Řada 820

Lokomotivy, motorové vozy, vagonky, ...

Moderátor: malý fotograf

Re: Řada 820

Příspěvekod Zemi » stř lis 21, 2007 19:58:06

Dávám sem foto kabinky 820
Přílohy
Kabina 820.jpg
Uživatelský avatar
Zemi
Inventář fóra
 
Příspěvky: 549
Registrován: čtv lis 01, 2007 16:11:23
Bydliště: Praha

Příspěvekod Pavel Reiser » pon říj 31, 2005 12:17:37

Ještě k nespolehlivosti řady 820. Z diskuse s lidmi, kteří o nich něco věděli, jak po konstrukční stránce, tak po stránce provozní, byl docela velkým problémem v převodovce používaný převodový olej. Jeho nestálost co se týče vlastností a už i takové více než špatné jejich stabilita v zátěži se promítaly do neefektivity přenosu výkonu. Převodovka jako taková, prý nebyla až zas tak špatná...

A že na tom něco bude se podívejte u DR na stroje řady BR 118 apod. kde "omastkem" honili stroje o výkonu i přes 2.000 koní... a elektrický přenos výkonu u DR byl náš hektor, pak dlouho dlouho nic a pak až sergeje s ragulinama.
Pavel Reiser
Expert
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 26, 2005 15:46:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod karlos » pát říj 28, 2005 21:23:10

něco jsem vytvořil

http://sweb.cz/820

Když připojíte kritiku, připomínky k obsahu a názory, budu jen rád...

P.S. jsou tam i moje fotky z Kolešovky. 8)
trať 087 - trať s budoucností :-)
Uživatelský avatar
karlos
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon zář 26, 2005 16:14:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Jonáš » ned říj 23, 2005 17:23:38

No to je nádhera vidět takovéhle fotky v dnešní době já se tam taky vydám ale bohužel nebudu mít 820 no to je jedno, ale je to krásný moc se ti to povedlo.
Nikdy nevíš kdo tě sleduje!
ICQ 284-197-287
Uživatelský avatar
Jonáš
Člen fóra
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned zář 25, 2005 09:00:20
Bydliště: Plzeň-Slovany

Příspěvekod 8Tr9 » sob říj 22, 2005 18:31:56

Pár fotek z dnešní jízdy na Kolešovce
Přílohy
820.114_krupa.jpg
Singrovka v Krupé
820.114_chrastany.jpg
Singrovka v Chráštanech
820.114_knezeves.jpg
Singrovka v Kněževsi
820.114_kolesovice.jpg
A v Kolešovicích:-)
Máte nějaké fotky, plánky, a bokorysy trolejbusů v NDR? Ano? Tak mi je pošlete na mail.
Uživatelský avatar
8Tr9
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 25, 2005 16:45:48
Bydliště: Praha:-(((

Příspěvekod Jonáš » sob říj 22, 2005 09:14:18

No to mi štve že to tam jede zrovna dneska, já tam pojedu o prázdninách teť tento čtvrtek a pokusím se to tam vyfotit, fotky jsem pošlu do nějaké vhodné diskuze.
Nikdy nevíš kdo tě sleduje!
ICQ 284-197-287
Uživatelský avatar
Jonáš
Člen fóra
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned zář 25, 2005 09:00:20
Bydliště: Plzeň-Slovany

Příspěvekod 8Tr9 » pát říj 21, 2005 21:30:42

Zejtra bude rozloučení z kolešovkou. Na Os 12584 a 12585 pojede motorák 820.
Máte nějaké fotky, plánky, a bokorysy trolejbusů v NDR? Ano? Tak mi je pošlete na mail.
Uživatelský avatar
8Tr9
Člen fóra
 
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 25, 2005 16:45:48
Bydliště: Praha:-(((

Příspěvekod karlos » pát říj 21, 2005 00:30:26

do mého přehledu si dopište ještě 820.110 stále deponovanou na kolejích smrti v Č. Třebové. Skříň má z vozu 820.022
trať 087 - trať s budoucností :-)
Uživatelský avatar
karlos
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon zář 26, 2005 16:14:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod karlos » stř říj 19, 2005 10:31:36

Jonáš píše:Tam u té singrovky byl další průser a to s chlazením. Choulostivé místo spalovacího motoru byl drážkový hřídel náhonu ventilátoru chlazení.
Ten byl zakončen tisícihranen ten byl opatřen drážkami, které když se opotřebovaly docházelo k prokluzům ventilátoru tudíž nemohl pořádně chladit.
Další poruchy které znáte z vozů 020 byl agretát Ta 10 bylo propalováni výměníku a nedokonalé spalování právě nejvíce při nízkých teplotách, takže teplý vzduch vytápějící oddíl vozu smrděl spálenou naftou. Další průser bylo celkové chlazení motoru, motor byl zcela schován pod plentami takže z motoru se tam schromažďovalo teplo a zvenku šla zima tudíž se plenty orosily a začaly korodovat po pěti letech byly prakticky k odepsání.

jojo, poruch hodně. Snažil jsem se vyjmenovat ty nejdůležitější, ne všechny. Týmově jsme všechno dali ohromady.

Plně souhlasím s tím, že jde o jeden z nejhezčích motoráků v ex Československu.
jinak, byly v provozu i na dnesšním korytu Ústí n. L. - Roudnice.
trať 087 - trať s budoucností :-)
Uživatelský avatar
karlos
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon zář 26, 2005 16:14:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Jonáš » úte říj 18, 2005 20:04:21

Tam u té singrovky byl další průser a to s chlazením. Choulostivé místo spalovacího motoru byl drážkový hřídel náhonu ventilátoru chlazení.
Ten byl zakončen tisícihranen ten byl opatřen drážkami, které když se opotřebovaly docházelo k prokluzům ventilátoru tudíž nemohl pořádně chladit.
Další poruchy které znáte z vozů 020 byl agretát Ta 10 bylo propalováni výměníku a nedokonalé spalování právě nejvíce při nízkých teplotách, takže teplý vzduch vytápějící oddíl vozu smrděl spálenou naftou. Další průser bylo celkové chlazení motoru, motor byl zcela schován pod plentami takže z motoru se tam schromažďovalo teplo a zvenku šla zima tudíž se plenty orosily a začaly korodovat po pěti letech byly prakticky k odepsání.

Těch poruch bylo hodně, proto se vozy různě upravovaly tak aby bylo možno s nimi vůbec jezdit. Ale i tak to jsou jedny z nejhezčích motorových vozů vůbec.
Nikdy nevíš kdo tě sleduje!
ICQ 284-197-287
Uživatelský avatar
Jonáš
Člen fóra
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned zář 25, 2005 09:00:20
Bydliště: Plzeň-Slovany

Příspěvekod karlos » pon říj 17, 2005 22:43:08

Pavel Reiser:
dík za doplnění o brzdovém systému, na ten jsem krapet zapomněl. Jinak ve všem souhlas...
Opravdu by bylo zajímavé, jak by se osvědčila singrovka s mechanickou převodovkou. tuším (nechce se mi to teď hledat), že označení prototypu mělo být M 230.4.

M 240.0 má o něco vyšší obsaditelnost (56 míst), tedy co 810, avšak o dost pohodlnější.
trať 087 - trať s budoucností :-)
Uživatelský avatar
karlos
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon zář 26, 2005 16:14:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Pavel Reiser » pon říj 17, 2005 10:45:03

řada M 240.o měla oproti řadě M 131.1. nespornou výhodu a to typ brzdy. Jak jistě víte je brzda u stojednatřicítky typu Knorr, která je na tomto voze stupňovitě neodbrzditelná a vyčerpatelná. Co to znamená - jakmile strojvedoucí brzdič povolí přes závěrnou polohu, celá souprava odbrzdí. Nelze tedy touto brzdou plynule regulovat brzdný účinek. Musí se u toho víc myslet a brzdit stylem : 1) postupně brzdit víc a víc, 2) brzdit stále stejně a 3) brzdit přerušovaně. Ad 1) lze použít vcelku reálně a dobře, ale taky ne vždy, 2) nic moc a když brzdíte ad 3) tak přijdete rychle o vzduch, protože, jakmile povolíte brzdič, tak vám "všechen" vzduch "uletí". A páč jedete z kopce, tak motor běží ve volnoběhu a kompresor moc nekomprasí. A když máte za sebou jeden dva vozy...
A do toho houkáte na milion přejezdů a rafika na hlavním vzduchojemu vám nepříjemně leze dolů k 5 atm... A když máte postrk, tak vám je to taky prd platný, protože vám fíra z něj může pomoct dofouknout jen když souprava stojí, jinak je to o hubu. (milá věc je, pokud zapomene brzdič v plnění...to se pak orosíte na čele a přes pěšinku hodně dozadu pod lopatky)
Dá se to řešit zařazením třeba trojky, ale to zase není žádní lábuž pro převodovku.

M 240.o má hydrodynamickou převodovku, které brždění na spádech nevadí, nehřeje se zas tak moc a lze tak brzdit téměř nekonečně. Navíc má brzdu tuším DAKO, se kterou se brzdí jak v autě pedálem.

Jinak co se týče očekávání a zklamání z řady M 240.o, souhlas. Byl to klasický bordel čs. průmyslu, který pokud to nešlo na export, tak na to zvysoka s..l. Škoda, že se nedodělala do konce varianta s mechanickou převodovkou (měl to být tuším pětikvalt), to mohla být slušná kombinace.
Takhle má M240 stejný výkon jak M131 a skoro stejnou obsaditelnost. Komfort cestování je lepší v singrovce (jen ten rambajs je stejný, bufík taky stejně smrdí, líp je to odpružený, přeci jen podvozky jsou podvozky a má to lepší sedačky), stojednatřicítka zas vede nad stodvaapadesátkou, páč má ergonomická ač dřevěná sedadla a když se to umí tak i s vozem rychlejší rozjezdy.
Pavel Reiser
Expert
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 26, 2005 15:46:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod karlos » pát říj 14, 2005 16:05:43

T_m píše:Je zajímavý, že tyhle motoráky byly určeny pro horský tratě, přitom jejich výkon i do sebemenšího stoupání byl naprosto šílený. Přitom v rovinách, kde by něměly tolik problémů, se skoro nevyskytovaly.

Ono to zas tak zajímavé není. řada M 240.0 byla určena na místní trati jako náhrada za stárnoucí a kulturou cestování nevyhovující M 131.1. Vzhledem k tomu, že lokálky jsou vesměs vystavěny v hornatějším terénu, tak se vyskytovaly hlavně v horách.
Designově se jedná o řadu povedenou (mě se líbí i dnes), ale bohužel konstrukčně vykazovala mnoho chyb. Zejména šlo o velmi rychlou a značnou korozi skříní. Další problém byl s motorem (velmi poruchový) a převodovkou. Vůz byl velmi líný a trakčně na tom byl zhruba jako M 131.1. Motor sice poskytoval vyšší výkon než u řady M 131.1, ale vůz byl těžší a hydrodynamická převodovka měla vysoké ztráty. Tato řada tak byla zklamáním a ČSD tak zrušily objednávku na dalších 100 vozů..

A netvrdil bych, že se nevyskytovaly v nížinách - trať Kralupy - Kladno horskou nazývat snad nelze :) a daly by se najít i další tratě :)
trať 087 - trať s budoucností :-)
Uživatelský avatar
karlos
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon zář 26, 2005 16:14:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod T_m » pát říj 07, 2005 21:44:38

Je zajímavý, že tyhle motoráky byly určeny pro horský tratě, přitom jejich výkon i do sebemenšího stoupání byl naprosto šílený. Přitom v rovinách, kde by něměly tolik problémů, se skoro nevyskytovaly.
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Jonáš » pát říj 07, 2005 21:35:51

karlos: Díky za přehledný přehled provozovaných singrovek.
Nikdy nevíš kdo tě sleduje!
ICQ 284-197-287
Uživatelský avatar
Jonáš
Člen fóra
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned zář 25, 2005 09:00:20
Bydliště: Plzeň-Slovany

Příspěvekod Dandy » pát říj 07, 2005 19:54:04

Jo řada M240 po vzhledové stránce na svou dobu pěkný motorák, bohužel karoserie a trakční soustrojí to dost zkazilo. Bylo s nima pěkné svezení zvláště na Pražském semeringu.

Ta zminovaná 820.114 je vcelku zajímavý kousek. Po nějaké nehodě dostala rozvaděč z řady 810, takže uměla ovládat dveře vleku. Viděl jsem přímo v akci s 010, i když solo tento motoráček vypadá lépe.
M1 - Maracaibo
Uživatelský avatar
Dandy
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:54:05
Bydliště: Libušín

Příspěvekod karlos » pon zář 26, 2005 22:26:57

Jonáš píše:Kolik je oficielně ještě provozních singrovek ???


tučně jsou provozní:

820.021 - DKV Ústí nad Labem PJ Liberec PP Tanvald
820.033 - LOKO-MOTIV Chomutov (původně 820.063)
820.046 - DKV Plzeň PJ Karlovy Vary
820.056 - Muzeum ČD Lužná u Rakovníka/DKV Plzeň PJ Rakovník
820.057 - DKV Ústí nad Labem PJ Liberec PP Tanvald
820.089 - DKV Česká Třebová
820.100 - DKV Plzeň PJ Karlovy Vary
820.113 - KPKV Brno
820.114 - Muzeum ČD Lužná u Rakovníka/DKV Plzeň PJ Rakovník
820.528 - Chemopetrol Litvínov

u 820.056 a 820.114 je to dle potřeb uvolnit kolejiště muzea v Lužné.
trať 087 - trať s budoucností :-)
Uživatelský avatar
karlos
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon zář 26, 2005 16:14:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Jonáš » pon zář 26, 2005 16:37:03

Kolik je oficielně ještě provozních singrovek ???
Nikdy nevíš kdo tě sleduje!
ICQ 284-197-287
Uživatelský avatar
Jonáš
Člen fóra
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned zář 25, 2005 09:00:20
Bydliště: Plzeň-Slovany

Příspěvekod karlos » pon zář 26, 2005 16:32:49

a jen doplním, že šlo o 820.021, druhá tanvaldská (820.057) je neprovozní.
trať 087 - trať s budoucností :-)
Uživatelský avatar
karlos
Člen fóra
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon zář 26, 2005 16:14:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Sergei-LBC » ned zář 25, 2005 10:17:14

Jo, byla to ona. :)
Sergei-LBC
Člen fóra
 
Příspěvky: 72
Registrován: stř zář 21, 2005 06:31:25

Příspěvekod T_m » sob zář 24, 2005 20:50:18

Jaká to byla? ta s Tanvaldu?
Uživatelský avatar
T_m
Site Admin
 
Příspěvky: 995
Registrován: úte zář 20, 2005 22:55:32
Bydliště: Plzeň

Řada 820

Příspěvekod Sergei-LBC » sob zář 24, 2005 20:34:15

Pojďte pokecat o úžasné "Singerovce" (se kterou jsem dnes mimochodem jel :) )
Sergei-LBC
Člen fóra
 
Příspěvky: 72
Registrován: stř zář 21, 2005 06:31:25


Zpět na Vozidla

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron