Chybějící zastávky

Železniční tratě se vším, co k tomu patří

Moderátor: malý fotograf

Myslíte si, že má smysl budovat nové zastávky?

Ano, zvyšuje se tím přístupnost železnice pro více cestujících
23
85%
Ne, je to neekonomické
1
4%
Ne, prodlužuje se tím jízdní doba osobních vlaků
3
11%
 
Celkem hlasů : 27

Re: Chybějící zastávky

Příspěvekod T_m » pát pro 15, 2006 10:55:31

arj píše:1. definice "turistické zastávky"?
2. jak to cestující pozná?
3. co z toho pro něj bude vyplývat?
Například za první republiky byly takzvané motorové zastávky. To byly zastávky, kde zastavovaly jen "nějaké neplnohodnotné" vlaky, zastávky nemusely být vybaveny prakticky ničím, ani čekárnou, kdežto obyčejné "parní" zastávky měly čekárnu, výdejnu jízdenek, personál, který v případě potřeby pomohl cestujícímu. Nevidím důvod, proč by určité např. sezonní zastávky nemohly být vyznačeny v JŘ, že nemusí odpovídat určitým kriteriím.

arj píše:Navíc bych do toho moc nerýpal, protože třeba Štrbské pleso (99 % cestujících turisté) je z tohoto hlediska daleko lépe vybaveno než polovina pražských "nádraží"
To souhlasím, včetně toho, že aktivistické rýpání do některých věcí za každou cenu může některým věcem výrazně ublížit namísto pomoci.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Chybějící zastávky

Příspěvekod arj » stř pro 13, 2006 15:47:53

Myslím si, že u doslovně turistických zastávek by neměl být problém, aby nemusely být vybavené tak, jako zastávky jinde "v civilizaci". Hlavně by se vždycky měly hledat cesty, aby to šlo a ne hledat výmluvy proč to nejde. Určitě by se potřebných zastávek podobného charakteru našlo u nás víc.

Nápad je to hezký, ale jaká je
1. definice "turistické zastávky"?
2. jak to cestující pozná?
3. co z toho pro něj bude vyplývat? Třeba, že bude v JŘ uvedeno "výstup a nástup povolen jen pro cestující, kteří jsou schopni seskočit/naskočit z/do výšky 1 metru" (protože to bude výškový rozdíl mezi neupraveným nástupištěm a prvním schodem)?

Navíc bych do toho moc nerýpal, protože třeba Štrbské pleso (99 % cestujících turisté) je z tohoto hlediska daleko lépe vybaveno než polovina pražských "nádraží"
arj
Začátečník
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon říj 31, 2005 10:56:40

Re: Chybějící zastávky

Příspěvekod T_m » úte lis 28, 2006 15:32:35

Wool píše:036 - mezi Korenovem a Harrachovem u Jizerskeho mostu. Sice se muze zdat, ze je to blbost, ale v zime tech bezkaru... a v lete pekne vylezt z vlaku, pres prechod na Jizerce do Orle a z Orle na Polanu Izerskou zpatky do Harrachova primo na nadrazi... idealni... Projekt byl, udajne to vybuchlo na vyssich nakladech na zavedeni inz siti az z Korenova...
On u takových zastávek spíš bude problém ohledně norem, podle kterých se musí dnes stavět. Myslím si, že u doslovně turistických zastávek by neměl být problém, aby nemusely být vybavené tak, jako zastávky jinde "v civilizaci". Hlavně by se vždycky měly hledat cesty, aby to šlo a ne hledat výmluvy proč to nejde. Určitě by se potřebných zastávek podobného charakteru našlo u nás víc.
Zubačce a Jizerské dráze obecně by možná pomohlo ji vyjmout z kategorie železnice a převést jí do kategorie tramvajové dráhy, kde jsou normy podstatně tolerantnější. To by mohlo pomoci i v prodloužení směrem do Polska, navíc by se mohly některé úseky rekonstriovat výrazně levněji.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Re: Chybějící zastávky

Příspěvekod Wool » úte lis 28, 2006 12:27:04

036 - mezi Korenovem a Harrachovem u Jizerskeho mostu. Sice se muze zdat, ze je to blbost, ale v zime tech bezkaru... a v lete pekne vylezt z vlaku, pres prechod na Jizerce do Orle a z Orle na Polanu Izerskou zpatky do Harrachova primo na nadrazi... idealni... Projekt byl, udajne to vybuchlo na vyssich nakladech na zavedeni inz siti az z Korenova...
Wool
Začátečník
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte lis 28, 2006 11:52:49
Bydliště: Praha

Příspěvekod martin_100 » ned led 15, 2006 13:21:03

T_m píše:
martin_100 píše:Přecijenom Pmdp jezdí častěji a s kratší přepravní dobou. :abus: / :eso:
Ale panekolego :-) vezměte si k ruce idos, tedy http://www.idos.cz a srovnejte jízdní doby Dobřany zastávka - Plzeň zastávka X Lhota -Chodské náměstí :mrgreen:

Pane administrátore tak mě hned nebijte :zadecek:
TUPÁ VAČKA team-tuning racing a piving grupa
I love IGK http://tupavacka.wz.cz
http://www.liaz.cz/forum/
Uživatelský avatar
martin_100
Člen fóra
 
Příspěvky: 96
Registrován: pon led 09, 2006 18:44:36
Bydliště: Plzeň_jižní předměstí

Příspěvekod T_m » ned led 15, 2006 13:11:46

martin_100 píše:Přecijenom Pmdp jezdí častěji a s kratší přepravní dobou. :abus: / :eso:
Ale panekolego :-) vezměte si k ruce idos, tedy http://www.idos.cz a srovnejte jízdní doby Dobřany zastávka - Plzeň zastávka X Lhota -Chodské náměstí :mrgreen:
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod martin_100 » ned led 15, 2006 12:29:17

Kuck píše:Trať 183 Vlacha, černý most

Tam už jsem něco slyšel že by se tam měla stanice zřídit.
Ale nedokážu si představi že důchodci místo busu linky 26 budou používat
dráhu.Přecijenom Pmdp jezdí častěji a s kratší přepravní dobou. :abus: / :eso:
TUPÁ VAČKA team-tuning racing a piving grupa
I love IGK http://tupavacka.wz.cz
http://www.liaz.cz/forum/
Uživatelský avatar
martin_100
Člen fóra
 
Příspěvky: 96
Registrován: pon led 09, 2006 18:44:36
Bydliště: Plzeň_jižní předměstí

Příspěvekod Pragman » čtv lis 17, 2005 20:11:02

Ivánek píše:Jinak konkrétně na Černém mostě se plánuje přestupní terminál vlak-krtek, takže už vidim, jak se tam vyvalí 400 lidí z panťáku od Lysé a poleze to do jednoho vlaku metra...


Ono je časově výhodnější přestoupit z vlaku na metro až na Vysočanské, ale i tak je tato zastávka krok kupředu :!:
Pragman
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř říj 26, 2005 20:10:43
Bydliště: Prag

Příspěvekod Ivánek » pon lis 14, 2005 08:15:11

Jinak konkrétně na Černém mostě se plánuje přestupní terminál vlak-krtek, takže už vidim, jak se tam vyvalí 400 lidí z panťáku od Lysé a poleze to do jednoho vlaku metra...
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod Ivánek » pon lis 14, 2005 08:13:36

Celkem jednoduché, říká se tomu rovné podmínky. Pro autobusovou zastávku stačí trubka s cedulí a jízdní řád. Pokud stavíš novou zastávku na železnici, znamená to takové investice jako perón (o nějaké minimální délce, tušim 150 mterů), osvětlení, bezbariérový přístup atd., takže zastávka přijde na cca 2,5 mil korun.
Co tě nezabije, to se tě pokusí zabít znova...
Nemam rád lidi, co berou drogy. Například celníky....
Ein spur, ein dampf, ein kupplung!
Ivánek
Inventář fóra
 
Příspěvky: 145
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:02:52
Bydliště: Čechurov

Příspěvekod Kuck » pát lis 04, 2005 21:26:11

Trať 180 Tlučná u sídliště
Trať 170 Borek u Rokycan, Plzeň Malesická,
Trať 183 Vlacha, černý most
Trať 231 Praha, černý most
Čortův hrad! Joj, tam strašá!
Uživatelský avatar
Kuck
Člen fóra
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon říj 17, 2005 19:07:31
Bydliště: Kamenný Újezdec

Chybějící zastávky

Příspěvekod Hupi » pát lis 04, 2005 14:45:30

Myslím si, že je v naší železniční síti mnoho míst, kde by mohly být zastávky/stanice a nejsou. Je to dáno asi hlavně důvody historickými a nyní ekonomickými.
Jako příklad uvedu dvě neexistující zastávky na trati 180 Plzeň - Domažlice. Chybějí mi zde zastávky Nahošice, kde trať vede přímo přes obec a je to tak v půlce mezi Blížejovem a Milavčí.
Pak mi chybí i zastávka v Chotiměři, kde vlak opět projíždí přímo obcí a obec je v půlce celkem dlouhého úseku mezi Blížejov a Osvračínem.
Uživatelský avatar
Hupi
Člen fóra
 
Příspěvky: 12
Registrován: čtv zář 22, 2005 09:55:16
Bydliště: Plzeň


Zpět na Tratě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron