlak jede. Nenápadně jsem se ptal nádražníků, jak to s tratí vypadá. Odpověď: vaše starosti bych chtěl(a) mít … Zastávka a hlavním nádraží je opravdu úžasně umístěná, dokonce pro cestující přímo „lákavé“. V každém případě má trať ohromný potenciál, chtělo by to nové zastávky – Vráž u přejezdu, Loděnice Jánská, Mezkyň, Rudná centrum a Rudná-Chrášťany umístit za přejezd a zastavování na dnešním nádraží zrušit. Další zastávka by měla být na dolním konci Zbuzan, v případě, že by se rozrostly Jinočany směrem k trati, tak zastávku zřídit i tam, potom zastávka v Kojkovicích se spíše rekreačním charakterem a další zastávka v Hlubočepích v centru starých Hlubočep a na bývalém nádraží zastavovat jen v rekreační sezoně. Bezpodmínečně je nutné zřídit zastávku v Hlubočepích u tramvajové smyčky a Vyšehrad. A samozřejmě trať plně integrovat, propagovat ….
Přílohy
h1.jpg
Loděnice. Nádraží, kde se natáčel oskarový film Ostře sledované vlaky
h2.jpg
Křižování v Nučicích
h3.jpg
Prý nevytížený vlak
h4.jpg
Naprosto úžasné umístění zastávky na hlavním nádraží. Kolik cestujících přitahne a kolik odradí?
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ondřej Fábera » úte říj 18, 2005 23:56:41

Lidé z Podlesí bojují za zachování vlaků
Deník Lučan - 13.10.2005

Lounsko - Desítky lidí se už podepsaly na petici, kterou bojují za zachování vlaků na trati Louny - Rakovník. Na té hrozí možné zrušení osobní vlakové dopravy. Obyvatelé obcí na lounském Podlesí a zčásti na Rakovnicku zásadně nesouhlasí s plánovanou likvidací trati, k níž by mohlo dojít kvůli omezení příspěvků na dopravu ze strany Středočeského kraje. "Žádáme kraje, aby učinily kroky k zachování dopravy na trati, a to minimálně ve stejném rozsahu, jaký je nyní. Tra Louny - Rakovník plní důležitou funkci v regionální dopravě," uvádí iniciátor petice Jiří Běhounek z Prahy. Vlak do oblasti Lounska a Rakovnicka například pravidelně přiváží rekreanty. Petici podepsala i dvacetiletá Jana Keilová ze Hřivic, která vlakem dojíždí do Loun. "Vlaky jezdím často, mám je ráda, proto by mě hodně mrzelo, kdyby došlo k jejich zrušení. Sice by je nahradily autobusy, ale to už by nebyla ta správná atmosféra," řekla. Důkazem toho, že o tra a dopravu na ní mají lidé i dotčené obce zájem, je nedávné vybudování nové zastávky v Touchovicích, která stojí pět let. Nyní vzniká podobná zastávka v Janově. "Jestli tra bude zrušena, vybudování zastávek bylo vyhození peněz z okna. Navíc přírodní park Džbán je prozatím ekologicky čistá oblast s cennými přírodními hodnotami. Proto je nežádoucí podporovat rozvoj automobilové dopravy. Železnice je zcela určitě ekologičtější," dodal J. Běhounek. Plánovaná náhrada vlaků autobusy je podle něj neadekvátní. Vedla by ke snížení počtu spojů. Značnou nevýhodou autobusů oproti vlakům je neschopnost přepravy skupin a jízdních kol, což zcela určitě nepřispěje k podpoře regionálního turistického ruchu v oblastech. "Autobusy jsou neplnohodnotné ani v náhradě vlaků přes zimu, protože tehdy může autobusová doprava kolabovat," dodal. Pokračování na straně 15

Pokračování ze strany 13

Omezit vlakovou dopravu na trati se rozhodl Středočeský kraj, do jehož katastru spadá tra z Domoušic do Rakovníka. Kraj rozhodl neposkytnout příspěvek na provozování železniční dopravy na této trati. Většinu zrušených spojů mají nahradit právě autobusy. Jak to ovšem bude s vlaky v části Ústeckého kraje, tedy na úseku Domoušice - Louny, se zatím neví. O objednání dopravy na trati rozhoduje krajský úřad. Krajský úřad Ústeckého kraje letos dotuje tra Louny - Rakovník částkou 4,533 milionu korun. Pro příští rok stanovilo zastupitelstvo kraje maximální objem celkových dotací pro České dráhy ve výši 275 milionu korun. "Zatím ale nebylo rozhodnuto, na které konkrétní tratě a v jakém objemu budou tyto prostředky určeny," vysvětlila Romana Žatecká, tisková mluvčí Ústeckého kraje. O provozování veřejné dopravy rozhodují představitelé samosprávy, tedy rada a zastupitelstvo kraje.

Výzva krajským úřadům

"Žádáme kraje, aby učinily kroky k zachování dopravy na trati, a to minimálně ve stejném rozsahu, jaký je nyní. Tra Louny Rakovník plní důležitou funkci v regionální dopravě," uvedl iniciátor petice Jiří Běhounek.
Ondřej Fábera
Expert
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon říj 17, 2005 16:58:02

Jsou důvody rušit železniční tratě?

Příspěvekod T_m » úte říj 18, 2005 22:16:25

Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod T_m » pon říj 17, 2005 23:55:54

Myslím si, že v současné době chce k železniční problematice nasadit úplně jiný přístup, než byl doposud: Je potřeba hledat nové možnosti a směry tam, kde má železnice šanci konkurovat jiným dopravním prostředkům. Obecně nikdy nemůže být v dnešních běžných podmínkách vlak rychlejší jak automobil. Ale může být pohodlnější. To znamená zlepšit přestupní vazby tak, aby cestující nemusel chodit dlouhé kilometry po sice normovaných, ale ohyzdných chodbách, ale mohl pohodlně přestoupit a při té příležitosti se třeba občerstvit, posadit se v teple a suchu bez houmlesáků. Také aby zamětsnanci železnice byli milí a vstřícní. A také to chce začít jinak uvažovat nad trasováním spojů. Čím dál tím víc vidím ohromnou šanci lokálek ne v místní přepravě z vesnice do vesnice, jimž byly původně určeny, ale v netradiční tranzitní dopravě, kde by byly nasazovány rychlíky, třeba i ve složení sólo čtyřnápravový motorový vůz. Proč? Pokud železnice spojuje určitá veliká a převeliká sídla, která spojuje také silnice a k tomu ještě rychlostní, tak časově nemám šanci auto, popř. autobus časově porazit. Kdežto na spojnicích mezi okresními, či většími městy, kde vedou jen křivolaké okresky, tuto šanci mám relativně větší a hlavně dám řidičům alternativu místo neustálého sledování cesty v nejistém terénu spočinout v klidu železničního vozu a nechat se vést ... Já vím, utopie ... ale možná taky ne.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Dandy » pon říj 17, 2005 18:38:44

Jonáš píše:Dandy napsal:
armádní vlečka v kolešovicích


Já jsem tam v těch Kolešovicích jednou byl a neviděl jsem nikde žádnou vlečku která by odbočovala z tratě respektive mám za to že jsou tam dvě koleje a jedna je zkrácená a toť vše. Tak já nevím.


Já se do Kolešovic v nejbližší dnech chci vydat, tak to tam obhlédnu. To stou vlečkou jsem četl někde na K-Reportu, spíš jsem měl uvédst že se jedná o zprávu agentůry JPP. Inu příště se polepšim
M1 - Maracaibo
Uživatelský avatar
Dandy
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:54:05
Bydliště: Libušín

Příspěvekod Jonáš » ned říj 16, 2005 19:54:20

Dandy napsal:
armádní vlečka v kolešovicích


Já jsem tam v těch Kolešovicích jednou byl a neviděl jsem nikde žádnou vlečku která by odbočovala z tratě respektive mám za to že jsou tam dvě koleje a jedna je zkrácená a toť vše. Tak já nevím.
Nikdy nevíš kdo tě sleduje!
ICQ 284-197-287
Uživatelský avatar
Jonáš
Člen fóra
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned zář 25, 2005 09:00:20
Bydliště: Plzeň-Slovany

Příspěvekod T_m » ned říj 16, 2005 19:25:47

Dandy píše: Závěrem bych se chtěl zeptat budou se nějaké konkrétní podpisové akce konat v oblasti Prahy nebo Slanýho?

Zatím prvním počinem v tomto dění od SPVD je tenhle článek, kde je i ke stažení petice a návod co s ní dělat.
Ale je také potřeba, dávat opravdu smysluplné návrhy, co s tím. Myslím, že Dandy to vystihl dost dobře, ale na druhou stranu, když občas čtu některé výplody na K-reportu, tak si nejsem jist, jak je mám brát vážně.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Dandy » ned říj 16, 2005 17:36:55

K tratim které budou bez osobní dopravy:

Krupá - Kolešovice toje horký kandidát na zastavení osobní dopravy už řadu let. Jen mě překvapuje že tam vydržela do posud. Pro tu to trať snad bude mít časem význam blízké muzeum v Lužné a také armádní vlečka v Kolešovicích kterou má mít v pronájmu KHKD Praha. Tak že by mohla v lepšim posloužit jako trať muzejní.

Zlonice - Straškov, samotný usek prochází velice řídce osídlenou krajinou a navíc jak tu bylo psáno předemnou zastávky leží dost daleko od vesnic. Nevim ale bylo by pro tuto trať dobré kdyby se vlaky zavedly v relaci Slaný - Roudnice n/L než jako do posud je trasovat v relaci Zlonice - Roudnice n/L

Vraňany - Lužec n/V
Vraňany - Straškov
Čelákovice - Mochov
Tyto tři tratě mají společné jedno a to že vždy navazují na hlavní trať kde jezdí Os vlaky v pravidelném intervalu. Je tedy otázkou jestli je přípoj nebo není a jak moc o tyto tratě ČD stojí. Hlavně v případě té třetí tu je i určitý potenciál cestujících.

Kolín - Ledečko: Sam nevím, nikdy jsem tou to tratí nejel. Na diskuznim foru K-reportu se mluví o špatně řešeném jízdnim řádu. Z toho co jsem tam vyčetl by určitě šlo něco zrealizovat.

Vrané n/V - Dobříš
Praha - Rudná - Beroun
Zastavení osobní dopravy na těchto tratích tak trochu zaražející potenciál cestujících tu určitě i je, ale těm to tratim se i tak trochu ČD i pomstily, zvláště je to zřejmé na prvnim případě. Ono nahradit provozované soupravy patrových vozů, vlečnýma vozama 010/020 vytaženýma z kopřiv může vyvolat i dlouhodobý odliv cestujících. Viz "usporné zlepšováky" při přechodu GVD 1999/2000 na GVD 2000/2001.

Je určitě také pravdou že v některých relacích by se měl kolem osobní dopravy starat i Ropid a Hl. m Praha a né jen středočeský kraj. Také by se nad tím měli zastavit i uředníci Středočeského kraje. Ty mimo jiné sedí ve svých kancelářích v Praze na Smíchové, jak "ideální" místo pro sídlo kraje. Je zajímavé jak někdo umí rozhodovat o uzemí na kterém vlastně ani nesídlí, mam pochybnosti jestli tam vůbec má někdo potuchy jaké potřeby má uzemý 40 a více kilometrů od Prahy.

Dále by se měly řešit dva velké problemý které sajou peníze z kapes dańových poplatníků a které jse jmenují ČD a SŽČD. Jak "jasný" je zákon které tyto společnosti vytvořil nemusím ani zdůrazňovat.

Závěrem bych se chtěl zeptat budou se nějaké konkrétní podpisové akce konat v oblasti Prahy nebo Slanýho?
M1 - Maracaibo
Uživatelský avatar
Dandy
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:54:05
Bydliště: Libušín

Stč. Kraj

Příspěvekod T_m » ned říj 16, 2005 10:03:38

Odbor dopravy Krajského úřadu Středočeského kraje píše:Vážení spoluobčané – cestující,
reagujeme na vaše četné připomínky ke změnám v drážní dopravě, které zasíláte nejen na webové stránky diskusního fóra, ale také panu hejtmanovi a panu náměstkovi pro dopravu Středočeského kraje, nebo na Odbor dopravy. Pracovníci dopravního úřadu informovali o situaci v drážní dopravě v týdnu od 4. do 7.10. 2005 zástupce obcí, kterých se změna dotýká.
Vzhledem k tomu, že dotazy směřují k jedinému tématu, a to proč dochází k neobjednání tratí v kraji a jakým způsobem bude zajištěna doprava, připravili jsme pro vás následující odpověď.
Na základě Vyhlášky MD ČR č. 241/2005 Sb., o prokazatelné ztrátě ve veřejné drážní dopravě, bylo nutné reagovat na nově vzniklou situaci ve financování drážní dopravy. Touto novou vyhláškou se upravilo financování drážní dopravy do jedné roviny s financováním dopravy autobusové. Na základě této skutečnosti byly vyhodnoceny jednotlivé tratě dle podkladů o využitelnosti spojů cestujícími, které předložil realizátor drážní dopravy, tj. České dráhy. Vzhledem k výši hrazené ztráty, která je u drážní dopravy mnohem vyšší než u dopravy autobusové, bylo přistoupeno k rozhodnutí zastupitelstva Středočeského kraje nekrýt finanční ztrátu Českých drah. (nikoli rušení) u nevyužívaných vlakových spojů. Rovněž bylo posouzeno, zda lze neobjednané vlakové spoje řešit bez náhrady, nebo je nahradit levnější autobusovou dopravou.
Středočeský kraj provoz na vyjmenovaných vlakových úsecích nezrušil, pouze je u Českých drah pro grafikon 2005/2006 neobjednal. To znamená, že nebude finančně hradit prokazatelnou ztrátu. Zde je nutno poznamenat, že nic nebrání Českým drahám či jinému přepravci provozovat tyto spoje nadále, avšak bez dotací Středočeského kraje.
Z celkového rozsahu 53 tratí zamýšlí neobjednat pouze 9 jejich úseků. Na vlakových spojích, které nebyly objednány, je velmi nízká a mnohdy i nulová frekvence cestujících. Ve srovnání s dopravou autobusovou je provoz drážní dopravy 3x dražší a nedokáže pružně reagovat na změny tak, jak je to možné u dopravy autobusové a jaká je současná potřeba v kraji.
Kraj musí mít na zřeteli ekonomické hledisko (službu si objednává a financuje ji) a přihlíží k celkové ztrátě, která v souvislosti s jejím provozováním vzniká. Zde je nutné připomenout, že ekonomika veřejné dopravy a její účelné využívání je pod kontrolou Ministerstva dopravy ČR a NKÚ.
Středočeský kraj spolu s hl. m. Prahou a ve spolupráci s ČD a.s. bude situaci sledovat a připraví variantní řešení optimalizované ekonomické varianty provozu na neobjednaných vlakových úsecích. Jakmile budou připraveny nové (vlakové a autobusové) ekonomické varianty řešení, bude veřejnost informována na webových stránkách Středočeského kraje a celá problematika bude znovu projednána s obcemi v průběhu měsíce listopadu a prosince 2005.
Četné dotazy se týkají seniorských slev. Ty jsou poskytovány u drážní dopravy u kategorie seniorů nad 70 let ( Pozn. v Pražské integrované dopravě – dále PID). V případě náhrady příměstskou autobusovou dopravou nemůže být seniorům tato sleva poskytnuta, protože to neumožňuje cenový výměr Ministerstva financí, jímž se reguluje jízdné v autobusové dopravě. V případě využití vlaků v systému PID a jejich nahrazením autobusy PID platí u obou tarif PID. Tzn., že se pro seniory nic nemění a jízdné nebude zvýšeno.
Důležitou informací zůstává, že stávající jízdní řád drážní dopravy bude platit do celostátních změn jízdních řádů tj. do 26.2.2006. Od 27.2.2006 bude platit nově navržené řešení, a to buď náhradou vlakové dopravy autobusy (u vlaků PID náhradou autobusy PID), nebo nově navrženou ekonomickou variantou vlakové dopravy, která však bude oproti současnému stavu redukovaná na ekonomicky přijatelné řešení.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod T_m » stř říj 05, 2005 21:52:39

Co o to, lidi by se na trati pořád našli, zvlášť o víkendech. Jenže jak najít řešení? Tím, že budu hledat úspory za každou cenu? Tím, že budu posuzovat věci podle mapy a tabulek od statistického úřadu? Nebo tam udělám opravdovou skutečnou analýzu území tak, že tam s těmi lidmi budu "chvíli žít", budu je sledovat, ptát se, zajímat se kam jezdí? Opravdu všichni jezdí jen do Prahy? Opravdu tam neexistuje - a nemůže existovat jiný vztah než vazba na Prahu? Opravdu tam musí být dopravní obslužnost uspořádána tak jak je? Jasně je to hodně otázek a žádná odpověď, jenže o tom to je. Na většinu otázek neumíme odpovědět, kolikrát na ně ani nechceme odpověď najít, protože spěcháme a oni rozhodnutí po nás chtějí hned ...
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ivánek » stř říj 05, 2005 10:58:11

Na Dobříš si za to dráha zas může sama - v rámci "optimalizace" prostříleli jízdní řád, nasadili skleníky 010 a je to v háji. Když jsem tam před 3 roky jezdil na bardotkách s patrama, tak všude bylo hafo lidí...
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod T_m » úte říj 04, 2005 11:05:15

No jo líto, ale co s tím?
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod petrumr » ned říj 02, 2005 09:10:47

Líto je mně trati Vraný n V-Dobříš-nový koleje .Když ty dráhy mají takový blbý ceníky-moc složitý,jestli člověk se v tym vyzná,tak cestuje levněji než autobus.
ZÁKAZ PRÁCE V JEDNÉ OSOBĚ
Uživatelský avatar
petrumr
Člen fóra
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob zář 24, 2005 20:25:28
Bydliště: kroměříž CZ

Příspěvekod T_m » ned říj 02, 2005 08:42:44

Takže si nyní zbývá položit otázku, co pro to uděláme my, resp. každý z nás ...
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Střední Čechy

Příspěvekod Damir » ned říj 02, 2005 07:20:00

Vyberu z příspěvku T_m toto:
--------------------------------------------------------------------------------------
Neobjednání výše uvedených spojů Středočeským krajem neznamená, že tyto tratě musí být zrušeny. Kraj je pouze neobjednává v rámci závazku veřejné služby a je na dopravci, jak bude tyto tratě provozovat a financovat.
--------------------------------------------------------------------------------------
Takže se vlastně nic neděje, když to neobjedná kraj, můžou si to dráhy dělat na vlastní účet. A jak jsem slyšel pana tiskovýho mluvčího ve Večerníku ČT někdy minulej tejden, dráhy to dělat nebudou. Takže řada lidí se po Dni železnice (24.9.) asi může těšit akorát tak na Dny bez železnice...
Damir
Člen fóra
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř zář 21, 2005 20:41:46
Bydliště: Praha

Železnice ve Stč. kraji

Příspěvekod T_m » čtv zář 22, 2005 22:50:15

Zastupitelstvo Středočeského kraje na svém jednání dne 19. září 2005 projednalo a schválilo návrh na zajištění rozsahu základní dopravní obslužnosti v drážní dopravě na rok 2006.
Pro rok 2006 objedná Středočeský kraj rozsah základní dopravní obslužnosti v drážní dopravě na rok 2006 ve výši 12 307 822 km, což odpovídá úhradě prokazatelné ztráty ve výši 749 907 tisíc Kč. V roce 2005 vynaloží Středočeský kraj na úhradu prokazatelné ztráty Českým drahám celkem 774 967 tisíc Kč při smluvním závazku 13 129 000 km.
„Snažili jsme se přimět České dráhy k tomu, aby do budoucna byly schopny vyčíslit hospodářskou bilanci jednotlivých spojů. Dosáhli jsme průlomového příslibu, že do dvou let bude zavedeno elektronické odbavování cestujících, které umožní naprosto přesnou analýzu jednotlivých spojů,“ uvedl náměstek hejtmana Středočeského kraje Karel Vyšehradský.
V případě, že by České dráhy zajišťovaly dopravní dostupnost v rozsahu stejném jako v roce 2005, tedy 13 129 000 Kč, představovala by předběžně odhadnutá výše úhrady podle nově platné legislativy 776 058 tis. Kč. Středočeský kraj toto navýšení nemohl akceptovat. Vyzval proto České dráhy, aby označily spoje, které jsou dlouhodobě ekonomicky nevýhodné a mají minimální frekvenci nebo jsou ekonomicky nevýhodné a je v jejich případě možná úplná náhrada autobusovými spoji nebo jejich provozování neslouží primárně občanům Středočeského kraje. České dráhy na základě tohoto požadavku předložily seznam spojů, které by bylo možné z objednávky základní dopravní dostupnosti vypustit.

Jedná se o tyto tratě:
Kód: Vybrat vše
číslo trať rozsah km za rok forma náhrady poznámka
O13 Bošice- Bečváry 14236 bez náhrady nulová frekvence
O94 Vraňany - Lužec nad Vltavou 12357 částečná autobusovou dopravou dle zjištěné frekvence neekonomický-minimální počet cestujících
O95 Vraňany – Straškov 11042 bez náhrady   
O96 Straškov – Zlonice 27871 bez náhrady   
125 Krupá – Kolešovice 18748 bez náhrady nulová frekvence
126 Rakovník – Louny 164127 částečná autobusovou dopravou   
173 Beroun, Závodí - Rudná u Prahy - Praha 135301 částečná autobusovou dopravou zájem hl. m. Prahy v úseku Rudná - Praha
210 Vrané nad Vltavou - Dobříš - prac. Den (PO-PA) 155320 částečná autobusovou dopravou dle zjištěné frekvence neekonomický-minimální počet cestujících 
210 Vrané nad Vltavou - Dobříš – víkend (SO+NE) 68759 částečná autobusovou dopravou není v zájmu Středočeského kraje, ale v zájmu hl. m. Prahy – výjezd rekreantů z Prahy
233 Čelákovice – Mochov 15804 částečná autobusovou dopravou dle zjištěné frekvence neekonomický-minimální počet cestujících


Neobjednání výše uvedených spojů Středočeským krajem neznamená, že tyto tratě musí být zrušeny. Kraj je pouze neobjednává v rámci závazku veřejné služby a je na dopravci, jak bude tyto tratě provozovat a financovat.
Po sečtení předpokládaných nákladů na uvedených tratích a po zohlednění nákladů na autobusovou dopravu v místě některých rušených spojů představuje absolutní úspora částku 20 647 tis. Kč oproti poskytnutým prostředkům na drážní dopravu v roce 2005.
V případě autobusové dopravy vynaloží Středočeský kraj v roce 2005 na základní dopravní obslužnost 544 583 tis. Kč při smluvním závazku 39 324 595 km. Podobný rozsah i výše úhrady by podle předpokladů měly platit i pro rok 2006.
Kontakt: Martin Kupka, tiskový mluvčí Středočeského kraje, tel.: 257 280 408, 724 345 456
(19.9.2005)
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň


Zpět na Tratě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron